Harvinaiset taunukset

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

ViestiKirjoittaja Janne » 01 Maalis 2006, 23:01

RSME kirjoitti:Ei kun ennenvanhaan katsastusmies sai peukaloida autojen mallitietoja, ja tyyppitietojakin, eli jos autoon vaihdettiin moottori voitiin malli ystävällisesti muuttaa uuden moottorin mukaiseksi. Tyyppinumeroakin tiedetään peukaloidun sillointällöin, mutta ilmeisesti oikean tyypin etsiminen on ollut siinämäärin työlästä että useimmat ovan antaneet sen jäädä ennalleen. Näitä peukaloituja tyyppi- ja mallitietoja on tullut useimmin vastaan noissa Escorteissa, moni esco on moottorinvaihdon yhteydessä syntynyt uudelleen GT1600:ksi tai RS 2000:ksi. Ja valitettavasti noilla monia on rahastettu... On syntynyt myös jotain olemattomiakin kuten GT2000 jne. Taunuksissa en ole tuollaiseen aiemmin törmännyt. Tuli muuten mieleen että montako Cobraa on tehty kyseenalaisin paperein...



Tämä oli erittäin mielenkiintoista kuulla. Olen itse pähkäillyt onko noihin rekisteriviranomaisten tietoihin luottamista, mutta eipä siis ole. Täytyy siis varmistaa alkuperäinen malli aina tyyppikilvestä.
Janne
 
Viestit: 143
Liittynyt: 11 Loka 2004, 16:48
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja Janne » 01 Maalis 2006, 23:13

RSME kirjoitti:
2DXL kirjoitti:Tietääkseni Gt:tä ei ole tuotu Suomeen 2,3 moottorilla vaan ainoastaan 1,6 ja 2,0 moottoreilla varustettuna. Myöskään Gt:n sedan mallia ei ole tuotu maahantuojan toimesta Suomeen. Yksi taatusti harvinaisimmista Taunus malleista Suomessa on -75 GXL farmari 2,3 moottorilla ja automaatilla!


Toi tieto paikkansa pitäessään noista 2,3:ta on ikävä uutinen, vaikea löytää jos sellaista ei tänneasti ole tullut. Tuo sedan GT sen sijaan kuullostaa jopa loogiselta, niitä luulis tulleen maahan enemmänkin virallista tietä ottaen huomioon suomen 70-luvun konservatiiviset autonostajat; sporttinen coupe on muutenkin ollut varmaan liikaa monelle ostajalle.

Saattaisin haluta kuulla vaikka lisää tollaisesta farkusta jos jollakulla tietoja siitä on!


Mä bongasin pari vuotta sitten '73 2300 GT Coupen, joka oli ollut Suomessa samalla suvulla uudesta lähtien. Kyseinen yksilö oli sekä rekisteriotteen että tyyppikilven mukaan em. malli. AKE:n rekisterin mukaan tätä mallia olisi Suomessa 2 kpl.

Myös '73 myyntiesitteen mukaan em. mallia on ollut saatavilla.
Janne
 
Viestit: 143
Liittynyt: 11 Loka 2004, 16:48
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja Vieras » 02 Maalis 2006, 00:04

mikä on sitten ns. "yleisin malli?" näistä vanhemmista. itsellä alunperin 1600 L mikä sittemmin muutettu 2l ohc:ksi
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Vieras » 02 Maalis 2006, 00:05

niin ja tietenkin coupe
Vieras
 

ViestiKirjoittaja Voorttimies » 02 Maalis 2006, 11:53

RSME kirjoitti:-75 GXL Coupe-kanta on sitten ainakin 3 auton suuruinen sillä yksi lisää on ainakin "hengissä" kilvettömänä... Henkilöt, joilla olis etenkin sisustaan liittyviä GXL osia, saa tarjota! Hakusessa (edelleen) ainakin sisustan puuviiluja ja mustat ovipahvit.


