Sivu 2/4

Lähetetty: 07 Loka 2013, 22:14
Kirjoittaja p3
Vermilion kirjoitti:Lähtökohtana vertaa esim 2.8 V6 kaasari konetta 1.500 kierrosta ja ohc 1500 kierrosta... voitko väittää että ei ole väännössä mitään eroa. (Sama perävälitys molempiin, niin huomaa eron...)
:lol: jos luet aikaisemman uudelleen niin toteat kai itsekin etten ole tuollaista väittänytkään, pointti oli se että vaikka itellä onkin v6 niin on ihan turha moittia oharia sellasilla perusteilla mitkä ei pidä paikkaansa.

Olen omistanut aika paljon erilaisia autoja ja myös ajanut niillä............

Eikä siinä mitään, tottakai kannattee valita 2.8 - 3.0 kutonen jos alkaa tekemään Caprista tai Granadasta.

Lähetetty: 07 Loka 2013, 22:32
Kirjoittaja Vermilion
En vähättele OHC moottoria ahdettuna olen nähny 860 hevosvoimaa ohcstä otettuna hetkellisesti penkissä ja penkkiin tuli errori NOT enough grip.

On taas eriasia millainen tuollainen 9500 kierrosta kiertävä ohc oikein on ämpärin kokoseille ahtimella.
Auton tyhjäkäynti on 3000 kierrosta joten ajappa sillä sitte. Radelle on tuollaiset vehkeet ihan ylivetoja puhumattakaan siitä sitten kuinka kevyt ja halvat osat OHC vakiona ovat. Mutta tuossa esimerkissä oli laitettu moottoriin omakotitalon verran rahaa ja metsästettiin 8.xxx aikoja varttimaililla.

Onkin kyse siitä että mitä saa tavallisilla osilla ja halvalla. Jos homma olisi se että itse saisin tehdä vapaasti ilman rajoitteita tekisin Caprin samanlainsen kuin HarriS:llä, ilman noin karsittua sisustaa (myötäilisin vakiota ja ainut isompi muokkaus olisi kunnon penkin Toyota gt86:sta moottori BMW M3sta ja noilla lähtisin hakemaan autoa. Vaihteiston rakentaisin Nissan Gtrn auto/manu laatikolla pyrkien säilyttämään takavetoisuuden vaikkakin nelivetoinen olisi nopeampi. Vahvistaisin koria aluuminilla ja rosterilla. tukisin perän nelilinkillä panhardtilla.

Mutta nyt lähtee homma lapasesta, ehkä halvin moottori vaihtoehto olisi tässä ehdotettua tuo 4.0 siihen saa suhteelisen halvalla osia kun harva sitä virittää. Vääntöä ja vakiona aika mukavasti.

Lähetetty: 07 Loka 2013, 22:44
Kirjoittaja p3
Vaan se 4L ei taida kelvata leimamiehille.

Valtava ero 900hv vs 250hv oharin ajettavuudessa.

2.5 duratec löytys itelläkin pihan perältä Mondeon keulalta, olen vähän haaveksinutkin sen takaveto sovelluksesta, mutta meneekö sovitelevyn teoksi kytkinkoppaa varten vai onko sitä ollu takaveto konstruktiona?

Lähetetty: 07 Loka 2013, 22:46
Kirjoittaja Vermilion
Leimamies ei erota 4.0 <=> 2.8

Tosin 4.0 on niin pitkä isku että se haittaa jo kestävyyttä ja konetta voi hädin tuskin kierrättää 6000 kierrosta
mielellään pysytään alle 5000 kierrosta alueella joten olisi hyvä moottori tehdä kiva vääntökone.

2.5 dura ei ole paha mutta ei niin paljon kokemusta osien hinnoista että pystyisin sanomaan
onko hyvä vai ei. Kieltämättä 2.5 on taloudellisempi ja hienostuneempi moottori.

Lähetetty: 07 Loka 2013, 23:41
Kirjoittaja ft79
p3 kirjoitti:Vaan se 4L ei taida kelvata leimamiehille.

Valtava ero 900hv vs 250hv oharin ajettavuudessa.

2.5 duratec löytys itelläkin pihan perältä Mondeon keulalta, olen vähän haaveksinutkin sen takaveto sovelluksesta, mutta meneekö sovitelevyn teoksi kytkinkoppaa varten vai onko sitä ollu takaveto konstruktiona?

Sumujen saarelta saa valmiin kytkinkopan vaikka mille laatikolle,
mutta vaatii hyvän kasan puntia (~300£)

Lähetetty: 07 Loka 2013, 23:59
Kirjoittaja Riku
p3 kirjoitti: 2.5 duratec löytys itelläkin pihan perältä Mondeon keulalta, olen vähän haaveksinutkin sen takaveto sovelluksesta, mutta meneekö sovitelevyn teoksi kytkinkoppaa varten vai onko sitä ollu takaveto konstruktiona?
Saman ikäluokan Jaguar S-type tai X-type. En nyt muista kumpi vai peräti molemmat on takavetoja ja kone sama kuin Mondeossa.

