VEHO perkele

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
PimpBot9000
Viestit: 322
Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
Paikkakunta: Helsinki

VEHO perkele

Viesti Kirjoittaja PimpBot9000 »

Nyt pitää avautua.

Vein kk sitten käyttikseni Fiestan katsastukseen ja hylsy tuli päästöistä. Ryntäytyksessä moottorin kierrokset jäivät vajaiksi ja kierrosten nousuaika oli liian pitkä. Ei muuta kuin päästömittauslapun kanssa auto Veholle huoltoon ja siellä todettiin turbo vialliseksi.

No, siitä pari viikkoa eteenpäin kun turbo oli saatu tilattua, autoon vaihettiin turbo ja suoritettiin pakokaasumittaus ja tänään kävin jälkitarkistuksessa, allekirjoituksella varustetun hyväksytyn päästömittauslapun kanssa.

Katsatuskonttorin pihalla ihmettelin lappua (naisystävä nouti auton huollosta) ja kovasti kummastelin että miksiköhän nousuaika on pidempi kuin edellisellä kerralla. Olenko tyhmä vai eikös tää oo ei-hyväksyttävä mittaus. Tässä vaiheessa jo hälytyskellot alkoivat soida ja siinävaiheessa alkoi vitutus kun katsastusmies vahvisti epäilykseni ja sano että tämähän on virheellinen päästömittaus.

Kyllä vehon toiminta on niin perseestä. Auto menee huoltoon päästömittaushylsyn takia, autosta diagnosoidaan viallinen turbo ja sitten kun auto menee turbon vaihtoon, kukaan veholla ei tiedä/muista/viitsi ottaa selvää että minkähän takia auto on alunperin tuotu huoltoon. Em. naisystävä vei auton Turbon vaihtoon eikä tietenkään tajunnut selostaa tiskiapinalle uudestaan miksi auto ei mennyt katsastuksesta läpi ja miksi auto ylipäätään on korjaamolla.

Katsastuskonttorin jälkeen menin veholle avautumaan ja rivienvälistä oli tulkittavissa että se on asiakkaan vika ettei tajua uudestaan tiskillä selostaa katsastushylsyn syytä, vaikka vehon tietokoneella on aikaisempi työpyyntö jossa on yksiselitteisesti selostettuna tämä nousuaikahässäkkä ja huoltoon tuonnin syy.

Tämän lisäksi veholla näköjään ei osata tulkita pakokaasumittausarvoja. Turbon vaihtamisen jälkeen asentaja päästömittauksen suoritettuaan olisi kai pitänyt osata lukea sitä vitun lappua ja todeta ettei se kelpaa. Mutta ei! Leima ja allekirjoitus ja asiakkaalle tonnin lasku!

Kiitos saatana.
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Kuluttaja-asiamieheen yhteyttä ni rupee homma sujumaan.
Avatar
PimpBot9000
Viestit: 322
Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PimpBot9000 »

henu kirjoitti:Kuluttaja-asiamieheen yhteyttä ni rupee homma sujumaan.
No sinne olen jo soitellut. Ongelma tässä on se, että turbohan oli oikeasti viallinen, ainakin se piti kamalaa vinkunaa joka hävisi vaihdon myötä. Että turbon vaihtamisesta en voi reklamoida, koska luvan siihen olen antanut ja turbo oli todistettavasti viallinen.

Kuluttajaneuvoja kanta oli se, että lisätyöt joudut ehkä itte maksamaan. Mutta kummaa touhua, ettei veholla osata lukea päästömittausdataa, kun tällanen amatöörikin näkee ettei se kelpaa. Tänään nimittäin oli viimeinen jälkitarkastuspäivä, eli joudun katsastuttaan auton uudestaan.
Avatar
PimpBot9000
Viestit: 322
Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PimpBot9000 »

Kaiken muun hauskan lisäksi veho veloitti 38 € päästömittauksesta, siinä missä tattarisuolla siitä veloitetaan 27 €. Haahaahaa, vittu että naurattaa.

Minkähän takia halusin teetättää päästömittauksen veholla? No siksi tietysti että se antaa varmistuksen sille, että auto tulee kuntoon.
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

siihenkin vaikuttaa onko "asentaja" tunti- vai urakkapalkalla :roll: urakkapalkalla tulee helvetisti virheitä koska on vaan kiire saada monta autoa tehtyä päivässä.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Avatar
PimpBot9000
Viestit: 322
Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PimpBot9000 »

Merkillinen vika sinällään autossa. Persdynolla mitattuna autossa ei ole mitään vikaa: polttoaineenkulutus on normaali, auto ei savuta, turbo lähtee vauhtiin selvästikin siinä parintuhannen hujakoilla. Turbon vaihton jälkeen mielestäni suorituskyvyssä tai missään muussakaan ole parannusta tapahtunut. Ainoastaan vihellys lakkas.

Päästömittauksen savutusarvokin on reilusti alle rajan. Ainoa vika autossa on se, että jos lyö tallan tiskiin kierroksia, ei saa nostatettua tarpeeksi nopeasti punaiselle ja tän takia tulee päästöistä hylsy.

Vähän tulee sellainen olo että koko ryntäytysmittaus on pienen ihmisen silmään kusemista. prkl.

Apinan raivolla olen yrittänyt googlettaa internäätissä, onko kellään muulla tullut hylsyä samasta syystä mutta mitään ei löydy. Olenko maailman ainoa ihminen tämän ongelman kanssa?

Ah ja voi tätä eksistentiaaliskosmisen tyhjyyden tunnetta!

Eli, eli, lama sabaktani!
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

en oo paljoa korjaillu/säätäny naftavehkeitä mut ootko kokeillu antaa enemmän naftaa?
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Avatar
PimpBot9000
Viestit: 322
Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PimpBot9000 »

Samu kirjoitti:en oo paljoa korjaillu/säätäny naftavehkeitä mut ootko kokeillu antaa enemmän naftaa?
En oo kokeillu ku lähtökohta on se, että vuosimallia 2005 olevaa käyttistä näillä tiedoilla/taidoilla en lähde ropeltamaan, muuten joutuu epäonnistuneen yrityksen jälkeen hattu kourassa kuitenkin meneen ammattilaisille.

Taunukset on rassausta varten, käyttis huolletaan rahalla. Jotenkin vaan tyhmänä ihmisenä luulin, että veholla, kun nyt sattuu olemaan merkkihuolto, tiedettäis mitä ollaan tekemässä. Rahalla pitäisi saada ammattitaitoa ja palvelua.

Nyt vaan sattui niin että rahalla ei saa kumpaakaan. Veholla asioidessa ongelma nro. 1 tuntuu olevan se, että kun sinne yrittää soittaa ja rasva-apina on juuri ruokatauolla/viettämässä rokulipäivää, puhelu ohjautuu keskukseen johonkin intiaan ja siellä olevalle "mä oon vaan töis täälä ja ammattitaitooni kuuluu puhelimen operoiminen ja tietokoneen näpyttely" -tyypille yrittää jotain selostaa, ne vaan osaa kysyä että jaa minkä värinen sun auto oli.

Ekan kerran ku auto oli diagnosoitavana, itse herra autoon koskenut soitti mulle ja sano, että "turbo rikki, korjataanko" sanoin, että palaan asiaan, teen hintatiedusteluja. Parin tunnin päästä soitin takas ja puhelu menikin keskukseen jossa sanottiin, että asentaja lähti kotiin. "Niin siis, korjataan!" "eikun täällä lukee että asiakas vie auton muualle" "En mä sanonut että vien auton muualle ku sanoin että kyselen hintoja ja että palaan asiaan kohta!" "No, täällä lukee, että asiakas vie auton muualle" "Eikun mä äh!!!" "Sun pitää tilata uus huoltoaika" "No koskas sellanen onnistuu" "No parin viikon päästä, mikäs tässä oli vikana" "No päätömittauksesta tuli hylsy blablablablablabla päästömittaus bla bla nousuaika bla bla bla bla, turbo rikki" "Okei, eli turbon vaihto parin viikon päähän" "Ei saatana"

Katsoin parhaimmaksi mennä paikan päälle "No päätömittauksesta tuli hylsy blablablablablabla päästömittaus bla bla nousuaika bla bla bla bla, turbo rikki" "jaaha, katotaas tietokoneelta koska saadaan uus turbo, no kahden viikon päähän. Kuule me soitellaan ku turbo tulee, viimeistään 15. päivä. Me soitellaan sulle ja katotaan huoltoaika". "siis oliko tää 15. päivä viimeistään vai aikasintaan?" "Viimeistään, me soitellaan sulle."

Oottelin aikani soittoa ja viikon päästä soitan lafkaan, joka YLLÄRI, taas ohjautuu keskukseen. "joo siis mulle luvattiin soittaa" "Joo, tää kone sanoo että turbo on ollu jo viikon hyllyssä ja huolto on varattu 15. päivä"

"Eikun te vittu lupasitte soittaa ku se turbo on tullu!!!!"

