Ihan näin ohimennen

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Re: Ihan näin ohimennen

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Kyllä minulla tuntui kaikki laiskemmilta, mutta ruiskukone voi käyttäytyä toisin....ei ne itse kaasarit miksikään mene, korkeintaan juuri kumiosat hapertuu kun ne ei pitemmän päälle kestä alkomahoolia.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Avatar
zmuli
Viestit: 663
Liittynyt: 12 Marras 2010, 19:32
Paikkakunta: Pori

Re: Ihan näin ohimennen

Viesti Kirjoittaja zmuli »

Eikö se 85 ole reilummin ns. paloherkkää materiaalia verratessa esim 98? Kunha vaa kipinää tulee ja kunnolla ruttua pannussa, nii kai se siellä samanlailla paukkuu
-Pori Connection-
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Ihan näin ohimennen

Viesti Kirjoittaja Samu »

mulla meni farkussa kaasarin tiivisteet ja kalvot normaalia nopeammin paskaksi kun ajoin jonkun kuukauden 50/50 bensoilla. ja säätämättä aivan perkeleen laiska.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Ihan näin ohimennen

Viesti Kirjoittaja Samu »

Vermilion kirjoitti:Onko kukaan vaihtannu pappatunturiin vm82 tai vastaavaan lukkopesää? Olen tuon vuosia sitten saanut perinnöksi ja siinä vaiheessa kun itselle tuli niin ei ole ollut avainta tuohon. Itse lukkohan on ihan onneton ei suojaa varkaudelta pätkääkään, mutta olisihan se kiva jos se toimisi. Tietoa kuka noita hoitaisi tai tekisi uusia avaimia? Niin ja saako noihin mitään ajan hengessä olevaa lukollista polttoainetankin korkkia, koska toi org. korkki ei oo lukollinen...

Edit:En oo mikää rosmo, oon ton museokatsatannu ja kaikki paperit löytyy uudesta asti.... kenellä ollu jne.
Ootko voimakoneelta tai moposportilta kattonut? ite aikoinaan tuli jommastakummasta tilattua parikin noita ja mun mielestä aika saman näkösiä kuin orkkikset.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Re: Ihan näin ohimennen

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

zmuli kirjoitti:Eikö se 85 ole reilummin ns. paloherkkää materiaalia verratessa esim 98? Kunha vaa kipinää tulee ja kunnolla ruttua pannussa, nii kai se siellä samanlailla paukkuu
Ei ole, etanolia tarvitaan enemmän jotta siitä saadaan sama teho irti kuin bensasta ja moottorin puristus-suhdetta on nostettava aika reilusti, että se edes on mahdollista...tavallisessa vanhassa moottorissa sen käytöstä ei ole ainakaan mitään hyötyä.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Vermilion
Viestit: 1643
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Ihan näin ohimennen

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

E85

+Kestää huomattavasti korkeampaa puristushdetta tyyliin
+Palaa viileästi (pakolämmöt 60-80 astetta matalammat)
+Toimii jäänestona, ajaa siis saman asian kuin Masinol
+Puristuskesto + matalampi lämpötila => nakutuksen esto.
+Ympäristö ystävällisyys ( :lol: )

- Kylmä käynnistyvyys kehno
- Vaatii käytännössä 2x tihemmän öljynvaihtovälin
- Vapaasti hengittävässä autossa hyödytön, ei tehoa lisää yms.
- teoriassa kuluu noin 33% enemmän, mutta ahdetuissa moottoreissa teho
kasvaa suoraan eli kulutu noin 50% isompi.
- Pidemmässä käytössä tuhoaa normaalit kumiosat, tiivisteet/letkut yms.

Vaatiin alumiini tankkia käytettäessä anodisoidun tankin, koska irrottaa erilaista
materiaalia alumiinista ja samalla tukkiin polttoainejärjestelmä. Muovi/pelti tankki
sopii kyllä, muovi vielä paremmin. Bosch on luvannut E85:lle 044 pumpulla 500 tuntia
käyttöaikaa, jonka jälkeen takuuta ei ole koska mahdollisesti pumpun tiivisteet saattavat
alkaa fuskaaman, toiset kyllä ajellu 5-vuotta tuolla pumpulla. Suuttimet on hyvä olla
E85 yhteen sopivat, (rosteria) niin ei tule mitään ongelmia. Polttoainelinjoina voi käyttää anodisoitua alumiinia, kuparia tai noita teräspunosletkuja(teflon), jotka ovat yhteen sopivia. Fixus liikkeistä saa E85 kumiletkua, mutta silloin se pitää täyttää SAEJ30R9 luokitus (löytyy yhtä pientä letkua motonetistäkin tolla. Sytyksiä piti muttaa vähän myös jos halutaan optimi palaminen en muista mihinkä suuntaa mutta jokatapauksessa bensan sytyskartat eivät ole optimaaliset.

