Päivän säätämiset

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Farkku
Viestit: 577
Liittynyt: 28 Marras 2005, 14:24
Paikkakunta: Vaala

Viesti Kirjoittaja Farkku »

Maalasin jakopäänkopan siniseksi..

Ja laitettiin Super sport ajokuntoon, voi sitä vauhdin huumaa! :lol:
Mondeo 1.8 TDi -97
Scorpio Ghia 2.0 -95
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Otin coupesta automaatin irti ja sen
jälkeen 2.6 koneen.
Sitten lattialla asentaen 2.8+tomaatti
yhteen.
Ja eiku tekniikka takasi autoon.

Vi...tu että voi tuo tomaatti loota
painaa paljon.
Ei yhtään kevyempi kun jenkki C4.

Mutta lysti oli touhuta,kun auto nosturilla
ja oikeassa pajassa. :)

Nii ja pitihän nuista takajousista
rälläköidä kolme varttia pois,että
sai auton ihmismäiseen asentoon.
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sumu »

Iskin Consuliin uudet pallonivelet ja jouset eteen.
Sedan GT '73
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Päivän säätämiset

Viesti Kirjoittaja Sumu »

astriel kirjoitti: ja 3,09 atlas


-vk-
Mistäs noita välityksiä saa? Caprista? Ja mihin hintaan?
Sedan GT '73
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sumu »

samiharju kirjoitti:mä sain tänään sinisen taunuksen jarrut kuntoon (miltei, pitää takajarrujen säätimet ostaa vielä..) mangelsit tulee niin leveelle että raapii kaariin ja toinen etukaaren sisäreuna taittui jo ja lohkaisi palan pakkelia (!) irti siitä... :-(

oranssissa ei ottanut kiinni :-(
Joo eri vuosimalleissa on etuakseleiden mitoissa hieman eroa...
Sedan GT '73
Avatar
Tseitsei
Viestit: 149
Liittynyt: 10 Joulu 2005, 13:10

Viesti Kirjoittaja Tseitsei »

...
Taunukset myyty, osia vielä jäljellä
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

Dodiin, nyt on männät ja ö-pumppu paikallaan, voin jo mekein kuulla sen käyvän.. :wink:
Herkko kirjoitti: Sitten lattialla asentaen 2.8+tomaatti
yhteen.
Ja eiku tekniikka takasi autoon.

Menikö kone ja laatikko yhdessä paikalleen? Piti OHC silloin joskus heittää laatikon kanssa paikalleen, mutta ei mennyt sovinnolla joten erikseen täytyi laittaa..
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Avatar
astriel
Viestit: 832
Liittynyt: 05 Marras 2004, 23:05
Paikkakunta: Mouhijärvi (Mouhis)

Re: Päivän säätämiset

Viesti Kirjoittaja astriel »

Sumu kirjoitti:
astriel kirjoitti: ja 3,09 atlas


-vk-
Mistäs noita välityksiä saa? Caprista? Ja mihin hintaan?
jep, caprin välitys. Ostin ebaysta ja maksoi jo rahaa mutta halusin hyllyyn tommoset rattaat että saa sitte vaihtaa jos saa 2.8 :n leimattua farkkuun ja koska ajan farkulla työmatkaa joka arkipäivä.


Rattaat tuli muun romun mukana mutta maksoivat ehkä joku 30 -40e , siis ilman tasauspyörästöä.

Englannnista löytää suht helposti mutta rahti on huomattavan kallista.

-vk-
Avatar
astriel
Viestit: 832
Liittynyt: 05 Marras 2004, 23:05
Paikkakunta: Mouhijärvi (Mouhis)

Viesti Kirjoittaja astriel »

Sumu kirjoitti:
samiharju kirjoitti:mä sain tänään sinisen taunuksen jarrut kuntoon (miltei, pitää takajarrujen säätimet ostaa vielä..) mangelsit tulee niin leveelle että raapii kaariin ja toinen etukaaren sisäreuna taittui jo ja lohkaisi palan pakkelia (!) irti siitä... :-(

oranssissa ei ottanut kiinni :-(
Joo eri vuosimalleissa on etuakseleiden mitoissa hieman eroa...

