Katsastuksesta

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Katsastuksesta

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

Pitäis taunus muutoskatsastaa. Se on tällä hetkellä seisonnassa, pitäiskö laittaa vakuutukseen ennenkun ajan sen sinne katsastukseen? Vai miten tuo vieminen sinne nyt laillisesti menee?
Ja sitte ku mulla on pyöränkulmat ihan päin persettä niin pitäiskö ne käydä säädättämässä ennen katsastusta, vai onko niillä katsastuksessa niin väliä? Kun ei oikeen kerkeis ennen katsastusta viedä niitä säädettäväks.
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Pitää olla vakuutus päällä, laittavat ajokieltoon vissiin jollei ole katsastaessa vakuutus päällä :wink:
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

ookei, täytyy laittaa sit ensi.
Pöhö-Andrei
Viestit: 473
Liittynyt: 21 Joulu 2005, 11:23
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Auton saa ajaa katsastukseen tilapäisesti liikennekäytöstä poistettuna. Pitää vain olla aika varattuna etukäteen.

Pyöränkulmilla ei katsastuksessa ole juurikaan merkitystä. Ja jos aiheuttaa keskustelua niin perustelee asian talven aikana tehdyillä etupään kunnostustoimilla ja liikennekäytöstä poistolla.
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

aijaha, mites sitte jos tossa matkan aikana tapahtuu kolari? Kuka silloin maksaa? Joo laittelen sit pyöränkulmat ite suurinpiirtein kohilleen, myöhemmi sit säädettäväks.
REPA
Viestit: 199
Liittynyt: 13 Kesä 2006, 09:47
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja REPA »

FoorttiFani kirjoitti:aijaha, mites sitte jos tossa matkan aikana tapahtuu kolari? Kuka silloin maksaa? Joo laittelen sit pyöränkulmat ite suurinpiirtein kohilleen, myöhemmi sit säädettäväks.
käyt hakemassa ns.siirtokilvet konttorila.Maksaa n20.niissä vakuutus
Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

.

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

jos se autos on rekisterissä,mutta liikennekäytöstä poistettu ni konttorille saa ajaa kuhan vaan on aika varattu!
jos se ei ole rekisterissä ni sit tarvit siirtolaput...
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

Juu rekisterissä se on kyllä, eli nyt vaan aikaa varaamaan. Kiitoksia
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

liikennekäytöstä poistetun auton saa ajaa konttorille kunhan on aika varattuna (=soitat konttorille etukäteen ja kerrot rekisteritunnuksen) ja autossa on kilvet paikoillaan eikä verorästejä ole. Myös takaisin kotiin saa ajaa.

Pyöränkulmat tarkastetaan periaattees vain silmämääräisesti, että kun ne on "sinne päin" niin ihan ok. joskus kyllä oon joutunu hylkäämään jopa pyörän kulmista kun ihan jokapäiväisessä ajossa oleva auto tulee kaikki renkaat kuluneena nurkista pyöreiksi leimalle eikä kuskia haittaa yhtää vaikka auto kulkee kun kastemato.. :-)
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

tarviikos sisälokarit olla kiinni? :) Ja mahtaakos katsuria haittaa kun laatikko vähän pitää meteliä, kolinaa ja surinaa?
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Ei noi vaikuta mitään katsastukseen!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

loistavaa!
Pöhö-Andrei
Viestit: 473
Liittynyt: 21 Joulu 2005, 11:23
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

FoorttiFani kirjoitti:tarviikos sisälokarit olla kiinni? :) Ja mahtaakos katsuria haittaa kun laatikko vähän pitää meteliä, kolinaa ja surinaa?
Sisälokareita ei tarvitse olla kiinni, eivät ole katsastusvarusteita. VAihteisto saa kurahdella ja antaa outoja ääniä mutta vaihteiden pitää pysyä päällä koeajon aikana ja niiden myös löydyttävä ilman isompaa hämmentämistä. Eli näitä perinteisiä moottorijarrutuksessa potkii kakkosta pois päältä malleja ei hyväksytä.

Pienet jurinat saa vaimennettua tunkemalla sinne laatikkoon puolikkaan kilon banaaneja sitä öljyntäyttöreiästä, tämä korjaustoimenpide siis vain sellaiseen laatikkoon joka on tarkoitus vaihtaa kunnolliseen ennen oikean ajokauden alkua. :wink:
Avatar
teroniusmonk
Viestit: 1167
Liittynyt: 11 Loka 2006, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja teroniusmonk »

Pöhö-Andrei kirjoitti:tunkemalla sinne laatikkoon puolikkaan kilon banaaneja sitä öljyntäyttöreiästä
Hitto meinasin tukehtua kahviini. :D
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

dodiin, ei mennyt Tanari läpi. Eli siis koitin muutoskatsastaa taunukseen vaihdetut 2.0 ohc koneen ja sierran 5v laatikon. Katsuri sanoi että myös perä pitäis vaihtaa, eli välityksen pitäis olla sama kun 2.0 koneellisessa. Ja vaihdelaatikkokin pitäisi olla sama mikä siinä koneessa alunperin on ollut. Onkos muilla tullut tämmösiä ongelmia vastaan? Nyt tarviis siis jostain löytää semmoset paperit millä nää viat hoituis :D Pystyykö kukaan jelppimään?
Kun haluisin ton 5v laatikon pitää siinä eikä kyl huvittais perääkään ruveta vaihtamaan.
Vastaa Viestiin