Pääsääntönä voidaan pitää että noin 2-pykälää korkeammat puristukset voivat olla
käytössä E85 vs 95E10 vertailussa. Itse en laittaisi autoon jossa ei ole flexifuel piiriä
tai säädettävää ruistua E85:sta tankkiin mutta tehkää mitä teette. Saatte mahdollisesti
tälläisen sitten =>
https://onedrive.live.com/redir?resid=D ... hoto%2cjpg (95E10 + 2.8EFI ajettu noin 100tkm)


Edit: Onko palosuojattu takki sopiva hitsaukseen/rälläköintiin vai vaatiiko se jotain muuta takilta? Kellään tietoa noista vaateluokituksista? Esim. http://www.tamrex.fi/shop/tuote/dimex-p ... i-644-1529
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Re: Ihan näin ohimennen

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Vermilion kirjoitti:E85
- Vapaasti hengittävässä autossa hyödytön, ei tehoa lisää yms.
En mää tätä kyllä allekirjottaisi, ei tietenkään muutokset ole niin suuria kuin ahdetussa. Samalla lailla saadaan isompaa ennakkoa sekä lisää viileämpää happea. Mutta ei puhuta siis monista hevosvoimista, ahdetuissa kun yleensä tulee helposti 50hv lisää. Suurin hyöty saadaan kun rakennetaan se kone pelkästään sille e85:lle alunperinkin, kuten itse aion escortin mosan kanssa. Staattinen puristussuhde tulee olemaan 15:1 luokkaa.
JeeSe
Viestit: 574
Liittynyt: 14 Touko 2009, 11:23
Paikkakunta: TuuSula

Re: Ihan näin ohimennen

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Kyllä tuon pitäisi vähän kestää hitsausta.
Ainakin siinä väitetään että täyttäisi tuon EN ISO 11611 A1+A2 Class 1

Ja tuolla selostetaan, että suojaa vähemmän vaarallisilta hitsausmenetelmiltä:
https://www.blaklader.fi/fi/tuoteopas/e ... -iso-11611

Tiedä sitten mitä tuokin tarkoittaa, mutta epäilisin että auton alla selällään palavat alustamassat sylissä hitsaaminen ei varmaan ole niitä vähemmän vaarallisia..
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Ihan näin ohimennen

Viesti Kirjoittaja Samu »

onko ideoita miks tane jää hetkeksi käymään vaikka kääntä avaimesta? Tämä säätäjäkaveri sanoi että jotain bensapumpun ja sytkän (ja mahdollisesti boksin) virtajohtoja varmaan huonosta kohtaa otettu? boksi pitäis olla kaks suoraan akulta ja yks virtalukolta. sitten boksi ohjaa pumppua ja pumpun toiminta ohjaa sytkän virtaa.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Avatar
Tauski
Viestit: 93
Liittynyt: 07 Elo 2008, 22:33

Re: Ihan näin ohimennen

Viesti Kirjoittaja Tauski »

Diodn laittamineni latausvalonjohtoon pitäisi ratkaista ongelman.. En kyllä muista kumminpäin se tulee, kokeilemalla selviää. Tai luet finsquirtiltä. :D
Taunus -73 2d 2.0

-tämmönen budjettiratkasu
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Ihan näin ohimennen

Viesti Kirjoittaja Samu »

jos en ihan väärin muista niin eikö mittaristossa ole alunperin jo diodi? ainakin jossain niistä kolmesta mittaristosta oli mitä olen korjaillut.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Avatar
Tauski
Viestit: 93
Liittynyt: 07 Elo 2008, 22:33

Re: Ihan näin ohimennen

Viesti Kirjoittaja Tauski »

Epäilen, mutta ainakin omaan seiskakolmoseen se autto. Tosin jos on puhallin täysillä saattaa sekin edelleen tuottaa sen verran virtaa ettei heti sammu..
Taunus -73 2d 2.0

-tämmönen budjettiratkasu
JeeSe
Viestit: 574
Liittynyt: 14 Touko 2009, 11:23
Paikkakunta: TuuSula

Re: Ihan näin ohimennen

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Sähkötuuletin syylärillä saattaa myös riittää ainakin ajoviimalla pitämään auton käynnissä.
Tiedä sitten kuin pitkään moinen pyörii omalla massallaan..
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Ihan näin ohimennen

Viesti Kirjoittaja Samu »

niin no semmonen kyllä on keulilla. täytyy kattoa löytyykö niistä sähköistä jotain vikaa.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Vermilion
Viestit: 1643
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Ihan näin ohimennen

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Saakohan mistään takalamppuihin osia? Siis polttimon takaosia/kantoja yms?
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Vastaa Viestiin