Päivän säätämiset
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Tänään katoin vedet ja öljyt,kunnossa.
Ja eilisen jarrujen huollon yrityksen jäljiltä unohdin
polkea männät takasin,minkä huomasin kauppareissulle lähtiessä ekassa risteyksessä.. pedaali lattiaan ja auto vaan menee eteenpäin.
Onneksi kässäri toimi ..ja ne jarrutkin sitten kun hetken polki tuntoa takaisin
Aamusta pitäis mennä laittamaan uudet palat ja kengät paikalleen.
Ja eilisen jarrujen huollon yrityksen jäljiltä unohdin
polkea männät takasin,minkä huomasin kauppareissulle lähtiessä ekassa risteyksessä.. pedaali lattiaan ja auto vaan menee eteenpäin.
Onneksi kässäri toimi ..ja ne jarrutkin sitten kun hetken polki tuntoa takaisin
Aamusta pitäis mennä laittamaan uudet palat ja kengät paikalleen.
Taunus Maximus =)
hommasin tänään 13" vanteita . yhet ruostuneet kromimangelssit joissa hyvät kumit päällä. yhet 13" aluvanteet mallia capri ja janzamar, yhet 5 tuumaset ulospäinlevittävät 13" vaiko vanteet jotka menee "tieteen alttarille".
mittasin puristukset kaverin avustuksella (hänen mittari) ja kaikki oli ok. Ihmetyttää kutosessa apukuskinpuolen viimeinen sylinteri kun jos ottaa
siitä tulpanjohdon irti niin käynti ei muutu mitenkään. kaikissa muissa sylintereissä vaikuttaa johdon irrottaminen. Puristukset on ok joten pitää kurkata venakopan alle jos vaikka olis keinuvipu tai työtötanko menny poikki
meikäläisen "rauhallisessa" työmatka-ajossa.
irrotin maskin ja otin syylärin edestä pakkaskelien paffit pois edestä (joko ny voi ottaa? ) laitoin fiiatin sähköflektin kokeeksi onkaloon ja hyvin mahtu. vielä ku löytää sopivan flektianturin niin voi ottaa kiinteän potkurin pois.
-vk-
mittasin puristukset kaverin avustuksella (hänen mittari) ja kaikki oli ok. Ihmetyttää kutosessa apukuskinpuolen viimeinen sylinteri kun jos ottaa
siitä tulpanjohdon irti niin käynti ei muutu mitenkään. kaikissa muissa sylintereissä vaikuttaa johdon irrottaminen. Puristukset on ok joten pitää kurkata venakopan alle jos vaikka olis keinuvipu tai työtötanko menny poikki
meikäläisen "rauhallisessa" työmatka-ajossa.
irrotin maskin ja otin syylärin edestä pakkaskelien paffit pois edestä (joko ny voi ottaa? ) laitoin fiiatin sähköflektin kokeeksi onkaloon ja hyvin mahtu. vielä ku löytää sopivan flektianturin niin voi ottaa kiinteän potkurin pois.
-vk-
No palat tuli vaihdettua,hitto mikä taistelu niitten tappien kanssa,mutta muuten kivuttomasti,vähän tahtoo puoltaa tuoreeltaan,mutta eiköhän se tasaannu ajellessa.
Takajarruille ei tarvinnu taaskaan tehdä mitään,pintaa oli aina vaan melkein kuin uusissa,alkaa jo ärsyttää ettei ne kulu
Ja kävin laitamassa yhden Sierran käyntiin,kaasarin kansi löysällä.
Äijä oli jo alkanut ryypiskelemään hermostuksissaan kun ei itte saanut valmista päivän puurtamisen jälkeen.
Mutta taas toimii ihan hyvin sekin kärry,pienestä se on kiinni
Takajarruille ei tarvinnu taaskaan tehdä mitään,pintaa oli aina vaan melkein kuin uusissa,alkaa jo ärsyttää ettei ne kulu
Ja kävin laitamassa yhden Sierran käyntiin,kaasarin kansi löysällä.
Äijä oli jo alkanut ryypiskelemään hermostuksissaan kun ei itte saanut valmista päivän puurtamisen jälkeen.
Mutta taas toimii ihan hyvin sekin kärry,pienestä se on kiinni
Taunus Maximus =)
no huh huh.. kyllä pitää taas "harrastaa"
Katsastus häämöttää joten piti hitsata se varapyöräkotelon tilalle laitettu
pelti kokonaan kiinni. Sitte piti siirtää tankkia 10 cm taakseppäin kun huomasin että se on jossain töyssyissä päässyt koskettamaan kallistuksenvakaajaan. Kyseessä siis fiiatin muovitankki.
