Talvikäyttis

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

Kuuma ves pussiin, pussi kii ja kohteeseen.........
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

p3 kirjoitti:Kuuma ves pussiin, pussi kii ja kohteeseen.........
Jep juuri näin...
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
Janki
Viestit: 370
Liittynyt: 22 Tammi 2012, 19:17
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janki »

Lukot tahtoo jäätyä joka talvi ja sitten se mekanismi jää jumiin ja ovi ei mee kiinni.
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Janki kirjoitti:Lukot tahtoo jäätyä joka talvi ja sitten se mekanismi jää jumiin ja ovi ei mee kiinni.
Sitoo sisältä narulla kiinni johonkin parikertaa nähny käytetävän tuota viritystä...
sitte odottelee että se ajaessa sulaa ja saa oven kiinni.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
JiiTee
Viestit: 489
Liittynyt: 05 Elo 2004, 12:50
Paikkakunta: Vampula

Viesti Kirjoittaja JiiTee »

Höhö, kovaa menoa täällä... Fittu sitä muilta kysytä millä kannattaa ajaa vaan ajaa just sillä millä haluaa. Mä kurvailen tolla samba Escortilla tulevan talven ja varmaan toisenkin.
Avatar
Kamakaze
Viestit: 49
Liittynyt: 11 Touko 2012, 19:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kamakaze »

Alustavasti hierottu kauppaa Granadasta 8)
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

JiiTee kirjoitti:Höhö, kovaa menoa täällä... Fittu sitä muilta kysytä millä kannattaa ajaa vaan ajaa just sillä millä haluaa
No tämä. Kaikki vaan ei tajua sitä internetissä. Mielummi sitä ittellee rakentaa ku muille.


Itse ajattelin ajaa seuraavankin talven vielä tuolla 525:lla. Tuli se jo viimetalvena todettua hyväksi siihen käyttötarkoitukseen. Kutonen, mukavasti tehoa ja lukko. Riittää mulle! Koska vaikka sitä kuinka jokavuosi tulis ikää lisää ja yrittäis leikkiä aikuista, ni kyl se vaan ku maa on valkea ja tiet liukkaita :D Kyl sit vaa mennään eikä mietitä! Vuodesta toiseen!
-Pori Connection-
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

zmuli kirjoitti:
Itse ajattelin ajaa seuraavankin talven vielä tuolla 525:lla. Tuli se jo viimetalvena todettua hyväksi siihen käyttötarkoitukseen. Kutonen, mukavasti tehoa ja lukko. Riittää mulle! Koska vaikka sitä kuinka jokavuosi tulis ikää lisää ja yrittäis leikkiä aikuista, ni kyl se vaan ku maa on valkea ja tiet liukkaita :D Kyl sit vaa mennään eikä mietitä! Vuodesta toiseen!

onko m20 vai m50?
mimmosillas kulutuksilla on mennyt, vai oletko kerennyt ajamaan ollenkaan
sillai niinku tavallisesti että voisi kulutusta seurata?

mulla kun menee tossa m20+4hp22:ssa joku yli 15l/100km siistissä maantie ajossa..
taitaa olla jotain hämminkiä :roll:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja zmuli »

M50b25 jollain lastulla, en tiedä tarkemmin mikä/mimmoinen ja manuaali.

OBC näyttää keskikulutusta siinä 12-14 välissä pääosin sekalaisessa kaupunkiajossa. Maantiellä ehkä tippuu siihen 10, jos ajelee oikein oikein nätisti. Ja mulla on tää 16" rengastuksella, sekin vähän vaikuttaa. Ilmastoinnin vaikutuksesta en osaa sanoa, kyllähän sekin kesällä siinä aina hönkää, mutta samoja lukemia se talviajossakin nyt näyttää..

Tarvisi ajaa 80 tai 120, ne on taloudellisia nopeuksia.

e: jos m20 tommosia syö maantiellä, ni kyl lähtisin tutkimaa vähä :D
-Pori Connection-
Avatar
Kamakaze
Viestit: 49
Liittynyt: 11 Touko 2012, 19:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Kamakaze »

Tuli reilu kolme vuotta ajettuakin tuolla E39:llä ja laadukas autohan se oli, mutta vaihtelu virkistää ja ylimääräiset rahat laitettu säästöön jotain eksoottista autoa varten.
apukuski
Viestit: 145
Liittynyt: 10 Elo 2011, 12:12
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja apukuski »

Täällä mennään taunuksella ympäri vuoden. Tosin rouva on ominu sen ja lestabussi joka oli itellä käytössä antautu niin joutu ostaan Omegan. Se on kyllä kans hupaisa talviajokki.
'73 Taunus 2d 1600
Avatar
Jannu
Viestit: 589
Liittynyt: 16 Loka 2004, 18:59
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Jannu »

[quote="Vermilion"]kun Suomen laki sallisi ottaa moottorin BMW:sta niin sitte olis hyvä...
Kun Foordilla ei tahdo olla hyvää moottoria....

