Fiestaan uusi kone.

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Virtanen
Viestit: 229
Liittynyt: 13 Marras 2004, 23:33
Paikkakunta: Mynämäki

Fiestaan uusi kone.

Viesti Kirjoittaja Virtanen »

Pistin tämän nyt tänne. koska tämähän on taunusclubi, joten tätä voitaneen pitää soopana? Mikä olisi halpa viritteinen etuvetoisen fordin kone? Kun ovat nuo cvh koneen osat aika arvokkaita ja 2litrainen kone maksaa jo aivan liikaa. Pääseekö halvemmalla muuttamalla auton takavetoiseksi esim sierran tai taunuksen tekniikalla? Olisi ylimääräiset taunuksen alustan osat tuolla tallessa. :?
Ford Taunus Coupe vm-75
(projekti)

Toyota Camry 3.0 V6 -97
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Eiks fiestaan käy 1.6 Kenttiläinen kone? Ainaskii vanhempii fiestoihin ne on semmosii laittannu! Kenttiläisestähän saa potkua ihan kivasti...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

ainahan se virittäminen jotain maksaa.
saiskohan siihen kentin tilalle miten ohc. se olis halpa viritys jos vakio 2.0 laittas.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Virtanen
Viestit: 229
Liittynyt: 13 Marras 2004, 23:33
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Virtanen »

Mulla on tossa fiestassa tällä hetkellä 1.6:nen cvh kone. Ja se on vanhinta mallia fiestaa eli 80-luvun alusta. Laatikko kaipais laittoa, ku ei mee enää 4vaihde päälle.
Ohc koneessa on startti väärällä puolen. ja taitaa siinä olla muutakin.
http://www.taunusfinland.com/galleria/t ... p?album=37
Siellä on pari kuvaa fiestasta.
Kyllähän tuo vakio 1.6:nen cvh:kin liikuttaa fiestaa varsin ripeästi, mutta olis mukava saada vähän lisää tehoa.
Ford Taunus Coupe vm-75
(projekti)

Toyota Camry 3.0 V6 -97
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

takavetoseksi muuttaminen ois helpompaa.
mulla on startti kyllä kytkinkopassa kiini fordin koneissa.
laita joku semmonen xr3-jotaki systeemi.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Virtanen
Viestit: 229
Liittynyt: 13 Marras 2004, 23:33
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Virtanen »

Kyllä mullakin se startti on kytkinkopassa kiinni. Mut ohc kone tulee hassusti päin jos laittaa. kaasari etupuolella. Ja pakosarja vaatis muokkausta. Taidan toteuttaa sen takavedoksi vaihdon jahka kerkeää/jaksaa aloittaa uuden projektin. Saa nähdä mitä siitä tulee. ikuisuus projekti vai saako valmiiksi asti. Olis kiva jos olis kesäksi valmis :wink:
Xr3 himmelit on kalliita. ja opiskelijan rahatilanne ei ole kovin hääppöinen. Kun kevari ja taunus vievät rahaa.
Ford Taunus Coupe vm-75
(projekti)

Toyota Camry 3.0 V6 -97
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

veikkaan että se takavedoksi muuttaminen on kalliimaa kuin esim tuon moottorin ahtaminen :lol: toisaalta .. miten haluaa.. joutuu suunnittelee perän tuennan ja pitää perä hommaa jostain vaihdelaatikko 2.0 ohc, eikä sitä ohc:Täkää voi vakioks jättää eihän se mee mihkää :?

hommaat jostain RST:n pakosarjan ja ahtimen + öljyletkut sille ja sitten hommaat k-jet ruiskun ja duunaat kiinni ei varmaan tule niin kalliiksi kuin takavedoksi muuttaminen.. tai sitten myyt kotteros mulle ;) onks toi kilvissä? ei varmaan
matalan pudjetin kulkineet...
Virtanen
Viestit: 229
Liittynyt: 13 Marras 2004, 23:33
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Virtanen »

