Turbo foorttin suunnittelua

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

ViestiKirjoittaja Vermilion » 20 Loka 2013, 20:26

Essexin ja Kentin rajaisin pois heikkoja, muinaismuistoja.... johon ei ole mitään erityisen halpoja osatkaan...
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vermilion
 
Viestit: 1459
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

ViestiKirjoittaja isoatlas » 20 Loka 2013, 21:44

Höpö höpö.
Escort 1100 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 > 3600 V8 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65
Avatar
isoatlas
 
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki

ViestiKirjoittaja ft79 » 20 Loka 2013, 21:46

kenttiin nyt osat ei maksa maltaita.. mutta ei oikeen noihin koppiin sopiva..
iso kori pieni moottori.. ei hyvä.. :lol:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Avatar
ft79
 
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

ViestiKirjoittaja Stefa » 20 Loka 2013, 22:11

Kopan katselisin jonkun mikä on suht hyväkuntoinen. Vuosimallit kaikki ennen vähäpäästöisiä on ihan ok. Kuitenkin nokka tekee ne päästöt ja ahtimella ei kovin kummallista nokkaa kannata käyttää, niin päästötkään ei tee kiusaa. Läppärungoilla saa vielä helpotettua hommaa. Monet korit on aika hinnoissaan, joten en ehkä alkaisi jostain escosta tai caprista tekemään. Mk1 escoon taitaa osatkin olla jo vähän hankalia toisinaan. Tuossahan on nettiautossa nytkin edulisesti koneeton hyväkorinen granada.

Itsellä ollut aina toisinaan mielessä tehdä V4 8) Ihan vain siksi ettei moisia juurikaan ole. Tosin ei tuosta älyttömiä tehoja haeta, mutta hauska olisi. Helpoin ja halvin lie OHC, mutta noita ny on joka nurkalla. Fiksuin lie olisi Zetecci. Aihiot halpoja ja tehoa helppo saada tuon verran.

Helppo olisi myös perus B-volvolainen. Myös fiiun tc olisi suht helppo. Bemarin nelonen tai kutonen? Mersumiehet tekee enempi tupaöljyvehkeitä, mutta ihan kovaa rautaa ne bensaversiotkin on. Lähes mikä vaan moderni moniventtiili menee noihin tehoihin helposti, mutta takavetoloota voi olla toisille vähän haastavampi.
Stefa
 
Viestit: 172
Liittynyt: 13 Touko 2010, 23:04

ViestiKirjoittaja isoatlas » 20 Loka 2013, 22:15

Escort mk1 saa mitä vain, mutta Capri mk1 alkaa jotkut osat olla vaikea saada tai ainakin tosi kalliita....siis jos korin osista puhutaan.
Escort 1100 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 > 3600 V8 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65
Avatar
isoatlas
 
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki

ViestiKirjoittaja Vermilion » 20 Loka 2013, 22:19

Capri Mk1 kalliita osia esim. nelivalokehykset, puskurit, kyömykonepelti.... noi nyt tulee ekaksi mieleen.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vermilion
 
Viestit: 1459
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

ViestiKirjoittaja isoatlas » 20 Loka 2013, 22:46

Capri mk1 lokasuojat on hinnakkaat, siis uudet jos jostakin löytää...uustuotantona ei tietääkseni enää tehdä, Motomobilistakin saa vain lasikuituisena...Briteistä saa peltisiäkin mutta niiden hinnat on karanneet pilviin..
Escort 1100 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 > 3600 V8 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65
Avatar
isoatlas
 
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki

ViestiKirjoittaja ft79 » 20 Loka 2013, 22:52

moottorista:

kaksi tollasen moottoria, niin olis voimaa.. ja sylintereitä..
mahtunee helposti granadaan.. :lol:

http://www.nettiauto.com/daihatsu/charade/5880317


200hv kipale mutta onko 200x2 silti 400 :?: :shock:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Avatar
ft79
 
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

ViestiKirjoittaja Vermilion » 21 Loka 2013, 09:32

Jos tolla linjalle lähdetään niin miksi ei laiteta suoraan kahta 1300 kuutioista hayabusan moottoria tekisiskutilavuudeksi jotain 2.6 litraa ja tehoa lähtis ahdettuna aina sairaasti. Vakionakin kahdesta tollasesta taitaa lähteä jotain 320 heppaa.

Kiihdytyskisassa oli ahdettu hayabusa tais olla jotain ~550 heppaa.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vermilion
 
Viestit: 1459
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

ViestiKirjoittaja Riku » 21 Loka 2013, 10:19

Vermilion kirjoitti:Jos tolla linjalle lähdetään niin miksi ei laiteta suoraan kahta 1300 kuutioista hayabusan moottoria tekisiskutilavuudeksi jotain 2.6 litraa ja tehoa lähtis ahdettuna aina sairaasti. Vakionakin kahdesta tollasesta taitaa lähteä jotain 320 heppaa.

Kiihdytyskisassa oli ahdettu hayabusa tais olla jotain ~550 heppaa.


http://www.h1v8.com/page/page/1564765.htm
Taunus-82 1,8 Zetec (vaiheessa)
Riku
 
Viestit: 294
Liittynyt: 12 Maalis 2005, 03:06
Paikkakunta: Jyväskylä

Edellinen

Paluu SOOPA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron