Päivän säätämiset

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Vermilion
Viestit: 1639
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Päivän säätämiset

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

hamis kirjoitti:Gs 750/1100?
GS1000G 1980
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vermilion
Viestit: 1639
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Päivän säätämiset

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Vermilion kirjoitti:
hamis kirjoitti:Gs 750/1100?
GS1000G 1980
https://1drv.ms/i/s!Ak0ev910-aPVtFXjcJHNI4Xg9upc
https://1drv.ms/i/s!Ak0ev910-aPVtTMDpWea8G1gFsTu

Kyseessä museoajoneuvo, pitäis pitää kaikki mahdollisimman alkuperäisenä vielä....
jos ei olis laittaisin puhaltimen ja 4 to 1 rosteri putkiston.... mutta tuo 40€ vakuutusmaksu
ajaa pitämään alkuperäisenä.

Säilytykseenhän tuo menee ostettu 7.7 ja ei ole ajettu vielä kilometriäkään. Jarrut purettu ja herkistetty edestä ja takaa. Kaikki sähköliitännät putsattu ja tarkistettu toimivuus. Tuossa oli se kamala Vetter-kate, joka nyt otettu pois ja laitettu alkuperäiset etuvalot, vilkut ja toi koristerauta. Venttiilit säädetty 0.03-0.08 välyksiseksi. Ilmanputsarit puhdistettu ja tiivisteet uusittu. Nyt kaasarin puhdistus menossa ja uudet suuttimet tilattu uusimmassa sarjassa vaan se ilmaruuvi 200, kun tuossa se vanha oli 150... ja korjausmanuaalissa oli 170..... tiedä sitten mikä se oikea. Muuten tuli oikeat kamat. Suht paljon tullu tehtyä maalailuja. Mutta hitto noitten kaasarien säätö ja ja miten paljon pikku hilua tuolla sisällä on... pitää varoa niitä kalvoja että ei hajoa ne meinaan on kalliita.... maailman loppun vehkeitä. Kumit ei kestä viinaa jaa hapertuu ja muutenkin aika tuhoaa kumia. Ruiskussa ei oo tollasia ongelmia läheskään niin paljoa. Yllättävää että tuohon saa todella hyvin uusia osia jos tarvii sellasia. Kuulemma saman ikäluokan Kawasakeihin ja Hondiin ei tahdo saada enään mitään.

Josko joskus kävis ajamassa varttimailia, tuo vs capri, kumpikohan voittaa :P
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
hamis
Viestit: 96
Liittynyt: 25 Syys 2014, 13:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän säätämiset

Viesti Kirjoittaja hamis »

Hieno suiza! :shock: Pidä orkkiksena vaan,noita ei montakaan ole jäljellä.
Avatar
vilunki78
Viestit: 289
Liittynyt: 19 Touko 2005, 17:31
Paikkakunta: Kouvostoliitto

Re: Päivän säätämiset

Viesti Kirjoittaja vilunki78 »

tän viikonlopun pikku puuhasteluna oli takapään puslien vaihto. katsastuksessa käski vaihtaa yhden ylätukivarren puslan, niin pikkasen herätti hilpeyttä kun toisen alatukivarren sain irti ja nakkasin tallin lattialle ni toinen pusla tipahti itsestään irti 8)

mut nyt on paljon parjatut floflexit taka-akselillakin. hienosti meni paikoilleen, ainoastaa alatukivarsien taaemmat puslat vaati hieman hienosäätöä et sai paikoilleen.
Avatar
Nina
Viestit: 102
Liittynyt: 04 Marras 2011, 10:52
Paikkakunta: Iisvesi

Re: Päivän säätämiset

Viesti Kirjoittaja Nina »

Tuli käytettyä Taunus viime viikolla katsastuksessa. Meni tälläkin kertaa läpi ilman minkäänlaista moitetta! :) Ainut mistä katsastusmies "joutui huomauttamaan" oli "helvetin hyvä radio"! :lol: Oli ollu kuulemma ihan pakko pihalenkillä testata.. Kyseessähän on siis ikivanha kiikariradio merkiltään Avus Becker, joka toimii loistavasti ja jonka tilalle en ikinä tule vaihtamaan cd-soitinta tai tasan mitään muutakaan nykypäivän härpäkettä :) Nyt vaan ootellaan pitkää ja kuivaa syksyä että saa pitää mahdollisimman pitkään kesäpirssin liikenteessä!
Taunus 1.6 L -75 "Modena Green"
taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

