EU haluaa estää autojen tuunaamisen
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
EU haluaa estää autojen tuunaamisen
http://www.ksml.fi/erikoissivut/autot/e ... en/1242558
Timo Nieminen
12:08
Ei meillä EU-kansalaisilla mitään hätää ole. Euroopan terävimmät aivot ajattelevat Brysselissä ja Strasbourgissa koko ajan puolestamme. Rivikansalaisen elämä on täten yhtä helppoa kuin automaattivaihteilla ajaminen.
Nyt EU:n liikenneviisaat ovat löytäneet syyn liikenneonnettomuuksiin. Se on luokittelemattomien varaosien käyttö autoissa. Sellainen on saatava heti loppumaan.
Niinpä EU:n asettama työryhmä on laatinut suunnitelman, joka suurelta osin lopettaisi esimerkiksi autojen tuunaamisen. EU haluaa kaikkien tieliikenteessä käytettävien kulkuneuvojen komponenteista laadittavaksi listat. Pelkästään tuolta listalta löytyvät komponentit hyväksyttäisiin katsastuksissa.
EU-hankkeesta vihaisen vinkin Auto ja liikenne -teemalle soittanut autoharrastaja muistutti, että EU:n kiikari osoittaa nyt ihan väärään suuntaan. Hänen mukaansa harrastajien autot ovat tielläliikkuvista kärryistä juuri ne parhaassa kunnossa olevat ja samalla turvallisimmat, koska kaikenlaisista harrasteautoista todella pidetään huolta. Tuunatuissa autoissa tietenkin on osia, joita alkuperäinen autonvalmistaja ei niihin aikanaan asentanut.
Vastaavaa direktiiviä EU on jo aiemmin alkanut hioa moottoripyörille. Se on toistaiseksi jäissä, koska eurooppalaiset moottoripyöräilyn etujärjestöt nousivat takajaloilleen pyörien kustomoinnin estämisestä. Voimaantullessaan säädös käytännössä estäisi itse rakennetuilla moottoripyörillä ajamisen julkisessa liikenteessä.
Lentoliikenteessä on jo pitkään ollut voimassa EU-direktiivi vain luokiteltujen varaosien käyttämisestä lentokoneissa.
Timo Nieminen
12:08
Ei meillä EU-kansalaisilla mitään hätää ole. Euroopan terävimmät aivot ajattelevat Brysselissä ja Strasbourgissa koko ajan puolestamme. Rivikansalaisen elämä on täten yhtä helppoa kuin automaattivaihteilla ajaminen.
Nyt EU:n liikenneviisaat ovat löytäneet syyn liikenneonnettomuuksiin. Se on luokittelemattomien varaosien käyttö autoissa. Sellainen on saatava heti loppumaan.
Niinpä EU:n asettama työryhmä on laatinut suunnitelman, joka suurelta osin lopettaisi esimerkiksi autojen tuunaamisen. EU haluaa kaikkien tieliikenteessä käytettävien kulkuneuvojen komponenteista laadittavaksi listat. Pelkästään tuolta listalta löytyvät komponentit hyväksyttäisiin katsastuksissa.
EU-hankkeesta vihaisen vinkin Auto ja liikenne -teemalle soittanut autoharrastaja muistutti, että EU:n kiikari osoittaa nyt ihan väärään suuntaan. Hänen mukaansa harrastajien autot ovat tielläliikkuvista kärryistä juuri ne parhaassa kunnossa olevat ja samalla turvallisimmat, koska kaikenlaisista harrasteautoista todella pidetään huolta. Tuunatuissa autoissa tietenkin on osia, joita alkuperäinen autonvalmistaja ei niihin aikanaan asentanut.
Vastaavaa direktiiviä EU on jo aiemmin alkanut hioa moottoripyörille. Se on toistaiseksi jäissä, koska eurooppalaiset moottoripyöräilyn etujärjestöt nousivat takajaloilleen pyörien kustomoinnin estämisestä. Voimaantullessaan säädös käytännössä estäisi itse rakennetuilla moottoripyörillä ajamisen julkisessa liikenteessä.
Lentoliikenteessä on jo pitkään ollut voimassa EU-direktiivi vain luokiteltujen varaosien käyttämisestä lentokoneissa.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Paalattu)
Ford Mondeo 2.0 Ecoboost 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
ISÄ 05.09.2011 & 02.03.2016
Kukahan nuo listat sitten laatii kaikista autoista ja kaikista niiden sisältämistä komponenteista, minä haluan ne sitten ihan SMD-tasolla että varmasti tulee samanlainen
Ja milläs Taunuksia saa korjata, saako soveltaa vapaasti jos luetteloitua hyväksyttyä osaa ei ole saatavilla?
