"Melkein" paperittoman auton leimaaminen
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
"Melkein" paperittoman auton leimaaminen
Onko kellään kokemuksia paperittoman, tai hyvin puutteelliset paperit omaavan auton saattamisesta kilpiin? Esim. metsä/latolöytö, tai muuten vaan kaltoin kohdeltu yksilö?
Tällä hetkellä alkaa näyttää siltä, että laivueeseeni liittyy kohta lotja, josta olemassa olevat dokumentit suorastaan naurattavat... Voin kertoa yksityiskohtia myöhemmin kun kaupat on (mahdollisesti) tehty.
Muistaako kukaan esim. minä vuonna kantakorteista luovuttiin? Missä ovat varhaisen kantakorttien jälkeisen (196?-197?) ajan arkistot? Mikrofilmeillä AKEssa? Onko merkitystä, missä päin maata auto on oleillut kilvistä poistuessaan?
Viimeksi mainitulla seikalla viittaan siihen, että esim. vanhat kantakortit ovat osassa vanhoja läänejä säilyneet, osassa ei. Esim. tietääkseni Helsingin seudun kantakorteista suurin osa on kadonnut.
Tällä hetkellä alkaa näyttää siltä, että laivueeseeni liittyy kohta lotja, josta olemassa olevat dokumentit suorastaan naurattavat... Voin kertoa yksityiskohtia myöhemmin kun kaupat on (mahdollisesti) tehty.
Muistaako kukaan esim. minä vuonna kantakorteista luovuttiin? Missä ovat varhaisen kantakorttien jälkeisen (196?-197?) ajan arkistot? Mikrofilmeillä AKEssa? Onko merkitystä, missä päin maata auto on oleillut kilvistä poistuessaan?
Viimeksi mainitulla seikalla viittaan siihen, että esim. vanhat kantakortit ovat osassa vanhoja läänejä säilyneet, osassa ei. Esim. tietääkseni Helsingin seudun kantakorteista suurin osa on kadonnut.
no, itse olen moisen saattanut kilpiin... tai parikin, pienellä vilpillä
elikkä, mikrofilmeistä luovuttiin joskus 90-luvun alkupuolella, kun siirryttiin sähköiseen tietokantaan. kaikki sillon rekisterissä olleet autot siirtyivät uuteen elektroniseen rekisteriin, ja taasen ne, jotka eivät olleet rekisterissä, jäivät vain mikrofilmeille.
Eli, jollei auton tietoja löydy akelta koneelta, joutuu tilaamaan kantakortin jäljennöksen akelta (n. 40e). akella varastossa mikrofilmillä jostain 70-luvun alusta lähtien. Sitä vanhemmat kantakortit on annettu paikallisille museoajoneuvoharrastajille. Esim. täältä joensuun suunnalta löytyy mikrofilmit myllyn vanhojen autojen kautta.
Mutta homma etenee näin: rekisteröitäessä pitäisi olla katkeamaton ketju luovutuskirjoja siitä henkilöstä lähtien, jolla se oli viimeksi rekisterissä. No, tilaat kantakortit ajoneuvolle, ja tekaiset luovarit tämän henkilön nimissä autolle. Tai jos viitseliäisyyttä riittää, nin kaivat henkilön tiedot (tai kuolinpesän) ja teet ihan rehelliset paperit.
Mutta jollei auton tietoja löydy mistään, niin rodien kanssa ainakin näin:
Ameriikkalaisissa 20-40-(jopa joissain 50-luvun) vehkeissä ei ole minkaanlaista runkonumeroa. niinpä ne viedään valtuutetun merkkiharrastajan (löytyy eri jenkkikerhoista tjsp) luokse näytille, joka kirjottaa todistuksen tyyliin "joo, kyllä tää on hudson vuodelta 1938".
Tämän jälkeen kirjoitetaan selvitys, missä kyseinen ajoneuvo on majaillut viimeiset 10 vuotta (ihan kuten mopoissa), jonka todistaa pari tyyppiä oikeaksi ja tämän jälkeen konttorille. thäts it.
elikkä, mikrofilmeistä luovuttiin joskus 90-luvun alkupuolella, kun siirryttiin sähköiseen tietokantaan. kaikki sillon rekisterissä olleet autot siirtyivät uuteen elektroniseen rekisteriin, ja taasen ne, jotka eivät olleet rekisterissä, jäivät vain mikrofilmeille.