No illalla kun tulin kotiinpäin niin akoi etupäästä kuulua kummallista klonksumista ja yllätys yllätys alapallonivel. juu, ja niiteillä kiinni.Huomenna pitäs mennä aamulla vaasaan joten.. nivel vaihoon. Pihalla jossain oli yksi etuakseli ja jopa toisella puolen vielä hyvä nivelkin. ja yllätys , niiteillä kiinni
tässä kohtaa piti menä hakemaan illan ensimmäinen keskiolutpullo ja ottaa vähä vauhtia. Nyt just kun naputtelen niin on menossa toien keskiolutpullo ja molemmat nivelet on irti. no, tällästä on elämä, itteä saa syyttää.
-vk-
Katsastus häämöttää joten piti hitsata se varapyöräkotelon tilalle laitettu
pelti kokonaan kiinni. Sitte piti siirtää tankkia 10 cm taakseppäin kun huomasin että se on jossain töyssyissä päässyt koskettamaan kallistuksenvakaajaan. Kyseessä siis fiiatin muovitankki.
No illalla kun tulin kotiinpäin niin akoi etupäästä kuulua kummallista klonksumista ja yllätys yllätys alapallonivel. juu, ja niiteillä kiinni.Huomenna pitäs mennä aamulla vaasaan joten.. nivel vaihoon. Pihalla jossain oli yksi etuakseli ja jopa toisella puolen vielä hyvä nivelkin. ja yllätys , niiteillä kiinni
tässä kohtaa piti menä hakemaan illan ensimmäinen keskiolutpullo ja ottaa vähä vauhtia. Nyt just kun naputtelen niin on menossa toien keskiolutpullo ja molemmat nivelet on irti. no, tällästä on elämä, itteä saa syyttää.
-vk-
No niin,tänään savut "uudesta"kutosesta.
Käyntiin lähti hyvin ja heti.
Kolina oli vaan aivan mahoton. :?
Meinasin jo lähtiä alkoon,mutta sitte
pyörittelin konetta ilman tulppia ja
kuuntelin kolahdusta,kaikui mukavasti,
pähkäilin että mikä v...tu...
Ääni oli tuttu vuosien takaa,Ford rivikuutosen
muodossa.
Ei muuta kun kakkosnelosen pätkä
käteen ja mojovat iskut molemmin
puolin öljypohjan sivuja.
Helpotuksen huokaus.Kolina loppui
siihen,eli kampiakseli,tahi veivithän
siellä iloisesti kolkutteli öljypohjaa vasten.
Pohja pullistuu vähän,kun sitä sivusta
vähän "takoo".
Voi olla normaalia koneelle,joka aikansa
pyörii pitkin lattioita.
Käyntiin lähti hyvin ja heti.
Kolina oli vaan aivan mahoton. :?
Meinasin jo lähtiä alkoon,mutta sitte
pyörittelin konetta ilman tulppia ja
kuuntelin kolahdusta,kaikui mukavasti,
pähkäilin että mikä v...tu...
Ääni oli tuttu vuosien takaa,Ford rivikuutosen
muodossa.
Ei muuta kun kakkosnelosen pätkä
käteen ja mojovat iskut molemmin
puolin öljypohjan sivuja.
Helpotuksen huokaus.Kolina loppui
siihen,eli kampiakseli,tahi veivithän
siellä iloisesti kolkutteli öljypohjaa vasten.
Pohja pullistuu vähän,kun sitä sivusta
vähän "takoo".
Voi olla normaalia koneelle,joka aikansa
pyörii pitkin lattioita.
-
- Viestit: 1273
- Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
- Paikkakunta: Huittinen
Herkko saikin nopiasti koneen iskuun. Mun projektini ei ole vajaaseen viikkoon edennyt ollenkaan, kun on peltohommat kesken...
Vai että normaalia kolinaa, kauan nurkissa pyörineelle koneelle, no kohta toivottavasti nähdään mitä ylimääräisiä ääniä toi mun about 10 vuotta palasina ollut motti pitää..
Mahtaiskohan se mun ohc:n kolina johtua samasta??
Vai että normaalia kolinaa, kauan nurkissa pyörineelle koneelle, no kohta toivottavasti nähdään mitä ylimääräisiä ääniä toi mun about 10 vuotta palasina ollut motti pitää..
Mahtaiskohan se mun ohc:n kolina johtua samasta??
