2000hp ford mylly

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

taunus.ht
Viestit: 29
Liittynyt: 03 Marras 2006, 22:21
Paikkakunta: Kalajoki

2000hp ford mylly

Viesti Kirjoittaja taunus.ht »

Aika pro meininkiä, onneksi on sentään kone oikean merkkinen jotta voi vapautuneesti ihailla.
Perusmylly samantapainen kuin Zzz Zzz -Granadassa mutta toteutus vähän erilainen, johtuen siitä että rakentavat pää alaspäin :lol:

http://passionford.com/forum/restoratio ... ralia.html
Tehro
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tehro »

ku tää ois joissain oikeessa korissa. :)
Ei taidolla, ei tiedolla vaan tunteella
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

eikös tuo motti oo lincolnin peruja ainaki samanmoinen on kamun mark8 lincossa 4,6 four cam
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Avatar
Tauski
Viestit: 93
Liittynyt: 07 Elo 2008, 22:33

Viesti Kirjoittaja Tauski »

No ainakin harvemmin tanarin keulilla nähty :roll: , tosin ausseissa voi olla yleinenkin tiinoissa :twisted: jospas muuttaskin sinnepäin, tosin siellä taitaa valkoista voimaa harvemmin sadella :roll:
Taunus -73 2d 2.0

-tämmönen budjettiratkasu
Tehro
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tehro »

No ainakin harvemmin tanarin keulilla nähty
No jos ei ihan tanarin ni vois olla jossain tyylikkäässä eikä tollasessa tuulitunneli ihmeessä :)
Ei taidolla, ei tiedolla vaan tunteella
taunus.ht
Viestit: 29
Liittynyt: 03 Marras 2006, 22:21
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja taunus.ht »

Joo kyllä samaa mottia on ollu linkkolnissaki:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Modular_engine

Itteä aina eniten mietityttää mihin koppaan vois laittaa jotta saa leimaan täälä sarvikuonomaasa.
Elikkä semmonen tyylisuunta kiinnostaa eniten missä auton ulkoasu/ oletus suorituskyvystä on mahdollisimman kaukana siitä mitä pellin alta löytyy. (Esim. vaikka P2 taunus/cosworth YB mylly)
Onko tämä sairasta? Meenkö hoitoon?

Tässä ehkä ajatus on viety pisimmälle:
http://www.youtube.com/watch?v=iFSGSL3Nrmc
ja vielä:
http://www.mat.fi/n_index.php?nav=galle ... del-a&g=13
Tehro
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tehro »

Jos sää meet sen takia hoitoon ni määki meen
Ei taidolla, ei tiedolla vaan tunteella
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

eihän se sairautta oo jos haluaa tehokkaan koneen autoon joka näyttää tehottomalta :lol: itekin ajattelin jonkun 127 laittaa vähän enemmän tehoja :D
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Avatar
taunusstyle
Viestit: 1432
Liittynyt: 02 Marras 2004, 05:03
Paikkakunta: rovaniemi

Viesti Kirjoittaja taunusstyle »

oikein mie sitten katoin.kyllä tuo motti on ihan ärhäkkä liikuttamaan kevyesti yli paritonnistaki kooppaa,hyvin reagoi kaasuun ku kävin kaverin lincoa kokeilemassa :D niin ja bensan kulutuski matka ajossa todella pieni v8 koneelle 7.6 litraa
ruoste! mitä mainioin ruuvilukite
Tehro
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tehro »

juu on tullu joskus kokeiltua kiesiä missä tuollainen vakio kunnossa ja hyvin potkii
Ei taidolla, ei tiedolla vaan tunteella
JeeSe
Viestit: 574
Liittynyt: 14 Touko 2009, 11:23
Paikkakunta: TuuSula

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Tästä tulikin mieleen semmonen juttu mikä aina välillä häiritsee pientä sairasta(?) mieltä.. Nimittäin kun aina kaikissa tämmösissä projekteissa käytetään jotaan valmista moottoria mitä vähän ehkä yritetään virittää.. Niin eikö oikeesti kukaan osaa ite tehä parempaa moottoria kuin jotkut tommoset autotehtaan sarjatuotantovehkeet.. ?
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
Luhtis
Viestit: 1054
Liittynyt: 06 Helmi 2010, 00:12

Viesti Kirjoittaja Luhtis »

Ohan noita Billet-lohkoja ja kansia ja sun muuta krääkreisink kamaa. Krääkreisink hinnoilla tietysti vaikka eihän se koskaan ilmasta oo.

ja sorvailihan se joku suomalainen kiihdytys mies ite autotallissaan titaanisen kampuran ja vaikka mitä muuta. Kylhän noit tehään mutta ne tuppaa oleen noita ääripään juttuja koska yleensä useimmille riittää se mihkä päästään kiristämällä jotain vakiokokkaretta. Kylhän toikin pari tuhatta heppaa varmaan alkajaisiks riittäs kelle vaan :)
JeeSe
Viestit: 574
Liittynyt: 14 Touko 2009, 11:23
Paikkakunta: TuuSula

Viesti Kirjoittaja JeeSe »

Nii no ehkä noissa tehdastekosissakin riittää potentiaalia ihan tarpeeksi.

Mut jos sille linjalle lähetään niin kyllähän tehdastekosista löytyy valmiita autojakin mitkä useimmille riittäis kait, mutta niitä autoja kuitenkin usein rakennetaan lähes tyhjästä ite ja moottoreita taas yleensä ei, ehkä sitten saavutetut edut ei oo vastaavia vaivaansa nähden sillä puolella.

Mutta oishan ite tehty kuitenkin aina hienompi saavutus.. :)
Nimittäin ite kun tekee, niin saa aina sellasen ku tulee.
-75 2d Sedan 2.0L Automatic
Ydinvoima on ylivoimaa!
heka
Viestit: 312
Liittynyt: 16 Joulu 2004, 23:20
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja heka »

JeeSe kirjoitti:Nii no ehkä noissa tehdastekosissakin riittää potentiaalia ihan tarpeeksi.

Mut jos sille linjalle lähetään niin kyllähän tehdastekosista löytyy valmiita autojakin mitkä useimmille riittäis kait, mutta niitä autoja kuitenkin usein rakennetaan lähes tyhjästä ite ja moottoreita taas yleensä ei, ehkä sitten saavutetut edut ei oo vastaavia vaivaansa nähden sillä puolella.

Mutta oishan ite tehty kuitenkin aina hienompi saavutus.. :)
Nimittäin ite kun tekee, niin saa aina sellasen ku tulee.
Tää vaan vaatisi ihan tajutonta budjettia ja laitteita jos lähdettäis ihan täisin puhtaalta pöydältä tekemään, saattais niitä susi lohkoja ja kansiakin (billet eli halpoja) syntyä useita susia ennen kuin jotain käyvää olis tarjolla. Ei sitä pyörää kuitenkaan aivan uusiksi kannata keksiä ja useimmille tuollaisen vaadittavat resurssit ei olisi edes mahdollisia..

Tässä suomalaisessa rallicross civicissä toki on menty melko pitkälle mm. moottori on jo likimain omaa tuotantoa.
http://www.pakkalamotorsport.fi/files/F ... 465_Pi.JPG MM.billet kansi ja moottorin pääty.
mutta taustalta löytyy toki aivan toisenlaiset resurssit kun perus rakentajalta http://www.pakkalakonepaja.fi/index.php ... vu&kieli=1 ei siinä hienosti rakennettu auto :)
taunus coupe datsun powered vaiheessa..
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone
Avatar
Jari H
Viestit: 790
Liittynyt: 28 Heinä 2005, 12:19
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja Jari H »

Luhtis kirjoitti:Ohan noita Billet-lohkoja ja kansia ja sun muuta krääkreisink kamaa. Krääkreisink hinnoilla tietysti vaikka eihän se koskaan ilmasta oo.

ja sorvailihan se joku suomalainen kiihdytys mies ite autotallissaan titaanisen kampuran ja vaikka mitä muuta. Kylhän noit tehään mutta ne tuppaa oleen noita ääripään juttuja koska yleensä useimmille riittää se mihkä päästään kiristämällä jotain vakiokokkaretta. Kylhän toikin pari tuhatta heppaa varmaan alkajaisiks riittäs kelle vaan :)
Peltola nikkaroi semmosesta 1700€ alsa kuutiosta lohkon, kun orkkis bemarin rautalohko rupesi venymään 1000hepalla. Ja se on sentään vaan 1600cc.

Taitais aika monelta jäädä moottori tyhjästä tekemättä, vaikka pinkka olisikin kunnossa...
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Vastaa Viestiin