Eli, jollei auton tietoja löydy akelta koneelta, joutuu tilaamaan kantakortin jäljennöksen akelta (n. 40e). akella varastossa mikrofilmillä jostain 70-luvun alusta lähtien. Sitä vanhemmat kantakortit on annettu paikallisille museoajoneuvoharrastajille. Esim. täältä joensuun suunnalta löytyy mikrofilmit myllyn vanhojen autojen kautta.
Mutta homma etenee näin: rekisteröitäessä pitäisi olla katkeamaton ketju luovutuskirjoja siitä henkilöstä lähtien, jolla se oli viimeksi rekisterissä. No, tilaat kantakortit ajoneuvolle, ja tekaiset luovarit tämän henkilön nimissä autolle. Tai jos viitseliäisyyttä riittää, nin kaivat henkilön tiedot (tai kuolinpesän) ja teet ihan rehelliset paperit.
Mutta jollei auton tietoja löydy mistään, niin rodien kanssa ainakin näin:
Ameriikkalaisissa 20-40-(jopa joissain 50-luvun) vehkeissä ei ole minkaanlaista runkonumeroa. niinpä ne viedään valtuutetun merkkiharrastajan (löytyy eri jenkkikerhoista tjsp) luokse näytille, joka kirjottaa todistuksen tyyliin "joo, kyllä tää on hudson vuodelta 1938".
Tämän jälkeen kirjoitetaan selvitys, missä kyseinen ajoneuvo on majaillut viimeiset 10 vuotta (ihan kuten mopoissa), jonka todistaa pari tyyppiä oikeaksi ja tämän jälkeen konttorille. thäts it.
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
Toyota LandCruiser -81
minäkin olen kuullu tuosta 10 vuotta "säännöstä" mutta löytyykö mistä faktaa kyseisestä asiasta :?: onnistuuko runkonumerollisen kans.Viipo kirjoitti: Tämän jälkeen kirjoitetaan selvitys, missä kyseinen ajoneuvo on majaillut viimeiset 10 vuotta (ihan kuten mopoissa), jonka todistaa pari tyyppiä oikeaksi ja tämän jälkeen konttorille. thäts it.
Älä ota sitä niin vakavasti!
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Scorpio 2.9 at -91 coupe
emmä tiedä mistä tuosta löytyy mustaa valkosella, mutta näin kerto vaan tuo paikallinen AMC:n virallinen tarkastaja...p3 kirjoitti:minäkin olen kuullu tuosta 10 vuotta "säännöstä" mutta löytyykö mistä faktaa kyseisestä asiasta :?: onnistuuko runkonumerollisen kans.Viipo kirjoitti: Tämän jälkeen kirjoitetaan selvitys, missä kyseinen ajoneuvo on majaillut viimeiset 10 vuotta (ihan kuten mopoissa), jonka todistaa pari tyyppiä oikeaksi ja tämän jälkeen konttorille. thäts it.
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
Toyota LandCruiser -81
Tietääkö kukaan tarkaa ajankohtaa tuolta 70-luvun alusta, mistä eteenpäin AKElla on mikrofilmit tallessa?Viipo kirjoitti: ...Eli, jollei auton tietoja löydy akelta koneelta, joutuu tilaamaan kantakortin jäljennöksen akelta (n. 40e). akella varastossa mikrofilmillä jostain 70-luvun alusta lähtien. Sitä vanhemmat kantakortit on annettu paikallisille museoajoneuvoharrastajille...
Entä onko tietoa, missä vanhan Turun ja Porin läänin kantakortit on nykyään? Turun seudun tai Satakunnan SA-HK:n alajaoksilla kenties?
Kiitos Viipolle tiedoista!
Onnistu ainakin Traktorin kanssa (rungonnumero siinäkin oli), kirjotettiin todistus, et ko. traktori oli ollu isäukon omistuksessa viimmiset 10 vuotta ja ostaja sai sen sillä perusteella rekisteriin!p3 kirjoitti:minäkin olen kuullu tuosta 10 vuotta "säännöstä" mutta löytyykö mistä faktaa kyseisestä asiasta :?: onnistuuko runkonumerollisen kans.Viipo kirjoitti: Tämän jälkeen kirjoitetaan selvitys, missä kyseinen ajoneuvo on majaillut viimeiset 10 vuotta (ihan kuten mopoissa), jonka todistaa pari tyyppiä oikeaksi ja tämän jälkeen konttorille. thäts it.
