Autoon on tullut vika muttei kukaan välitä

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
saritar71
Viestit: 27
Liittynyt: 13 Tammi 2008, 14:56
Paikkakunta: Harjavalta

Autoon on tullut vika muttei kukaan välitä

Viesti Kirjoittaja saritar71 »

Elikäs kertokaa kokemuksia ym. jos olette joskus joutuneet tilanteeseen :

-Autoon on tullut vika kesken matkan ja jopa hyytynyt väärään paikkaan ( risteykseen , valoihin ... ym.)

A)onko*teiden ritari* tullut auttamaan
B) pitikö kilauttaa kaverille
C) siirtää auto pois muiden tieltä kiukulla *yksin*


Itselläni on vuosien mittaan ollut joitakin tilanteita jolloin auto on hyytynyt tielle ja jopa vika paikkaan , eipä kukaan ole tullut avuksi vaan törkeästi käytetty kansainvälisiä käsimerkkejä tai torvea töötätty ym. :twisted:

Onko oikeesti ihmiset niin välinpitämättömiä liikenteessä, etteivät halua auttaa pulassa olevaa ?
Avatar
teroniusmonk
Viestit: 1167
Liittynyt: 11 Loka 2006, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja teroniusmonk »

No autoina on ollut -79 Kadetti, -71 17m, -72 Granada, -83 Volvo ja nyt -75 Taunus. Näistä oon jääny vaan Volvolla ja Taunuksella tien päälle, ja kummallakin kerralla oon saanu auton itse liikkelle joten ei oo apua tarvittu. Taunuksen kanssa oli jopa niinkin hyvä säkä että bensuuni oli loppunut, kun mittari näytti puoltaväliä. :D Ja bensa-asema oli 50 m päässä... Volvossa oli sulake palanu, onneks oli mukana varalla.

Ja kyllä Taunuskin painaa kun joutuu yksin työntämään ylämäkeen...
Avatar
Paussi
Viestit: 853
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 18:22
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Paussi »

No itsellä meni kerra roska kaasariin kesken risteyksen ja tane sammahti samantien. Siinä mä sitte jotenki työnsin autoa vähä sivuun. Otin tarvittavat työkalut ja otin kaasarin irti, tässä oli kuitenki onnea mukana tämän risteyksen lähettyvillä oli huoltsikka. Sinne sitte kaasari kourassa ja ilmapisteelle puhaltaa kanavat puhtaiks. Sitte vaa kaasari kii ja baanalle.

Tuossa tosiaa jouduin ite tekee, porukat vaa ajo ohi silmät pyöreinä :D Ja tietenki vian haussa meni hetki, ensin sytytys osat ja sitte tuo bensansyöttö tuli kuitenki viaks tuossa.
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
WSE
Viestit: 125
Liittynyt: 23 Tammi 2005, 11:58
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

jaa-a. tuohon pysähtymättömyyteen on varmaan monia syitä, ollaan liikkeellä liian minuuttiaikataululla tai moni ei varmaankaan koe osaavansa olla avuksi, vaikka asenteestahan se on enemmänkin kiinni - voipihan sitä työntöapua ta ikyytiä tarjota.
itse olen pysähtynyt aina kun se suinkin on ollut mahdollista, mutta kyllä pitää selkeä merkki olla että on välille jääty eli joko hätävilkut päällä tai pelti pystyssä. En minäkään enää viitsi pysähtyä vain todetakseni että siellä tienreunassa puhutaan kännykkään kun tuli puhelu eikä ole handsfreeta ja kunnioitetaan lakia...
Toisaalta jokusen kerran on tullut pysähdyttyä myös kuulemaan että juu kiitos, soitin jo apua.
Kännykkäaika on muuttanut kulttuuria tässäkin mielessä.
Avatar
saritar71
Viestit: 27
Liittynyt: 13 Tammi 2008, 14:56
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja saritar71 »

Aikoinaan ko hain väliauton ehtoota myöten (nissan cherryn) tuolta jostain hesan liki syssyllä, niin kuis ollakkaan alkoi sataa räntää ihan simona alas... niin humppilan jälkeen hyyty huiskuttimet ( lasinpyyhkimet ) Oli sit elämäni pisin ja tuskallisin reissu ko ain isomman auton ohittamisen jälkeen piti pysähtyä pyyhkimään isommat moskat et näki etteensä ajaa.

Eikä sunkaan mulla ollut mittään taskulamppua mukana, eikä mitään muutakaan et olis voinut pysätes kattoo mikä mättää , mut oli sit elämäni toiseks paras hetki oli kun pääsin ekalle huoltikselle parkkiin ja tarkistelemaan vikatilannetta lähemmin.

Olihan siin huoltiksen pihassa muutama tyyppi jokka sitten juur ja juur sai ittes siihen mun rottosen luo sai väänettyy ko olin sukeltanut konepellin alle ja eka kommetti niiltä oli : Onks bensa loppunut ??? Muutenkin pikkaasen tuohtuneena käskin niiden painuu .. johki :D

No täytyi vaan todeta ettei huiskuttimien moottori toiminut ,vaikka sulakkeet olin käynynnä läpitte ja suurpiiteisesti kattonut ettei mitään ylimääräisin johtoja roikkunut missään ja itse moottoririkaan ei tuntunut kuumalta.
Matka jatkui pysähdellen, mutta pääsin poriin joka oli suuri helpotus hokien ... en ikin enään hae yksin seuraavaa autoa ...en ikin....
Myöhemmin tarkastelin vikaa ja tuli todettua että sulakerasiassa itsessään oli se juttu mikä mättäs :idea:

Mitä me opimme tästä ?

