Ihan näin ohimennen
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Re: Ihan näin ohimennen
Kyllä minulla tuntui kaikki laiskemmilta, mutta ruiskukone voi käyttäytyä toisin....ei ne itse kaasarit miksikään mene, korkeintaan juuri kumiosat hapertuu kun ne ei pitemmän päälle kestä alkomahoolia.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Re: Ihan näin ohimennen
Eikö se 85 ole reilummin ns. paloherkkää materiaalia verratessa esim 98? Kunha vaa kipinää tulee ja kunnolla ruttua pannussa, nii kai se siellä samanlailla paukkuu
-Pori Connection-
Re: Ihan näin ohimennen
mulla meni farkussa kaasarin tiivisteet ja kalvot normaalia nopeammin paskaksi kun ajoin jonkun kuukauden 50/50 bensoilla. ja säätämättä aivan perkeleen laiska.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Re: Ihan näin ohimennen
Ootko voimakoneelta tai moposportilta kattonut? ite aikoinaan tuli jommastakummasta tilattua parikin noita ja mun mielestä aika saman näkösiä kuin orkkikset.Vermilion kirjoitti:Onko kukaan vaihtannu pappatunturiin vm82 tai vastaavaan lukkopesää? Olen tuon vuosia sitten saanut perinnöksi ja siinä vaiheessa kun itselle tuli niin ei ole ollut avainta tuohon. Itse lukkohan on ihan onneton ei suojaa varkaudelta pätkääkään, mutta olisihan se kiva jos se toimisi. Tietoa kuka noita hoitaisi tai tekisi uusia avaimia? Niin ja saako noihin mitään ajan hengessä olevaa lukollista polttoainetankin korkkia, koska toi org. korkki ei oo lukollinen...
Edit:En oo mikää rosmo, oon ton museokatsatannu ja kaikki paperit löytyy uudesta asti.... kenellä ollu jne.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Re: Ihan näin ohimennen
Ei ole, etanolia tarvitaan enemmän jotta siitä saadaan sama teho irti kuin bensasta ja moottorin puristus-suhdetta on nostettava aika reilusti, että se edes on mahdollista...tavallisessa vanhassa moottorissa sen käytöstä ei ole ainakaan mitään hyötyä.zmuli kirjoitti:Eikö se 85 ole reilummin ns. paloherkkää materiaalia verratessa esim 98? Kunha vaa kipinää tulee ja kunnolla ruttua pannussa, nii kai se siellä samanlailla paukkuu
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Re: Ihan näin ohimennen
E85
+Kestää huomattavasti korkeampaa puristushdetta tyyliin
+Palaa viileästi (pakolämmöt 60-80 astetta matalammat)
+Toimii jäänestona, ajaa siis saman asian kuin Masinol
+Puristuskesto + matalampi lämpötila => nakutuksen esto.
+Ympäristö ystävällisyys ( )
- Kylmä käynnistyvyys kehno
- Vaatii käytännössä 2x tihemmän öljynvaihtovälin
- Vapaasti hengittävässä autossa hyödytön, ei tehoa lisää yms.
- teoriassa kuluu noin 33% enemmän, mutta ahdetuissa moottoreissa teho
kasvaa suoraan eli kulutu noin 50% isompi.
- Pidemmässä käytössä tuhoaa normaalit kumiosat, tiivisteet/letkut yms.
Vaatiin alumiini tankkia käytettäessä anodisoidun tankin, koska irrottaa erilaista
materiaalia alumiinista ja samalla tukkiin polttoainejärjestelmä. Muovi/pelti tankki
sopii kyllä, muovi vielä paremmin. Bosch on luvannut E85:lle 044 pumpulla 500 tuntia
käyttöaikaa, jonka jälkeen takuuta ei ole koska mahdollisesti pumpun tiivisteet saattavat
alkaa fuskaaman, toiset kyllä ajellu 5-vuotta tuolla pumpulla. Suuttimet on hyvä olla
E85 yhteen sopivat, (rosteria) niin ei tule mitään ongelmia. Polttoainelinjoina voi käyttää anodisoitua alumiinia, kuparia tai noita teräspunosletkuja(teflon), jotka ovat yhteen sopivia. Fixus liikkeistä saa E85 kumiletkua, mutta silloin se pitää täyttää SAEJ30R9 luokitus (löytyy yhtä pientä letkua motonetistäkin tolla. Sytyksiä piti muttaa vähän myös jos halutaan optimi palaminen en muista mihinkä suuntaa mutta jokatapauksessa bensan sytyskartat eivät ole optimaaliset.
