Harvinaiset taunukset

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

Janne kirjoitti:
RSME kirjoitti:
2DXL kirjoitti:Tietääkseni Gt:tä ei ole tuotu Suomeen 2,3 moottorilla vaan ainoastaan 1,6 ja 2,0 moottoreilla varustettuna. Myöskään Gt:n sedan mallia ei ole tuotu maahantuojan toimesta Suomeen. Yksi taatusti harvinaisimmista Taunus malleista Suomessa on -75 GXL farmari 2,3 moottorilla ja automaatilla!
Toi tieto paikkansa pitäessään noista 2,3:ta on ikävä uutinen, vaikea löytää jos sellaista ei tänneasti ole tullut. Tuo sedan GT sen sijaan kuullostaa jopa loogiselta, niitä luulis tulleen maahan enemmänkin virallista tietä ottaen huomioon suomen 70-luvun konservatiiviset autonostajat; sporttinen coupe on muutenkin ollut varmaan liikaa monelle ostajalle.

Saattaisin haluta kuulla vaikka lisää tollaisesta farkusta jos jollakulla tietoja siitä on!
Mä bongasin pari vuotta sitten '73 2300 GT Coupen, joka oli ollut Suomessa samalla suvulla uudesta lähtien. Kyseinen yksilö oli sekä rekisteriotteen että tyyppikilven mukaan em. malli. AKE:n rekisterin mukaan tätä mallia olisi Suomessa 2 kpl.

Myös '73 myyntiesitteen mukaan em. mallia on ollut saatavilla.
Mulle on tarjottu juuri tälläistä 1973 mallista 2.3 Coupea ostettavaksi, tyyppikilpi ei paljon valehtele! Type: GBCK Vehichle No: GBBCNUXXXXX ja motor engine: YY

Että on näitä olemassa!
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

No hitto,ei kun kaupoille 8)
Taunus Maximus =)
Janne
Viestit: 143
Liittynyt: 11 Loka 2004, 16:48
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Janne »

Janne kirjoitti: Mä bongasin pari vuotta sitten '73 2300 GT Coupen, joka oli ollut Suomessa samalla suvulla uudesta lähtien. Kyseinen yksilö oli sekä rekisteriotteen että tyyppikilven mukaan em. malli. AKE:n rekisterin mukaan tätä mallia olisi Suomessa 2 kpl.
Sama auto jälleen myynnissä Nettiautossa.
RSME
Viestit: 48
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 08:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja RSME »

Voi saa***... Nytkö se on jo myynnissä...
dedinsaid
Viestit: 112
Liittynyt: 01 Marras 2005, 16:00
Paikkakunta: Nakkila/Ulvila

Viesti Kirjoittaja dedinsaid »

Kyllähän ton säilös jos massia ois. Mutta onneksi sitä ei koskaan ole.
79' Taunus vihriä paholainen
[ex] 2.0 Sierra, meinaan niin thyyning vehe että.
Avatar
Tseitsei
Viestit: 149
Liittynyt: 10 Joulu 2005, 13:10

Viesti Kirjoittaja Tseitsei »

Tossa kivenheiton päässä majailee puun alla orkkiksen näköinen 1.6L autom. coupe, muistaakseni vm -74 tai -75. Rupeaa oleen sekin suht erikoinen.. :roll:
Taunukset myyty, osia vielä jäljellä
Avatar
Mappi
Viestit: 831
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja Mappi »

Tseitsei kirjoitti:Tossa kivenheiton päässä majailee puun alla orkkiksen näköinen 1.6L autom. coupe, muistaakseni vm -74 tai -75. Rupeaa oleen sekin suht erikoinen.. :roll:
Nakkaa vinkki!!
Avatar
Tseitsei
Viestit: 149
Liittynyt: 10 Joulu 2005, 13:10

Viesti Kirjoittaja Tseitsei »

Mappi kirjoitti:
Tseitsei kirjoitti:Tossa kivenheiton päässä majailee puun alla orkkiksen näköinen 1.6L autom. coupe, muistaakseni vm -74 tai -75. Rupeaa oleen sekin suht erikoinen.. :roll:
Nakkaa vinkki!!
Pistin tarkemmat tiedot yv:nä
Taunukset myyty, osia vielä jäljellä
Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

jaa, löytyykös tuolta Tilastokeskukselta miten helposti tietoa noista autoista?
Saako mistään selville, paljonko suomeen on ensirekisteröity, tai montako on parasta aikaa rekisterissä?

Ittellä on Pontiac Astre -77 (rek 0.0.78 ) suomiauto siis ja tekis mieli tietää montako moisia on tuotu suomeen / on parasta aikaa suomessa?
Ainakaan kukaan tutuista ei oo ennen kuullukkaan h-bodystä ja sanoo auton nähessään "tuohan on ku joku coupe-taunus!"

Jaa, ja mikähän tuossa autossa viehättikään? :P
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
Täystuh02
Viestit: 275
Liittynyt: 17 Touko 2006, 17:22

poni

Viesti Kirjoittaja Täystuh02 »

Moi.Olisko mahiksii saada kuva tosta Pontikasta kun oon niin utelias,et miltä se oikeen näyttää :)
RSME
Viestit: 48
Liittynyt: 29 Heinä 2004, 08:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja RSME »

Yhdestä vähän harvinaisemmasta Taunuksesta

Lisää havaintoja vastaavanlaisista?
mayline
Viestit: 147
Liittynyt: 11 Marras 2004, 11:16
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja mayline »

Onko kenelläkään tarkempaa tietoa minä vuonna 2.3 litrasta on saanut GT nokalle. Vain vuonna -73?
Avatar
teroniusmonk
Viestit: 1167
Liittynyt: 11 Loka 2006, 20:26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja teroniusmonk »

Jannen siivujen mukaan mulla on ainoa ko. mallin tanari mitä Suomessa oli rekisterissä viime vuoden lopulla, että se on suht harvinainen sitten. Pitänee pitää hyvää huolta siitä. :lol:
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

2DXL kirjoitti:Onko kenelläkään tarkempaa tietoa minä vuonna 2.3 litrasta on saanut GT nokalle. Vain vuonna -73?
En tiä,mutta -73:sen omistajan
käsikirja ei tunne kuin 2.0 V6 koneen. :?
Janne
Viestit: 143
Liittynyt: 11 Loka 2004, 16:48
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Janne »

2DXL kirjoitti:Onko kenelläkään tarkempaa tietoa minä vuonna 2.3 litrasta on saanut GT nokalle. Vain vuonna -73?
Tuo 2300 kone on tullut kuvioihin 11/71 eli käytännössä '72 ja '73 on ne vuosimallit joissa sitä on ollut GT:ssä.
Vastaa Viestiin