risoo...

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

haapis75
Viestit: 196
Liittynyt: 06 Tammi 2010, 19:38
Paikkakunta: joutsa

Re: risoo...

Viesti Kirjoittaja haapis75 »

Eutanasian kannalla. Töpselit irti pakkohengittimistä.. Itseä risoo ..tusti että on selkä. Ja vielä kipeä sellainen. Pitäis saada tallia talvikuntoon, mutta mites rakennat kun sattuu. Persiistä onpi nyt kaikki :evil:
VAUHTI TAPPAA!!
Osta TRANSIT, elät ikuisesti!!!
Vermilion
Viestit: 1639
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: risoo...

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Samu kirjoitti:risoo turhake nimeltä turbo...mukavaa putsailla intercooler ja koko imupuoli moottorista. "vähän" oli mustaa joka paikassa ja laakeri niin jumissa ettei sormilla enää pyörinyt. :seko:
Ilman sitä "turhaketta" ei se auto liiku mihinkään. Ennen oli sanota, että mikään ei voita kuutiotuumia... nyt ei enään pidä paikkansa, koska se turbo ajaa niitten kuution tuumien asian..
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Re: risoo...

Viesti Kirjoittaja Samu »

koskaan en ahdettua autoa tuu itelle ostamaan tai tekemään...vapari on vapari. :peukku:
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Muurahainen
Viestit: 484
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 01:46
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: risoo...

Viesti Kirjoittaja Muurahainen »

Samu kirjoitti:koskaan en ahdettua autoa tuu itelle ostamaan tai tekemään...vapari on vapari. :peukku:
Älä vaan ikinä vahingossa kokeile remmiahdettua autoa.
Tarkoitan siis ruuvi / roots tyyppistä ei mitään centrifugi höpötyksiä.
Avatar
Polara1970
Viestit: 47
Liittynyt: 22 Tammi 2009, 04:51

Re: risoo...

Viesti Kirjoittaja Polara1970 »

Vermilion kirjoitti:
Samu kirjoitti:risoo turhake nimeltä turbo...mukavaa putsailla intercooler ja koko imupuoli moottorista. "vähän" oli mustaa joka paikassa ja laakeri niin jumissa ettei sormilla enää pyörinyt. :seko:
Ilman sitä "turhaketta" ei se auto liiku mihinkään. Ennen oli sanota, että mikään ei voita kuutiotuumia... nyt ei enään pidä paikkansa, koska se turbo ajaa niitten kuution tuumien asian..
Niin, mutta entäpäs jos niihin kuution tuumiin lisätään turhake tai kaks... :D

Kai niillä kuutiotuumilla siltikin on vielä jotakin merkitystä, vai minkä takia et sitten itse tehnyt Capriin konetta vaikkapa 1,3 OHC:stä 2,9:n sijaan? :)
Vermilion
Viestit: 1639
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: risoo...

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Emmä missään sanonnu sitä että kuutiotuumat + puhalimet ei olis myös jeeh....
Ne on jeesh! Mutta pelkät kuutiotuumat ei enään riitä.
Kuution tuumilla on vaan vaikutusta siihen, ajomukavuuteen pääasiassa. Ei se oikein
kiva ole jos on autossa moottori joka kiertää 10.000rpm ja toiminta alue moottorissa on 6.500=>10.000rpm.
Jos ajat ton ulkopuolella niin se sammuu siihen paikkaan. "tyhjäkäynti sellaset 4500rpm"


https://www.youtube.com/watch?v=AH_eEAi ... e=youtu.be

Ööö ja toiseksi, ei mulla mitään 2.9 ole, kummaan poruhkaa.... kun puhutaan ihan eriasioista...
Autossa on sellanen moottori kuin korissakin on ollu saatavana. Jos olis lähtenny sille tielle
niin ei olis enään fordin konetta vaan joko Supran 3.0 tai Nissanin 3.x moottori.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
Polara1970
Viestit: 47
Liittynyt: 22 Tammi 2009, 04:51

Re: risoo...

