voi helvetin perkele, kaikki menee päin vittua, saatana

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

voi helvetin perkele, kaikki menee päin vittua, saatana

Viesti Kirjoittaja ft79 »

kyllä taas elämä kouluttaa...
mondeosta on visiin menny vaihelaatikon poskilaakerit,
tärisee niin helvetisti... hajoo kaikki paikat... :cry:

ja nyt äsken meni sitten escosta pyörän laakeri.. ja pyörä pysyy jarrulevyn varassa paikallaan... :shock:

no eipä tässä muuten mitään mutta toisella autolla täytyy tehdä n.100km työmatka ajot ja
toisellakin tulee n.25km täytyy vetää emännän kanssa pitkää tikkua.. :? :?

ei vaan.. taidan ite ottaa ton laakerivikasen, kun on niin tuttua touhua jo.. :lol:

perkele jos rupeis vaan ryypiskelemään niin vois pitää loppuvuoden pekkasta..
no kyllähän escon saa huomena kuntoon mutta toi mondeo on vähä
isompi projekti.. :shock:

kaitpa toi taunus leimahtaa liekkeihin omia aikojaan ja bmw:n kone vaikka jäätyy halki
harmi kun molemmat on leimaamatta ja käytöstä poisto päällänsä...
voi olla vähä liian kalliita kilometrejä...vaikka molemmat periaatteessa ehjiä autoja..
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

ettei olis mondeosta vain sisemmät vetonivelet risana.. ei kai mtx75 loodista enää mee poskilaakereita ainakaa niin paljoo ku vanhoista ekkerin loodista? sisempi vetonivel oirehtii esim kurvissa ~90kmh vauhdista kiihdytettäessä tuntuvana tärinänä.
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

samiharju kirjoitti:ettei olis mondeosta vain sisemmät vetonivelet risana.. ei kai mtx75 loodista enää mee poskilaakereita ainakaa niin paljoo ku vanhoista ekkerin loodista? sisempi vetonivel oirehtii esim kurvissa ~90kmh vauhdista kiihdytettäessä tuntuvana tärinänä.
voispa olla kyllä tuokin..tärisee aina vedättäessä, ei muuten..
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Oha sulla Taunuksia sigu täynä... aja niillä, ne ei petä :lol:
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

öö.. farkku ainut joka rek. ja ehjä mutta katsastamatta..
coupe.. no osina ja puolet lattia pellista puuttuu kun on menossa palkkien uusiminen..

muut varaosa autoina...

niin ja tuohan on totta ei noi hajoa.. :lol:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Avatar
Sir Taunus
Viestit: 302
Liittynyt: 12 Helmi 2006, 19:34
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja Sir Taunus »

toi on tuttua touhua et autot menee paskaks...

fiesta on jo niin pahasti remontin tarpeessa. moottori nakuttaa ja vuotaa öljyä kampiakselin öljystefasta, perse roikkuu toiselta puolelta müstisesti, jousi vissiin poikki... etulaakeri on vaihtokunnossa, lämppärin moottori huutaa ykkösasennossa kuin viulu ja haiskahtikin jo hieman. laitoin odottelemaan inspiraatiota ja otin Orionin käyttöön.

siinä on rempattu moottori ja aski ja on muutenkin hyväkuntoinen. sitten kun Orkku vikuroi niin on vielä toi Granada. se on vaan seisonnassa ja katsastusta vailla. Onneksi emännän ´87 automaati esco on taas iskussa niin ei siitä ole huolta taas vähään aikaan.

tanarini, mkIII "musta kuolema" lähti parempaan kotiin osaaviin käsiin. 8)

niin ja jos Orion ja Granada jostain kumman syystä vaikka varastetaan ettei ole autoa niin aina voi hätätapauksessa lähteä riskillä metsän läpi töihin tolla Nivalla! 8)
Avatar
Taneli
Viestit: 105
Liittynyt: 21 Heinä 2004, 10:58
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Taneli »

ft79 kirjoitti:
samiharju kirjoitti:ettei olis mondeosta vain sisemmät vetonivelet risana.. ei kai mtx75 loodista enää mee poskilaakereita ainakaa niin paljoo ku vanhoista ekkerin loodista? sisempi vetonivel oirehtii esim kurvissa ~90kmh vauhdista kiihdytettäessä tuntuvana tärinänä.
voispa olla kyllä tuokin..tärisee aina vedättäessä, ei muuten..
Juu meil oli V6 II koppases Mondeossa kans tärinätä,,, alkuun vedätykses, sit myöhemmin tasakaasuskin...
Syy selvis juu ku käväs auton alla ja rynkytti vetareista ni kyl maar molemmin puolin sisemmät ristikot lonksu -> paskana!!!
Syykin on ihan ominaisuus kun suojakumit alkaa falskaa(huonot pannat) rasvat pihalle ja hiekkamujua tilalle...
Motonetist uudet vatarit ja taas elämä hymyilee (lompakko ei)