Voi jestas että noi aivopierut lentää kovaa ja korkealta
Ja milläs Taunuksia saa korjata, saako soveltaa vapaasti jos luetteloitua hyväksyttyä osaa ei ole saatavilla?
Voi jestas että noi aivopierut lentää kovaa ja korkealta
Mertie pub & 3D
Tälle on tullut tässä tovi jo naureskeltua. Toihan on vähän vastaava asia kuin esimerkiks taannoinen kieltolaki täällä meillä ja toimii varmasti tasan yhtä hyvin. Jos kaupasta ei saa, ihmiset tekevät itse. Palaamme takaisin aikaan jolloin pallonivelet korjattiin kuulapäävasaralla kolauttamalla kun uusia ei raaskinut ostaa, jne. Mielestäni kuitenkin hiukan järkevämpää vaihtaa se uusi tarvikeosa kuin em. menetelmän kaltaiset kyläseppähommat jotka nykyään ovat jo harvenemaan päin kun osat ovat niin edullisia.
Jotenkin tästä tulee sellanen maku suuhun että tää on autoteollisuuden vastaus sille että uusien autojen huollot vapautettiin, eli muutkin kuin merkkikorjaamot saavat tehdä myös ns. takuuhuoltoja. "Huoltakaa pois mutta osat ostatte meiltä" niinkun joku tais asian ilmasta.
En usko, että tulee ikinä menemään läpi, ja vaikka menisikin niin luultavasti tulee koskemaan vain lain voimaantulon jälkeen käyttöönotettuja autoja, ja pahimmillaankin vain E-hyväksynnän piirissä olevia, siinäkin tapauksessa vaikutus esimerkiks Taunusteluun olis melko olematonta.
Katsastustapahtumaa olis myös mielenkiintosta olla seuraamassa kun etsitään jostain pystylamppuCarinaan vaihdetusta tukivarren puslasta Toyotan leimaa..
Ja haluaisin myös tietää paljonko tapahtuu sellasia onnettomuuksia joiden voidaan osoittaa tapahtuneen tarvikevaraosan käyttämisestä alkuperäisen sijaan..
Jotenkin tästä tulee sellanen maku suuhun että tää on autoteollisuuden vastaus sille että uusien autojen huollot vapautettiin, eli muutkin kuin merkkikorjaamot saavat tehdä myös ns. takuuhuoltoja. "Huoltakaa pois mutta osat ostatte meiltä" niinkun joku tais asian ilmasta.
En usko, että tulee ikinä menemään läpi, ja vaikka menisikin niin luultavasti tulee koskemaan vain lain voimaantulon jälkeen käyttöönotettuja autoja, ja pahimmillaankin vain E-hyväksynnän piirissä olevia, siinäkin tapauksessa vaikutus esimerkiks Taunusteluun olis melko olematonta.
Katsastustapahtumaa olis myös mielenkiintosta olla seuraamassa kun etsitään jostain pystylamppuCarinaan vaihdetusta tukivarren puslasta Toyotan leimaa..
Ja haluaisin myös tietää paljonko tapahtuu sellasia onnettomuuksia joiden voidaan osoittaa tapahtuneen tarvikevaraosan käyttämisestä alkuperäisen sijaan..
henu kirjoitti:Tähän pitäs löytää nyt se topici siitä yhestä suomalaisesta honda tyypistä joka ihan pokkana sahas tukivarret poikki ja parilla pulttilla + latakalla jatko tukivarsiaft79 kirjoitti: kuvitelkaapa se "18v amis autopuolelta" valmistamassa dx corollaansa säädettävää
alatukivartta keittiöjakkarasta..
hei.. tän mä oon kanssa jossain lukenu..
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
eiköhän tämänkin aivopierun takana ole se sama vanha kunnon motiivi: Ahneus! rahapiirit lobbaa itselleen lisätienestisaumoja ja monopoleja käyttäen ymmärtämättömiin massoihin tehoavia "liikenneturvallisuus" ja "ympäristönsuojelu" -mantroja keppihevosinaan. sama homma siis takana ku prätkien vuosikatsastuspakkovaatimuksien suhteenkin. toistuvasti esillä ollut märkien unien aihe, joka toteutuessaan toisi kohtuumukavan vuositulojen lisäyksen katsastustoiminnan nykyään omistaville eurooppalaisiklle sijoitusyhtiöille. miettikääpä; esim 50 - oletettavasti vähintään 85€/prätkä/vuosi...!
vanhan kunnon Suomenkin entinen Valtion katsastustoiminta kun taitaa tätänykyä olla brittiomistuksessa, vai joko lienee taas vaihtanut omistajaa..?
vanhan kunnon Suomenkin entinen Valtion katsastustoiminta kun taitaa tätänykyä olla brittiomistuksessa, vai joko lienee taas vaihtanut omistajaa..?