Kyllä vuonna '75 oli 2300 V6 vielä normaalisti saatavilla, ainakin myyntiesitteen mukaan . "Entisesi" kaltaisia Taunuksia on ollut 2 kpl rekisterissä viime vuoden lopussa.Voorttimies kirjoitti:Tuo minun entinen lienee melko harvinainen malli, 1975 Coupe 2.0 GXL. Käsittääkseni oli kallein Taunuksen malli aikanaan. Vuonna 75 ei tainnu enää saada Suomessa kutoskonetta Taneen, ainakaan ilman erikoistilausta?
Harvinaiset taunukset
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Noita on projekteinakin muutamia...Janne kirjoitti:1972 Coupe GT 2000 rekisterissä 22 kpl, siis sellaisia jotka on alunperin rekisteröity tällä tekniikalla.autopiha kirjoitti:janne! sulla on tuo homma hanskassa niin montako on rekisterissä FORD TAUNUS COUPE 2.0 V6 GT-72 TAI muita vuosimalleja?.....kiitos!!!
Aika yleinen Taunus malli
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Nyt rupesi polttelemaan tämä asia. Jos se tilastotieto haetaan sieltä tilastokeskuksesta tyyppikoodin mukaan niin pitäisikö meidän kerätä eri tyyppien tyyppikoodit niin voitaisiin tehdä koko Taunus-kannan kartoitus? Sehän voisi olla mukava pällistellä että kuinka monta kutakin tyyppiä on rekisteröity ja kuinka monta on vielä liikenteessä....Mappi kirjoitti:Ei AKE!!Janne kirjoitti:Mitä kautta kyselit em. tietoja (AKE:sta?)? Paljonko veloittivat?Mappi kirjoitti:Noita -76 -79 mallisia (eli II koppasia) S taneja on somen rekisterissä tällä hetkellä 9 kpl.
-76 4 kpl.
-77 3 kpl.
-78 2 kpl.
Muistaakseni näin, varmat tiedot on mun toisella koneella tallessa kyselyn tein muutama viikko sitten.
Mä olen myös joskus yrittänyt tiedustella rekisterissä olevia automääriä AKE:sta moottoritilavuuden/korimallin/varustelumallin- mukaan eriteltynä, mutta vastaukseksi tuli ettei onnistu. Em. tiedot on kuitenkin Taunusten kohdalla varmasti tietojärjestelmässä mukana, koska ne näkyvät rekisteriotteen "malli" -kentässäkin.
Tiedot löytyy tilastokeskuksesta ja tyyppikoodin mukaan. www.stat.fi
Laita sähköpostia sinne niin asia selvenee muutamassa päivässä!
Aloittanen tämän eli:
Malli: TAUNUS COUPE GT-2000-GBCK/2580
Tyyppikoodi: 5135067401
Rek.vuosi: -73
Jos tämä asia lähtee vetämään niin Tacohan voi tekaista tästä oman topicin siirtämällä tämän? Niin löytyy myöhemmin helpommin
Tyyppikoodeja ei tarvi erikseen kerätä, mallit saa kaivettua rekisteristä ilman niitäkin. Kyselin näitä tietoja tuolta ja sainkin siis jo ajoneuvokantatilastoja. Homma on vielä kesken tilastokeskuksen kanssa, mutta täytyy laittaa tietoa jakeluun kun asia saadaan päätökseen. Ensirekisteröintitilastoja ei luultavasti saa enää tuotettua ja jos saisi niin hinta on 150e / vuosi.jryti kirjoitti:Nyt rupesi polttelemaan tämä asia. Jos se tilastotieto haetaan sieltä tilastokeskuksesta tyyppikoodin mukaan niin pitäisikö meidän kerätä eri tyyppien tyyppikoodit niin voitaisiin tehdä koko Taunus-kannan kartoitus? Sehän voisi olla mukava pällistellä että kuinka monta kutakin tyyppiä on rekisteröity ja kuinka monta on vielä liikenteessä....Mappi kirjoitti:Ei AKE!!Janne kirjoitti: Mitä kautta kyselit em. tietoja (AKE:sta?)? Paljonko veloittivat?
