Onko harvinainen yksilö ?
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Moottorivaihtoehdoista on näköjään hieman epäselvyyksiä. Suomen esitteissä (09/70 & 02/73) on tarjolla 4 eri moottorivaihtoehtoa:
1300 OHV
1600 OHV
1600 OHC (GT)
2000 OHC (GT)
Tässä linkki 73/02 esitteen sivuun, jossa listataan eri korimalli-, moottori- ja varustelutasovaihtoehdot ja niiden saatavuus keskenään:
http://koti.mbnet.fi/janneau6/Data/cortina_7302.jpg
Tilastokeskukselta saa tietoja paljonko ko. mallia on nykyään rekisterissä.
1300 OHV
1600 OHV
1600 OHC (GT)
2000 OHC (GT)
Tässä linkki 73/02 esitteen sivuun, jossa listataan eri korimalli-, moottori- ja varustelutasovaihtoehdot ja niiden saatavuus keskenään:
http://koti.mbnet.fi/janneau6/Data/cortina_7302.jpg
Tilastokeskukselta saa tietoja paljonko ko. mallia on nykyään rekisterissä.
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 16 Elo 2012, 15:18
Noniin nyt on cortina omalla markilla ja rojekti pyöräytetty käyntiin.. eli autohan oli Cortina 2d gt2000.Ja tosiaan 2 ovinen porrasperähän se tietysti oli eikä coupe niinkuin tuossa jossain sekoilin...Aikojensaatossa vaihtunut 1.6 keulille mutta sierran 205 ohc odottelee jo tallissa vuoroaan ja pohjatöitä tässä aloteellaan ja koitetaan saada ensikesäksi vanhus liikenteeseen
>Taunus alkoi voittamaan Cortinan paremmalla laadulla. mk4 tai mk5 cortinoita ei suomeen enään tullutkaan tuosta syystä.
Taisi olla foortin omaa politiikkaa englannin väärän puoleisen ohjauksen vuoksi.
Tuskin noissa autoina mitään muuta huonompaa ollut kuin korkeintaan lucasin sähköt kun samoja autoja muuten olivat.
Kovempi mätänemään 76 taunus on kuin vastaava 74 taunus.
Taisi olla foortin omaa politiikkaa englannin väärän puoleisen ohjauksen vuoksi.
Tuskin noissa autoina mitään muuta huonompaa ollut kuin korkeintaan lucasin sähköt kun samoja autoja muuten olivat.
Kovempi mätänemään 76 taunus on kuin vastaava 74 taunus.
wikipediassa lukee kaikista sähköä tutkineista merkittävistä keksijöistä. esim Edison ja Faraday, mutta Lucasta ei mainita, Lucashan on sentään keksinyt oikosulun
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Toinen syy oli se, että Suomi teki EEC-vapaakauppasopimuksen vuoden 1974 alusta, jolloin ei ollut enää tullien kannalta eroa tuotiinko auto Saksasta vai Englannista. Sitä aikaisemmin oli Briteistä tuominen edullisempaa.FoMoCo kirjoitti:>Taunus alkoi voittamaan Cortinan paremmalla laadulla. mk4 tai mk5 cortinoita ei suomeen enään tullutkaan tuosta syystä.
Taisi olla foortin omaa politiikkaa englannin väärän puoleisen ohjauksen vuoksi.
Niin tarkkaan en enää muista asiasta, velipoika siitä luki joskus jo 70-luvulla jostain julkaisusta. Oisko ollu rikkiä tai jotain vastaavaa metallin seassa liikaa joka aiheutti normaalia suurempaa ruostumista? En ole metallurgi, joten en osaa kertoa enempääHessu kirjoitti:Okei. Kerro siis kyseinen vuosi (kenties niiden autojen valmistenumerot joihin ko. peltiä on käytetty), pellin metallurginen koostumus ja tietolähde.Mois kirjoitti:Nois Cortinois oli jonain vuonna käytetty jotain sekundapeltiä, joka ruostu normaalia enemmän! Tää on faktatietoa.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
-
- Viestit: 484
- Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Miksi englantilaiset juo oluensa lämpimänä?gepardi kirjoitti:Lucas teoria on sitä, että sähkö on johtimessa kulkevaa savuataunus 78 kirjoitti:wikipediassa lukee kaikista sähköä tutkineista merkittävistä keksijöistä. esim Edison ja Faraday, mutta Lucasta ei mainita, Lucashan on sentään keksinyt oikosulun
Lucas valmistaa niiden jääkaapit.
En tiedä itse peltien laadusta,mutta britannianMois kirjoitti:Niin tarkkaan en enää muista asiasta, velipoika siitä luki joskus jo 70-luvulla jostain julkaisusta. Oisko ollu rikkiä tai jotain vastaavaa metallin seassa liikaa joka aiheutti normaalia suurempaa ruostumista? En ole metallurgi, joten en osaa kertoa enempääHessu kirjoitti:Okei. Kerro siis kyseinen vuosi (kenties niiden autojen valmistenumerot joihin ko. peltiä on käytetty), pellin metallurginen koostumus ja tietolähde.Mois kirjoitti:Nois Cortinois oli jonain vuonna käytetty jotain sekundapeltiä, joka ruostu normaalia enemmän! Tää on faktatietoa.
ruostesuojaukset olivat huomattavasti heikommat
aseveljien vastaaviin nähden.
Oli kenties yksi syy,miksi brittiFord henkilöautojen
tuonti päättyi 1975.
Kuusankoskella oli aikoinaan kaverilla semmoinen neliovinen Cortina jonka peräluukussa ja lokasuojissa oli joku "Decore" merkki. Autossa oli OHV-moottori ja Taunuksen kojelauta. Siis ei jälkiasennuksena vaan alunperin. Semmoinen vaaleankeltainen oli väri. Miten lie harvinainen oli tämä malli?
Omistin muinoin Tanelin