Sivu 3/4

Lähetetty: 10 Loka 2013, 09:10
Kirjoittaja Kullanderi
Laita RS-turbo Escortin CVH-kone ykköskoppaseen... sitä on hyvä rakennella ja löytyy palikkaa suht edullisesti... Multa löytys yks turbon alakerta mäntineen/kampuroineen :wink:

Lähetetty: 10 Loka 2013, 09:34
Kirjoittaja FoorttiFani
ookei, eli ei tsetekki. Onkos lisätietoa kellään tosta duratecistä? Nii juu sit on viel noi escortin koneet. Onks toi rs se neliveto, et sen vois saada kohtuu helpost takavedoks?

Lähetetty: 10 Loka 2013, 10:06
Kirjoittaja Kullanderi
CVH-koneita ollu etuveto escorteissa, fiestoissa ja takaveto Sierroissa.. joku korjatkoon vielä jos on muissaki ollu

Lähetetty: 10 Loka 2013, 10:20
Kirjoittaja Taunusmies Jussi
Puhutteko nyt durateckkina mondeon V6 koneesta pelkästään vai näistä uudemmista neloskoneista myös?

Lähetetty: 10 Loka 2013, 13:11
Kirjoittaja Riku
Samu kirjoitti:ja zetecin varaosat on älyttömän kalliita, 2,8 ja 2,9 v6 saa paljon halvemmalla tiivisteet, jakopäänosat ja varmaan myös vesipumpun.
Tästä voisin olla eri mieltä. Tiivistesarjat tuli mulle zeteciin Englannista, hinta n. 70€ kotiin toimitettuna. Siis ylä- ja alapuolen sarjat yhteensä. Vesipumppu maksaa Silvertoppiin 45€ ja uudempaan Blacktoppiin reilu kolmekymppiä. Ja näitä saa joka varaosaputkasta. Jakohihnasarja maksaa satasen paikkeilla, ja nokkapyöräthän näissä ovat jo itsessään säädettäviä, niin ei tartte minkään kiilojen kanssa kikkailla.

Lähetetty: 10 Loka 2013, 13:16
Kirjoittaja Riku
ft79 kirjoitti:Zeteckin kanssa ongelmana
edulliselle rakentamiselle tulee männät.. menee melkeinpä
tilaus tavaraksi.. Kallista..
Zeteciin saa pienellä vaivalla sopivia mäntiä. Ykskasiin VAG:inan 1.8T koneen jonkun version männät ja 2-litraseen Opelin c20let koneen männät. Onhan Fordilla omakin ahdettu 2-litranen Zetec, Focus RS-mallissa.

Lähetetty: 10 Loka 2013, 14:52
Kirjoittaja FoorttiFani
Taunusmies Jussi kirjoitti:Puhutteko nyt durateckkina mondeon V6 koneesta pelkästään vai näistä uudemmista neloskoneista myös?
jaa että sitä on kutosenakin, ei oo hirveest tietoo kyl näist :). täytyy lueskella varmaa vähä muiltaki sivuilt specsejä. Ja täytyy tarkemmin kans tota zetekkii tutkia. No mut suljettakoon dochi pois, itelläki hiuka kans simmosta käsitystä et kannet on heikkoja kohtia.

Lähetetty: 10 Loka 2013, 16:15
Kirjoittaja ft79
Riku kirjoitti:
ft79 kirjoitti:Zeteckin kanssa ongelmana
edulliselle rakentamiselle tulee männät.. menee melkeinpä
tilaus tavaraksi.. Kallista..
Zeteciin saa pienellä vaivalla sopivia mäntiä. Ykskasiin VAG:inan 1.8T koneen jonkun version männät ja 2-litraseen Opelin c20let koneen männät. Onhan Fordilla omakin ahdettu 2-litranen Zetec, Focus RS-mallissa.

eikös noissakin männissä ollu omat sovittamis ongelmansa..
paljon koneistettavaa paljon hintaa.. ei kannata kun
amikset tekee yhtätehokkaan ohc:n bolt-on osista ja kolmekertaa halvemmalla..
eli viivan alle jää lopulta se 16v mallimerkintä takaluukkuun.. :D

Lähetetty: 10 Loka 2013, 21:46
Kirjoittaja Taunusmies Jussi
FoorttiFani kirjoitti: No mut suljettakoon dochi pois, itelläki hiuka kans simmosta käsitystä et kannet on heikkoja kohtia.
Niin 8V dochien kansissa ongelmaa kai, mutta eikai niissä uudemmissa 16v kansissa enää ongelmia ole ollu? Eli mulkkarin 2.0 ja 2.3 koneissa..

Lähetetty: 19 Loka 2013, 23:06
Kirjoittaja FoorttiFani
jees tuo 8v dochi ei ilmeisest kovin hyvä valinta. Zetekki taitais muuten olla aika jees, mut ilmeisest noi osat esim. männät sit hankala sovittaa. Vanha kunnon ohc vois olla ehkä sit halvin ja helpoi tehä? :)

Lähetetty: 20 Loka 2013, 01:04
Kirjoittaja ft79
toi ohc tosiaan sellanen mukavan edullinen ja helppo tehdä..
jollei sieltä olla repimässä kaikkia mahdollisia irti.. :D

Lähetetty: 20 Loka 2013, 08:59
Kirjoittaja Kullanderi
Hei entäs se CVH? Kukaan ei ikinä laita niitä mihinkään :lol: Ja minun mielestä se ois kaikkein paras vaihtoehto

Lähetetty: 20 Loka 2013, 09:04
Kirjoittaja ft79
se on samaa tasoa doch:n kanssa.. paitsi kokonsapuolesta..
soveltuu lähinnä lokari jeeppiin.. :lol:

Lähetetty: 20 Loka 2013, 10:08
Kirjoittaja p3
Onko Kentti unohtunu, onhan tuota valinnanvaraa ihan mukavasti, Duratecit, Zetekit, Doch, Cvh, Ohc, Golognet, Essexit, Kentit.....

Lähetetty: 20 Loka 2013, 16:58
Kirjoittaja FoorttiFani
Kyl nyt täs vaihees näyttäis toi ohc aikast hyvält, mitä vähä lueskellu ni aikast paljo noit on rakenneltu. Et osaa ja vinkkejä luulis löytyvän helposti. perkkele olis kauhee hinku päästä uutta rojektii väsäilee, rahapuoli vaan puuttuu. Ja ens vois rauhassa metsästää sopivan kopan, kovin tekis mieli löytää mk1 capri,consul tai granu.