Viesti Kirjoittaja Polara1970 »

Vermilion kirjoitti:Emmä missään sanonnu sitä että kuutiotuumat + puhalimet ei olis myös jeeh....
Ne on jeesh! Mutta pelkät kuutiotuumat ei enään riitä.
Kuution tuumilla on vaan vaikutusta siihen, ajomukavuuteen pääasiassa. Ei se oikein
kiva ole jos on autossa moottori joka kiertää 10.000rpm ja toiminta alue moottorissa on 6.500=>10.000rpm.
Jos ajat ton ulkopuolella niin se sammuu siihen paikkaan. "tyhjäkäynti sellaset 4500rpm"


https://www.youtube.com/watch?v=AH_eEAi ... e=youtu.be

Ööö ja toiseksi, ei mulla mitään 2.9 ole, kummaan poruhkaa.... kun puhutaan ihan eriasioista...
Autossa on sellanen moottori kuin korissakin on ollu saatavana. Jos olis lähtenny sille tielle
niin ei olis enään fordin konetta vaan joko Supran 3.0 tai Nissanin 3.x moottori.
Ok, eli toisin sanoen kaikki moottorit tilavuuteen katsomatta on jees, kunhan niissä on puhallin/puhaltimet? :lol:

Tarkoitin lähinnä sitä että niistä kuutioista on hyötyä siinä ahdetussakin moottorissa. Itse omalla sairaalla tavalla ajatellut niin että loppujen lopuksi ne kuutiot on kuitenkin se ”kingi” tietyllä tavalla. Kevyt koppa varmasti jollakin pienemmällä turbokoneella jossa paineet pitkälle toista kiloa, joka kiertää tuonne 10000 hujakoille, liikkuu varmasti kepeästi, tai sanotaan niin, että lentää sopivilla välityksillä, mutta jos koitetaan saada 2 kertaa painavampi koppa liikkumaan samalla tavalla, tarvitaan yleensä myös niitä kuutioita enemmän. Ja jos tehdään kaksi samantehoista eri kokoista moottoria, niin se suurempi on aina helpompi ajettava , koska yleensä siitä pienemmästä tulee selvästi piikikkäämpi (kuten itsekin selitit) kapeamman vetoalueen takia, niin kuin viritetty mopo yleensäkin.

Tuossa linkittämässäsi videon pätkässä olevien autojen painoero olisi mukava tietää, sillä normaalissa katukunnossa tuollainen kadetti painaa muistaakseni jotakin 750-850kg (?), ja malibu noin 1500-1600kg. Kevyemmässä kopassa tuplaturbo v8 (?) ja painavammassa kopassa vapari kasi, jotenkin kuulostaa siltä, ettei voittajasta ole epäselvyyttä, jos vaan pitoja riittää. Mutta joo, kyllä kadetissa näytti olevan ruuti kuivaa. 8) Mutta tuskin malibunkaan kone mopoimmasta päästä oli.

Joskus toistakymmentä vuotta sitten tuli seurattua vierestä erään katu b-ryhmän vehkeen rakentelua. Siinä oli silloin 8 venttiilinen 1,8 litrainen tuplakaasareilla ja turbolla terästetty moottori, jatkonaan Supran 5-vaihteinen laatikko, nelilinkki ja hiacen kavennettu taka-akseli ym. Siitä irtosi yli 500 heppaa ja yli 500Nm (muistaakseni) vääntöä, mutta kyllä siinä tyhjäkäynti kumminkin oli ihan normaalihkolla tasolla, ei se missään 4500 kierroksessa huutanut, vaikka vaihtokierrokset olikin muistaakseni jossakin 9-9500 kiepin kohdilla. Myös katuliikennöinti sillä näkyi onnistuvan ihan ok kunhan oli maltillinen kaasun kanssa, sillä muuten se suti millä vaihteella tahansa.

Aha, sorry, sekoitin ilmeisesti johonkin toiseen jolla oli Caprissa 2,9 turbomoottori, joko tällä tai jollakin toisella sivustolla. Eli oliko sulla sitten 3.0 essex vai 2,8 colggi höystettynä turbolla? Vai saiko mk1 koppaan edes 2,8 konetta, tai oliko sulla jokin muu kuin mk1? :roll:
Ilmeisesti sekoitin totaalisesti johonkin toiseen, kun muistelin että olisit aiemmin ylistänyt turbotettuja bemarin kutosia, eikä japsivehkeitä.

