Katsastuksesta

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

selvä, no sitte täytyy pärjäillä hänen kanssa :)
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Siks en muutoskatsasta enää mitään, jos ei oo ihan pakko :lol:
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

FoorttiFani kirjoitti:selvä, no sitte täytyy pärjäillä hänen kanssa :)
Kai siinä putiikissa on muitakin, vai hoitaaks tää äijä yksinään muutoskatsastukset?
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

kai niitä voi joku muukin hoitaa juu, vois kysästä kyllä :)
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Kun menee sinne niin vaatii vastaanottaja virkailijalta jonkun toisen katsastusmiehen siihen ja muistaa mainita perään että sellainen vielä joka omistaa maalaisjärkeäkin enemmän kuin herne pakastepussissa :)
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Tääl meilläpäin on ollu ainakin mun sukulaisilla 3 kertaa vaikeuksia erilaisissa katsastus/rekisteröinti hommissa! Mikä ei oo A-katsastuksessa onnistunnu millään, on onnistunnu toisessa firmassa ilman mitään ongelmia!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Pöhö-Andrei
Viestit: 473
Liittynyt: 21 Joulu 2005, 11:23
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

FoorttiFani kirjoitti:Pitäis nyt jostain saadaa nää tiedot paperille, ei se katsuri muuten usko tämmöstä kloppia :) Sanos jo viimeks mulle, et laki on laki ja sitä ei pikkupojat muuta :lol:
Akelle lähettelin sähköpostia, katotaan vastataanko sieltä. Ei keltään sit löydy lisää näitä rakenteelliset erot lappuja, mis olis eri perävälityksiä esim.farmarin?
Mene lähinpään ford-liikkeeseen ja kysele sieltä tiskin taakse joku pitempään talossa ollut. Esittele asiasi, kaiva tietysti ensin mukaasi kaikki nyt saatavilla olevat paperit, esim tuo rakenteelliset erot, vanhan ja uuden moottorin sekä vaihteiston tiedot. Myös saatavissa olevat tiedot tuosta A- ja B-tyypin perästä, eli osoita itse niille että eroa ei ole kuin välityksessä ja sekin hyvin minimaalinen. Jos saat sen tekniikkaheebon puolellesi ja olemaan samaa mieltä kanssasi niin hän kirjoittaa sinulle paperin jolla tuo muutoskatsastus pitäisi onnistua.

Milläpä muuten silmämääräisesti erotatte tuon A-tyypin perän B-tyypin perästä varinkin jos A-tyyppiin on vaihdettu 9-tuumaiset takajarut jotka tuo 2.0 kone edellyttää.

Tuon katsastusmiehen asenteen kyllä ymmärtää siinä mielessä, että hän on vastuussa muutoksen laillisesta toteutuksesta. Tällöin paperiin painetun tekstin noudattaminen pilkulleen ei kasaa hänen päänsä päälle tulisia hiiliä, jos jossain vaiheessa auto otetaan tarkempaan syyniin, esimerkiksi vakavan kolarin seurauksena. Katsastushetkellä auto on ollut sääntöjen mukainen, ja jos siihen on jotain sen jälkeen tehty ei katsastusmies ole enää ensimmäinen joka tuomiolle viedään.
Avatar
Mois
Viestit: 7869
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Joo, tiheemmällä perävälityksellä törmäät jänikseen/fasaaniin helpommin. En kyl tiedä millä logiikalla...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

Jeps, näin voiskin tehdä. Täytyy Fordi liikkeessä kävästä tossa ensviikon aikana. Kiitoksia neuvoista, kai tämä tästä :)
Pöhö-Andrei
Viestit: 473
Liittynyt: 21 Joulu 2005, 11:23
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Mene sinne valmistautuneena ja riittävin paperein varustautuneena. Ja selvitä itsellesi etukäteen mitä eroa todellisuudessa on A- ja B-tyypin perissä. Jarrut ja välityssuhde lienee ainoat. Vetoakselit lienevät samat kaikissa.

Pientä paperijumppaa siis teettää mutta sillä ne asiat yleensä selviää.
Avatar
teroniusmonk
Viestit: 1167
Liittynyt: 11 Loka 2006, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja teroniusmonk »

Ja niitä papereita vois sit laitella tonne meille muillekin saataville ni ei tarttis jokaisen käydä niitä kyselemässä. :)
Avatar
vtormane
Viestit: 657
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 01:22
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja vtormane »

Pöhö-Andrei kirjoitti:Mene sinne valmistautuneena ja riittävin paperein varustautuneena. Ja selvitä itsellesi etukäteen mitä eroa todellisuudessa on A- ja B-tyypin perissä. Jarrut ja välityssuhde lienee ainoat. Vetoakselit lienevät samat kaikissa.
...
Vetoakselit ovat paksummat iso-atlaksessa.
Ompa kyllä kummaa nipottamista katsastusmieheltä. Ite oon pari kertaa kans katsastuttanut 1.6->2.0 ja takajarrut ne on vaan kattonu.
Avatar
FoorttiFani
Viestit: 974
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Viesti Kirjoittaja FoorttiFani »

Sitte noista prosenteista, se laski mulle 36% :) itte käsittäisin kuitenkin ton taulukon mukaan et moottoriin ja sen apulaitteisiin kuuluu myös voimansiirto osat. Mitä mieltä ootte?
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/18A0C0A5 ... 0/C115.pdf
Avatar
vilunki78
Viestit: 289
Liittynyt: 19 Touko 2005, 17:31
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Viesti Kirjoittaja vilunki78 »

eikös siitä pitäis tulla 24, siis jos on vaihdettu kone, vaihdeloota ja kardaani
Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

FoorttiFani kirjoitti:Sitte noista prosenteista, se laski mulle 36% :) itte käsittäisin kuitenkin ton taulukon mukaan et moottoriin ja sen apulaitteisiin kuuluu myös voimansiirto osat. Mitä mieltä ootte?
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/18A0C0A5 ... 0/C115.pdf
ei ne voimansiirto osat kuulu moottoriin ja apulaitteisiin... pelkkä kone on muistaakseni 12.5% ja sillä sun pitäs kyllä saada se läpi.. muista sit sanoo että apulaitteetki on vanhat :wink:

edit:ainii olihan se laatikkokin vaihdettu.. varmaan toi vilunkin luku sit oikee..
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Vastaa Viestiin