Päivän säätämiset

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

taas tuli purkailtua coupea pitäs laittaa perä paikalleen että vois siirrellä hieman ku oli siellä hajottamolla leikattu kaasulla perä pois. onhan siinä aika reippaasti hitsattavaa mutta kyllä se siitä ku ei hoppuile
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

Tuli vaihdettua perään poskilaakerit. Nyt on hiljainen!
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Vaihdoin kuskin puolen etujarrulevyn ja pyöränlaakerin,
kulkee suoraan eikä ratti enää vispaa :D
..olikos Jussi työläs homma?
Taunus Maximus =)
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

Ei mikään kauheen kova homma ollut, 3 tuntia meni ja kävin kahvillakin välillä. :lol: Ei siinä tarvinnut kun purkaa jarruja sen verran, et sai vedettyä vetoakseleita pikkasen ulospäin, et sai tasauspyörästön vedettyä ulos ja vanhat laakeri lähti ulosvetäjällä suht helposti irti. En kyllä yhtään ihmettele, jos piti laakerit ääntä, en ole ikinä nähnyt noin kuluneita rullalaakereita. Toisessa oli vissiin rullat jumiutuneet, kun ei ollut laakerissa tasaista pintaa oikeastaan ollenkaan!
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

No joo,kun yritin yhtä perää laittaa jotenkin,en saanu toisen puolen vetaria irti ollenkaan,liukuvasara halkes jne.. :)
sillä utelias. Mutta seuraavan kerran pitää pulteilla varmaan irrottaa..
Ja "säädin" vähän lisää,pesin kattoverhoilun..ei kyllä putsaantunut kun oli paskaa ainetta,penkitkin pesin,meni vähän paremmin sentään.
Ja kun otin päälliset pois niin kuskin penkki oli aivan hiton paskainen,ja puhki tavallisesta paikasta,eli vasemmalta puolen selkänojan kylkeä..
Ei tosin haittaa mitään niin kauan kuin on ne päälliset.
Ehjien vaihtoa vois kyllä ajatella ohjelmistoon..
Mutta paranemaan päin :D ..kyllä tuosta vielä hyvä tulee :wink:
Taunus Maximus =)
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Taunusmies Jussi kirjoitti:Ei mikään kauheen kova homma ollut, 3 tuntia meni ja kävin kahvillakin välillä. :lol: Ei siinä tarvinnut kun purkaa jarruja sen verran, et sai vedettyä vetoakseleita pikkasen ulospäin, et sai tasauspyörästön vedettyä ulos ja vanhat laakeri lähti ulosvetäjällä suht helposti irti. En kyllä yhtään ihmettele, jos piti laakerit ääntä, en ole ikinä nähnyt noin kuluneita rullalaakereita. Toisessa oli vissiin rullat jumiutuneet, kun ei ollut laakerissa tasaista pintaa oikeastaan ollenkaan!
Miten suoritit rataskosketuksen säädön,
käytytikö väriainetta,vai laitoitko
"suunnilleen".
Ilmeisesti ei kuiten jäänyt huutamaan?
Avatar
Tuukka
Viestit: 180
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 13:48
Paikkakunta: Salo / Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tuukka »

Herkko kirjoitti:Miten suoritit rataskosketuksen säädön,
käytytikö väriainetta,vai laitoitko
"suunnilleen".
Ilmeisesti ei kuiten jäänyt huutamaan?
Tää kiinnostais muakin, kun on sama homma edessä. Ja mistä tuollasta väriainetta yleensäkään saa ja millä nimikkeellä? Motonetistä ei ainakaan ihan suoraan löytyny.
Taunus '73 2d sedan V6 2.8i
Pöhö-Andrei
Viestit: 473
Liittynyt: 21 Joulu 2005, 11:23
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Eräät kaverit käytti ihan tavallista hylomaria eli sitä sinistä tiivisteliimaa tuossa hommassa. Ja mikseipä sekin kävisi, ei ne heidän kasaamansa perät (mersun) huutaneet eikä vonkuneet.

Tarkoitukseen on varmasti ihan oikeakin tavara mutta tuota hylistä löytyy lähes jokaiselta autoharrastajalta.
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Niin, eikai sillä nyt mitään merkitystä ole millä sitä kosketusta testataan? Vaikka pieni määrä normi maaliakin?
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

Pesinpäs kattoverhoilun uudestaan tänään,jotain
valmista keittiönputsaus-ainetta ja mikrokuituliina.
Hyvin lähti puhtaaksi :wink:
Peltiosiinkin kokeilin huvikseni,niin kirkastuipa se maalikin.
Pitäisköhän kokeilla käsin pestä koko auto seuraavaksi tuolla liinalla.. :D
..kun ei tuosta maalipinnasta ole kumminkaan niin väliä,kirjava on
ja jossain välissä sitten joutuu kumminkin maalaamaan.
Taunus Maximus =)
Avatar
Sämski
Viestit: 117
Liittynyt: 05 Maalis 2005, 22:13
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Sämski »

Aamulla mulle tööttäiltiin, puitiin nyrkkiä ja poliisikin kävi ihmettelemässä mutta lopulta sain liimattua vaihdekepin kiinni pyörätien varrella risteyksessä. :oops:
Ford Taunus 1.6 -79
Audi 80 2.0E -91 b4
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

:lol: :lol: ..tuttua on,ei kun rautakauppaan ja
pari isoa letkuklemmaria ja takaisin kiinni :wink:
Taunus Maximus =)
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

Herkko kirjoitti:
Miten suoritit rataskosketuksen säädön,
käytytikö väriainetta,vai laitoitko
"suunnilleen".
Ilmeisesti ei kuiten jäänyt huutamaan?
Lykkäsin vaan paikalleen samaan kohtaan! Mutta eihän siinä kosketus muutu, kun ei ota sitä mutteria ollenkaan auki, joka on siinä perän laipassa? :shock: Muuten kävi mojova munkki, sillä perä ei huuda... :lol:
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Avatar
Jannu
Viestit: 589
Liittynyt: 16 Loka 2004, 18:59
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Jannu »

Sierrasta kansi irti. Ei mitää näkyvää vikaa kyl missää ainoo et kolmosen imu vena karstas tosin ei paljo muut puhtait tuskin mitää merkkaa...
Ford Taunus 4d 2,8 v6 73
Ford Taunus coupe 2.0 75
Ford Taunus 4d 2,0 77
Ford Taunus 4d 2,0 XL 71
Ford Granada stw 2,8i ghia 83
Ford Granada coupe 2,6 XL 74
3x Mondeo stw
Dodge Aspen 3,7 81
Helkama Hopeasauma 55
Jawa 550 pionyr 57
Avatar
Jannu
Viestit: 589
Liittynyt: 16 Loka 2004, 18:59
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Jannu »

Vittu arvatkaa vaa onks yks pakosarjan tiiviste väärä, just se mikä on erilain ni puuttuu ja yks ylimääränen samanlain ku muut... Sama homma kävi viime kansirempas. Kyl nyt sanonko mitä... :evil: no en sano kalja rupee kummast maistuu... Nii joo tos sierras ei ollu ollenkaa pakosarjan tiivisteit. Eks nois alunperin niit sit oo?
Ford Taunus 4d 2,8 v6 73
Ford Taunus coupe 2.0 75
Ford Taunus 4d 2,0 77
Ford Taunus 4d 2,0 XL 71
Ford Granada stw 2,8i ghia 83
Ford Granada coupe 2,6 XL 74
3x Mondeo stw
Dodge Aspen 3,7 81
Helkama Hopeasauma 55
Jawa 550 pionyr 57
Vastaa Viestiin