Taunuksen ärsyttävin puoli?

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Taunuksen ärsyttävin puoli?

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Ajattelin laittaa tällaisen,kun oon alkanu hermostua
oman pirssin stökikseen aivan täysin.
Elikkä omassa tuhkakuppi!!
Se on niin perskeleen hankalasti etukumarassa että sormet palaa melkein aina kun stumppaa tupakin :twisted: :twisted: :twisted: :!:
..ajattelin että otan pois sen siitä keskeltä kokonaan ja laitan
etuoviin samanlaiset kuin takaovissa on.
Ei voi olla ainakaan pahasti huonompi patentti..
tai sitten pitää ettiä jonkun vanhan Hiivatin tai Alfan keskikonsoli,jossa ne on
kromatun luukun alla,samassa sytkärikin.
Ei vaan Mk1:ssä ollu noin paskasti laitettu.
Taunus Maximus =)
Avatar
astriel
Viestit: 832
Liittynyt: 05 Marras 2004, 23:05
Paikkakunta: Mouhijärvi (Mouhis)

Re: Taunuksen ärsyttävin puoli?

Viesti Kirjoittaja astriel »

Janzamar kirjoitti:Ajattelin laittaa tällaisen,kun oon alkanu hermostua
oman pirssin stökikseen aivan täysin.
Elikkä omassa tuhkakuppi!!
Se on niin perskeleen hankalasti etukumarassa että sormet palaa melkein aina kun stumppaa tupakin :twisted: :twisted: :twisted: :!:
..ajattelin että otan pois sen siitä keskeltä kokonaan ja laitan
etuoviin samanlaiset kuin takaovissa on.
Ei voi olla ainakaan pahasti huonompi patentti..
tai sitten pitää ettiä jonkun vanhan Hiivatin tai Alfan keskikonsoli,jossa ne on
kromatun luukun alla,samassa sytkärikin.
Ei vaan Mk1:ssä ollu noin paskasti laitettu.
jaa-a , mikähän olis kaikista ärsyttävin.....
Tuo farkku on ilmeiseti 36:s taunus mitä mulla on ollu ja sillä kokemuksella sanoisin että se ärsyttävin juttu on omasta mielestäni ratti. 3:s koppasta ei itellä oo ollutkaan mutta 1 ja 2 koppasissa lentää ratti heti vaihtoon kun vaan on mahdollista. Yksi syy on se että kun on pituutta n 2m niin ei mahdu jalat hehtaariratin alta kunnolla.

-vk-
caddy
Viestit: 39
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 12:49

Re: Taunuksen ärsyttävin puoli?

Viesti Kirjoittaja caddy »

Janzamar kirjoitti:Ajattelin laittaa tällaisen,kun oon alkanu hermostua
oman pirssin stökikseen aivan täysin.
Elikkä omassa tuhkakuppi!!
Se on niin perskeleen hankalasti etukumarassa että sormet palaa melkein aina kun stumppaa tupakin :twisted: :twisted: :twisted: :!:
..ajattelin että otan pois sen siitä keskeltä kokonaan ja laitan
etuoviin samanlaiset kuin takaovissa on.
Ei voi olla ainakaan pahasti huonompi patentti..
tai sitten pitää ettiä jonkun vanhan Hiivatin tai Alfan keskikonsoli,jossa ne on
kromatun luukun alla,samassa sytkärikin.
Ei vaan Mk1:ssä ollu noin paskasti laitettu.
kuka vaan polttaa autossaan... minun koslassa ei ainaskaa... tosin nyt laitoin uuden lattiamaton joka on autosta jossa poltettu ja paljon... haisee ihan kauheelta
Avatar
Farkku
Viestit: 577
Liittynyt: 28 Marras 2005, 14:24
Paikkakunta: Vaala

Viesti Kirjoittaja Farkku »

Ei minunkaan autossa polteta, menee helposti niin paskaseksi.