Lähetetty: 08 Loka 2013, 11:02
Kirjoittaja Taunusmies Jussi
Vermilion kirjoitti:Leimamies ei erota 4.0 <=> 2.8
No hohhoijaa taas nämä kommentit.
Riku kirjoitti:Saman ikäluokan Jaguar S-type tai X-type. En nyt muista kumpi vai peräti molemmat on takavetoja ja kone sama kuin Mondeossa.
S-typestä, X-type etuveto ja mondeon pohjalla.

Lähetetty: 08 Loka 2013, 12:31
Kirjoittaja Vermilion
Taunusmies Jussi kirjoitti:
Vermilion kirjoitti:Leimamies ei erota 4.0 <=> 2.8
No hohhoijaa taas nämä kommentit.
Tiedän ainakin kaksi tapausta jotka ajelee liikenteessä 4 litraselle colognella vaikka onkin puhunnu, että
2.8 autossa ja rekisterissäkin on 2.8... joten et pysty väittämään että ei onnistuis vaikka laitonta onkin. Molemmat ollut liikenteessä pidemmän aikaa. Minun puolesta vaikka joku laittais 1.1 Fiestaan Viperin koneen ja ajelis liikenteessä, käy mulle hyvin kunhan ei vaan ole muuten liikenteessä vaarallinen. Ratin takaa se löytyy, se säädin onko auto vaarallinen vai ei, jos vaan jarrut ja muut turvalaitteet pelaa. Ruotsissa tämä homma pelaakin hienosti!

Minust on mukava nähdä eksoottisia yhdistelmiä liikeneteessä joku 2.0 V6 E85 ruisku olis kova :P jossain vanhassa Fordissa esim.

Lähetetty: 08 Loka 2013, 14:16
Kirjoittaja Taunusmies Jussi
Tottakai näitä aina on, kyllä minäkin tiedän tapauksen kun inssi katseli remmiahdinta ja totesi että komea laturi. Mutta ei silti kannata yleistää eikä laskea sen varaan että kaikki inssit on sellaisia että ei erota. :wink:

Lähetetty: 09 Loka 2013, 16:42
Kirjoittaja FoorttiFani
Noni keskustelu on ainakin saatu aikaseks :). Kyllä koittaisin pitää rojektin kohtuu helppona, et ehkä iteki kallistuisin noihin ohc ja cologne linjoil. Dochista ei oo kukaan sanonu mitään mielipidettä? Onko näitä kukaan rakennellu, turbona tai vaparina? Entäs nämä zetecit ja duratecit? itsellä kokemusta vain ohc ja v6 koneista, ei näistä uudemmista. Oisko joku rakennellut/viritellyt näitä motteja?

Lähetetty: 09 Loka 2013, 16:53
Kirjoittaja Vermilion
Jos asiantantevampi osais sanoa tuosta 2.5 duratecista se vois olla ok, itse en osaa sanoa kestääkö se vakio osille ja ahtimella jotain 250 heppaa. Enkä osaa sanoa onko millainen vääntömoottori tai yleensä saada siihen säädettävää ruiskua. Mutta sen verran uudempi, että osien hinnat kalliimmat? Osien saatavuus? Polttoaineen kulutus on varmaan parempi ehkä 1l/100km vie vähemmän ahdettuna kiitos hienojen kansien ja pienemmällä ahdolla antaa isomman tehon. Tosin olisko liian korkeat puristukset alunperin? Pitää madaltaa puristusta? Joku 9.5 on max puristus jota ahdetussa on järkevää käyttää bensalla... sekin liian korkee joku 9 olis omaan mieleen jos ei ota isoja ahtoja joku 0.8 bar.

Lähetetty: 09 Loka 2013, 20:39
Kirjoittaja ft79
doch:sta saa ihan mukavasti ja edullisesti Megan kanssa irti..
ei että itsellä kokemusta olisi mutta yhdellä velholla sellanen oli
talvi/käyttö autona..

Näiden uudempien tai ainakin Zeteckin kanssa ongelmana
edulliselle rakentamiselle tulee männät.. menee melkeinpä
tilaus tavaraksi.. Kallista..


Mutta itse en tekisin kriteerien mukaista autoa näillä moottoreilla..

mites toi korpparin 2.4 v6.. ovatko kestävää tekoa??
noita kun saa aika edullisesti toisinaan..

Lähetetty: 09 Loka 2013, 20:54
Kirjoittaja FoorttiFani
eli zetec vois olla hankala turborojektii? Kyl iteki pohtinu tota ohc is/2,4 ja 2,9 efi koneita. Ne vois kuitenki olla ne "helpoimmait"? Entäs nyt ne kuuluisat boat ja bobit, saako miten osia ym?

Lähetetty: 09 Loka 2013, 22:10
Kirjoittaja Vermilion
Doch moottoreista itsellä huono kuva työkaverilla oli sierra kaks kertaa kansivika.. en ehkä suosittele. Kestävyys on aika huonoa noissa vaikka tehoa saiskin irti.

2.4 V6 oon kuullu että joku lähelle 300 heppaa sais irti melko vakio kaluilla. Vois olla ok
tosin täysin varma ole.

Lähetetty: 10 Loka 2013, 00:29
Kirjoittaja Samu
ja zetecin varaosat on älyttömän kalliita, 2,8 ja 2,9 v6 saa paljon halvemmalla tiivisteet, jakopäänosat ja varmaan myös vesipumpun.