Katsastuksesta

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Katsastuksesta

ViestiKirjoittaja FoorttiFani » 20 Maalis 2009, 12:42

Pitäis taunus muutoskatsastaa. Se on tällä hetkellä seisonnassa, pitäiskö laittaa vakuutukseen ennenkun ajan sen sinne katsastukseen? Vai miten tuo vieminen sinne nyt laillisesti menee?
Ja sitte ku mulla on pyöränkulmat ihan päin persettä niin pitäiskö ne käydä säädättämässä ennen katsastusta, vai onko niillä katsastuksessa niin väliä? Kun ei oikeen kerkeis ennen katsastusta viedä niitä säädettäväks.
Avatar
FoorttiFani
 
Viestit: 964
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

ViestiKirjoittaja Sultzi » 20 Maalis 2009, 13:47

Pitää olla vakuutus päällä, laittavat ajokieltoon vissiin jollei ole katsastaessa vakuutus päällä :wink:
Avatar
Sultzi
 
Viestit: 1896
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

ViestiKirjoittaja FoorttiFani » 20 Maalis 2009, 14:11

ookei, täytyy laittaa sit ensi.
Avatar
FoorttiFani
 
Viestit: 964
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

ViestiKirjoittaja Pöhö-Andrei » 20 Maalis 2009, 16:34

Auton saa ajaa katsastukseen tilapäisesti liikennekäytöstä poistettuna. Pitää vain olla aika varattuna etukäteen.

Pyöränkulmilla ei katsastuksessa ole juurikaan merkitystä. Ja jos aiheuttaa keskustelua niin perustelee asian talven aikana tehdyillä etupään kunnostustoimilla ja liikennekäytöstä poistolla.
Pöhö-Andrei
 
Viestit: 473
Liittynyt: 21 Joulu 2005, 11:23
Paikkakunta: Itä-Suomi

ViestiKirjoittaja FoorttiFani » 20 Maalis 2009, 16:58

aijaha, mites sitte jos tossa matkan aikana tapahtuu kolari? Kuka silloin maksaa? Joo laittelen sit pyöränkulmat ite suurinpiirtein kohilleen, myöhemmi sit säädettäväks.
Avatar
FoorttiFani
 
Viestit: 964
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

ViestiKirjoittaja REPA » 20 Maalis 2009, 18:18

FoorttiFani kirjoitti:aijaha, mites sitte jos tossa matkan aikana tapahtuu kolari? Kuka silloin maksaa? Joo laittelen sit pyöränkulmat ite suurinpiirtein kohilleen, myöhemmi sit säädettäväks.


käyt hakemassa ns.siirtokilvet konttorila.Maksaa n20.niissä vakuutus
REPA
 
Viestit: 199
Liittynyt: 13 Kesä 2006, 09:47
Paikkakunta: HELSINKI

.

ViestiKirjoittaja Taunus-Sälli » 20 Maalis 2009, 18:21

jos se autos on rekisterissä,mutta liikennekäytöstä poistettu ni konttorille saa ajaa kuhan vaan on aika varattu!
jos se ei ole rekisterissä ni sit tarvit siirtolaput...
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Taunus-Sälli
 
Viestit: 1378
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

ViestiKirjoittaja FoorttiFani » 20 Maalis 2009, 18:57

Juu rekisterissä se on kyllä, eli nyt vaan aikaa varaamaan. Kiitoksia
Avatar
FoorttiFani
 
Viestit: 964
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

ViestiKirjoittaja samiharju » 20 Maalis 2009, 21:21

liikennekäytöstä poistetun auton saa ajaa konttorille kunhan on aika varattuna (=soitat konttorille etukäteen ja kerrot rekisteritunnuksen) ja autossa on kilvet paikoillaan eikä verorästejä ole. Myös takaisin kotiin saa ajaa.

Pyöränkulmat tarkastetaan periaattees vain silmämääräisesti, että kun ne on "sinne päin" niin ihan ok. joskus kyllä oon joutunu hylkäämään jopa pyörän kulmista kun ihan jokapäiväisessä ajossa oleva auto tulee kaikki renkaat kuluneena nurkista pyöreiksi leimalle eikä kuskia haittaa yhtää vaikka auto kulkee kun kastemato.. :-)
Avatar
samiharju
 
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki

ViestiKirjoittaja FoorttiFani » 16 Huhti 2009, 19:46

tarviikos sisälokarit olla kiinni? :) Ja mahtaakos katsuria haittaa kun laatikko vähän pitää meteliä, kolinaa ja surinaa?
Avatar
FoorttiFani
 
Viestit: 964
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

ViestiKirjoittaja Mois » 16 Huhti 2009, 19:52

Ei noi vaikuta mitään katsastukseen!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
Mois
 
Viestit: 7789
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla

ViestiKirjoittaja FoorttiFani » 16 Huhti 2009, 20:01

loistavaa!
Avatar
FoorttiFani
 
Viestit: 964
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

ViestiKirjoittaja Pöhö-Andrei » 16 Huhti 2009, 23:18

FoorttiFani kirjoitti:tarviikos sisälokarit olla kiinni? :) Ja mahtaakos katsuria haittaa kun laatikko vähän pitää meteliä, kolinaa ja surinaa?


Sisälokareita ei tarvitse olla kiinni, eivät ole katsastusvarusteita. VAihteisto saa kurahdella ja antaa outoja ääniä mutta vaihteiden pitää pysyä päällä koeajon aikana ja niiden myös löydyttävä ilman isompaa hämmentämistä. Eli näitä perinteisiä moottorijarrutuksessa potkii kakkosta pois päältä malleja ei hyväksytä.

Pienet jurinat saa vaimennettua tunkemalla sinne laatikkoon puolikkaan kilon banaaneja sitä öljyntäyttöreiästä, tämä korjaustoimenpide siis vain sellaiseen laatikkoon joka on tarkoitus vaihtaa kunnolliseen ennen oikean ajokauden alkua. :wink:
Pöhö-Andrei
 
Viestit: 473
Liittynyt: 21 Joulu 2005, 11:23
Paikkakunta: Itä-Suomi

ViestiKirjoittaja teroniusmonk » 17 Huhti 2009, 08:17

Pöhö-Andrei kirjoitti:tunkemalla sinne laatikkoon puolikkaan kilon banaaneja sitä öljyntäyttöreiästä


Hitto meinasin tukehtua kahviini. :D
Avatar
teroniusmonk
 
Viestit: 1167
Liittynyt: 11 Loka 2006, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja FoorttiFani » 17 Huhti 2009, 15:03

dodiin, ei mennyt Tanari läpi. Eli siis koitin muutoskatsastaa taunukseen vaihdetut 2.0 ohc koneen ja sierran 5v laatikon. Katsuri sanoi että myös perä pitäis vaihtaa, eli välityksen pitäis olla sama kun 2.0 koneellisessa. Ja vaihdelaatikkokin pitäisi olla sama mikä siinä koneessa alunperin on ollut. Onkos muilla tullut tämmösiä ongelmia vastaan? Nyt tarviis siis jostain löytää semmoset paperit millä nää viat hoituis :D Pystyykö kukaan jelppimään?
Kun haluisin ton 5v laatikon pitää siinä eikä kyl huvittais perääkään ruveta vaihtamaan.
Avatar
FoorttiFani
 
Viestit: 964
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:10

Seuraava

Paluu SOOPA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron