Ilmoja pidelly...
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
joo, itelläkin joutu kesäauto talvikäyttikseksi, kun pakkaset yllätti. Turha mahtas olla yrittää HJ:tä starttailla koulun parkkipaikalta päivän päätteeksi, kun se seisoo -30 asteessä kymmenen tuntia. Pontiakissa ei lohkolämppäriä ole ollenkaan, mutta iloisesti lähtee käyntiin vielä yli -30... voimansiirto on vaan vähä toista mieltä liikkeellelähtemisestä, eikä pykäliä meinaa löytyä :/
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
Toyota LandCruiser -81
Ja ollu jo yli tunnin eikä vieläkään jaksa herätä,saas nähdä onkoJanzamar kirjoitti:Witthu..ei lähellekään käyntiin enää ilman tuntia lämppärissä ..
Ei vaan jaksa pyörittää.
akku jäätyny ja valmis sitä kautta.
Olkoon nyt yön yli roikassa ja aamusta katotaan..hyvällä säkällä on kuitti vielä jäljellä niin takuuseen pitäis mennä,ei oo vielä 3:a vuotta ollu
Taunus Maximus =)
sekin riippuu ihan miten usein ja miten syvään ne puretaan.
Normikäytössä akku kestää helposti sen kaheksan vuotta, jos aina vaan käynnistetään, ja ajetaan sen verran että se kerkee latautua täyteen, eikä sitä ikinä ns. syväpureta, eli startata tyhjäksi tai jätetä säännöllisin väliajoin autoon valoja päälle.
Sen sijaan 3 vuotta on jo hyvin, jos akku jatkuvasti tyhjennetään kokonaan ja ladataan sitten pikalaturilla täyteen.
Normikäytössä akku kestää helposti sen kaheksan vuotta, jos aina vaan käynnistetään, ja ajetaan sen verran että se kerkee latautua täyteen, eikä sitä ikinä ns. syväpureta, eli startata tyhjäksi tai jätetä säännöllisin väliajoin autoon valoja päälle.
Sen sijaan 3 vuotta on jo hyvin, jos akku jatkuvasti tyhjennetään kokonaan ja ladataan sitten pikalaturilla täyteen.
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
Toyota LandCruiser -81
Joo, tottakai se akun kesto riippuu käyttötavasta
Jotkut akut vaan tuntuu kestävän todella pitkään ja toiset taas ei
Micras kesti kans jotaa 8 vuotta akku ja pelais varmaan vielkii jos oisin viimme kesän muistan tarkistaa nesteet. Oli päässy kuiviin eikä yks kenno enää suostunnu ottaa varausta... Bemaris vähä sama homma, oli päässy tyhjäks viimme talvena eikä enää ottannu latausta kunnolla. Alkuperänen akku oli siinäkin.
Jotkut akut vaan tuntuu kestävän todella pitkään ja toiset taas ei
Micras kesti kans jotaa 8 vuotta akku ja pelais varmaan vielkii jos oisin viimme kesän muistan tarkistaa nesteet. Oli päässy kuiviin eikä yks kenno enää suostunnu ottaa varausta... Bemaris vähä sama homma, oli päässy tyhjäks viimme talvena eikä enää ottannu latausta kunnolla. Alkuperänen akku oli siinäkin.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
- teroniusmonk
- Viestit: 1167
- Liittynyt: 11 Loka 2006, 20:26
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Hinta varmaan sanelee tossakin aika paljon, mulla on joku kiinalainen "yokoshino" ja päiväys on kolmen vuoden takaa. Aivan finaalissa jo. Viimeks ku ostin akun ni se kesti mun ajossa yli viis vuotta, mut se oli joku vähän kalliimpi.
MB 310 D ´93 Keikkadösä
BMW 730 V8 ´95
BMW 730 V8 ´95
eri merkkiHerkko kirjoitti:Paikallisen akkuliikkeen mukaangepardi kirjoitti:Boschi on satavarma! Loppu ainakin mulla leikkiminen, kun ostin boschin.Paussi kirjoitti:Varta on varma
sama akku,eri teksti.
Varta/Bosch.
Nimim.toissapäivänä akun ostanut.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98