Katsastuksesta
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
- FoorttiFani
- Viestit: 974
- Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10
Katsastuksesta
Pitäis taunus muutoskatsastaa. Se on tällä hetkellä seisonnassa, pitäiskö laittaa vakuutukseen ennenkun ajan sen sinne katsastukseen? Vai miten tuo vieminen sinne nyt laillisesti menee?
Ja sitte ku mulla on pyöränkulmat ihan päin persettä niin pitäiskö ne käydä säädättämässä ennen katsastusta, vai onko niillä katsastuksessa niin väliä? Kun ei oikeen kerkeis ennen katsastusta viedä niitä säädettäväks.
Ja sitte ku mulla on pyöränkulmat ihan päin persettä niin pitäiskö ne käydä säädättämässä ennen katsastusta, vai onko niillä katsastuksessa niin väliä? Kun ei oikeen kerkeis ennen katsastusta viedä niitä säädettäväks.
-
- Viestit: 473
- Liittynyt: 21 Joulu 2005, 11:23
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Auton saa ajaa katsastukseen tilapäisesti liikennekäytöstä poistettuna. Pitää vain olla aika varattuna etukäteen.
Pyöränkulmilla ei katsastuksessa ole juurikaan merkitystä. Ja jos aiheuttaa keskustelua niin perustelee asian talven aikana tehdyillä etupään kunnostustoimilla ja liikennekäytöstä poistolla.
Pyöränkulmilla ei katsastuksessa ole juurikaan merkitystä. Ja jos aiheuttaa keskustelua niin perustelee asian talven aikana tehdyillä etupään kunnostustoimilla ja liikennekäytöstä poistolla.
- FoorttiFani
- Viestit: 974
- Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10
-
- Viestit: 1379
- Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
- Paikkakunta: viiala
.
jos se autos on rekisterissä,mutta liikennekäytöstä poistettu ni konttorille saa ajaa kuhan vaan on aika varattu!
jos se ei ole rekisterissä ni sit tarvit siirtolaput...
jos se ei ole rekisterissä ni sit tarvit siirtolaput...
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Taunus 1.6 L 73 stw
- FoorttiFani
- Viestit: 974
- Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10
liikennekäytöstä poistetun auton saa ajaa konttorille kunhan on aika varattuna (=soitat konttorille etukäteen ja kerrot rekisteritunnuksen) ja autossa on kilvet paikoillaan eikä verorästejä ole. Myös takaisin kotiin saa ajaa.
Pyöränkulmat tarkastetaan periaattees vain silmämääräisesti, että kun ne on "sinne päin" niin ihan ok. joskus kyllä oon joutunu hylkäämään jopa pyörän kulmista kun ihan jokapäiväisessä ajossa oleva auto tulee kaikki renkaat kuluneena nurkista pyöreiksi leimalle eikä kuskia haittaa yhtää vaikka auto kulkee kun kastemato..
Pyöränkulmat tarkastetaan periaattees vain silmämääräisesti, että kun ne on "sinne päin" niin ihan ok. joskus kyllä oon joutunu hylkäämään jopa pyörän kulmista kun ihan jokapäiväisessä ajossa oleva auto tulee kaikki renkaat kuluneena nurkista pyöreiksi leimalle eikä kuskia haittaa yhtää vaikka auto kulkee kun kastemato..
- FoorttiFani
- Viestit: 974
- Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10
-
- Viestit: 473
- Liittynyt: 21 Joulu 2005, 11:23
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Sisälokareita ei tarvitse olla kiinni, eivät ole katsastusvarusteita. VAihteisto saa kurahdella ja antaa outoja ääniä mutta vaihteiden pitää pysyä päällä koeajon aikana ja niiden myös löydyttävä ilman isompaa hämmentämistä. Eli näitä perinteisiä moottorijarrutuksessa potkii kakkosta pois päältä malleja ei hyväksytä.FoorttiFani kirjoitti:tarviikos sisälokarit olla kiinni? Ja mahtaakos katsuria haittaa kun laatikko vähän pitää meteliä, kolinaa ja surinaa?
Pienet jurinat saa vaimennettua tunkemalla sinne laatikkoon puolikkaan kilon banaaneja sitä öljyntäyttöreiästä, tämä korjaustoimenpide siis vain sellaiseen laatikkoon joka on tarkoitus vaihtaa kunnolliseen ennen oikean ajokauden alkua.
- teroniusmonk
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 11 Loka 2006, 20:26
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Hitto meinasin tukehtua kahviini.Pöhö-Andrei kirjoitti:tunkemalla sinne laatikkoon puolikkaan kilon banaaneja sitä öljyntäyttöreiästä
MB 310 D ´93 Keikkadösä
BMW 730 V8 ´95
BMW 730 V8 ´95
- FoorttiFani
- Viestit: 974
- Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10
dodiin, ei mennyt Tanari läpi. Eli siis koitin muutoskatsastaa taunukseen vaihdetut 2.0 ohc koneen ja sierran 5v laatikon. Katsuri sanoi että myös perä pitäis vaihtaa, eli välityksen pitäis olla sama kun 2.0 koneellisessa. Ja vaihdelaatikkokin pitäisi olla sama mikä siinä koneessa alunperin on ollut. Onkos muilla tullut tämmösiä ongelmia vastaan? Nyt tarviis siis jostain löytää semmoset paperit millä nää viat hoituis Pystyykö kukaan jelppimään?
Kun haluisin ton 5v laatikon pitää siinä eikä kyl huvittais perääkään ruveta vaihtamaan.
Kun haluisin ton 5v laatikon pitää siinä eikä kyl huvittais perääkään ruveta vaihtamaan.