tanen talvivarustus checklist??

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Sämski
Viestit: 117
Liittynyt: 05 Maalis 2005, 22:13
Paikkakunta: Kotka

tanen talvivarustus checklist??

Viesti Kirjoittaja Sämski »

Mites taunusihmiset varautuu talviajoon?

Ite visioin jotain tällaista

- sisälämppäri
- talvitermari (onko iloa tollasesta)
- silikoonit tiivisteisiin & aseöljyä lukkoihin ja joka helvetin kohtaan minkä ei soisi jäätyvän
- jotku 5-40 öljyt?
- jotain pohjaan suolaa vastaan?
- (talvirenkaat :D)

Onkos mitään muuta olennaista että pääsisi talviaamuina ajoissa töihin ja että lämmintä riittäisi? Mikä yleensäkin aiheuttaa sen ettei auto käynnisty pakkasella? Kaasari jäässä vai mikä siinä on?
Ford Taunus 1.6 -79
Audi 80 2.0E -91 b4
taunus mkII
Viestit: 339
Liittynyt: 20 Heinä 2004, 21:46
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja taunus mkII »

mul on jostain `82 GX:stä napattu lämppärin kenno ja on tuplasti paksumpi kun II-koppasen orggis. mahtu just sinne koteloon ja tulee KUUMAA eikä mitään lehmänhenkäystä!
#201
TaunusmkII


Ford Taunus-Suoritus Kykyä Ylitse Muiden-
-Raudassa Ei Oo Rahat Hukassa-
Tuhnus
Viestit: 155
Liittynyt: 22 Joulu 2004, 20:43
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Tuhnus »

mulla on samanlainen on aikas tehokas + uus puhaltimen moottori. Yöllä ajelle niin ainakin lämpöö riittää. :)
Taunus Coupe GXL 2.8i V6 -74
Ford LTD Brougham 429cid -73
Avatar
Sämski
Viestit: 117
Liittynyt: 05 Maalis 2005, 22:13
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Sämski »

O: Ylikoon lämppärinkenno 8)
Ford Taunus 1.6 -79
Audi 80 2.0E -91 b4
Tuhnus
Viestit: 155
Liittynyt: 22 Joulu 2004, 20:43
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Tuhnus »

Nykyään en oo enää talvisin Tanella ajellu, tosin mieli tekis ostaa talvirenkaat ja ajella vaikka ainakin alkutalvi et sais suuremmat leikkimis halut taltutettua. Silloin ku tuli Tanella talviautoilua harrastettua oli takakontissa lumilapio ja iso säkki hiekkaa antamassa painoo sekä lisäpitoo, kun se jäi jokaiseen nyrkinkokoiseen möykkyyn paikalleen suttaamaan. Tosin uudet talvirenkaat ja vaikka lukkoperä ois ollu tosi kova sana! :wink:
Taunus Coupe GXL 2.8i V6 -74
Ford LTD Brougham 429cid -73
Tuhnus
Viestit: 155
Liittynyt: 22 Joulu 2004, 20:43
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Tuhnus »

Niin ja paras keino jolla sai pakkaspäivänä lämmöt nopeasti ylös oli laittaa jäähdyttimen eteen rullakaihdin ja ketju putkea pitkin kojelaudan alle, jolla sitä sit säädettiin, samanlaisia oli ainakin mk1 ja mk2 Cortinoissa. Jos pannu kävi liian kuumana niin kaihdinta alas, yleensä kun piti puolessa välissä ajon aikana niin oli lämmöt kohillaan ja riitti hyvin sisällekkin asti..
Taunus Coupe GXL 2.8i V6 -74
Ford LTD Brougham 429cid -73
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

hiekkaa..lapio,lämpimät vaatteet ja hinausköysi..varoituskolmio ja kannu bensaa mukaan+ tietysti työkalut.aina mukana muutenkin :lol:
Taunus Maximus =)
Avatar
astriel
Viestit: 832
Liittynyt: 05 Marras 2004, 23:05
Paikkakunta: Mouhijärvi (Mouhis)

