Nyt loppu tekniikanmaailman tilaus. Testi galleriassa.
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Nyt loppu tekniikanmaailman tilaus. Testi galleriassa.
Vuodelta -82 ja olikohan parikymmentä pirsiä talvitestissä jonka voitti joku citroen visa tms
Tanes kolmanneksi vimonen, vain Laada ja Dodge takanaan joista ameerikan herkku oli viimeinen!
Kauheeta
Tanes kolmanneksi vimonen, vain Laada ja Dodge takanaan joista ameerikan herkku oli viimeinen!
Kauheeta
Pihassa Taunus ja alla Firestonet.
Ei ole rievulla autoa eikä renkaita...
Ei ole rievulla autoa eikä renkaita...
No niin pärjää, ite on tullu ajettuu coupella ainaki yhen talven verran. Alla oli kopio michelinit viel ettei voi pistää iha renkaiden piikkiin et ne olis ollut huiput. Hyvin sillä pärjäs vaik jäi välil vähä loivaan mäkeen jumii jos piti mäki lähtöä tehä, mutta aina siitä tuli selvittyy.zmuli kirjoitti:Omat kädet ja omat jalat, ni sit käy noin ^
Mutta onneks asia korjaantuu ku on edes jompikumpi, kädet tai jalat esim Vataselta lainassa, niin kyllä taunuksella pärjää liukkaalla paremmin jopa mitä monella muulla
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Mä oon ajanu melkein aina kaikki talvet Taunuksella ja hyvin oon pärjännyt.
Tekniikan mailma on aina ollu aika huono lehti! :twisted:
Mun talvirenkaillekin tulee ikää jo vissiin 15 vuotta! Viäl on ainakin ens talveks pintaa mut kun
ei meinaa näillä pakkasilla ilmat pysyy sisällä.
Tekniikan mailma on aina ollu aika huono lehti! :twisted:
Mun talvirenkaillekin tulee ikää jo vissiin 15 vuotta! Viäl on ainakin ens talveks pintaa mut kun
ei meinaa näillä pakkasilla ilmat pysyy sisällä.
Liika on liika , mut kohtuus on liian vähän.
loppu
mullakin sellainen kokemus,eli 5:s linja kalliossa.ja se kaikista jyrkin kohta... kaveri joka oli kyydissä,sanoi myös että taneleilla ei voi talvella ajaa no siinä mäessä oli ties mitä autoja sutimassa,ja mäpä 78 tanelilla niiden ohi huristelin,kaverikin vähän ihmetteli,että ihme juttu,kun oli vielä tosi kuluneet talvi renkaat,suurinpiirtein kaikki nastatkin oli jo muualla,kuin renkaassa
Ite mitä ajelin Taunuksel ympäri vuoden 80, 90 ja 2000 luvuilla, niin jäi kyl jumiin tasamaallakin talvella
Nykyää ei oo vissii niin liukkaita kelejä niin usein kuin silloin Muistan kun ajoin ekaks Datsun Cherryllä ja en huomannu et ois ollu yhtään liukasta ja kun vaihdoin hetken päästä Taunukseen, niin totesin et ompa helvetin liukasta
Samat Nokian talvirenkaat on viel tallel, ne ei oo ku vasta reilut 30 vuotta vanhat
Nykyää ei oo vissii niin liukkaita kelejä niin usein kuin silloin Muistan kun ajoin ekaks Datsun Cherryllä ja en huomannu et ois ollu yhtään liukasta ja kun vaihdoin hetken päästä Taunukseen, niin totesin et ompa helvetin liukasta
Samat Nokian talvirenkaat on viel tallel, ne ei oo ku vasta reilut 30 vuotta vanhat
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
se on kato se korkeempi teholuokka kun aiheuttaa tota luistoa
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Pitihän se tuo lehti kaivaa arkistosta ja selata vähäsen. Visa oli itse asiassa vertailun kolmas, edellään Saab 900 ja Volvo 240 (kuinka yllättävää...)
Suurin ero eri osa-alueiden pisteissä Taunuksen ja Volvon välillä kertyi lämmityslaitteessa, ajettavuudessa sekä jarruissa. Visaa kiiteltiin etenemiskyvystä, ajettavuudesta (testin nopein jääradalla), kulutuksesta ja lämppäristä.
EDIT: Oho, kossi on ollut toimelias ja laittanut materiaalin näkyville.
Suurin ero eri osa-alueiden pisteissä Taunuksen ja Volvon välillä kertyi lämmityslaitteessa, ajettavuudessa sekä jarruissa. Visaa kiiteltiin etenemiskyvystä, ajettavuudesta (testin nopein jääradalla), kulutuksesta ja lämppäristä.
EDIT: Oho, kossi on ollut toimelias ja laittanut materiaalin näkyville.