Sivu 2/2

Lähetetty: 07 Helmi 2007, 23:42
Kirjoittaja Viipo
joo, itelläkin joutu kesäauto talvikäyttikseksi, kun pakkaset yllätti. Turha mahtas olla yrittää HJ:tä starttailla koulun parkkipaikalta päivän päätteeksi, kun se seisoo -30 asteessä kymmenen tuntia. Pontiakissa ei lohkolämppäriä ole ollenkaan, mutta iloisesti lähtee käyntiin vielä yli -30... voimansiirto on vaan vähä toista mieltä liikkeellelähtemisestä, eikä pykäliä meinaa löytyä :/

Lähetetty: 10 Helmi 2007, 23:16
Kirjoittaja Janzamar
Witthu..ei lähellekään käyntiin enää ilman tuntia lämppärissä :) ..
Ei vaan jaksa pyörittää.

Lähetetty: 11 Helmi 2007, 00:29
Kirjoittaja Janzamar
Janzamar kirjoitti:Witthu..ei lähellekään käyntiin enää ilman tuntia lämppärissä :) ..
Ei vaan jaksa pyörittää.
Ja ollu jo yli tunnin eikä vieläkään jaksa herätä,saas nähdä onko
akku jäätyny ja valmis sitä kautta.
Olkoon nyt yön yli roikassa ja aamusta katotaan..hyvällä säkällä on kuitti vielä jäljellä niin takuuseen pitäis mennä,ei oo vielä 3:a vuotta ollu :roll:

Lähetetty: 11 Helmi 2007, 01:11
Kirjoittaja Kimmo
Riippuu tietty mikä akku on kyseessä,mut taitaa noi takuut olla max 2v.

Lähetetty: 11 Helmi 2007, 15:17
Kirjoittaja Janzamar
Opelin joku akku,3:n vuoden takuu..
Kyllä tuo nyt tuntuis toimivan taas kun on lauhempaa,mutta
kai se pitäis rasitus-mittauksessa käyttää.

Lähetetty: 13 Helmi 2007, 23:13
Kirjoittaja Mois
Ei noi takuut oo pitkiä, mut kyl akun pitää kestää vähintään se 8 vuotta! Toiset akut kestää paljo pidempäänkin... Meiän traktoris on vuonna -99 käytöstä poistetut akut, siis toisesta koneesta ja yhä pelaa...

Lähetetty: 14 Helmi 2007, 13:38
Kirjoittaja Viipo
sekin riippuu ihan miten usein ja miten syvään ne puretaan.
Normikäytössä akku kestää helposti sen kaheksan vuotta, jos aina vaan käynnistetään, ja ajetaan sen verran että se kerkee latautua täyteen, eikä sitä ikinä ns. syväpureta, eli startata tyhjäksi tai jätetä säännöllisin väliajoin autoon valoja päälle.
Sen sijaan 3 vuotta on jo hyvin, jos akku jatkuvasti tyhjennetään kokonaan ja ladataan sitten pikalaturilla täyteen.

Lähetetty: 14 Helmi 2007, 13:47
Kirjoittaja Mois
Joo, tottakai se akun kesto riippuu käyttötavasta :)
Jotkut akut vaan tuntuu kestävän todella pitkään ja toiset taas ei :D
Micras kesti kans jotaa 8 vuotta akku ja pelais varmaan vielkii jos oisin viimme kesän muistan tarkistaa nesteet. Oli päässy kuiviin eikä yks kenno enää suostunnu ottaa varausta... Bemaris vähä sama homma, oli päässy tyhjäks viimme talvena eikä enää ottannu latausta kunnolla. Alkuperänen akku oli siinäkin.

Lähetetty: 14 Helmi 2007, 14:27
Kirjoittaja teroniusmonk
Hinta varmaan sanelee tossakin aika paljon, mulla on joku kiinalainen "yokoshino" ja päiväys on kolmen vuoden takaa. Aivan finaalissa jo. :roll: Viimeks ku ostin akun ni se kesti mun ajossa yli viis vuotta, mut se oli joku vähän kalliimpi.

Lähetetty: 15 Helmi 2007, 19:32
Kirjoittaja Mois
3 viimmist akkuu mitä oon ostannu, on ollu Vartoja...

Lähetetty: 15 Helmi 2007, 22:33
Kirjoittaja Paussi
Varta on varma :)

Lähetetty: 16 Helmi 2007, 02:40
Kirjoittaja gepardi
Paussi kirjoitti:Varta on varma :)
Boschi on satavarma! Loppu ainakin mulla leikkiminen, kun ostin boschin.

Lähetetty: 16 Helmi 2007, 15:09
Kirjoittaja Herkko
gepardi kirjoitti:
Paussi kirjoitti:Varta on varma :)
Boschi on satavarma! Loppu ainakin mulla leikkiminen, kun ostin boschin.
Paikallisen akkuliikkeen mukaan
sama akku,eri teksti.
Varta/Bosch.

Nimim.toissapäivänä akun ostanut. :wink:

Lähetetty: 17 Helmi 2007, 03:19
Kirjoittaja Mois
Herkko kirjoitti:
gepardi kirjoitti:
Paussi kirjoitti:Varta on varma :)
Boschi on satavarma! Loppu ainakin mulla leikkiminen, kun ostin boschin.
Paikallisen akkuliikkeen mukaan
sama akku,eri teksti.
Varta/Bosch.

Nimim.toissapäivänä akun ostanut. :wink:
eri merkki