Ärsyttävin puoli taunuksessa on bensansyönti, eipä siinä muuta vikaa ole :wink:
Mondeo 1.8 TDi -97
Scorpio Ghia 2.0 -95
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Haiskahtaahan tuo kieltämättä synkälle..
mutta häviskin hajut vähäksi aikaa kun pesin koko sisustan kattoa myöten.
Ja otsonointi auttaa jos oikein tympii eikä jaksa pestä.
Taunus Maximus =)
hanna
Viestit: 177
Liittynyt: 27 Huhti 2005, 09:14
Paikkakunta: Punkalaidun

Viesti Kirjoittaja hanna »

No se tietysti ärsyttää ettei varaosia löydy edes kivenalta :evil: (1-koppaseen) ei ole varaossaliikeissä ei romiksilla ei missään, nytkin puuttuu vaikka mitä nippeliä ja nappelia mutta mistä sais.. Kun tuo pitäis entisöidä eli maalata ja moottori läpikäydä, niin olen koittanut keräillä pikkuhiljaa projektissa tarvittavaa peltiosaa ja muuta osaa mutta huonolla menestyksellä, jotain tietysti on jo kertynyt talliin odottelemaan tulevaa.
TAUNUS L 2D 1.6 `73
Orion 1.3 `88
Pj
FTC Puheenjohtaja
Viestit: 1260
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 17:06

Viesti Kirjoittaja Pj »

hanna kirjoitti:No se tietysti ärsyttää ettei varaosia löydy edes kivenalta :evil: (1-koppaseen) ei ole varaossaliikeissä ei romiksilla ei missään, nytkin puuttuu vaikka mitä nippeliä ja nappelia mutta mistä sais.. Kun tuo pitäis entisöidä eli maalata ja moottori läpikäydä, niin olen koittanut keräillä pikkuhiljaa projektissa tarvittavaa peltiosaa ja muuta osaa mutta huonolla menestyksellä, jotain tietysti on jo kertynyt talliin odottelemaan tulevaa.
Laita ostoilmoo mitä tarvit.... :D
Avatar
astriel
Viestit: 832
Liittynyt: 05 Marras 2004, 23:05
Paikkakunta: Mouhijärvi (Mouhis)

Viesti Kirjoittaja astriel »

hanna kirjoitti:No se tietysti ärsyttää ettei varaosia löydy edes kivenalta :evil: (1-koppaseen) ei ole varaossaliikeissä ei romiksilla ei missään, nytkin puuttuu vaikka mitä nippeliä ja nappelia mutta mistä sais.. Kun tuo pitäis entisöidä eli maalata ja moottori läpikäydä, niin olen koittanut keräillä pikkuhiljaa projektissa tarvittavaa peltiosaa ja muuta osaa mutta huonolla menestyksellä, jotain tietysti on jo kertynyt talliin odottelemaan tulevaa.
Peltisosia löytyy esim motonetistä. mutta esim takahiekkapeltiä en ole löytäny mistään joten joutuu tekeen itte.

Jotain nippeliä ja nappelia löytyy täältäkin...


-vk-
Vieras

Re: Taunuksen ärsyttävin puoli?

Viesti Kirjoittaja Vieras »

astriel kirjoitti:
jaa-a , mikähän olis kaikista ärsyttävin.....
Tuo farkku on ilmeiseti 36:s taunus mitä mulla on ollu ja sillä kokemuksella sanoisin että se ärsyttävin juttu on omasta mielestäni ratti. 3:s koppasta ei itellä oo ollutkaan mutta 1 ja 2 koppasissa lentää ratti heti vaihtoon kun vaan on mahdollista. Yksi syy on se että kun on pituutta n 2m niin ei mahdu jalat hehtaariratin alta kunnolla.

-vk-
Osittain samaa mieltä, mutta itse asettaisin suurimmaksi ärsykkeeksi puutteellisen sisäkorkeuden eli pääntilaa puuttuu. Penkin madaltaminen onnistuisi kyllä periaatteessa mutta ei ihan helposti.
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Re: Taunuksen ärsyttävin puoli?

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Anonymous kirjoitti:
astriel kirjoitti:
jaa-a , mikähän olis kaikista ärsyttävin.....
Tuo farkku on ilmeiseti 36:s taunus mitä mulla on ollu ja sillä kokemuksella sanoisin että se ärsyttävin juttu on omasta mielestäni ratti. 3:s koppasta ei itellä oo ollutkaan mutta 1 ja 2 koppasissa lentää ratti heti vaihtoon kun vaan on mahdollista. Yksi syy on se että kun on pituutta n 2m niin ei mahdu jalat hehtaariratin alta kunnolla.

