Taunus penkissä

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Drifter_
Viestit: 371
Liittynyt: 29 Marras 2008, 16:15
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Drifter_ »

Vakio jarrujen kanssa vielä? Joo noin mä kans aattelin et sen takia ei oo auto maassa kiinni, sikäli ku taunus ny maahan kiinni menee muutenkaa ilman suurempaa korin muokkausta :lol:

Joo eihän noi pienestä pauku noi alakerrat vakio osillakaa, varsinki jos neki jaksettu käyttää painotuksessa, kunnon kansipahvilla mennää aika korkelle 8)
Mikey
Viestit: 124
Liittynyt: 02 Elo 2004, 23:18
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja Mikey »

Edessä on 9 tuumaset jäähdytetyt levyt ja 4 mäntäset 242 Volvon satulat ja takana on 4wd Cossun jäähytetyt levyt ja satulat.
Ei riemull rajaa ku Cossu Tanel ajaa
heka
Viestit: 312
Liittynyt: 16 Joulu 2004, 23:20
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja heka »

Kuinkas tanarin atlas kestänyt vuosien rääkkiä onko ikinä porsinut, onko vakio vetareilla ja millaisella lukolla?
Hieno tanari kyllä!
taunus coupe datsun powered vaiheessa..
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone
Mikey
Viestit: 124
Liittynyt: 02 Elo 2004, 23:18
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja Mikey »

Vakio perä ja vetarit lukko on oma valmisteinen palalukko. yhtään perää ei ole mennyt rikki, lukko on hajonnut kerran ja pari vetaria vääntnyt ei muuta.
Ei riemull rajaa ku Cossu Tanel ajaa
Mikey
Viestit: 124
Liittynyt: 02 Elo 2004, 23:18
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja Mikey »

Penkkiin pääsyä odotellessa kävin Motoprkissa varttia koklaan, säädöt oli vielä sillein että ei otettu riskiä että mitään vauriota tulisi, yläkierroksilla vähän ennakkoa ja ahdot maltillisit 1.3 bar. Lähtöja tuli tehtyä 3 ekalla tuli paras aika, tokalla ei menny heti kakkonen päälle ja aika oli 0.6s parasta heikompi ja kolmannella lähdöllä kun nostin ahtoja niin ahto paine katkaisu meni päälle jollon aika oli 0,3s huonompi mutta 330ft:n kohdalla oli aika 0,2s parmpi parhaaseen vetoon nähden, joten aika olisi varmaan ollu jokusen kympän parempi ja vauhtia huikan enemmän.
Paras lähtö 60ft: 2.4s aika oli 13.5 ja loppunopeus 181km/h
Ei riemull rajaa ku Cossu Tanel ajaa
Mikey
Viestit: 124
Liittynyt: 02 Elo 2004, 23:18
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja Mikey »

No viime perjantaina hajosi sitten kytkin levy (pinta irtosi niiteistä), tilalle tulee 2.5l Transitin vahvistettu kytkin paketti, samalla pantiin perä lihoiks kun sieltä alko kuulumaan täkytystä.
Perästä oli kuskinpuoleinen poskilaakerin ulkokooliin tullut vekki, se meni vaihtoon. Kardaaniin vaihtuu uudet ristikot ja vaihdelaatikko lähti kanssa huoltoon kun kakkos vaihde alko tööttäilemään varattua, paljastui että sieltä on synkrot kuluneet loppuun ja kakkosvaihteen rattaitten kulmat kurtusssa.
Samalla vaihdetaan kaikki laakerit uusiin ja synkrot vaihtuvat myös.
Penkitys oli varattu 22.8 mutta sitä joutuu nyt todennäköisesti siirtämään kun kakkos vaihteen uusia rattaita ei saa kuin tilaamalla ja niiden saaminen kestää tovin.
Ei riemull rajaa ku Cossu Tanel ajaa
Vastaa Viestiin