Päivän säätämiset
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
-
- Viestit: 1273
- Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
- Paikkakunta: Huittinen
-
- Viestit: 1273
- Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
- Paikkakunta: Huittinen
No se on vähän niin ja näin.............Anonymous kirjoitti:Taunusmies Jussi kirjoitti:Huomenna pääse vihdosta viimein taas tauksen pariin, kun on vapaapäivä.
Eilen 14h ja tänään 10h töissä.......... pieni väsy päällänsä.....
Kuulostaa kahiselvalta rahalta tuollaiset työtunnit..
-vk-
Tänään pakersin vaihteeksi ohc:n parissa, täytyisi selvittää kolinan lähde, kun saisin pannun muuten myytyä. Alakerta tutkittu, ei mitään vikaa, sama juttu kannessa. Mikä siis voisi pitää sitä kummallista ääntä, kun se kuuluu niin kuin yhdestä sylinteristä, tyhjäkäynnillä erotti aivan selvästi. Joku veikkasi jo männäntappia, muuta ei kai se voi olla se? Miten muuten voi mäntiä pois ottamatta selvittää, onko tappi poikki tms?
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
-75 coupe
Päivän säätämiset:
- vein kolme "farkullista" "romua" kierrätykseen.
- laitoin taka-akselin jotenkin kiinni varaosa coupeen, pultit ilman muttereita , aikaa meni 5 min ja sekin tunkkaamiseen.Sain idean että voi koejaa moottoreita varaosa tanessa eli kjetronic 2.8 saa mennä sinne keulille huilaamaan. Tartti saada autoon taka-akseli että saa sen talliin.
- sain / löysin kierrätyksestä bensiinivarakanisterin. punasen, ford logolla , yes, muovinen missä oli reikä saa lentää jorpakkoon.
-vk-
- vein kolme "farkullista" "romua" kierrätykseen.
- laitoin taka-akselin jotenkin kiinni varaosa coupeen, pultit ilman muttereita , aikaa meni 5 min ja sekin tunkkaamiseen.Sain idean että voi koejaa moottoreita varaosa tanessa eli kjetronic 2.8 saa mennä sinne keulille huilaamaan. Tartti saada autoon taka-akseli että saa sen talliin.
- sain / löysin kierrätyksestä bensiinivarakanisterin. punasen, ford logolla , yes, muovinen missä oli reikä saa lentää jorpakkoon.
-vk-
Nyt viikonloppuna tuli hitsailtua (kaveri hitsas) Taunusta ja sitten laiteltua kotelonsuoja-aineet. Pitää vielä massata nuo hitsatut kohat kuhan vaan tulis kuivat kelit.
Lisäks vaihdoin jälleen apukuskin puolelta ikkunannostimesta sen pellin mikä pitää vaijeria kiinni siinä lasissa, nyt tosin tais onnistua se vaihto kun ikkuna nousee ja laskee kevyesti ja vaijerikaan ei jäänyt sinkeelle.
Puhdistelin radiota ja sainkin sen toimimaan paremmin, mutta kasettia se ei edellenkään suostu soittaamaan kunnolla kuin vähän aikaa jonka jälkeen musiikki muuttuu möminäksi.
Yritin myös irroittaa lämpötila-anturia, mutta se on sen verran tiukasti kiinni että vaatii ilmeisesti imukanaviston irroittelun.
Tuossa hitsatessa löytyi aika mukava yllätys kun otin varapyörän pois ja huomasin sen olevan ehkä alkuperäinen ja iskemätön Dunloppi, yritän saada kuvia renkaasta galleriaan.
Lisäks vaihdoin jälleen apukuskin puolelta ikkunannostimesta sen pellin mikä pitää vaijeria kiinni siinä lasissa, nyt tosin tais onnistua se vaihto kun ikkuna nousee ja laskee kevyesti ja vaijerikaan ei jäänyt sinkeelle.
Puhdistelin radiota ja sainkin sen toimimaan paremmin, mutta kasettia se ei edellenkään suostu soittaamaan kunnolla kuin vähän aikaa jonka jälkeen musiikki muuttuu möminäksi.
Yritin myös irroittaa lämpötila-anturia, mutta se on sen verran tiukasti kiinni että vaatii ilmeisesti imukanaviston irroittelun.
Tuossa hitsatessa löytyi aika mukava yllätys kun otin varapyörän pois ja huomasin sen olevan ehkä alkuperäinen ja iskemätön Dunloppi, yritän saada kuvia renkaasta galleriaan.