Mikäs Suomen laissa estää ottamasta moottorin bemarista? Viime kesänä täällä Kotkassa leimattiin mk1 Granada Bemarin 2l turbotetulla kutosella laatikolla ja perällä. Ei siis ollut oma auto. Enkä tommosta sekasikiötä ois ikinä lähteny tekemään mut kukin tyylillään.
Ford Taunus 4d 2,8 v6 73
Ford Taunus coupe 2.0 75
Ford Taunus 4d 2,0 77
Ford Taunus 4d 2,0 XL 71
Ford Granada stw 2,8i ghia 83
Ford Granada coupe 2,6 XL 74
3x Mondeo stw
Dodge Aspen 3,7 81
Helkama Hopeasauma 55
Jawa 550 pionyr 57
Vermilion
Viestit: 1636
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Jannu kirjoitti:
Vermilion kirjoitti:kun Suomen laki sallisi ottaa moottorin BMW:sta niin sitte olis hyvä...
Kun Foordilla ei tahdo olla hyvää moottoria....

Mikäs Suomen laissa estää ottamasta moottorin bemarista? Viime kesänä täällä Kotkassa leimattiin mk1 Granada Bemarin 2l turbotetulla kutosella laatikolla ja perällä. Ei siis ollut oma auto. Enkä tommosta sekasikiötä ois ikinä lähteny tekemään mut kukin tyylillään.
Jaa millähän luvilla, ei ainakaan kovinhelpolla saa...

Jos saisin laittaisin itselleni jonkun tälläisen moottorin.
http://www.youtube.com/watch?v=9RFHPivFaKw
http://www.virtalaracing.com/bmw-2002-turbo-tekniikka

Jos noi kestää tollasia niin hieman kun laskee tuota suorituskykyä niin ei ole
pelkoa, että mikään hajoaa. Kyllä sen 600 heppaa riittää hyvin takavetoisessa
aihettamaan pahennusta.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Vermilion kirjoitti:
Jannu kirjoitti:
Vermilion kirjoitti:kun Suomen laki sallisi ottaa moottorin BMW:sta niin sitte olis hyvä...
Kun Foordilla ei tahdo olla hyvää moottoria....

Mikäs Suomen laissa estää ottamasta moottorin bemarista? Viime kesänä täällä Kotkassa leimattiin mk1 Granada Bemarin 2l turbotetulla kutosella laatikolla ja perällä. Ei siis ollut oma auto. Enkä tommosta sekasikiötä ois ikinä lähteny tekemään mut kukin tyylillään.
Jaa millähän luvilla, ei ainakaan kovinhelpolla saa...

Jos saisin laittaisin itselleni jonkun tälläisen moottorin.
http://www.youtube.com/watch?v=9RFHPivFaKw
http://www.virtalaracing.com/bmw-2002-turbo-tekniikka

Jos noi kestää tollasia niin hieman kun laskee tuota suorituskykyä niin ei ole
pelkoa, että mikään hajoaa. Kyllä sen 600 heppaa riittää hyvin takavetoisessa
aihettamaan pahennusta.

Autoon kuin autoon saa laittaa ihan minkä merkkisen koneen tahansa, ei sitä ole rajoitettu...rajoitteena vain tilavuus, paino ja teho.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Avatar
Jannu
Viestit: 589
Liittynyt: 16 Loka 2004, 18:59
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Jannu »

Teho lapun se vaa tarvitsi. Ei siinä muita esteitä ollut. Ei sillä väliä onko se moottori vaikka mossesta...
Ford Taunus 4d 2,8 v6 73
Ford Taunus coupe 2.0 75
Ford Taunus 4d 2,0 77
Ford Taunus 4d 2,0 XL 71
Ford Granada stw 2,8i ghia 83
Ford Granada coupe 2,6 XL 74
3x Mondeo stw
Dodge Aspen 3,7 81
Helkama Hopeasauma 55
Jawa 550 pionyr 57
Vastaa Viestiin