Pääsääntönä voidaan pitää että noin 2-pykälää korkeammat puristukset voivat olla
käytössä E85 vs 95E10 vertailussa. Itse en laittaisi autoon jossa ei ole flexifuel piiriä
tai säädettävää ruistua E85:sta tankkiin mutta tehkää mitä teette. Saatte mahdollisesti
tälläisen sitten =>
https://onedrive.live.com/redir?resid=D ... hoto%2cjpg (95E10 + 2.8EFI ajettu noin 100tkm)
Edit: Onko palosuojattu takki sopiva hitsaukseen/rälläköintiin vai vaatiiko se jotain muuta takilta? Kellään tietoa noista vaateluokituksista? Esim. http://www.tamrex.fi/shop/tuote/dimex-p ... i-644-1529
+Kestää huomattavasti korkeampaa puristushdetta tyyliin
+Palaa viileästi (pakolämmöt 60-80 astetta matalammat)
+Toimii jäänestona, ajaa siis saman asian kuin Masinol
+Puristuskesto + matalampi lämpötila => nakutuksen esto.
+Ympäristö ystävällisyys ( )
- Kylmä käynnistyvyys kehno
- Vaatii käytännössä 2x tihemmän öljynvaihtovälin
- Vapaasti hengittävässä autossa hyödytön, ei tehoa lisää yms.
- teoriassa kuluu noin 33% enemmän, mutta ahdetuissa moottoreissa teho
kasvaa suoraan eli kulutu noin 50% isompi.
- Pidemmässä käytössä tuhoaa normaalit kumiosat, tiivisteet/letkut yms.
Vaatiin alumiini tankkia käytettäessä anodisoidun tankin, koska irrottaa erilaista
materiaalia alumiinista ja samalla tukkiin polttoainejärjestelmä. Muovi/pelti tankki
sopii kyllä, muovi vielä paremmin. Bosch on luvannut E85:lle 044 pumpulla 500 tuntia
käyttöaikaa, jonka jälkeen takuuta ei ole koska mahdollisesti pumpun tiivisteet saattavat
alkaa fuskaaman, toiset kyllä ajellu 5-vuotta tuolla pumpulla. Suuttimet on hyvä olla
E85 yhteen sopivat, (rosteria) niin ei tule mitään ongelmia. Polttoainelinjoina voi käyttää anodisoitua alumiinia, kuparia tai noita teräspunosletkuja(teflon), jotka ovat yhteen sopivia. Fixus liikkeistä saa E85 kumiletkua, mutta silloin se pitää täyttää SAEJ30R9 luokitus (löytyy yhtä pientä letkua motonetistäkin tolla. Sytyksiä piti muttaa vähän myös jos halutaan optimi palaminen en muista mihinkä suuntaa mutta jokatapauksessa bensan sytyskartat eivät ole optimaaliset.