Ainakin nykyjään mulla on autossa jos jotakin mukana ihan kaiken varalle ( vähän niinku naisten käsilaukussa ikään :lol: ) ja oon mä sit auttanut näitä muita teillä liikkujia jos vaan ne hoksaa pistää hätäset vilkkumaan tai pittää konepeltii pystys ja ymmärtäs käyttää sitä varotuskolmiooki joka nyt on joka autos :lol:
Avatar
surinasussu
Viestit: 39
Liittynyt: 09 Joulu 2005, 00:27
Paikkakunta: Viiala

Viesti Kirjoittaja surinasussu »

Onhan sitä kaikkea sattunut Taunuksen kanssa :wink: mutta onneksi toistaiseksi on aina kotio päästy nilkuttaen ennemmin tai myöhemmin.

Toissa kesänä, juhannuksen aaton aattona, katkes valoista lähties kytkinvaijeri. Kolme autoa suhahti ohi risteyksen, mutta eihän siihen kukaan stopannut edes kysyäkseen hätääni.. Ei auttanut kuin työntää Tane-raasu risteyksestä pois, KORKKARIT jalas ja ruveta soittelemaan kavereita läpi, jos joku olis vielä ajokuntoinen.. Ristinsielua ei sitten niiden 3:n ohi ajaneen auton jälkeen näkynytkään, koko kylä oli kuin kuollut, mutta onneksi yhden SELVÄN hepun sitten sain hinaamaan Taneni kotisatamaan.. :oops: koska Taneahan ei jätetä. Olishan sen ehkä runnomal ajanut kotio, mutta ei, siihen ei akka rohjennut ruveta, ettei enempiä vahinkoja aiheuttaisi.. :cry:

Sellaista se on, katkenneita pakoputkia, syylarin keittämisiä ym. ym. MUTTA ei niin huonoa etteikö jotain hyvääkin; kun Taneni jäi taannoin mutsin pihaan (kansipahvin mentyä,kuten myöh. selvis), löytyi nykyinen siippa kun jo kerkesin uutta konetta ruveta häneltä ostamaan.. Konetta ei sitten tarvitukkaan, mutta kyseinen herrasmies sitten jäi kuviohin!! :P
Käyttis: Mondeo 1.8 farkku vm. 97
Ikuisuus projekti: Taunus L 2D 2.0 ´73 (tulossa vuonna 2026 :peukku: )
Kaksipyöräinen: AJS Sapphire SS vm. 65
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

kerra jäin taunuksella bensa asemalle pumppujen eteen kun ei enään lähteny käyntiin
(oli maa johto menny huonoksi) niin eikös siihen taakse tullu joku sankari tööttäilemään ja huitomaan tilaa...
(oli pikkasen lähelläetten menny hakkaamaan sen autoa ristikko avaimella p**kaks... :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
WSE
Viestit: 125
Liittynyt: 23 Tammi 2005, 11:58
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

[quote="surinasussu"]
Toissa kesänä, juhannuksen aaton aattona, katkes valoista lähties kytkinvaijeri. Kolme autoa suhahti ohi risteyksen, mutta eihän siihen kukaan stopannut edes kysyäkseen hätääni.. Ei auttanut kuin työntää Tane-raasu risteyksestä pois, KORKKARIT jalas ja ruveta soittelemaan kavereita läpi, jos joku olis vielä ajokuntoinen.. Ristinsielua ei sitten niiden 3:n ohi ajaneen auton jälkeen näkynytkään, koko kylä oli kuin kuollut, mutta onneksi yhden SELVÄN hepun sitten sain hinaamaan Taneni kotisatamaan.. :oops: koska Taneahan ei jätetä. Olishan sen ehkä runnomal ajanut kotio, mutta ei, siihen ei akka rohjennut ruveta, ettei enempiä vahinkoja aiheuttaisi.. :cry: [/quote
Ei kato, ei tuo ole ongelma. sammutat auton, ykkönen silmään ja startilla käyntiin. jos ei ole kokeillut tai halua kokeilla vaihtamista ilman kytkintä niin kulkeehan se eteenpäin sillä ykköselläkin. Ja joka valoissa taas sama episodi... ennakoimalla voi päästä läpi.
Vaihteet menee päälle ilman kytkintäkin kyllä (paitsi liikkeelle lähtiessä pitää lähteä startilla vaihde päällä) kunhan kierrokset on sopivat niin jopa rutisematta, ylöspäin vaihtaessa ensin kierroksia pikkuvaihteella riittävästi ja veto vapaalle, kaasu pois. Sitten isompi silmään, kevyesti kaasua jos kiekkoja aiemmmin oli liikaa.
Pienemmälle vaihtaessa kierrokset pois. Veto vapaalle je kaasua että kiekat nousee sopiviksi ja pykälä sisään.
WSE
Viestit: 125
Liittynyt: 23 Tammi 2005, 11:58
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

ft79 kirjoitti:kerra jäin taunuksella bensa asemalle pumppujen eteen kun ei enään lähteny käyntiin
(oli maa johto menny huonoksi) niin eikös siihen taakse tullu joku sankari tööttäilemään ja huitomaan tilaa...
(oli pikkasen lähelläetten menny hakkaamaan sen autoa ristikko avaimella p**kaks... :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
olisit komentanu sankarin työntämään...
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

niinpä.... :lol: :lol:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Vastaa Viestiin