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
-75 coupe
Tänään meni irrottamaan tyttösteni kanssa listat siististi..
ja kun aikani irrottelin listoja kyljistä ja tyttäriä naapurien autojen kyljistä
niin listat kyllä lähti,mutta ei siististi. :twisted:
No..migillä reiät umpeen,ruostepilkut pois ja teippaukset mahdollisesti tilalle,jos nyt ei tuu sitä seepra-raidotusta
Mutta ei kyllä hitto tule mistään mitään kun on penskat vieressä vahdittavana. Ainakaan kerrostalon parkkiksella..
Eli käytännössä niin,että jos joku on listoja vailla,niin ei ainakaan multa kannata kysyä ,aika solmussa ovat.
..unohdin avata mutterit ovien päistä...
ja kun aikani irrottelin listoja kyljistä ja tyttäriä naapurien autojen kyljistä
niin listat kyllä lähti,mutta ei siististi. :twisted:
No..migillä reiät umpeen,ruostepilkut pois ja teippaukset mahdollisesti tilalle,jos nyt ei tuu sitä seepra-raidotusta
Mutta ei kyllä hitto tule mistään mitään kun on penskat vieressä vahdittavana. Ainakaan kerrostalon parkkiksella..
Eli käytännössä niin,että jos joku on listoja vailla,niin ei ainakaan multa kannata kysyä ,aika solmussa ovat.
..unohdin avata mutterit ovien päistä...
Taunus Maximus =)
-
- Viestit: 1273
- Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
- Paikkakunta: Huittinen
Dodiin, nyt on ohc+4vaihteinen irroitettu, ehkä huomenna kutonen+5 vaihteinen jo paikoillaan??
Sarjassamme positiivisia yllätyksiä kävi eilen niin, että kokeilin 1.6 kardaania type-9 perään, eihän se tietenkään sovi, kun akseli liian pieni. Kiroilua ja manailua jonkin aikaa, kunnes lähdin tutkimaan romujani ja kappas, sieltä löytyi yksi kardaani joka on isommalla lähdöllä ja sopii type-9 perään.. Lisää kiroilua ja manailua, mutta nyt hyvillä mielein.
Sarjassamme positiivisia yllätyksiä kävi eilen niin, että kokeilin 1.6 kardaania type-9 perään, eihän se tietenkään sovi, kun akseli liian pieni. Kiroilua ja manailua jonkin aikaa, kunnes lähdin tutkimaan romujani ja kappas, sieltä löytyi yksi kardaani joka on isommalla lähdöllä ja sopii type-9 perään.. Lisää kiroilua ja manailua, mutta nyt hyvillä mielein.
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
-75 coupe
Herkko kirjoitti:Oisit laittanu 4 ekua/kpl lisää ja
ostanu TRW:n nivelet.
Ovat kestävämpiä kun halpikset.
Tämä hintaero ainakin itellä tullu vastaan.
tuli sen verta kiire vaihtaa että piti hakee tänään pakosta. Onneksi on helppo
vaihtaa. Tarvikeniveliin olen ylensä laittanu itte lisää vaseliinia ja on kestäny melko pitkään.
-vk-
tuommosta säätämistä tänään. Vasemmanpuoleiset otettu farkusta irti ja
oikeanpuoleiset menossa tilalle. Mikäli sopii.
http://kotisivu.mtv3.fi/vesa.kukko/jousia.jpg
-vk-
oikeanpuoleiset menossa tilalle. Mikäli sopii.
http://kotisivu.mtv3.fi/vesa.kukko/jousia.jpg
-vk-
-
- Viestit: 1273
- Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
- Paikkakunta: Huittinen
Tulipa vaihettua alapallo. Nelisen tuntia vierähti ja kyllä vitutti. Hölmösti vielä menee jarruputki siinä ylämutterin tiellä ettei räikällä pääse kääntämään. Ja sopivaa lenkkiä ei tietenkään ollu... Mut lähti sit lopulta jakoavainta tarpeeksi potkimalla.
Tarkotus oli vaihtaa jarruletkut samalla mutta jätin suosiolla ensi viikolle. Niiiin ja se sellanen haitarikumi siinä ohjausmikäliessä näytti tiputtavan öljyä että sekin vielä.
Tarkotus oli vaihtaa jarruletkut samalla mutta jätin suosiolla ensi viikolle. Niiiin ja se sellanen haitarikumi siinä ohjausmikäliessä näytti tiputtavan öljyä että sekin vielä.
Ford Taunus 1.6 -79
Audi 80 2.0E -91 b4
Audi 80 2.0E -91 b4