jephenu kirjoitti:Piä tunkkis perkeleft79 kirjoitti: lisäksi se turbo lentäis sen firman ikkunasta sisää käärittynä
siihen mitättömään lappuun..
VEHO perkele
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
- PimpBot9000
- Viestit: 322
- Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
- Paikkakunta: Helsinki
Näitä merkkiliikkeen haista p*ska hommia on vaikka kuinka.
Case 1. Oma volvo Wetterillä: auto kolaroitu, rungon tarkistus tehty samassa liikkeessä jossa wetterikin käyttää. Tulos koripajalla: Etuakseli oikealla paikalla, moottori oikealla paikalla, aisan nokka johon puskuri palkki kiinnittyy väännähtänyt. Toimenpide: kiskaistu takaisin aisa oikealle paikalle.
No autostahan on tietysti bagit lauennut ja ennen rekisteröintiä merkkiliikkeen pitää tarkistaa uusien bagien asennuksen oikeellisuus ja osat jne... Hommasta sovin ja vein auton tarkastukseen pyydetyssä kunnossa. Pian soittivat etteivät voi hyväksyä turvalaitteita koska aisassa on jälki vedon jäljiltä ja heidän peltiseppä ei ole tehnyt ko. oikaisua tai ohjeistanut siihen.
S**tana kun oli suussa pitelemistä kun marssin sinne. Ammattiliikkeessä homma tehty ja kirjallinen todistus asiasta annettu jne. Mutta kun merkkiliike ei ole saanut hommasta penniäkään.... Hyppyyttivät aikansa että pitää sepän tarkastaa jne... Marssin lopulta sihteerin tykö ja kysyin että mistä se semmoinen seppä löytyy. Ukon juttusille ja esitin asian ja sanoin että hyppää autoon niin vien sen kilometrin päähän katsomaan sen auton! Tuumasi että eihän hänellä ole mitään sanomista siihen kuin oikeilla koneilla ja menetelmillä kerta jo tehty. Huoltopäälikkö kipitti perässä ja vaikean oloisena mutisi että eihän heidän oikeastaan tarvi kun tarkastaa NE BAGIT!!!! Laittoi nimensä tarkastus raporttiin..
Case 2. Isän Avensis söi öljyä. Alta vuoden vanha ja takuu voimassa. Merkkiliikkeessää tekivät kaikkensa. aukaisivat konepellin, hakivat shamaanin, käyttivät manaajaan jne. Lopulta isän appiukko (80) oli kyrpiintynyt kun isän ollessa matkoilla auto oli taas tarvinut öljyä. Oli ajanut auton merkkiliikkeeseen kävellyt tiskille, sen kummemmin sanomatta nimeään tai auton tietoja, ojentanut avaimet ja tuumannut että noudan auton vasta kun se on oikeasti kunnossa Isä oli ihmetellyt kun matkoilla ollessa oli soitettu että auto joutuu olemaaan vähän pidempään kuin päivän kun motti nostetaan pois ja syy VARMASTI selvitetään Vaihtoivat männänrenkaat ja öljyn syönti loppui. Aloittivat samana päivänä kun auto meni sinne ja kohtuu nopeasti sai vielä poiskin.
Case 1. Oma volvo Wetterillä: auto kolaroitu, rungon tarkistus tehty samassa liikkeessä jossa wetterikin käyttää. Tulos koripajalla: Etuakseli oikealla paikalla, moottori oikealla paikalla, aisan nokka johon puskuri palkki kiinnittyy väännähtänyt. Toimenpide: kiskaistu takaisin aisa oikealle paikalle.
No autostahan on tietysti bagit lauennut ja ennen rekisteröintiä merkkiliikkeen pitää tarkistaa uusien bagien asennuksen oikeellisuus ja osat jne... Hommasta sovin ja vein auton tarkastukseen pyydetyssä kunnossa. Pian soittivat etteivät voi hyväksyä turvalaitteita koska aisassa on jälki vedon jäljiltä ja heidän peltiseppä ei ole tehnyt ko. oikaisua tai ohjeistanut siihen.
S**tana kun oli suussa pitelemistä kun marssin sinne. Ammattiliikkeessä homma tehty ja kirjallinen todistus asiasta annettu jne. Mutta kun merkkiliike ei ole saanut hommasta penniäkään.... Hyppyyttivät aikansa että pitää sepän tarkastaa jne... Marssin lopulta sihteerin tykö ja kysyin että mistä se semmoinen seppä löytyy. Ukon juttusille ja esitin asian ja sanoin että hyppää autoon niin vien sen kilometrin päähän katsomaan sen auton! Tuumasi että eihän hänellä ole mitään sanomista siihen kuin oikeilla koneilla ja menetelmillä kerta jo tehty. Huoltopäälikkö kipitti perässä ja vaikean oloisena mutisi että eihän heidän oikeastaan tarvi kun tarkastaa NE BAGIT!!!! Laittoi nimensä tarkastus raporttiin..
Case 2. Isän Avensis söi öljyä. Alta vuoden vanha ja takuu voimassa. Merkkiliikkeessää tekivät kaikkensa. aukaisivat konepellin, hakivat shamaanin, käyttivät manaajaan jne. Lopulta isän appiukko (80) oli kyrpiintynyt kun isän ollessa matkoilla auto oli taas tarvinut öljyä. Oli ajanut auton merkkiliikkeeseen kävellyt tiskille, sen kummemmin sanomatta nimeään tai auton tietoja, ojentanut avaimet ja tuumannut että noudan auton vasta kun se on oikeasti kunnossa Isä oli ihmetellyt kun matkoilla ollessa oli soitettu että auto joutuu olemaaan vähän pidempään kuin päivän kun motti nostetaan pois ja syy VARMASTI selvitetään Vaihtoivat männänrenkaat ja öljyn syönti loppui. Aloittivat samana päivänä kun auto meni sinne ja kohtuu nopeasti sai vielä poiskin.
täys p¤#kojahan ne merkkiliikkeet on...tiedän parikin tapausta kun merkkiliikkeestä kyrpiintynyt asiaks toi autonsa paikalliselle fiksuksen mikälie yritys(?) korjaamolle. yhdessä tapauksessa satuin olemaan työssäharjottelussa ja sain merkkiliikkeestä tulleen auton ja piti ruveta purkamaan ja ettimään vikaa. sama auto oli pari päivää aikasemmin käyny hakemassa moottoriöljyä ja varaamassa ajan. käskettiin alottaa öljypohjasta ja sieltä sitte paljastus piloilleajetut kampiakselin (ja todennäköisesti myös muut) laakerit koska ei oltu merkkiliikkeessä katottu öljytikkua vaan silmittömästi luotettu johonkin autodatan ohjearvoon mikä voi tosiaan heittää sen pari litraa en tiiä mahdettiinko paalata vai vaihtaa motti. meidän neuvo omistajalle oli että vaihtais motin, menis rinta-joupille ja vaihtais siellä autonsa
Edit: vai olikos se niin et vaihtais vaan kampuran laakerit?
Edit: vai olikos se niin et vaihtais vaan kampuran laakerit?
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
jeps.. itse tekisin tämä jälkimmäisen.. ihan periaatteesta..Samu kirjoitti:täys p¤#kojahan ne merkkiliikkeet on...tiedän parikin tapausta kun merkkiliikkeestä kyrpiintynyt asiaks toi autonsa paikalliselle fiksuksen mikälie yritys(?) korjaamolle. yhdessä tapauksessa satuin olemaan työssäharjottelussa ja sain merkkiliikkeestä tulleen auton ja piti ruveta purkamaan ja ettimään vikaa. sama auto oli pari päivää aikasemmin käyny hakemassa moottoriöljyä ja varaamassa ajan. käskettiin alottaa öljypohjasta ja sieltä sitte paljastus piloilleajetut kampiakselin (ja todennäköisesti myös muut) laakerit koska ei oltu merkkiliikkeessä katottu öljytikkua vaan silmittömästi luotettu johonkin autodatan ohjearvoon mikä voi tosiaan heittää sen pari litraa en tiiä mahdettiinko paalata vai vaihtaa motti. meidän neuvo omistajalle oli että vaihtais motin, menis rinta-joupille ja vaihtais siellä autonsa
Edit: vai olikos se niin et vaihtais vaan kampuran laakerit?
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
- PimpBot9000
- Viestit: 322
- Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
- Paikkakunta: Helsinki
Ei perkele että tää homma menee jo ihan Twilight Zoneksi.
Nyt auto oli taas Veholla. Vehon mukaan auto toimii ihan normaalisti, eikä mitään vikaa ole ja ihmettelevät, millä kriteerein nämä päästömittaukset muka hylätään kun aken ohjeistuksessa ei puhuta nousuajoista mitään. Sitten veho ja katsastusasema alkoivat keskenään vääntämään asiasta.
Aken dokumentissa todetaan että ryntäytys tulee suorittaa painamalla kaasupoljin pohjaan alle sekunnissa. "Vapaassa kiihdytyksessä moottorin on saavutettava normaali ruiskutuksen katkaisun pyörintänopeus tai valmistajan mittausta varten ilmoittama muu pyörintänopeus."
Soitin akelle, ja kysyin että mikä se raja-arvo oikein on nousuajalle kun aken dokumentista se ei ilmene. No, aken virkailija sitten luki minulle tuon saman tekstin ääneen ja jos nousuajat ovat poikkeavia, maahantuojan tulee ilmoittaa ne akelle. Sitten yritin kysyä, että mitäköhän nousuaikaa silloin käytetään jos maahantuoja ei ole ilmoittanut niin akella ei tiedetty. Aken ohjeessahan ei puhuta nousuajasta mitään, ainoastaan "kaasupoljin painettava pohjaan alle sekunnissa". Aken virkailija ei löytänyt mitään fordin ilmoittamia poikkeavia nousuaikoja.
Tattarisuon autokatsastuksessa, jossa hylsy tuli kahteen otteeseen sanottiin että nousuaikaraja on 2 sekuntia. Kävin toisella konttorilla kyselemässä tyhmiä ja siellä sanottiin "en muista tarkalleen mutta jotain 5 sekuntia".
Eli mitä vittuperkelettä. Mistään aken ohjeista ei löydy nousuajoille mitään kriteerejä tai ohjearvoja, mutta katsastusinsinööreillä näyttää olevan oikeus keksiä omasta päästään tämä nousuarvo ja hylätä auto sillä perusteella!?!?!
Kyllä nyt pientä ihmistä kusetetaan silmään!
Vaikka aluksi haukuin vehoa, näyttää siltä että katsastuskonttorit vetelevät hatusta mittauskriteerejä. Veholle propsit siitä, että ottivat asiakseen hoitaa vänkäämisen konttorin kanssa meikäläisen puolesta. Veholla oltiin vähän kummissaan ku oli kuulemma tullut huoltoon toinenkin fordi jossa oli sama "vika" ja nyt pitäis huoltaa autoja joissa ei ole mitään vialla.
No onneksi taunus sentään sai leiman ja oli niin reilu katsastusmies ettei laittanut huomautusta surkeista pyyhkijänsulista koska siitä olis tullut neljäs huomautus ja hylsy.
Nyt auto oli taas Veholla. Vehon mukaan auto toimii ihan normaalisti, eikä mitään vikaa ole ja ihmettelevät, millä kriteerein nämä päästömittaukset muka hylätään kun aken ohjeistuksessa ei puhuta nousuajoista mitään. Sitten veho ja katsastusasema alkoivat keskenään vääntämään asiasta.
Aken dokumentissa todetaan että ryntäytys tulee suorittaa painamalla kaasupoljin pohjaan alle sekunnissa. "Vapaassa kiihdytyksessä moottorin on saavutettava normaali ruiskutuksen katkaisun pyörintänopeus tai valmistajan mittausta varten ilmoittama muu pyörintänopeus."
