käyttöautoa hakemassa..

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

käyttöautoa hakemassa..

Viesti Kirjoittaja ft79 »

olis tarvetta isolle farmarille joka luonnollisesti on dieseli ja mielummin vielä automaatti
hinta n.7000€

ja mitään 6.2L caprice classicia ei olla hankkimassa koska
kilometrejä tulee vuodessa lähemmäs 80tkm joten polttoaineen
kulutus saisi olla pieni.. jos se nyt voi ikinä olla riittävän pieni :roll:

Katseltu on E mersua, 5-sarjan BMW:tä, Audi A6:sta
mutta onko kenelläkään kokemuksia vastaavista autoista??

E Mersuistahan menee suuttimet n.400€ kpl
BMW:tä taitaa hajota koko kone
Audista menee nokka-akselit (n.1200€ kaikkine hilppeineen..)

eli ihän sitä uskalla mitään ostaa tosta hintaluokasta.. :lol: :lol:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

mersu pitää olla W211 että tohtii ees harkita, W210 on vaivainen malli joka lailla..
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

samiharju kirjoitti:mersu pitää olla W211 että tohtii ees harkita, W210 on vaivainen malli joka lailla..

eikös E sarja parantunut melkolailla -00 vuodesta.. mm. ruostesuojaus?
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Mulkkari scorpio 2.5dieselillä 8)
Avatar
ft79
Viestit: 2091
Liittynyt: 20 Huhti 2005, 16:42
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

henu kirjoitti:Mulkkari scorpio 2.5dieselillä 8)
ei kyllä istu omaan silmään mitenkään.. :roll:
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
Tehro
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tehro »

Ollaan pahasti hinta luokassa jossa on oikeasti aika paljon kuonaa suht uusia ei kotjattu vielä mitään ja kaikki viat stanan kalliita, katot jonku vanhan diesel mersun ja ajat loputtomiin siis kahekskyt luvulta.
Ei taidolla, ei tiedolla vaan tunteella
Muurahainen
Viestit: 484
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Muurahainen »

Tehro puhuu täysin asiaa.
Avatar
Januzki
Viestit: 1149
Liittynyt: 12 Loka 2004, 22:35
Paikkakunta: Kajaani/Oulu

Viesti Kirjoittaja Januzki »

Mk3 Mondeo. Itellä ollu vuodenpäivät tommone 2.0 TDCi (commonrail) 130hv moottorilla (vakiona penkitetty, moottorilta ~150hv). Ostaessa mittarissa oli 246tkm, nyt 268tkm. Ainoa vika tähän asti tuo kaksoismassavauhtis/kytkin/startti -paketti. Englannista nuo kaikki uutena rahteineen noin 500€. Kaikissa on ilmastointi vakiona, ambientessa ainoana manuaalinen ilmastointi, muissa automaatti. Lähes jokasesta löytyy vakkari. Ajotietokone löytyy ilmeisesti vain Ghia mallista (2001-2003 vuosimalleissa), mut ei oo kovin monipuolinen/tarpeellinen. Jos tämmösestä innostuu, niin ehdottomasti kannattaa kattoo ovien alareunojen kittisaumat ja kontin alareunan sauma! ;)

Plussat:
- Hyvin vääntävä moottori
- Pieni kulutus (5,2-5,6 l/100km maantiellä); maksimikulutus puhtaasti kaupunkiajossa, ilman roikkaa -20 pakkasesta tulille yms. pahimmillaan 8,2 l/100km
- Ajettavuus
- Hinta varusteiden määrään nähden

Miinukset:
- Kaksoismassavauhtipyörä/kytkin/startti -kokonaisuus (250tkm ja älytön täristys) tyyppivika
- Suuttimet Commonrailissa tyyppivikana ~300 tkm. kohdalla (1000-1200€ kaikkineen laiteltuna)
(- Kuskin perseenlämmitin (ei oo tähän asti toiminu yhdessäkään mk3 Mondeossa, 4 koeajettu) )
- Lerssi vaan ei yksinkertaisesti kasva yhtä pitkäks, ku esim. BMW:n laittamalla :lol:


Meisseli W210: Esim. se 2.9TD moottori jakajapumpulla on ihan kestävä moottori ja jaksaa viedä koria ihan mukavasti, ei ongelmia commonrail-suuttimien (cdi) kanssa. Tuo 2.9 pienempiruokainen, ku se 3.0 suora-6. Ongelmana aika paha mätäneminen ja alustaan saa vaihdella koiranluita ja niveliä vähän väliä.

BMW (E39?): paljo varusteita, ajettavuus parempi ku Väykyssä, moottorivikoja 3-litrasissa dieseleissä (mitkähän läpät ne on joku tyyppivika), suuri kulutus varsinki talvikelissä.

Audi A6?: Valitse mielummin 1.9 TDI, kuin 2.5 TDI. Jos kuitenkin pitää saada isommalla koneella, niin vm. 2003-> nokka-akseliongelma pitäis olla korjattu. Ilmeisesti tuo moottoritunnus pitäis alkaa B:llä eikä A:lla , jotta nokkaongelmia ei ois? Audi-clubilta keskustelua tuosta V6:sta


Vuosi sitten pyörin ite saman ongelman kans, sillä erolla että BMW ei tule kysymykseenkään. Audi jäi pois noiden huonossa maineessa olevien V6-moottorien takia ja silloin noi 1.9TDI:llä olevat A6 ois menny yli budjetin. Mersu jäi sitten pois ruostevaurioiden takia ja sen takia, kun ne kilometrit suurimmassa osassa alkaa kummittelemaan. Mondeo sattu sitten löytymään läheltä ja entinen auto meni sopivasti vaihdossa. Tyytyväinen ollu ostokseeni, pitää vissiin koputtaa puuta? :twisted:

Jospa näistä nyt jotain apua olis..
Avatar
Hessu
Viestit: 709
Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Sohaistaan kepillä muurahaispesää ja ehdotetaan Citroen C5 HDI. Jos otat auton 2.2 HDI:lla tai Facelift-mallina 2005 -> niin siinä ei ole surullisenkuuluisaa PSA AL4 lootaa vaan 2.2:ssa ZF tai faceliftissä 6-pykäläinen Aisin. Tilaa on, kyyti on hyvää eikä ruostu.
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

Sohaistaan vähän lisää, :lol: kun tonne ranskalaisiin päästiin. Peugeot 407 hdi farkku. On ison kokoinen ja helkkarin hyvä/mukava ajaa, kuten ranskalaiset yleensä. Tosin korin osat kalliittaa, esim uusi etupuskuri reippaasti yli tuhat ekua. Kori käsitelty huolella ei ruostu. Tosin arvo laskee nopeasti, niin kuin patonkituotteilla on tapana.

Mk3 mondeo on kyl hyvä vaihtoehto, perustylsä auto, edulliset varaosat, eikä näissä kauheesti vikoja ole. Tuo saumakittivika näissä se pahin on, varsinkin 2000 alkupään autoissa. Kauppaa tehdessä kannattaa kaikki luukut, myös konepelti ja takaluukku tutkia tarkkaan. Jos alkavaa kukkaa löytyy, niin katsokaa huoltokirjasta onko korin ja maalipinnan tarkistukset leimattu huoltokirjaan. Koska näissä on kuitenkin se 12 vuoden koritakuu, jos tarkistukset merkattu huoltokirjaan, sen kittivian saa takuuseen.
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

MK3 mondeo on ihan mukava pirssi ajella, farkussa vaan aika kalliit takaiskarit ( jotain 600€ kpl marmorilla )
Näitäkin niin paljon liikenteessä et paskoja löytyy varmasti, eli kannattaa tutkia kunnolla.
Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

kyllä mää kans oon tehron kans samoilla linjoilla,ostat 5-7 kpl noin 1000-1500e:n w124 mesejä (jos on pakko saada 7000e käytettyä) ja ajat meneen vaan,ei tarvii huolehtia takuista,ei huolloista, eikä varsinkaan niistä paljon puhutuista kilometreistä.. :wink: tai sit ostat jonku oikeen timantin 93-94 semmosen ni saat ehkä puolet meneen budjetista ku etit jonku siis oikeen helmen....
se huonopuolihan noissa on ettei niitten huoltoihin saa kulumaan rahaa oikeen mitenkään :roll:
ei voi "paeta" kotoo ikinä sillä verukkeella että sitä pitäs mennä pajalle korjaan.. :lol:

eikä semmosta mersua tarvii enään edes hävetä,se on jo niin vanha ettei mustalaisetkaan oo ajanu niillä vuosiin..
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

eikä ne väyryset niin huonoja oo mitä puhutaan,ne on vaan niitte kaikenmaailman skooda ja renumiesten juttuja jotka ajaa jonku 2400km vuodessa ja jeesustelevat sitte sillä kuinka tänäkään vuonna ei ollu katsastuksessa mitään vikaa, kaverin mersuun piti taas vaihtaa sitä ja tätä,tuntuu vaan yleensä jäävän sivuseikaksi noilla tyypeillä nuo ajomäärät..

ja sit ne "mersumiehet" jotka sanoo että väyrynen on huono on yleensä niitä vanhoja jääriä jotka vertaavat sitä w124 tai jopa w123 mersuun....
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Tehro
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tehro »

Täytyy viel todeta tähän väliin että Bujetissa taidetaan jäädä vielä aika useasti alle 03 mallisten vehkeiden varjoon. Ainakin näin nettiauton perusteella tosin sen hinnat nyt ei aina oo ihan realistisia.

Ja mersuista vielä oon lykänny tossa viime vuonna merssulla jotain 50000 ja aika kivasti on toiminu nyt kun on 300tuhatta saavutettu nii pitäis varmaan tehä alustalle jotain, välykset kasvanu siellä ja nopeesti, aika perus luotettava tosin on kyl bensa koneella, ja onhan tuoki haukotellu.

Harmillista ettei Avensis mahdu budjettiin ne tuntuu aikasta luotettavilta ,mutta tylsiä tosin mikäpä näistä nyky vehkeistä ei olisi.

Onko noilla A4/A6 jotain tila eroja farkuissa?kumminkin jäävät liian pieneksi heti kuten kaikki autot tai sit vika on vaan mussa kun aina pitää jotain kuljettaa...
Ei taidolla, ei tiedolla vaan tunteella
Tomi
Viestit: 636
Liittynyt: 06 Syys 2007, 17:12
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Tomi »

No väyrysestä (w210) senverran,että mulla on sellanen 431000 ajettu orkkis suuttimilla ja turbo vaihdettu kerran n.30t sitten. savuarvo oli katsastuksessa 0,7 ja laatikko vaihtaa hienosti ja on vedetty 1500kg kärryä välillä aika haipakkaakin,eikä mitään ongelmaa.ruostetta on senverran,kun voi olettaa -98 autossa olevan..

Että se niistä "paskoista" autoista... Ranskalaisethan ne onkin oikotie onneen :lol: :lol: :lol: !!
Mikä ei tapa se sattuu aivan saatanasti!

Taunus 2.0i -72
Vastaa Viestiin