Re: Päivän säätämiset

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

tulipa sitten irroitettua se vasen kynnys foortista, ja fiksuimmaksi katsoin, että uusin myös lattipellin kantin, enemmän haittaa vanhan kantin kanssa kun täytyy kikkailla virtamäärän kanssa, ja tehtiin sellaiset pellit koko kynnyksen matkalta myös lattian puolelle, että voi kunnon virtaa käyttää, ja onhan se mukavampi kun uusia paksuja peltejä alkaa yhdistämään :P vielä 2 viikon loppua aikaa hoitaa pelti asiat kuntoon, ja hommasin ihan kaikki jarru putket ja letkut, pitäsi sitten inssille kelvata :wink: mutta se täytyy sanoa, että oli viimeinen kerta kun samaa konttoria käytin, alkanut kuulua hurjia tarinoita miten hoitavat nykyisin auto katsastukset, ainut positiivinen seikka kyseisellä asemalla, että kun munkin autoa melko pikän ajan roplasi, niin koko aikana ei yhtään uutta asiakasta pihalle ilmaantunut.. on tainnut ns puska radio tehota, eli vapaita aikoja piisaa :P eilinen päivä menikin vanhan bändi kaverin vm 82 volvon pyörä kotelon ehjäyksessä, oli kahdessa eri firmassa käynyt ns uusimassa koko varapyörä kotelot, no oli kummatkin firmat laittaneet vain pienen osan uudesta varapyörä kotelosta ? aikas erikoista toimintaa...
hamis
Viestit: 96
Liittynyt: 25 Syys 2014, 13:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Päivän säätämiset

Viesti Kirjoittaja hamis »

oli kahdessa eri firmassa käynyt ns uusimassa koko varapyörä kotelot, no oli kummatkin firmat laittaneet vain pienen osan uudesta varapyörä kotelosta ?
Olis tietty hyvä kertoo nimet,kaikilla ei oo varaa oppia noita mestoja kantapään kautta.Ainakin "pieni paja" vantaalta on todella syvältä kaikin puolin.
taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

Re: Päivän säätämiset

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

täytyypä frendiltä kysyä firmojen nimet, toinen oli kai joku ählämien pitämä, ja kun eilen kaverilta kysyin, että olikohan se tämä, niin oikein arvasin , elikkäs siitä päättelin, kun sellainen alle tulitikku askin kokoinen paikka oli tehty, ja jotain muuta peltiä kuin sitä alkuperäistä varapyörä kaarta pysty pintaan oli läiskäisty :roll: kummallisin tapaus oli vuosia sitten, kun euro hintaan kuulemma tehtiin ruoste korjauksia, no ei saanut autoa viedä itse korjaamolle, vaan tapaaminen piti tehdä messuhallin lähellä olevalle huoltikselle, no siellä venttailin n 30 min, mutta eipä kukaan tullut autoa arvioimaan ja noutamaan ? ehkä nahkarotsi ja parran sänki esti auton noudon :P oli sitten se firma jossain yle :n ohjelmassa, veivät jonkun auton koe mielessä korjattavaksi, ja löpöt oli kadonneet ja perinteinen kitti korjaus palkkeihin oli tehty :P ja toki korjaus arvio ylittyi mukavasti :shock:
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Re: Päivän säätämiset

Viesti Kirjoittaja Mois »

Tossa on kuulemma halpa pakoputkikorjaamo, laadusta en tiedä :lol:
http://www.ristotiittanen.fi/pakoputki.htm

Hitto kun en muista sen yhden Autokorjaamon nimeä, mut jossain Pääkaupunkiseudulla on ja Taksit käyttää sitä Firmaa, mut on ihan huijarikorjaamo.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