Soitin akelle, ja kysyin että mikä se raja-arvo oikein on nousuajalle kun aken dokumentista se ei ilmene. No, aken virkailija sitten luki minulle tuon saman tekstin ääneen ja jos nousuajat ovat poikkeavia, maahantuojan tulee ilmoittaa ne akelle. Sitten yritin kysyä, että mitäköhän nousuaikaa silloin käytetään jos maahantuoja ei ole ilmoittanut niin akella ei tiedetty. Aken ohjeessahan ei puhuta nousuajasta mitään, ainoastaan "kaasupoljin painettava pohjaan alle sekunnissa". Aken virkailija ei löytänyt mitään fordin ilmoittamia poikkeavia nousuaikoja.
Tattarisuon autokatsastuksessa, jossa hylsy tuli kahteen otteeseen sanottiin että nousuaikaraja on 2 sekuntia. Kävin toisella konttorilla kyselemässä tyhmiä ja siellä sanottiin "en muista tarkalleen mutta jotain 5 sekuntia".
Eli mitä vittuperkelettä. Mistään aken ohjeista ei löydy nousuajoille mitään kriteerejä tai ohjearvoja, mutta katsastusinsinööreillä näyttää olevan oikeus keksiä omasta päästään tämä nousuarvo ja hylätä auto sillä perusteella!?!?!
Kyllä nyt pientä ihmistä kusetetaan silmään!
Vaikka aluksi haukuin vehoa, näyttää siltä että katsastuskonttorit vetelevät hatusta mittauskriteerejä. Veholle propsit siitä, että ottivat asiakseen hoitaa vänkäämisen konttorin kanssa meikäläisen puolesta. Veholla oltiin vähän kummissaan ku oli kuulemma tullut huoltoon toinenkin fordi jossa oli sama "vika" ja nyt pitäis huoltaa autoja joissa ei ole mitään vialla.
No onneksi taunus sentään sai leiman ja oli niin reilu katsastusmies ettei laittanut huomautusta surkeista pyyhkijänsulista koska siitä olis tullut neljäs huomautus ja hylsy.
ei mitään muistikuvaa asiasta mut kyl laitteen pitäis olla niin tekninen et tietää ite meneekö auto läpi vai ei
Edit: katoin vielä boschin papereista eikä niissä puhuta mitään tosta nousuajasta muutaku että pitää nousta ruiskutuksen katkasuun asti
Edit: katoin vielä boschin papereista eikä niissä puhuta mitään tosta nousuajasta muutaku että pitää nousta ruiskutuksen katkasuun asti
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
- PimpBot9000
- Viestit: 322
- Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
- Paikkakunta: Helsinki
Niin sehän aika merkillistä onkin ku nyt on yhteensä tehty 3 mittausta, ja jokaisessa printissä lukee "hyväksytty". Katsastusmiehet taitaa vaan vetää hatustaan jollain mutu-muistikuvalla sääntöjä.Samu kirjoitti:ei mitään muistikuvaa asiasta mut kyl laitteen pitäis olla niin tekninen et tietää ite meneekö auto läpi vai ei
Edit: katoin vielä boschin papereista eikä niissä puhuta mitään tosta nousuajasta muutaku että pitää nousta ruiskutuksen katkasuun asti
tätä ongelmaa on yritetty ratkaista eri vempaimillaPimpBot9000 kirjoitti:Niin sehän aika merkillistä onkin ku nyt on yhteensä tehty 3 mittausta, ja jokaisessa printissä lukee "hyväksytty". Katsastusmiehet taitaa vaan vetää hatustaan jollain mutu-muistikuvalla sääntöjä.Samu kirjoitti:ei mitään muistikuvaa asiasta mut kyl laitteen pitäis olla niin tekninen et tietää ite meneekö auto läpi vai ei
Edit: katoin vielä boschin papereista eikä niissä puhuta mitään tosta nousuajasta muutaku että pitää nousta ruiskutuksen katkasuun asti
mm. iskaridyno joka kertoo oikeen tarkasti iskarien kunnon.. jos kaikki iskarit tasasesti yhtä paskoja
niin läpi meni..
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..