Sulla on se vielä? Ettet ole paaliin laittanut? :)

Myy se takaisin mulle :D
Ford Capri S 2.6 V6
Ford Sierra 2.0 iS (myyty - 5 tuntia sen jälkeen kylki edellä puuhun)
Ford Scorpio 2.9i V6 Ghia Automatic
Ford Fiesta mk 4 1.3i
Voorttimies
 
Viestit: 262
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 22:34
Paikkakunta: Salo

ViestiKirjoittaja RSME » 02 Maalis 2006, 12:04

Sorry, ei myynnissä! :) Ei vaikka eteen tulis toi aito 2,3ltr Coupe. Osien keräilyä jne, pikkuhiljaa...
RSME
 
Viestit: 48
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 08:03
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja RSME » 02 Maalis 2006, 12:05

Anonymous kirjoitti:mikä on sitten ns. "yleisin malli?" näistä vanhemmista. itsellä alunperin 1600 L mikä sittemmin muutettu 2l ohc:ksi


Varmaan 1600 L 2d sedan on yleisin, niitä ainakin eniten vielä jäljellä...
RSME
 
Viestit: 48
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 08:03
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja Hessu » 02 Maalis 2006, 21:51

Eikös tuo 1600 L viittaa ykköskoppaiseen. Mk2 ja Mk3 olisivat sitten 1.6 L mallimerkinnältään. Luulen että kolmoskoppainen 1.6 2d on tosiaan yleisin tällä hetkellä mutta onko varusteversio sitten L, voi vain arvata...
Avatar
Hessu
 
Viestit: 708
Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää

ViestiKirjoittaja Janne » 05 Maalis 2006, 23:03

No niin, täältä löytyy tilastoja:

http://kotisivu.mtv3.fi/janneau6/TaunusInfo/
Janne
 
Viestit: 143
Liittynyt: 11 Loka 2004, 16:48
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja Sumu » 05 Maalis 2006, 23:15

Loistavaa työtä. Kiitos Janne.
Sedan GT '73
Avatar
Sumu
 
Viestit: 1515
Liittynyt: 12 Elo 2004, 17:25
Paikkakunta: Vaasa

ViestiKirjoittaja Herkko » 05 Maalis 2006, 23:25

Aivan mahtava homma!
Herkko
 
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

ViestiKirjoittaja Janzamar » 06 Maalis 2006, 00:10

Kyllä ihan miehekäs teko :D
Kiitämme kovasti.
Taunus Maximus =)
Avatar
Janzamar
 
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

ViestiKirjoittaja jryti » 06 Maalis 2006, 08:26

Hohtava mamma!!!Eikun MAHTAVA HOMMA! Vielä kun saatais maahantuodut määrät tai ensirekisteröidyt.... :roll: Mutta tuo sivusto on taas parempi kuin ne kuuluisat sata jänistä! :lol:
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
Avatar
jryti
 
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

ViestiKirjoittaja Janne » 06 Maalis 2006, 13:46

Hauska kuulla, että tästä on iloa muillekin. Kiitokset Mapille tilastokeskus -vinkistä.

jryti kirjoitti:Hohtava mamma!!!Eikun MAHTAVA HOMMA! Vielä kun saatais maahantuodut määrät tai ensirekisteröidyt.... :roll: Mutta tuo sivusto on taas parempi kuin ne kuuluisat sata jänistä! :lol:


Ensirekisteröintitilastoja ei tilastokeskuksen mukaan saa näin vanhoista autoista kuin karkeasti malli-tasolla (rekisteröidyt Taunukset vuonna x). Näiden kaivamisesta veloitetaan arviolta 50-100 e / vuosi (työmäärästä riippuen).
Janne
 
Viestit: 143
Liittynyt: 11 Loka 2004, 16:48
Paikkakunta: Espoo

ViestiKirjoittaja jryti » 06 Maalis 2006, 14:04

Niinpä, että kunpa saataisiin...Mutta kun ei saada :lol: Onkohan tuo "tyyppikoodi" otettu käyttöön vasta myöhemmin, jonka vuoksi MK1:lle ei löydy tarkkaa ensirekisteröinti tilastoa sen perusteella...Mistähän ne on napanneet nuo myyntiluvut tuohon Mobilistin juttuun?
Homma hanskassa, mutta hanskat...No ne nyt oli jossain!

Museoleimassa -72 Coupe GT 2000
2x 12m -65
Avatar
jryti
 
Viestit: 855
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 09:57
Paikkakunta: Kajaani

EdellinenSeuraava

Paluu SOOPA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa