juu siinähän se juttu olikin että kun tuntuu olevan kokoaika rutisemista taunuksesta ihmisillä jotka ei oo ikinä edes ajanu sellasella saatika omistanut.mutta jos korollalla ajelee niin tuskin kukaan alkaa urputtamaan että ompas surkia auto kun itekki varmasti ajelevat,ja sitä paitsi onhan tuo fintoys ihan osuva nimi(suomen lelut)ei siinä mitäänKossi kirjoitti:Meleko harhaista jos kuvittelee jonkun olevan kade korollastataunusti kirjoitti:vanhaa tuulilasia luin ja oli juttu siellä surkeimmista autoista mitä tuulilasi on koe ajanut ikinä niin siellä parin mossen ja vauxhallin seassa oli 15M taunus.en tiijä sitte mimmonen on ajaa kun en oo ikinä päässy kokeileen 15M,mutta taidan vaihtaa fintoys foorumiin niin kukaan ei ole enään kateellinen kun ajelen corollalla.
no anteeksi nyt
Nyt loppu tekniikanmaailman tilaus. Testi galleriassa.
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Ymmärsin pointin.
Tuo urputtaminen on muuten ihme juttu just silleen, ettei edes ole itsellä mitään kokemusta esim. tanikasta.
Tuossa aiemmin talvella kävi kamu kokeilemassa omaani ja hyvin vilpittömästi hämmästeli "ajo ominaisuuksia" kun piti kuulemma taunuksen olla täys paska tienpäällä
Tuo urputtaminen on muuten ihme juttu just silleen, ettei edes ole itsellä mitään kokemusta esim. tanikasta.
Tuossa aiemmin talvella kävi kamu kokeilemassa omaani ja hyvin vilpittömästi hämmästeli "ajo ominaisuuksia" kun piti kuulemma taunuksen olla täys paska tienpäällä
Pihassa Taunus ja alla Firestonet.
Ei ole rievulla autoa eikä renkaita...
Ei ole rievulla autoa eikä renkaita...
Ite olen tässä lähiaikoina ajellu noista vanhoista takavetoisista autoista taunuksella, dx corollalla ja c-kadetilla. Jokasella kyllä selviää ihan hyvin, mutta onhan se nyt ihan selvää ettei taunuksessa kummoset talviominaisuudet ole.. Ei corollaan tarvii konttiin painoja, ja muutenki on kyllä selvästi parempi ajettava. Ei vaan voortimiehet kehtaa tunnustaa japsia paremmaks....
Samaa mieltä...mulle ainakin ne ajo-ominaisuudet on aikalailla yhdentekeviä..pääasia, että liikkuu eteen ja taakse, sekä pysähtyy jotenkin.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
täkeintä on että liikkuu ja tehoa löytyy...ja että on voortti
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Juu mutta renkailla on iso merkitys taunukseen(kin) Meinaan nyt itellä todella hyvät nastarenkaat alla ja joutuu jopa töitä tekemään että saa aikaan hallitun kylkiluisun
Siis isompi merkitys mun mielestä mitä "normiautoissa"
(Olenkohan jo tästä sanonut???)
Siis isompi merkitys mun mielestä mitä "normiautoissa"
(Olenkohan jo tästä sanonut???)
Pihassa Taunus ja alla Firestonet.
Ei ole rievulla autoa eikä renkaita...
Ei ole rievulla autoa eikä renkaita...
Kyllähän son paskapuhetta,että väittää jonkun takavetokorollanjucca kirjoitti:Ite olen tässä lähiaikoina ajellu noista vanhoista takavetoisista autoista taunuksella, dx corollalla ja c-kadetilla. Jokasella kyllä selviää ihan hyvin, mutta onhan se nyt ihan selvää ettei taunuksessa kummoset talviominaisuudet ole.. Ei corollaan tarvii konttiin painoja, ja muutenki on kyllä selvästi parempi ajettava. Ei vaan voortimiehet kehtaa tunnustaa japsia paremmaks....
ajo-ominaisuuksia paremmaksi kun kunnossa olevan Taunuksen!
Kyllä,VoortinMies olen,mut jotaki rotia sentään
- taunusstyle
- Viestit: 1432
- Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
- Paikkakunta: rovaniemi
Taitaa loppua v8 magazinen tilaus, uusimmassa lehdessä on esittelyssä 92 farkku sierra 5.0 v8:silla.
Esittelyssä sanotaan "Sierran suunnittelun yhteydessä euroopan ford halusi tuoda markkinoille cortinan korvaajan.
Ei kauniiden 60-lukulaisten Mark I -tähtiperien, vaan pikemminkin näiden seuraajiksi tehtyjen, tylsää neliskanttisuutta edustaneiden ´66-´82 Mark II-V -suunnitteluhirviöiden seuraajan.
Esittelyssä sanotaan "Sierran suunnittelun yhteydessä euroopan ford halusi tuoda markkinoille cortinan korvaajan.
Ei kauniiden 60-lukulaisten Mark I -tähtiperien, vaan pikemminkin näiden seuraajiksi tehtyjen, tylsää neliskanttisuutta edustaneiden ´66-´82 Mark II-V -suunnitteluhirviöiden seuraajan.
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...