Viesti Kirjoittaja astriel »

apukaapelit ?

tulitikut minigrippipussissa takakontiin jemmaan...

imuilman otto pakosarjasta ?





ite olen vähä miettiny semmosta vedenkierrätyspumppua lämppärin letkuun
ja ylimääräistä lämpöanturikytkintä jonnekkin. ELi kiertoveesipumppu kierrättäs vettä lämppärinkennossa vielä hetken kun kone on sammutettu. lämppäriäkin voi puhalluttaa saman ajan pikkuteholla jos on hyvä akku.

-vk-
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

unohdinkin kirjottaa noi kaapelit..mutta ne on aina ollu vakiovarusteena siinä kun mittaristokin :lol:
Taunus Maximus =)
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Taunushan on valmis talviauto!
parempaa saa hakea,painoa vaan peräkonttiin
ja tärkeätä on varmistaa imuilman
esilämmitys.
Etenkin "nollan"keleillä kaasari meinaa jäätää
pahimmin,kovimmilla pakkasilla ei niinkään.
Tietysti on suotavaa,että lämppärin kenno
ei oo täynnä sontaa,muuten kyllä
lämpöä riittää.
Täys-synteettiset ehottomasti,
säästää konetta ja omia hermoja.
Lähtee meinaan käyntiin kovillakin
pakkasilla omin voimin,ilman
lämmitystä,joka on tosin suotavaa.
Suolaa ei näillä palkisilla onneksi paljon
näy,niin raskii Taunustakin käyttää.

Nimim.viime talvena 8000 km. :wink:
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Narua tahi polkupyörän mustekala mukaan, millä saa pysymään oven ajon ajaksi kiinni sisäpuolen kahvasta, kun lukot jää auki asentoon oven aukitaistelun jälkeen.
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

:lol: ..löytyy sekin jo..ja nyt olis varmaan hyvä aika laittaa sitä aseöljyä ja vaseliinia valmiiksi lukkoihin :wink:
Taunus Maximus =)
Avatar
Hessu
Viestit: 709
Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Parhaat talvirenkaat mitä saa ja ajovalojen johdotus kuntoon. Kaipa sillä sitten ajelisi.
Avatar
voorti
Viestit: 58
Liittynyt: 12 Maalis 2005, 11:38
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja voorti »

Erittäin hyvä varuste on ollut pakkasilla kiinteä calixin akkulaturi joka haaroittettu auton moottorinlämmitimen kanssa lähtee käyntiin kovillakin pakkasilla ennätys -50 C !Auton peräkonttiin painon lisääjille saisin että kannattaa miettiä asiaa auton perästä tulee moukari kun se lähtee luistoon.
Jestapa jepulis!
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Hyvät nastarenkaat, vahva akku, lisäpitkät, lohkolämppäri haaroitusarjalla+tehokas sisätilanlämppäri ja auton oma lämmityslaite on puhdas ja toiminnassa, lukkoihin aseöljyä ja mottiin kunnon öljyt niin tuolla on pärjätty ilman suurempia ongelmia monta talvee jopa paukkupakkasilla!! 8)

Tosin nuo käynnistinkaapelit, lumilapio, työkalut ja hinausköysi kannattaa pitää mukana vaikka ei niitä itse tarvisikaan niin voi ainakin auttaa muita tiellä liikkuvia! :wink:

Huom! Takapaksissa ei kannattaisi pitää mitään turhia lisäpainoja sillä on aikas kurja viedä kun lähtee lapasesta. Kokemusta on! :cry: Sen sijaan kannattaa harkita kunnon lukkoa taka-akseliin (ei mitään kemppiä) auttaa hyvin liikkeellelähdöissä. Loppuviimein aika pieni investointi ja huomattavasti mukavampi ajella liukkailla..
Vastaa Viestiin