-vk-
Osittain samaa mieltä, mutta itse asettaisin suurimmaksi ärsykkeeksi puutteellisen sisäkorkeuden eli pääntilaa puuttuu. Penkin madaltaminen onnistuisi kyllä periaatteessa mutta ei ihan helposti.
Jouset irti,tulee kuppipenkit samalla :)
Taunus Maximus =)
Voorttimies
Viestit: 262
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 22:34
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Re: Taunuksen ärsyttävin puoli?

Viesti Kirjoittaja Voorttimies »

Janzamar kirjoitti:Ajattelin laittaa tällaisen,kun oon alkanu hermostua
oman pirssin stökikseen aivan täysin.
Elikkä omassa tuhkakuppi!!
Se on niin perskeleen hankalasti etukumarassa että sormet palaa melkein aina kun stumppaa tupakin :twisted: :twisted: :twisted: :!:
..ajattelin että otan pois sen siitä keskeltä kokonaan ja laitan
etuoviin samanlaiset kuin takaovissa on.
Ei voi olla ainakaan pahasti huonompi patentti..
tai sitten pitää ettiä jonkun vanhan Hiivatin tai Alfan keskikonsoli,jossa ne on
kromatun luukun alla,samassa sytkärikin.
Ei vaan Mk1:ssä ollu noin paskasti laitettu.
Ehkä hieman offtopic, mutta:
Kuka hiivatti nyt käyttää tuhkakuppia? Sehän on varmin tapa saada auto käryämään kamalalta. AINA ikkuna auki silloin kun polttaa, tuhkat karistetaan ulos ja tumpit heitetään ulos, näin ei autoon monen vuoden kokemuksella jää mitään pysyvää hajua. Vielä kun yrittää sijoittaa sen polttamisen sellaiseen aikaan, että ollaan liikkeellä eikä pysähdyksissä, niin aina parempi.
(ja ennenkuin kukaan viherpipertäjä alkaa avautua tumppien ulosheittämisestä, niin kerron että ei kiinnosta..)
Ford Capri S 2.6 V6
Ford Sierra 2.0 iS (myyty - 5 tuntia sen jälkeen kylki edellä puuhun)
Ford Scorpio 2.9i V6 Ghia Automatic
Ford Fiesta mk 4 1.3i
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Ikkunat auki poltellaankin,mutta kesäaikaan ei viitti
heitellä tumppeja pihalle.Palokunnalla on tarpeeksi töitä ilman
allekirjottaneen osuuttakin :)
Sateella tietysti toinen juttu tuokin.
Taunus Maximus =)
Avatar
Taunus76
Viestit: 182
Liittynyt: 08 Loka 2004, 17:54
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Taunus76 »

Meidän Taunuksissa saa polttaa mutta tuhkia ei saa varistella sisälle saati käyttää tuhkista. Jää muuten haisemaan tosi kivasti. Takapenkeillä ei saa polttaa kummassakaan.
Laitoin Pinkkiin Cortinan takaovipahvit, jotka plyyshiä, niin todella mukavan näköiset kun kaikki kännissä yrittäneet etsiä tuhkakuppia ja tökittäneet reikiä tuhkiksen ympäryksen täyteen :evil: Entisen omistajan aikaan.
Fordit tulevat Saksasta


-76 Pinkki Taunus 2d 2.8 V6
Avatar
Tseitsei
Viestit: 149
Liittynyt: 10 Joulu 2005, 13:10

Viesti Kirjoittaja Tseitsei »

Repesi juuri tukivarsi irti pohjasta, eli taidampa vastata että RUOSTE :evil:
Taunukset myyty, osia vielä jäljellä
Avatar
Jallu
Viestit: 121
Liittynyt: 02 Elo 2004, 09:18
Paikkakunta: Snadi

Viesti Kirjoittaja Jallu »

astriel kirjoitti:
Peltisosia löytyy esim motonetistä. mutta esim takahiekkapeltiä en ole löytäny mistään joten joutuu tekeen itte.

Jotain nippeliä ja nappelia löytyy täältäkin...


-vk-
Mistäs kaikkialta olet kysellyt? Örumilta kannattaa kysellä. Esim nimimerkki RSME ehkä voisi auttaa.
Jokkismoottoritaunus
Vastaa Viestiin