Talvikäyttis
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
[quote="Vermilion"]Emmä mitään kestävyydestä sanonnukaan, vaan enemmänkin tehosta, fordilta ei löydy yhtään moottoria joka kestäis ottaa 700 heppaa... Bimmereistä M:lläisistä otetaan 1000 ja ne kestää sen...
Kerroppa meille muillekki milloin JÄISELLÄ/LUMISELLA tiellä TARVITAAN 700-HEPPAA koneesta :?: :?: :?: :?: :?: :?:
Kerroppa meille muillekki milloin JÄISELLÄ/LUMISELLA tiellä TARVITAAN 700-HEPPAA koneesta :?: :?: :?: :?: :?: :?:
niin ja Baijerilainen Mutteri Wiritys käyttää Vee kasia ja olisko ollu V12? että siihen nähden colognet ja cossut on ihan toimivia kunhan löytää oikeen lohkon. olisko ollu bob vai bog tai vastaavaa.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Noh kohta ei ole enään lunta, aina vaan lyhyenee talvi... suolauto , kylvää suolaa tielle = ikuinen kesä pääväylillä.
Ideana oli se, että hankkiin ja rakentaa tollasen 1000 heppasen moottorin, sitte rajaa kierrokset ja tehon niin että se kestää sen mainiosti. Sanotaan vaikka 600 heppaa. Väännön saa alemmas rajattua ja laimeemmalla nokalla ajomukavuutta ei tarvi tehdä vingutinta.
Just joku Grandan koppa olis kiva kun siihen heittää vakio lookin ja tollasen moottorin.
Fordilla ei myöskään ole kestäviä vaihdelaatikoita, joten kun taan BMWssä niitä on.
Fordilla on kyllä hyvä 9 tuuman perä kestää vaikka mitä!
Grandaan sitte kunnon lämmityslaite ja vois tuunata siihen jälkiasennus takalasin lämmityksen että olis aina takalasi sula. Rengas pesiin kannattais panostaa massaamalla ja sisälokareilla, että saa nastojen metelin rajattua kivasti pois sisältä.
Ideana oli se, että hankkiin ja rakentaa tollasen 1000 heppasen moottorin, sitte rajaa kierrokset ja tehon niin että se kestää sen mainiosti. Sanotaan vaikka 600 heppaa. Väännön saa alemmas rajattua ja laimeemmalla nokalla ajomukavuutta ei tarvi tehdä vingutinta.
Just joku Grandan koppa olis kiva kun siihen heittää vakio lookin ja tollasen moottorin.
Fordilla ei myöskään ole kestäviä vaihdelaatikoita, joten kun taan BMWssä niitä on.
Fordilla on kyllä hyvä 9 tuuman perä kestää vaikka mitä!
Grandaan sitte kunnon lämmityslaite ja vois tuunata siihen jälkiasennus takalasin lämmityksen että olis aina takalasi sula. Rengas pesiin kannattais panostaa massaamalla ja sisälokareilla, että saa nastojen metelin rajattua kivasti pois sisältä.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Samu kirjoitti:niin ja Baijerilainen Mutteri Wiritys käyttää Vee kasia ja olisko ollu V12? että siihen nähden colognet ja cossut on ihan toimivia kunhan löytää oikeen lohkon. olisko ollu bob vai bog tai vastaavaa.
löytyy niitäkin..mutta eivät ole mitään kovin kummoisia moottoreita..
kuutoskoneita enemmän harrastetaan..
5l v12 ~300hv toki joskus taidan silti ostaa vielä
750iAL:n.. olisko sitten e32 vai e38.. kiva auto.. jos vaikka puolet pytyistä jää pelistä
pois niin sillä pesee silti vielä monen tavis kauppakassin mennentullen..
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
"Vermilion"ei ilmeisesti ole lukenut,topikin ensimmäistä viestiä?Vermilion kirjoitti:Noh kohta ei ole enään lunta, aina vaan lyhyenee talvi... suolauto , kylvää suolaa tielle = ikuinen kesä pääväylillä.
Ideana oli se, että hankkiin ja rakentaa tollasen 1000 heppasen moottorin, sitte rajaa kierrokset ja tehon niin että se kestää sen mainiosti. Sanotaan vaikka 600 heppaa. Väännön saa alemmas rajattua ja laimeemmalla nokalla ajomukavuutta ei tarvi tehdä vingutinta.
Just joku Grandan koppa olis kiva kun siihen heittää vakio lookin ja tollasen moottorin.
Fordilla ei myöskään ole kestäviä vaihdelaatikoita, joten kun taan BMWssä niitä on.
Fordilla on kyllä hyvä 9 tuuman perä kestää vaikka mitä!
Grandaan sitte kunnon lämmityslaite ja vois tuunata siihen jälkiasennus takalasin lämmityksen että olis aina takalasi sula. Rengas pesiin kannattais panostaa massaamalla ja sisälokareilla, että saa nastojen metelin rajattua kivasti pois sisältä.
TALVELLA EI TARVITA KONEESTA 600:a pollea,olokoon sitten vaikka Bimmeri!
"vermilionin"kirjoituksista päätellen hän ei ole koskaan ajanut GRANADALLA
Kyydissä olen ollut mutta en ratissa.
Noh ehkä meni vähän offtopickiksi kun tuo yksi toi bimmerit mukaan....
Jos pitää jotain mitä en suositte talvi ajokiksi, niin Capria ikkunat huurtuu... takalasin lämmitin on ehkä 2 wattia ja taakse ei nää yhtään... Granu on kuitenkin "ylellisin näistä" niin se on selvästi se paras takavetoisista, jos ei lähdetä rallia ajamaan...
Noh ehkä meni vähän offtopickiksi kun tuo yksi toi bimmerit mukaan....
Jos pitää jotain mitä en suositte talvi ajokiksi, niin Capria ikkunat huurtuu... takalasin lämmitin on ehkä 2 wattia ja taakse ei nää yhtään... Granu on kuitenkin "ylellisin näistä" niin se on selvästi se paras takavetoisista, jos ei lähdetä rallia ajamaan...
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Herra INSINÖÖRI TUOMITSEE GRANADAN,JOLLAISELLA EI OLE KOSKAAN AJANUTKAAN!Vermilion kirjoitti:Kyydissä olen ollut mutta en ratissa.
Noh ehkä meni vähän offtopickiksi kun tuo yksi toi bimmerit mukaan....
Jos pitää jotain mitä en suositte talvi ajokiksi, niin Capria ikkunat huurtuu... takalasin lämmitin on ehkä 2 wattia ja taakse ei nää yhtään... Granu on kuitenkin "ylellisin näistä" niin se on selvästi se paras takavetoisista, jos ei lähdetä rallia ajamaan...
bIMMEREILLE ON OMA fooruminsa pysykää siellä!
Mikäs siinä taunuksellakin talvella ajaessa. Eikös sen lämmitystä ole kehuttu hyväksi ja ainakin itellä kyllä tarkenee -35 pakkasessakin, se tuli testattua eka talvena kun taunuksen hommasin.
Kun itehän meen ympärivuoden samalla autolla ja eihän siinä muuta ongelmaa kun että liikkeellelähöissä pitää olla kärsivällisyyttä.
Kun itehän meen ympärivuoden samalla autolla ja eihän siinä muuta ongelmaa kun että liikkeellelähöissä pitää olla kärsivällisyyttä.
Raskas lotja paperilla vain 0,5 sek R6 535ia:ta nopeampi.ft79 kirjoitti:Samu kirjoitti:niin ja Baijerilainen Mutteri Wiritys käyttää Vee kasia ja olisko ollu V12? että siihen nähden colognet ja cossut on ihan toimivia kunhan löytää oikeen lohkon. olisko ollu bob vai bog tai vastaavaa.
löytyy niitäkin..mutta eivät ole mitään kovin kummoisia moottoreita..
kuutoskoneita enemmän harrastetaan..
5l v12 ~300hv toki joskus taidan silti ostaa vielä
750iAL:n.. olisko sitten e32 vai e38.. kiva auto.. jos vaikka puolet pytyistä jää pelistä
pois niin sillä pesee silti vielä monen tavis kauppakassin mennentullen..
Ja itse aiheeseen: jos vähän nykyaikasempi paketti ei haittaa niin suosittelen 2.9 Scorpiota, olen ajanu talvella kuin myös 2.8 Granadalla. Ongelmahan varmaankin on hyvän löytäminen kun ikäähän nuilla alkaa jo olemaan.
Älä ota sitä niin vakavasti!
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Scorpio 2.9 at -91 coupe