Onko tarkempaa tietoa? löytyykö tieto jostain? paljonko eroa ja missä suunnassa? Näkeekö irrallisista akseleista eron?

-vk-
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Taunusmies Jussi kirjoitti:Dodiin, nyt on männät ja ö-pumppu paikallaan, voin jo mekein kuulla sen käyvän.. :wink:
Herkko kirjoitti: Sitten lattialla asentaen 2.8+tomaatti
yhteen.
Ja eiku tekniikka takasi autoon.

Menikö kone ja laatikko yhdessä paikalleen? Piti OHC silloin joskus heittää laatikon kanssa paikalleen, mutta ei mennyt sovinnolla joten erikseen täytyi laittaa..
Joo,kyllä se meni,ja loppupelissä aika
kivuttomasti.
Ensi oli tarkoitus laittaa laatikko jälkikäteen,
mutta ko se painaa niin ...keleesti,
niin laitettiin lattialla nippuun.

Aika pystyssä paketti kyllä roikku,
ja tomaatista tuli öljyä lattialle
varmaan 5 litraa :)

Puitteet oli kyllä aika hyvät,auto nosturilla
ja moottori nosturikin kunnollinen.
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

Jaahas, täytyy sitten itsekkin koittaa, kunhan ehditään siihen vaiheeseen.
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Taunusmies Jussi kirjoitti:Jaahas, täytyy sitten itsekkin koittaa, kunhan ehditään siihen vaiheeseen.
Jep,suosittelen.
Itekkin aina ennen asentanu laatikon
jälkikäteen,mutta tuo oli kyllä
hyvä systeemi.
Lattialla on huomattavasti helpompaa
asentaa starttia ja lauhduttimen putkia
kun auton alla.
Puhumattakaan koneen ja laatikon yhdistämisestä.
Avatar
Sumu
Viestit: 1523
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sumu »

astriel kirjoitti:

Onko tarkempaa tietoa? löytyykö tieto jostain? paljonko eroa ja missä suunnassa? Näkeekö irrallisista akseleista eron?

-vk-
No ainakin 74:n etupalkin kun ostin, se oli leveämpi etupuslien kiinnityskohdistaan kuin 73 mallin. Tiedä sitten onko sillä vaikutusta raideleveyteen.
Sedan GT '73
Avatar
Tseitsei
Viestit: 149
Liittynyt: 10 Joulu 2005, 13:10

Viesti Kirjoittaja Tseitsei »

...
Taunukset myyty, osia vielä jäljellä
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Vaihdoin vihdoin lämpömittarin anturin,eli
mittari toimii taas pitkästä aikaa :D
Jarrutkin tuli melkein laitettua,mutta ei ollu yhtään crc:tä,tapit jumissa vaikka kaikki muut osat liikkui oikein hyvin,sokat irtosi ehjinä ja meni takasinkin.
Mutta sinnepä ne palat jäi kun ei viittiny alkaa kilkuttamaan,naapureilla varmaan hyvät krapulat :lol: ..
Loppu ne palat kyllä oli,että kiire alkaa olla laittaa.
Ja taaksekin osat olis,pitää uhrata joku päivä romiksella viettämiseen.

Niin joo,ja vaihdoinpa tuoreen ilmanputsarinkin :wink:
vanha oli jo viimeisen käyttöpäivänsä nähnyt.
Lämmöt nousi sen verran että ei välttämättä ole termostaattia ollenkaan,tai sitten se on rikki.
Mittari ja anturi on kyllä ehjät. Ja yhteensopivatkin vielä :)
Taunus Maximus =)
Vastaa Viestiin