No mulla on tuolla tanen alusta. Etukelkka, perä ja kardaani. Tuolta löytyy 3mm peltiä josta voi vääntää kiinnikkeet ja muutakin tavaraa on. isoveljet osaavat auttaa asioissa. ens alkuun mennään 1.6:sella. sitte jossai välissä tuo 2litranen.
Ohc:n viriosat on hiukan halvempia kuin cvh:n viriosat. Sit toi tän hetkinen cvh kone päästää vähän bensaa öljyn sekaan, syytä ei tiedetä tarkkaan. kone hiukan väljä, puuttuu bensan paluujärjestelmä.
Ahtimelle ei oo oikeen tilaa. ellei leikkaa palkista palaa pois. Pakoputki ottaa jo kiinni etupalkkiin.
Ei oo kilvissä. eikä oo papereitakaan.
Ford Taunus Coupe vm-75
(projekti)

Toyota Camry 3.0 V6 -97
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

Virtanen kirjoitti:No mulla on tuolla tanen alusta. Etukelkka, perä ja kardaani. Tuolta löytyy 3mm peltiä josta voi vääntää kiinnikkeet ja muutakin tavaraa on. isoveljet osaavat auttaa asioissa. ens alkuun mennään 1.6:sella. sitte jossai välissä tuo 2litranen.
Ohc:n viriosat on hiukan halvempia kuin cvh:n viriosat. Sit toi tän hetkinen cvh kone päästää vähän bensaa öljyn sekaan, syytä ei tiedetä tarkkaan. kone hiukan väljä, puuttuu bensan paluujärjestelmä.
Ahtimelle ei oo oikeen tilaa. ellei leikkaa palkista palaa pois. Pakoputki ottaa jo kiinni etupalkkiin.
Ei oo kilvissä. eikä oo papereitakaan.
just.. no kyllä mun fiestas oli tilaa.. :/
matalan pudjetin kulkineet...
Virtanen
Viestit: 229
Liittynyt: 13 Marras 2004, 23:33
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Virtanen »

Riippuu varmaan kiiniitys paikoista. Itse en ole tuonne tehnyt kiinnikkeitä, vaihtanut vaan 1.3:sen 1.6:seen. Vaikuttivat kiinnikkeet aika alkuperäisiltä. fiestan oma laatikko on paikoillaan.
Tuntuu vaihteet loppuvan kesken, ainakin nyt kun ei oo ku 3 vaihdetta eteen.
Ford Taunus Coupe vm-75
(projekti)

Toyota Camry 3.0 V6 -97
Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

kyllähän fiestan kokonen takapotku on ihan kivan tuntunen varmasti ajaa jäällä ja radalla, mutta konetta joutuu kyllä tuomaan reilusti taaksepäin, jotta ois ees jotenkin ajettavuuren rajoissa tuo painojakauma.
Mitehän onnistus nelivedon rakentaminen?
joku 50e laho subaru leone tms, josta tekniikka hieman lyhennettunä fiestan alle?
Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

nojoo, seuraavaksi se menee siihen, että ostat jonkun unimogin alustan, ja nostat fiestan korin siihen päälle...
Virtanen
Viestit: 229
Liittynyt: 13 Marras 2004, 23:33
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Virtanen »

Olishan tuokin kehityskelpoinen idea :?
Painojakaumaa saatais tasasemmaks pistämällä hiukan lisää painoa takapäähän. Jos tekee takapotkun.
No ei tuosta fiestasta paljoo muuta jää kuin kori kun vaihtaa tekniikkaa :wink: Ja sitäkin joutuu muokkaamaan radikaalisti.
Ford Taunus Coupe vm-75
(projekti)

Toyota Camry 3.0 V6 -97
sala p3

Viesti Kirjoittaja sala p3 »

elikkä se on halvin laittaa valmis takapotku peltoauto. tai sitte ottaa joku sopiva alusta ja lyhentää se fiestan korille, siis vaihtaa vaan siihen ne fiestan kuoret.
onhan nuita etuvetoja muutettu takavedoksi esim. jokkikseen, mutta se on niin kova työmaa kun se auto pitää periaatteessa valmistaa kokonaan uudestaan että pitää tosiaan jo ola halua tehdä semmonen.
Virtanen
Viestit: 229
Liittynyt: 13 Marras 2004, 23:33
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Virtanen »

Onhan mulla tuo sierra takapotku piha-autona. Mut se on raskas, eikä kulje mihinkään. ja on jumissa liukkailla, eikä sitä yksin jaksa työntää. Fiesta on kevyt ja sen saa sisulla liikkeelle :?
Ford Taunus Coupe vm-75
(projekti)

Toyota Camry 3.0 V6 -97
Vastaa Viestiin