Pääsääntönä voidaan pitää että noin 2-pykälää korkeammat puristukset voivat olla
käytössä E85 vs 95E10 vertailussa. Itse en laittaisi autoon jossa ei ole flexifuel piiriä
tai säädettävää ruistua E85:sta tankkiin mutta tehkää mitä teette. Saatte mahdollisesti
tälläisen sitten =>
https://onedrive.live.com/redir?resid=D ... hoto%2cjpg (95E10 + 2.8EFI ajettu noin 100tkm)
Edit: Onko palosuojattu takki sopiva hitsaukseen/rälläköintiin vai vaatiiko se jotain muuta takilta? Kellään tietoa noista vaateluokituksista? Esim. http://www.tamrex.fi/shop/tuote/dimex-p ... i-644-1529
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: Ihan näin ohimennen
En mää tätä kyllä allekirjottaisi, ei tietenkään muutokset ole niin suuria kuin ahdetussa. Samalla lailla saadaan isompaa ennakkoa sekä lisää viileämpää happea. Mutta ei puhuta siis monista hevosvoimista, ahdetuissa kun yleensä tulee helposti 50hv lisää. Suurin hyöty saadaan kun rakennetaan se kone pelkästään sille e85:lle alunperinkin, kuten itse aion escortin mosan kanssa. Staattinen puristussuhde tulee olemaan 15:1 luokkaa.Vermilion kirjoitti:E85
- Vapaasti hengittävässä autossa hyödytön, ei tehoa lisää yms.
Re: Ihan näin ohimennen
Kyllä tuon pitäisi vähän kestää hitsausta.
Ainakin siinä väitetään että täyttäisi tuon EN ISO 11611 A1+A2 Class 1
Ja tuolla selostetaan, että suojaa vähemmän vaarallisilta hitsausmenetelmiltä:
https://www.blaklader.fi/fi/tuoteopas/e ... -iso-11611
Tiedä sitten mitä tuokin tarkoittaa, mutta epäilisin että auton alla selällään palavat alustamassat sylissä hitsaaminen ei varmaan ole niitä vähemmän vaarallisia..
Ainakin siinä väitetään että täyttäisi tuon EN ISO 11611 A1+A2 Class 1
Ja tuolla selostetaan, että suojaa vähemmän vaarallisilta hitsausmenetelmiltä:
https://www.blaklader.fi/fi/tuoteopas/e ... -iso-11611
Tiedä sitten mitä tuokin tarkoittaa, mutta epäilisin että auton alla selällään palavat alustamassat sylissä hitsaaminen ei varmaan ole niitä vähemmän vaarallisia..
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
Ydinvoima on ylivoimaa!
Re: Ihan näin ohimennen
onko ideoita miks tane jää hetkeksi käymään vaikka kääntä avaimesta? Tämä säätäjäkaveri sanoi että jotain bensapumpun ja sytkän (ja mahdollisesti boksin) virtajohtoja varmaan huonosta kohtaa otettu? boksi pitäis olla kaks suoraan akulta ja yks virtalukolta. sitten boksi ohjaa pumppua ja pumpun toiminta ohjaa sytkän virtaa.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Re: Ihan näin ohimennen
Diodn laittamineni latausvalonjohtoon pitäisi ratkaista ongelman.. En kyllä muista kumminpäin se tulee, kokeilemalla selviää. Tai luet finsquirtiltä.
Taunus -73 2d 2.0
-tämmönen budjettiratkasu
-tämmönen budjettiratkasu
Re: Ihan näin ohimennen
jos en ihan väärin muista niin eikö mittaristossa ole alunperin jo diodi? ainakin jossain niistä kolmesta mittaristosta oli mitä olen korjaillut.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Re: Ihan näin ohimennen
Epäilen, mutta ainakin omaan seiskakolmoseen se autto. Tosin jos on puhallin täysillä saattaa sekin edelleen tuottaa sen verran virtaa ettei heti sammu..
Taunus -73 2d 2.0
-tämmönen budjettiratkasu
-tämmönen budjettiratkasu
Re: Ihan näin ohimennen
Sähkötuuletin syylärillä saattaa myös riittää ainakin ajoviimalla pitämään auton käynnissä.
Tiedä sitten kuin pitkään moinen pyörii omalla massallaan..
Tiedä sitten kuin pitkään moinen pyörii omalla massallaan..
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
Ydinvoima on ylivoimaa!
Re: Ihan näin ohimennen
niin no semmonen kyllä on keulilla. täytyy kattoa löytyykö niistä sähköistä jotain vikaa.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Re: Ihan näin ohimennen
Saakohan mistään takalamppuihin osia? Siis polttimon takaosia/kantoja yms?
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!