Mä olen myös joskus yrittänyt tiedustella rekisterissä olevia automääriä AKE:sta moottoritilavuuden/korimallin/varustelumallin- mukaan eriteltynä, mutta vastaukseksi tuli ettei onnistu. Em. tiedot on kuitenkin Taunusten kohdalla varmasti tietojärjestelmässä mukana, koska ne näkyvät rekisteriotteen "malli" -kentässäkin.
Tiedot löytyy tilastokeskuksesta ja tyyppikoodin mukaan. www.stat.fi
Laita sähköpostia sinne niin asia selvenee muutamassa päivässä!
Aloittanen tämän eli:
Malli: TAUNUS COUPE GT-2000-GBCK/2580
Tyyppikoodi: 5135067401
Rek.vuosi: -73
Jos tämä asia lähtee vetämään niin Tacohan voi tekaista tästä oman topicin siirtämällä tämän? Niin löytyy myöhemmin helpommin
" Mois13" en minä nyt sanois noinkaan,että olis kovin yleinen malli kun ajatellaan paljonko suomessa on asukkaita ja paljonko autoja!.....ajatteleppa näin? (jos asut lähiössä ja katsot ikkunasta ulos niin mitä todennäköisemmin näet yhdellä silmäyksellä n.22 naapuria? eli suunnilleen koko coupe kanta??........joten ei näitä nyt niin hirveesti ole! (olihan se esimerkki tämäkin??). ps:tuntuu yleiseltä,koska olemme näiden kanssa tekemisissä lähes päivittäin.mois13 kirjoitti:Noita on projekteinakin muutamia...Janne kirjoitti:1972 Coupe GT 2000 rekisterissä 22 kpl, siis sellaisia jotka on alunperin rekisteröity tällä tekniikalla.autopiha kirjoitti:janne! sulla on tuo homma hanskassa niin montako on rekisterissä FORD TAUNUS COUPE 2.0 V6 GT-72 TAI muita vuosimalleja?.....kiitos!!!
Aika yleinen Taunus malli
HAPSU
GT1600 2d sedan on erikoisin mitä mulle tulee mieleen tähän hätään... -72 1600 GXL Coupe oli myös sellainen johen en uskonut törmääväni...
Tunnustaisko joku omistavansa/tietävänsä alkuperäistä "isolohko" coupea, siis 2,3ltr:lla koneella olevaa? Luulin jo törmänneenikin yhteen, rekisteriote julisti juhlallisesti auton GT 2300:ksi mutta pikku lisäkaivelu paljasti sen XL 2000:ksi...
-75 GXL Coupe-kanta on sitten ainakin 3 auton suuruinen sillä yksi lisää on ainakin "hengissä" kilvettömänä... Henkilöt, joilla olis etenkin sisustaan liittyviä GXL osia, saa tarjota! Hakusessa (edelleen) ainakin sisustan puuviiluja ja mustat ovipahvit.
Tunnustaisko joku omistavansa/tietävänsä alkuperäistä "isolohko" coupea, siis 2,3ltr:lla koneella olevaa? Luulin jo törmänneenikin yhteen, rekisteriote julisti juhlallisesti auton GT 2300:ksi mutta pikku lisäkaivelu paljasti sen XL 2000:ksi...
-75 GXL Coupe-kanta on sitten ainakin 3 auton suuruinen sillä yksi lisää on ainakin "hengissä" kilvettömänä... Henkilöt, joilla olis etenkin sisustaan liittyviä GXL osia, saa tarjota! Hakusessa (edelleen) ainakin sisustan puuviiluja ja mustat ovipahvit.