Ei siis ollu mitään papereita ko. traktorista.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
-04 sai -70 capriin kantakortinjäljennöksen akelta, oisko antaneet kantakortit harrastejärjestölle mutta pitäneet mikrofilmit.Miikka kirjoitti:Tietääkö kukaan tarkaa ajankohtaa tuolta 70-luvun alusta, mistä eteenpäin AKElla on mikrofilmit tallessa?Viipo kirjoitti: ...Eli, jollei auton tietoja löydy akelta koneelta, joutuu tilaamaan kantakortin jäljennöksen akelta (n. 40e). akella varastossa mikrofilmillä jostain 70-luvun alusta lähtien. Sitä vanhemmat kantakortit on annettu paikallisille museoajoneuvoharrastajille...
Entä onko tietoa, missä vanhan Turun ja Porin läänin kantakortit on nykyään? Turun seudun tai Satakunnan SA-HK:n alajaoksilla kenties?
Kiitos Viipolle tiedoista!
Älä ota sitä niin vakavasti!
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Mullakin on pienimuotoinen paperiongelma varaosa-autossani, nimittäin autosta on olemassa A4, jossa mainitaan valmistusnumero ja johon viimeinen rekisteriin merkitty omistaja on kirjoittanut todistuksen, jonka mukaan on poistanut auton rekisteristä 93 ja myynyt hlö. X:lle. Paperin alalaidassa taas on luovutuskirja, jossa on kyseisen hlö. X:n nimi ja allekirjoitus myyjän kohdalla, mutta ostaja-kenttään on joku ilmeisesti vahingossa kirjoittanut nimensä. Allekirjoitus ja nimenselvennys ovat tyhjiä, samoin kuin paikka ja luovutuspäivämäärä. Jos siis vedän ostaja-kentässä olevan nimen yli ja kirjoitan viereen jonkun muun, tuleeko paperista arvoton? (periaatteessahan paperi on jo arvoton, X kun ei ole lähimaillakaan kun kauppa tehdään, mutta sitä eivät viranomaiset tiedä).
2x17m P3 super -64
tai täytät paperin sillä nimellä loppuun ja teet ittellesP3SUPER kirjoitti:Mullakin on pienimuotoinen paperiongelma varaosa-autossani, nimittäin autosta on olemassa A4, jossa mainitaan valmistusnumero ja johon viimeinen rekisteriin merkitty omistaja on kirjoittanut todistuksen, jonka mukaan on poistanut auton rekisteristä 93 ja myynyt hlö. X:lle. Paperin alalaidassa taas on luovutuskirja, jossa on kyseisen hlö. X:n nimi ja allekirjoitus myyjän kohdalla, mutta ostaja-kenttään on joku ilmeisesti vahingossa kirjoittanut nimensä. Allekirjoitus ja nimenselvennys ovat tyhjiä, samoin kuin paikka ja luovutuspäivämäärä. Jos siis vedän ostaja-kentässä olevan nimen yli ja kirjoitan viereen jonkun muun, tuleeko paperista arvoton? (periaatteessahan paperi on jo arvoton, X kun ei ole lähimaillakaan kun kauppa tehdään, mutta sitä eivät viranomaiset tiedä).
siitä vielä yhen luovarin....
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: 07 Touko 2007, 16:36
- Paikkakunta: oksava
auto leimalle ilman papereita
eli oisin ostamassa taunusta vuosimallia 75 jossa ei ole papereita niin millanen urakka yhteen vetona ois saaha kilpiin???
Aihetta sivuten, niin vanhanaikaisissa läpi kopioivissa luovarikaavakkeissa on tavallisesti kaavakkeen painoajankohta merkittynä marginaaliin. Tämän vuoksi kannattaa olla tarkkana, millaisen luovarin kirjoittaa millekin blanketille Tämän vuoksi eräs tutun tuttu tai hänen isänsä on jemmaillut tyhjiä kaavakkeita jostain 70-luvulta alkaen jos sattuisi joskus tarvitsemaan...