-pete-
#3
-73 GT Coupe V6
-72 Escort Estate
-03 V6 ST220 Mondeo
-05 V6 Mondeo Estate (wagon)
-12 Kawasaki ZZR1400 Green...
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

jep molemmat vetarit vaihtokunossa...
Ah.. niin ihanan kallista.. :D
124€ kpl ja mahtaakohan noi sisältää ulompa niveltä kun ei ollu mitään mainintaa :?: :?:

Esco:kin tuli kuntoon eipä toi pyörän laakeri nyt niin paha ollu..
oli vetarin mutteri löystynyt.. mutta kumpikohan on syy ja kumpi seuraus :?: :?
Tuli siinä katteltua muutkin pyörät läpi ja taka pyörän laakeri rupeaa
olemaan loppu.. tai jos kiristäis vähä vielä:lol: :lol:

jeps kyllä taas näytää paremmalta.. :D :D
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

nuohan on halvat! tuppux tais uusia focukseen hiljattain, oli paljo kalliimmat.. ja isän -05 transporterista meni vetarista poorit, 800e makso uus vetari.
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

niin no onhan noi vielä halvat noihin verrattuna..
mutta kun on tottunut jarrupalatkin ajamaan metallille ja
sitten hakee varaosa autosta korvikkeet tilalle... :lol: :lol: :lol:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

paskana

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

no mulla jo ikävä omaa 77 entistä isolla rahalla viilattua tanelia,kun tulee takaisin,eipä enää sudi joka vaihteella,kun kone meni johonkin rally spritti escoon,no valmisteilla melkein vakio 2,0 litranen,ja sitten kun taas monen vuoden päästä,voi olla taas rahnulia,saan valmiiksi puhaltimella varustetun toisen koneen,onneksi apuja saa turbo velholta,sen rankentamissa autoissa ollut sellaiset kyydit,että kyllä se turpotus,on se oikea juttu,sen verran tajutonta kyydit on ollet,semmoinen pitää saada,mutta kun maksaa niin helvetisti täytyy veikkaus voittoa tms odotella,ja varsinainen asia:eipä uskoisi,että nyt kun joutunut vakio tekniikalla ajelemaan,miten helvetissä jossain 1,6l sierrassa,on niin pienessä kaasarissa tehty asiat monimutkaiseksi,letkuja joka helvetin suuntaan,eri tunnistimiin,kaiholla muistan,kun viri vehkeen tuplat kerran 2:ssa vuodessa sääti balanssiin,ei niihin tarvinnut koskea,ja aina lähti käyntiin pakkas lukemista huolimatta,no kaipa se sierran juutuva kurkkuinen kuuluu sellainen olla kun auto täyttää 19v.ja keskus lukitus on temppuillut koko ajan,eli kun oven aukaisee,jää mekanismi paukuttamaan,ja kun oven laittaa kiinni,menee lukkoon,joskus sen sekilemisen saa loppumaan,kun aukaisee apparin oven,niin paukuttaminen voi loppua,mutta jo seuraavan kerran taas avaa kuskin oven sama auki kiinni leikki jatkuu.eli kaipa tämä on ns adcs system,eli automatic doors clouse system,ja jos avaimet sisällä hauskaa seuraa,kun ovet jo lukossa,kele tu.
taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

Re: paskana

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

taneli1 kirjoitti:no mulla jo ikävä omaa 77 entistä isolla rahalla viilattua tanelia,kun tulee takaisin,eipä enää sudi joka vaihteella,kun kone meni johonkin rally spritti escoon,no valmisteilla melkein vakio 2,0 litranen,ja sitten kun taas monen vuoden päästä,voi olla taas rahnulia,saan valmiiksi puhaltimella varustetun toisen koneen,onneksi apuja saa turbo velholta,sen rankentamissa autoissa ollut sellaiset kyydit,että kyllä se turpotus,on se oikea juttu,sen verran tajutonta kyydit on olleet,semmoinen pitää saada,mutta kun maksaa niin helvetisti täytyy veikkaus voittoa tms odotella,ja varsinainen asia:eipä uskoisi,että nyt kun joutunut vakio tekniikalla ajelemaan,miten helvetissä jossain 1,6l sierrassa,on niin pienessä kaasarissa tehty asiat monimutkaiseksi,letkuja joka helvetin suuntaan,eri tunnistimiin,kaiholla muistan,kun viri vehkeen tuplat kerran 2:ssa vuodessa sääti balanssiin,ei niihin tarvinnut koskea,ja aina lähti käyntiin pakkas lukemista huolimatta,no kaipa se sierran juutuva kurkkuinen kuuluu sellainen olla kun auto täyttää 19v.ja keskus lukitus on temppuillut koko ajan,eli kun oven aukaisee,jää mekanismi paukuttamaan,ja kun oven laittaa kiinni,menee lukkoon,joskus sen sekilemisen saa loppumaan,kun aukaisee apparin oven,niin paukuttaminen voi loppua,mutta jo seuraavan kerran taas avaa kuskin oven sama auki kiinni leikki jatkuu.eli kaipa tämä on ns adcs system,eli automatic doors clouse system,ja jos avaimet sisällä hauskaa seuraa,kun ovet jo lukossa,kele tu.
Vastaa Viestiin