Ja sorry kun meni vähän aiheen ohitse. :oops:
Vermilion
Viestit: 1639
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: risoo...

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

https://www.youtube.com/watch?v=kFA-CIb-PnM

Tossa Capri 2.8 + Turbo

On noita myös
http://www.uniquecarsandparts.com.au/ca ... _turbo.php

http://www.turbotechnics.com/news/capri.htm


Niin kuutiotuumat tuo ajomukavuutta ja ns lähdön helpoutta kun auto ei dumppaa kuten pienillä turbokoneilla on tapana. Helpoin autohan on ajaa joku remmiahdettu V8.... Iso moottori vääntää komeesti matalalta, vaikka perävälityskin ois harva. Esim volvoissa sitä väännön tuntua on saatu aikaan tiheällä perävälityksellä. Mitää tulee hiacen perään niin se aika huonoa tavaraa.... 1600 toyotan moottorilla rikottu useampia niitä... viimeeksi viime kesänä. Ilmeisestä hyviä peräiä on BMW M5 erilisjuositettu perä vahvisttettuna ja Fordin 9" perä. Myös Dana ja 8.8" perä on jeesh. Muut ei kestä mitään. "Varmaan sieltä joku kestävä löytyy noitten lisäksi mutta volvoissa ja hiacessa perät ei ole oikeesti kestäviä.

BMW M5 3.8l moottori on hieno mutta ei kestä 1000heppaa lohkoissa vika. Jos ettii kestävää niin 2.4, 2,8 ja 3.0 litraiset bmw moottorin on jeesh ainakin. Suprassa kuitenkin yksi parhaista. Muita mainittavin moottoreita on 1.6 toyota moottori ja nissanissa oleva 3.8litrtainen.

Ongelmana noissa isoissa kasessa on että ne ei kierrä enään ison iskupituuden takia... Toki teräskamoilla päästään aika pitkälle kuten tuon Kouvolan kiihdytysmiehen kanssa kun siellä oli 13.2litrainen moottori jonka hylkäsi ja ajaa nykyään jollain 8 litran turbo vai oliko se remmiahdetulla V8:lla.

Pienillä koneilla ei pysty käyttämään automaattiloottaa kun se ei toimi halutulla tavalla sen takia käytetään noita lenkoa yms vaihteistoja.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
haapis75
Viestit: 196
Liittynyt: 06 Tammi 2010, 19:38
Paikkakunta: joutsa

Re: risoo...

Viesti Kirjoittaja haapis75 »

Iso reikä itsesuojeluvaiston kohdalla päänupissa on antanu monesti anteeks kuution tuumien ja ahistimien puutos tiloja... Mulle on tehoja tärkeempää osata käyttää olemassa olevia ajo-omituisuuksia hyödyksi sekä hiekalla että asvaltilla. Litrasatasella mk1 Fiestallakin pystyy ajamaan radallakin yllättävän kovaa, kunhan ei turhia jarruttele... :lol:
VAUHTI TAPPAA!!
Osta TRANSIT, elät ikuisesti!!!
Vermilion
Viestit: 1639
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: risoo...

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

haapis75 kirjoitti:Iso reikä itsesuojeluvaiston kohdalla päänupissa on antanu monesti anteeks kuution tuumien ja ahistimien puutos tiloja... Mulle on tehoja tärkeempää osata käyttää olemassa olevia ajo-omituisuuksia hyödyksi sekä hiekalla että asvaltilla. Litrasatasella mk1 Fiestallakin pystyy ajamaan radallakin yllättävän kovaa, kunhan ei turhia jarruttele... :lol:
Joo tuo on totta... ite kävin testaamassa rata-ajoa tykkimäen moottoriradalla joskus tyyliin 10 vuotta sitten pappatunturilla.... kyllähän se oli kivaa niin kuan kuin rupes ahnetimaan mutkissa meinasin jysäyttää hiekan kautta kunnolla ulos... selvisin ihmeen kaupalla ilman kaatumista ja kolhimista. Sen jälkeen en ole radalla muualla kuin kerran ahvenistolla käyny ajamassa. Sielläkäkin meinas tulla kahdessa kohtaa kaide kosketus Caprilla... aikaa noin 5 vuotta. Sen jälkeen en oo käyny ajamassa radalla. Ehkä joskus taas.

Enemmän kiinnostaa nykyään se kiihtyvyys tyyliin 80km-200kmh.... Alemmissa nopeuksissa se on renkaan savutusta. Toki jos olis leveemmät ja pitävämmät gummit se olis varmaan ihan jeesh pienemmissäkin nopeuksissa. Autoa en ole tehny hiekalle... asfatille ainoastaan. Ajo-ominaisuuksia ei pysty kauheesti enään asfaltilla parantamaan.... Fiastalla joku mutkikas ns hidas rata on varmaan ihan jeesh mutta jos puhutaan vaikka alastarosta niin tehon puute alkaa varmaan siinä vaivaamaan aika lailla... Radalla yleensä tärkeimmät ominaisuudet on renkaiden pito ja jarrut... Tiedä itellä että pito ei ole läheskään riittävä ja jarrut kestää nykyisillä keraamisilla jarrupaloilla ainakin 2 kierrosta ahvenistolla. En tiedä isommista kierrosmääristä mitään. Varmaan noikin jää liian pieneksi.

Kuutio tuumat tuo yleensä sitä ajomukavuutta... vaikka ne olisi vähän normaalia kireämpiä. Useasti esim rallycross autoissa on olemattomat alakierros väännöt ja oikeastaan niillä esim ei pysty ajamaan katuliikenteessä. Toinen mikä on niin sintteri kytkin on ehdoton NO-NO.
Serkku osti just 1.6 Ecoboost Mountune fiestan ihan jeesh, mutta isoin vika on lukon puute.
Noin 200 heppaa vissiin siinä on ja tehdastakuu vielä vuoden.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
Polara1970
Viestit: 47
Liittynyt: 22 Tammi 2009, 04:51

Re: risoo...

Viesti Kirjoittaja Polara1970 »

haapis75 kirjoitti:Iso reikä itsesuojeluvaiston kohdalla päänupissa on antanu monesti anteeks kuution tuumien ja ahistimien puutos tiloja... Mulle on tehoja tärkeempää osata käyttää olemassa olevia ajo-omituisuuksia hyödyksi sekä hiekalla että asvaltilla. Litrasatasella mk1 Fiestallakin pystyy ajamaan radallakin yllättävän kovaa, kunhan ei turhia jarruttele... :lol:
Joo, tuollaisella ajavalla täytyy jonkinmoinen reikä päässä ollakin, johtuen lähinnä juurikin tuosta kuution tuumien tai hyrrän puutostilasta, nimimerkillä kokemusta on. :lol:

Tuosta tuli mieleeni ehkä pahin autonhankintamoka jonka koskaan olen tehnyt. Jaanpahan tässä nyt sen kaikkien luettavaksi. Eikä tosiaankaan ole tarkoitus morkata kenenkään autoja/harrasteita, vaan alla oleva teksti kertoo kuinka itse henkilökohtaisesti koen asian, kun muutenkaan en ole koskaan pitänyt koppimopoista ja etuvedoista.
Tulipa kuitenkin joskus vuosia sitten kumminkin hommattua hetken mielijohteesta vähän niinku kokeeksi käyttöautoksi mk1 fiesta litrasella koneella. Hitsasin, ja maalasin sen jopa uudestaan (ei mikään mattamusta käläkäläpullomaalaus, vaan kohtuu hyvillä pohjatöillä kiiltävä akryyli ruiskulla vedettynä), ja siitä tuli ihan siisti peli, ainakin mitä nyt sellaisesta yleensäkään pystyy omasta mielestäni tulemaan.
Sillä joutui lähes aina ajamaan kaasu pohjassa, lähes missä tahansa, ja silti tuntui että olin tientukkona. Moottoritielle liittyminen varsinkin vilkkaamman liikenteen aikaan oli yhtä helvettiä, kun ei saanut moottoritien rampilla sitä edes lain sallimaan vauhtiin, niin yritä siinä sitten pujahtaa johonkin väliin kun itsellä vauhtia just ja just päälle 80 ja muut menee yli 100:sta. Mutta annas olla jos siihen eksyi vielä joku nysvä eteen hidastelemaan jotakin 60-70, niin ei sitä saanut enää tuosta paljoa kovempaa menemään kun joutui jo motarille liittymään, siinä vaiheessa olo oli kyllä aika kamikaze lentäjämäinen. Sillä täytyikin kiihdyttää jo ennen motarin ramppia laittomiin nopeuksiin, jos meinas että sai satasen tai vähän päälle vauhtia motarille. Ja useimmitenhan rampin alut ovat pitkiä jyrkähköjä mutkia, niin ne mentiinkin sitten lähes kahdella pyörällä. Motarilla jalka konehuoneen puolella, kone huutaa aivan saatananmoisilla kierroksilla koko ajan, radion hanikat kaakossa etkä silti meinaa kuulla radiosta mitään, ja annas olla kun tuli vähän kovempi vastatuuli, niin väkisin vauhti tippu reippaasti alle 100:sen.
Talvella jouduin sillä ehkä tähän mennessä vaarallisimpiin tilanteisiin ikinä, johtuen lähinnä siitä että olen aina ajanut takavetoautoilla, ja vaikka suurin piirtein tiedän mitä etuvedolla tietyssä tilanteessa pitääkin tehdä, on kuitenkin takavedon hallinta luissa ja ytimissä, niin äkkitilanteissa sitä kumminkin reagoi aina niin kuin takavetoautoilla ajaessa. Tästä johtuen meinasin ollakin lepikossa muutaman kerran, mutta sain kuin sainkin sen pidettyä tiellä, vaikka vähän aikaa hytti olikin täynnä käsiä ja pumppu meinas hyppiä kurkusta pihalle. Jokainen varmaan tietää mitä tapahtuu kun etuvetokikkare lähtee sivuluisuun ja samalla löysätään kaasua, jolloin etupyörät alkaa jarruttaa. Muutenkin etuvedot on mielestäni melkosia ”hakijoita” liukkaalla kelillä, hyi he-le-vetti.
Kerrankin olin taas maantiellä syksyllä pimeän aikaan 80 alueella ja vastassa oli pitkähkö ylämäki. Koitin kiihdyttää ennen mäkeä sen mitä siitä irti sain, jotta saisin enemmän väliä takana tulevaan rekkaan, mut eihän se kerennyt kelata vauhtia ennen mäkeä kuin vähän päälle sataset. Mäessä vauhti hyyty ja hyyty, rekka saavutti kokoajan, ja kohta se olikin lähes kirjaimellisesti puskurissa kiinni. Kummastakin sivupeilistä häikäisi rekan valot suoraan silmiin, niin en itse nähnyt muuta kuin mustaa tuulilasista, joten täytyi koittaa vaan katsella piennarta, että näkisin edes jostakin missä tie menee. Silloin kieltämättä hirvitti vähän, alkoi olla jo fiilikset kuin tässä leffassa https://www.youtube.com/watch?v=Za-1E89j6cU . Kaiken lisäksi tuli mieleen, että jos hirvi hyppää pusikosta eteen, niin en kerkee nähdä sitä kuin juuri ennen kun rysähtää, ja sopivasti rekka vielä jyrää sen jälkeen yli, mut onneks ei sillä kertaa hirviä näkynyt.
Sitten kun en siitä muutenkaan tykännyt, niin aina oli helvetinmoinen vitutus päällä, kun joutui johonkin sillä lähtemään. Bensaa siihen vitutti myös ostaa, sillä se tuntui bensan tuhlaukselta, kun senkin olis voinu polttaa niissä oikeissa kuution tuumissa. Monesti tankatessa tulikin mieleen, että taidankin tankata ikkunasta sisään ja heitän tulta perään. No, pääsin sitten vähäksi aikaa hermolomalle kun sain kesällä kaverilta capricen lainaan (kiitokset vielä tästä jos satut lukemaan), kun oma harrastekalusto oli työn alla. Sen jälkeen paluu arkeen fiestan puikkoihin alkoi jo todella vituttaa. Onneksi sille sitten myöhemmin yllättäin löytyikin ostaja, eikä ole kyseistä vehjettä ollut sen jälkeen ikävä.

Varsinkin tuon jälkeen olen vihannut kaikkia väännöttömiä ja tehottomia vehkeitä etuvetoa unohtamatta. Ja vaikka fiestan möinkin jo aika tarkalleen 8 vuotta sitten, on se silti silloin tällöin painajaisissa kummitellut, mut onpa mukava ollut herätä, kun tajuaa että se olikin vain unta, huh huh. :lol:

Se minua ihmetyttää miten tuollaisessa muullekin liikenteelle vaaraksi olevassa alitehoisessa surmanloukussa voi olla huomattavasti halvemmat vakuutukset, kuin jossakin selvästi isommassa raudan äärellä tehdyssä (lue turvallisemmassa) autossa, jonka kuution tuumissakin on ainakin tavallisen liikennöinnin erilaisiin tilanteisiin nähden riittävästi tehoa ja vääntöä reservissä.

Mutta kaikesta edellä mainituista huolimatta, oli ihan kiva viime kesänä bongata kaupungilla tuollainen erittäin siistikuntoinen mk1 fiesta käännetyillä rs vanteilla varustettuna. :peukku: Ei noita enää kovin liikenteessä näy.
Avatar
Polara1970
Viestit: 47
Liittynyt: 22 Tammi 2009, 04:51

Re: risoo...

Viesti Kirjoittaja Polara1970 »

Vermilion kirjoitti: Serkku osti just 1.6 Ecoboost Mountune fiestan ihan jeesh, mutta isoin vika on lukon puute.
Noin 200 heppaa vissiin siinä on ja tehdastakuu vielä vuoden.
Paljonkos tuollaisella härvelillä on painoa? Joku vuosituhannen vaihteen tikkukoneinen 1,3 painoi jo saman jos ei enemmänkin kuin taunus 2,8 koneella, ja nykyisten fiestojen koko on tainnut kasvaa vielä siitä, kaiken maailman nykyajan härpäkkeiden tuomaa lisäpainoa unohtamatta.
wekku
Viestit: 241
Liittynyt: 14 Maalis 2007, 16:18
Paikkakunta: JKL

Re: risoo...

Viesti Kirjoittaja wekku »

Höpö höpö, aukases auto viki ja akto sieltä Fiestan ja Sierran omapainot..
Focus 1.6 STW -03
Sierra 2.0 Turbo -83
Taunus 2.0i Turbo -82
Avatar
Polara1970
Viestit: 47
Liittynyt: 22 Tammi 2009, 04:51

Re: risoo...

Viesti Kirjoittaja Polara1970 »

wekku kirjoitti:Höpö höpö, aukases auto viki ja akto sieltä Fiestan ja Sierran omapainot..
Ihan mielenkiinnosta katsoin aikoinaan töissä olevan leasing fiestan (käyttöönottoajasta ei tietoa, kuitenkin 200?, enkä muista oliko ilmastointia tai muuta varustelua) rekisteriotteesta omapainon, ja yllätys oli suuri kun se oli joitain kymmeniä kiloja alle 1100kg :shock: (en muista enää tarkemmin), näytin otetta ihmetellen vielä työkaverillekin ja naureskelin että painaa suurin piirtein saman kuin minun tanikka v6 koneella. Jospa se sitten oli väärin merkattu, ei olisi ensimmäinen kerta että jokin tieto niissä on persiillään. Ja mihinkäs minä sierran painoa tarvitsen? Tosin tiedän kyllä mitä sekin suurin piirtein painaa, kun oli sellainenkin v6 koneella vähän aikaa, ajoin sillä noin 20 kilometriä ennen kuin laitoin paaliin. :lol:
Tuo minun mk1 fiestan omapaino oli 740kg
wekku
Viestit: 241
Liittynyt: 14 Maalis 2007, 16:18
Paikkakunta: JKL

Re: risoo...

Viesti Kirjoittaja wekku »

Lukihärö, siis Taunus vastaan saman ikänen Fiesta.. Ei kait noita +2k autoja voi mihkään vanhaan verrata kun lisävarusteet tuo painoa.
Focus 1.6 STW -03
Sierra 2.0 Turbo -83
Taunus 2.0i Turbo -82
Vastaa Viestiin