Miten tämä oli mahdollista? Eri auton rekisteriote?RSME kirjoitti: Tunnustaisko joku omistavansa/tietävänsä alkuperäistä "isolohko" coupea, siis 2,3ltr:lla koneella olevaa? Luulin jo törmänneenikin yhteen, rekisteriote julisti juhlallisesti auton GT 2300:ksi mutta pikku lisäkaivelu paljasti sen XL 2000:ksi...
Ei kun ennenvanhaan katsastusmies sai peukaloida autojen mallitietoja, ja tyyppitietojakin, eli jos autoon vaihdettiin moottori voitiin malli ystävällisesti muuttaa uuden moottorin mukaiseksi. Tyyppinumeroakin tiedetään peukaloidun sillointällöin, mutta ilmeisesti oikean tyypin etsiminen on ollut siinämäärin työlästä että useimmat ovan antaneet sen jäädä ennalleen. Näitä peukaloituja tyyppi- ja mallitietoja on tullut useimmin vastaan noissa Escorteissa, moni esco on moottorinvaihdon yhteydessä syntynyt uudelleen GT1600:ksi tai RS 2000:ksi. Ja valitettavasti noilla monia on rahastettu... On syntynyt myös jotain olemattomiakin kuten GT2000 jne. Taunuksissa en ole tuollaiseen aiemmin törmännyt. Tuli muuten mieleen että montako Cobraa on tehty kyseenalaisin paperein...
X vuoteen tätä ei ole voinut enää tapahtua.
Ai mitä väliä tuolla on? No raaimmillaan se on aiemmin mainittua rahastusta. Toisaalta ymmärrän kyllä niitäkin jotka haluavat GT:n tai RS:n ajettavakseen, eikä heitä kiinnosta mitä papereissa lukee. Samanlainen se on 2,3ltr coupe itsetehtynä kuin tehtaaltatullessa (joskus se itetehty taitaa olla vielä parempi...). Toisaalta taas asiaa vois ajatella niinkin että kyse olis naisesta: Itse ainakin innostun enemmän räpläämisestä kun tiedän että kyse on oikeasti aidosta asiasta, eikä vaan kauniista kulisseista...
X vuoteen tätä ei ole voinut enää tapahtua.
Ai mitä väliä tuolla on? No raaimmillaan se on aiemmin mainittua rahastusta. Toisaalta ymmärrän kyllä niitäkin jotka haluavat GT:n tai RS:n ajettavakseen, eikä heitä kiinnosta mitä papereissa lukee. Samanlainen se on 2,3ltr coupe itsetehtynä kuin tehtaaltatullessa (joskus se itetehty taitaa olla vielä parempi...). Toisaalta taas asiaa vois ajatella niinkin että kyse olis naisesta: Itse ainakin innostun enemmän räpläämisestä kun tiedän että kyse on oikeasti aidosta asiasta, eikä vaan kauniista kulisseista...
Toi tieto paikkansa pitäessään noista 2,3:ta on ikävä uutinen, vaikea löytää jos sellaista ei tänneasti ole tullut. Tuo sedan GT sen sijaan kuullostaa jopa loogiselta, niitä luulis tulleen maahan enemmänkin virallista tietä ottaen huomioon suomen 70-luvun konservatiiviset autonostajat; sporttinen coupe on muutenkin ollut varmaan liikaa monelle ostajalle.2DXL kirjoitti:Tietääkseni Gt:tä ei ole tuotu Suomeen 2,3 moottorilla vaan ainoastaan 1,6 ja 2,0 moottoreilla varustettuna. Myöskään Gt:n sedan mallia ei ole tuotu maahantuojan toimesta Suomeen. Yksi taatusti harvinaisimmista Taunus malleista Suomessa on -75 GXL farmari 2,3 moottorilla ja automaatilla!
Saattaisin haluta kuulla vaikka lisää tollaisesta farkusta jos jollakulla tietoja siitä on!