Nyt loppu tekniikanmaailman tilaus. Testi galleriassa.

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

taunusti
Viestit: 927
Liittynyt: 20 Joulu 2009, 13:30
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja taunusti »

Kossi kirjoitti:
taunusti kirjoitti:vanhaa tuulilasia luin ja oli juttu siellä surkeimmista autoista mitä tuulilasi on koe ajanut ikinä niin siellä parin mossen ja vauxhallin seassa oli 15M taunus.en tiijä sitte mimmonen on ajaa kun en oo ikinä päässy kokeileen 15M,mutta taidan vaihtaa fintoys foorumiin niin kukaan ei ole enään kateellinen kun ajelen corollalla.
Meleko harhaista jos kuvittelee jonkun olevan kade korollasta :lol:

no anteeksi nyt :oops:
juu siinähän se juttu olikin että kun tuntuu olevan kokoaika rutisemista taunuksesta ihmisillä jotka ei oo ikinä edes ajanu sellasella saatika omistanut.mutta jos korollalla ajelee niin tuskin kukaan alkaa urputtamaan että ompas surkia auto kun itekki varmasti ajelevat,ja sitä paitsi onhan tuo fintoys ihan osuva nimi(suomen lelut)ei siinä mitään
Avatar
Kossi
Viestit: 102
Liittynyt: 07 Syys 2010, 20:39
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Kossi »

Ymmärsin pointin.

Tuo urputtaminen on muuten ihme juttu just silleen, ettei edes ole itsellä mitään kokemusta esim. tanikasta.

Tuossa aiemmin talvella kävi kamu kokeilemassa omaani ja hyvin vilpittömästi hämmästeli "ajo ominaisuuksia" kun piti kuulemma taunuksen olla täys paska tienpäällä 8)
Pihassa Taunus ja alla Firestonet.
Ei ole rievulla autoa eikä renkaita...
taunusti
Viestit: 927
Liittynyt: 20 Joulu 2009, 13:30
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja taunusti »

yleensä kun on joku tullut kertomaan että tosi paska ajaa esim rekordi kun on millon mitäkin huonoa esim liian matala tai taunus on huonon värinen yms sillä vaan oon kuitannu että minkälainen c rekorti tai taunus sillä urputtajalla on? mutta jooh semmosta se on kun näitä ei kaikille enään riitä :D
Avatar
jucca
Viestit: 189
Liittynyt: 05 Touko 2008, 22:57
Paikkakunta: Enonkoski

Viesti Kirjoittaja jucca »

Ite olen tässä lähiaikoina ajellu noista vanhoista takavetoisista autoista taunuksella, dx corollalla ja c-kadetilla. Jokasella kyllä selviää ihan hyvin, mutta onhan se nyt ihan selvää ettei taunuksessa kummoset talviominaisuudet ole.. Ei corollaan tarvii konttiin painoja, ja muutenki on kyllä selvästi parempi ajettava. Ei vaan voortimiehet kehtaa tunnustaa japsia paremmaks....
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Naurettavaa ees keskustella harrasteauton ajo-ominaisuuksista :lol:
Niitä voi kuitenkin parantaa ja se on sitä harrastamista parhaimmillaan :D
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Samaa mieltä...mulle ainakin ne ajo-ominaisuudet on aikalailla yhdentekeviä..pääasia, että liikkuu eteen ja taakse, sekä pysähtyy jotenkin. :)
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

täkeintä on että liikkuu ja tehoa löytyy...ja että on voortti :lol:
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
taunusti
Viestit: 927
Liittynyt: 20 Joulu 2009, 13:30
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja taunusti »

musta on mukavaa ruisata vaan hissuksiin.halvin viritys keino on kun lähtee 5min aikasemmin liikenteeseen :D
Avatar
Kossi
Viestit: 102
Liittynyt: 07 Syys 2010, 20:39
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Kossi »

Juu mutta renkailla on iso merkitys taunukseen(kin) Meinaan nyt itellä todella hyvät nastarenkaat alla ja joutuu jopa töitä tekemään että saa aikaan hallitun kylkiluisun :shock:

Siis isompi merkitys mun mielestä mitä "normiautoissa"

(Olenkohan jo tästä sanonut???)
Pihassa Taunus ja alla Firestonet.
Ei ole rievulla autoa eikä renkaita...
Avatar
vtormane
Viestit: 657
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 01:22
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja vtormane »

Mä ajelin yhtenä talvena cooper cobrilla eli ms-renkailla. Yllättävän hyvä oli pito vaikka ei oo nastoja. Tosin en matka-ajoa ajanut mut meni tuossa kaupunkipyörittelyssä hyvin jos ei turhia hölmöile.
Capri -77 2.0
Firebird -69
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

jucca kirjoitti:Ite olen tässä lähiaikoina ajellu noista vanhoista takavetoisista autoista taunuksella, dx corollalla ja c-kadetilla. Jokasella kyllä selviää ihan hyvin, mutta onhan se nyt ihan selvää ettei taunuksessa kummoset talviominaisuudet ole.. Ei corollaan tarvii konttiin painoja, ja muutenki on kyllä selvästi parempi ajettava. Ei vaan voortimiehet kehtaa tunnustaa japsia paremmaks....
Kyllähän son paskapuhetta,että väittää jonkun takavetokorollan
ajo-ominaisuuksia paremmaksi kun kunnossa olevan Taunuksen!

Kyllä,VoortinMies olen,mut jotaki rotia sentään :)
Tehro
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tehro »

Kyllähän tuo corolla on ihan mainio talvella, vaikkakin taunus paljon parempi. Kumpaisillakin paljon ajaneena näin voin väittää. Tosin alustojen pitää olla kunnossa, eikä se merkkaa että ne ois kunnossa jos on leima paperissa.
Ei taidolla, ei tiedolla vaan tunteella
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

renkaat ratkasee ajo ominaisuuksia paljonki talvi liikenteessä,tuon ajan renkaat ei ole ollu ihan niin hyviä ku nykyään
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

Taitaa loppua v8 magazinen tilaus, uusimmassa lehdessä on esittelyssä 92 farkku sierra 5.0 v8:silla.
Esittelyssä sanotaan "Sierran suunnittelun yhteydessä euroopan ford halusi tuoda markkinoille cortinan korvaajan.
Ei kauniiden 60-lukulaisten Mark I -tähtiperien, vaan pikemminkin näiden seuraajiksi tehtyjen, tylsää neliskanttisuutta edustaneiden ´66-´82 Mark II-V -suunnitteluhirviöiden seuraajan.
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
taunusti
Viestit: 927
Liittynyt: 20 Joulu 2009, 13:30
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja taunusti »

ihan samanlai suorakulmalla ne sen ikäset jenkitkin oli piirretty
Vastaa Viestiin