Siivotessa ja vähän työhommissa meni alkupäivä mutta sitte illemmalla..
siirtelin pikkusen varaosa-coupea.
http://kotisivu.mtv3.fi/vesa.kukko/puuha1.jpg
ja pressun alta esiin joku 2.8i saastehärpäkkämoottori
http://kotisivu.mtv3.fi/vesa.kukko/puuha2.jpg
ja sinne varaosa coupeen pitäs laittaa kone säilöön. Edes kytkintä en laittanu kun ajattelin käyttää varatanea testipenkkinä eli saa kokeilla ruiskun osia ja muuta. Pitäs yrittää jossain vaiheessa laittaa ruiskuheebelit
2.3 koneeseen. Saapi rauhasssa testailla kun olis ns. testipenkki
http://kotisivu.mtv3.fi/vesa.kukko/puuha3.jpg
-vk-
siirtelin pikkusen varaosa-coupea.
http://kotisivu.mtv3.fi/vesa.kukko/puuha1.jpg
ja pressun alta esiin joku 2.8i saastehärpäkkämoottori
http://kotisivu.mtv3.fi/vesa.kukko/puuha2.jpg
ja sinne varaosa coupeen pitäs laittaa kone säilöön. Edes kytkintä en laittanu kun ajattelin käyttää varatanea testipenkkinä eli saa kokeilla ruiskun osia ja muuta. Pitäs yrittää jossain vaiheessa laittaa ruiskuheebelit
2.3 koneeseen. Saapi rauhasssa testailla kun olis ns. testipenkki
http://kotisivu.mtv3.fi/vesa.kukko/puuha3.jpg
-vk-
-
- Viestit: 1273
- Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
- Paikkakunta: Huittinen
-
- Viestit: 1273
- Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
- Paikkakunta: Huittinen
-
- Viestit: 1273
- Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
- Paikkakunta: Huittinen
Viikonlopun säätämiset:
säädin farkun takajarrut ja ny vois koittaa leimalle uusintanäyttöön.
Pudotin 2.8i:n varaosa coupeen. Pitää vielä laittaa koneen korvat ja startti ja tehdä pissapojansäiliöstä pensasäiliö niin sitte vois alkaa sahaileen ruiskua käyntiin.
Naapurissa olis yksi puimurin etukaseli josta vois tehä raktorin ja laittaa siihen foorttin v6 koneen tietty.
Voi olla vähän hommaa hitsata pelkästä akselista ja etupyöristä raktori mutta tulispahan ittetehdyn näkönen
ostin 45 litraa polttoöljyä osien pesuun ja lämmittimeen.
Perkeles, pitää ittellekkinsaada jostain katsastettu fiesta ... jäis enemmän rahaa harrasteluu kun ei kävisi taunuksella töissä .. höh. (ja kun olis yks yksinäinen ahdinkin.. heh )
kokeilin pestä pyykinpesukoneella autonosia mutta se ei ollu oikein hyvä idea. piti aika mielenkiintoista meteliä kun laitoin sinne männän veivineen.
: )
vein 2 farkullista roinaa jätepisteelle mm yhden pesukoneen : )
Kaadoin antenniputkimaston uusia antennivirityksiä varten
Käsittelin 2 hirttä puunsuoja-aineella kun pitäs niitten päälle rakennella toinenkin olympia maamoottori.
tietokone sekos ja piti asentaa käyttöjärjestelmät uusiksi, borg XP ja ubuntu .
ja pari -kolme mottia halkoja tuli pilkottua ja kuskattua varastoon
korjasin kottiskärryt
Onneksi on vielä sunnuntai kun ei oo saanu oikeen mitään isompaa vielä aikaiseksi.
-vk-
säädin farkun takajarrut ja ny vois koittaa leimalle uusintanäyttöön.
Pudotin 2.8i:n varaosa coupeen. Pitää vielä laittaa koneen korvat ja startti ja tehdä pissapojansäiliöstä pensasäiliö niin sitte vois alkaa sahaileen ruiskua käyntiin.
Naapurissa olis yksi puimurin etukaseli josta vois tehä raktorin ja laittaa siihen foorttin v6 koneen tietty.
Voi olla vähän hommaa hitsata pelkästä akselista ja etupyöristä raktori mutta tulispahan ittetehdyn näkönen
ostin 45 litraa polttoöljyä osien pesuun ja lämmittimeen.
Perkeles, pitää ittellekkinsaada jostain katsastettu fiesta ... jäis enemmän rahaa harrasteluu kun ei kävisi taunuksella töissä .. höh. (ja kun olis yks yksinäinen ahdinkin.. heh )
kokeilin pestä pyykinpesukoneella autonosia mutta se ei ollu oikein hyvä idea. piti aika mielenkiintoista meteliä kun laitoin sinne männän veivineen.
: )
vein 2 farkullista roinaa jätepisteelle mm yhden pesukoneen : )
Kaadoin antenniputkimaston uusia antennivirityksiä varten
Käsittelin 2 hirttä puunsuoja-aineella kun pitäs niitten päälle rakennella toinenkin olympia maamoottori.
tietokone sekos ja piti asentaa käyttöjärjestelmät uusiksi, borg XP ja ubuntu .
ja pari -kolme mottia halkoja tuli pilkottua ja kuskattua varastoon
korjasin kottiskärryt
Onneksi on vielä sunnuntai kun ei oo saanu oikeen mitään isompaa vielä aikaiseksi.
-vk-
Pitääkös tuo muutoskatsastaa pakuksi :?: vai onko se valmiiksisamiharju kirjoitti:bemari vaihtui mondeoon. www.voorttimies.org/tdmondeo.html
-Jimi-
Tärkeintä ei ole voitto vaan vastustajien täydellinen nöyryyttäminen