"No, täällä lukee että turbo on hyllyssä jo viikon ja huoltoaika on 15. päivä"

Loppu onkin historiaa, saatana

VITTUSAATANA!
Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Avatar
PimpBot9000
Viestit: 322
Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PimpBot9000 »

Videolinkki sopii tilanteeseen ku nenä perseeseen eli päähän.
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

vaihda firmaa.. kaitpa noita on muitakin..
mulla palais käämi heti ja välittömasti tollaseen ja saisi kaikki kuulla kunniansa..
lisäksi se turbo lentäis sen firman ikkunasta sisää käärittynä
siihen mitättömään lappuun.. :evil:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Avatar
PimpBot9000
Viestit: 322
Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PimpBot9000 »

ft79 kirjoitti:vaihda firmaa.. kaitpa noita on muitakin..
mulla palais käämi heti ja välittömasti tollaseen ja saisi kaikki kuulla kunniansa..
lisäksi se turbo lentäis sen firman ikkunasta sisää käärittynä
siihen mitättömään lappuun.. :evil:
No mieluusti vaihtaisin, mutta jos haluaa reklamaatiota, firmaa ei vaan voi lennossa vaihtaa. Sitten menee omaan piikkiin.

Joo, mutta oli viimenen kerta ku veholla asioin. Syy miksi menin ylipäätään veholle, oli se, että työmatkan varrella, ja veho oli niitä ainoita firmoja jotka pakokaasut pysty mittaan diisseleissä matkan varrella olevissa firmoissa. Normifirma jossa asioin oli lähellä mutta ne ei voinu mitata dieselpäästöarvoja. Em. oli kyllä hyvä paikka siinä mielessä että sielä sama tyyppi joka ronklas autoja, naputteli myös tietokonetta ja tunsi naamankin.

Helsingissä menee yksi työpäivä siihen jos alkaa viemään autoa johonkin hevonvittuun pajalle ja sieltä bussilla töihin ja takas.

Veholla on vaan yksi asiakas muiden joukossa ja compjyyter sez nöy. Tiskin takana palkollinen virkailija vaan sanoo emmätiiä emmätiiä.
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

en oikeestaan koskaan ole kuullut vehon huollosta
mitään hyvää.. aika hyvä esimerkki:
kaverin ukon mese (E 220cdi -00?)
kävi huonosti tyhjäkäyntiä ja jotain muuta häikkää

-vei veholle kun luulis että osaavat mursuja korjata..
-auto veholla n. viikon tuli takaisin saman vian kanssa
-meni ns. mersukorjaamoon missä
osasivat autoanäkemättä keroa vian ja myydä osat
koska kyseessä joku ks. mesen mallivika
(jota ei näemmä VEHO:lla tiedetty..)

mutta kaitpa jollain on hyviä kokemuksia
autojen HUOLTAMISESTA..
KORJAAMOKSI tuota ei kait parane kutsua.. :D
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Avatar
PimpBot9000
Viestit: 322
Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PimpBot9000 »

Njoo, en oo mäkään.

Triviaali oletus oli se, että kalliilla rahalla pitäis saada käyttis äkkiä alle ja tyylillä. Ja vitut. Kai lafka pyörii määräaikaishuolloilla, eli ammattitaito riittää siihen ilmansuodattimen ja bensansuodattimenvaihtoon.

Sitten tulee joku vittumainen asiakas jolla on ihan oikea vika autossa, ja kehtaa vielä aukoa päätään kun ei osattu korjata.

Vehon sivuilla taitaa lukea FORD HUOLTO kun pitäsi oikeaoppisemmin lukea FORD MÄÄRÄAIKAISHUOLTO (eli lisäämme pissapoikanestettä avuttomilla stadilaisille ja veloitamme siitä kohtuuttomasti)

Onneksi sentään en mennyt antamaan niille katsastuslappua, jossa luki että VASEN PARKKIVALO EI PALA. Oisivat varmaan vaihtaneet jakopäänhihnan ja takaiskarit ja todenneet että en voi osoittaa etteikö se olisi osaltaan vaikuttanut vikaan.
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

ft79 kirjoitti: lisäksi se turbo lentäis sen firman ikkunasta sisää käärittynä
siihen mitättömään lappuun.. :evil:
Piä tunkkis perkele :lol:
Vastaa Viestiin