Re: Päivän säätämiset

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

joo tuttu paikka tuo pakoputki korjaamo :P kauan sitten kaveri tarvitsi hondaan keskiputken, ja suht äkkiä sen vaihtoivat, tosin sinne piti heti aamusta mennä, myöhemmin hurjat jonot oli .
haapis75
Viestit: 196
Liittynyt: 06 Tammi 2010, 19:38
Paikkakunta: joutsa

Re: Päivän säätämiset

Viesti Kirjoittaja haapis75 »

Tässä koittanu viime viikkoina säätää Cortinaa leimakuntoon. Kuus vuotta seisonu pitkin pihaa. Kova on ruostumaan..joutuu helman yläosaan vissiin liimaamaan mikillä yhden lapun n.2x30cm :shock:
Jarrujen kanssa on saanu painiskella, mut nyt ollaan niskan päällä. Loppuu Ransusta leima tän kuun loppuun mennessä, ni tarvii saada joku kunnon kulkine ajoon jossa on vetokoukku. Jännä nähä mitä kaikkea tarvii tehdä ekan näytön jälkeen... :lol: ja mitä toisen.. :lol: :lol:


Girlingin 2-piirinen ehjä pääsylinteri jos jollain ois joutilaana... Tai mk1 Fiestan vastaava. Halkaisija ei sais ylittää 18mm, ettei poljinvoima kasva liikaa. Ja tehostinta en jaksa ruveta sovittelemaan. Joutuis nimittäin konetta siirtämään, että mahtuis sillein asiallisen oloisesti.
VAUHTI TAPPAA!!
Osta TRANSIT, elät ikuisesti!!!
taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

Re: Päivän säätämiset

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

jaahas, keräilen just pikku hiljaa kamppeita, eli pitäisi touhuta se vasen kynnys kiinni. päätin tehdä uusiksi sen pysty pellin mikä tulee ala pokkausten väliin, saas nähdä miten riittää into tänään, melkoista vääntöä siiviili puolella kun kämpän viimeisen vuoden asumis hakemuksen käsittely tuntuu kestävän, jo 3 .s viikko lähti käyntiin :o ja kaikenlaista omituista ompi tapahtunut muutenkin, kävi jo mielessä, että unohtaisin sen 26pv viimeisen jälkinäyttö leimaus jutskan, eli jos ajoittaisi esim ensi vuodelle vasta leiman haun, jaa-a, ja jos alkaisi tekemään silleen, että vain joku halpis auto jossa n vuosi ajoaikaa, ( ja eikun uusi aina joka vuosi) ja unohtaisi yritykset laittaa helvatisti rahnulia ns rakkaaseen ajopeliin, ja tästä jollekkin ihan oikeasti hurjasti varosia...
Vermilion
Viestit: 1639
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Päivän säätämiset

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
taneli1
Viestit: 701
Liittynyt: 12 Touko 2006, 02:11
Paikkakunta: helsinki

Re: Päivän säätämiset

Viesti Kirjoittaja taneli1 »

no niin, kynnys tuli sitten vaihdettua :P samalla laitoin uuden pystypellin, ja sisätilaan vielä ylöspäin L pellit, alaspäin jo laitoin aiemmin, ja taitaa olla vähän jämäkämpi kuin alkuperäinen, hieman paksumpaa peltiä tuli laitettua, ja aikaa meni silleen että 09.10 lähdin räpylöimään bussi pysäkille, ja itse matka kesti n 26 min, ekaksi mainos hommia n 1 h ja sitten taas 300m pitkistä halleista eri puolilta työkalut, pellit kiinni ja työkalut oli palautettu n klo 16 jotain. no ekaksi kynnyksen vaihto kerraksi kai aika pitkään meni ? helvatti tiedä vaikka saisi jopa auton leimattua vielä tänä vuonna :roll:
Vermilion
Viestit: 1639
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Päivän säätämiset

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Mietiskelin tänään mitä pitäis vielä tilata, että saan kasattua täydellisen moottorin purkamatta mitään.. tajusin että mulla ei oo termostaattia ja pienellä googletuksella totesin että ei saa enään mistään termaria... apuja...
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vastaa Viestiin