Päivän säätämiset

Sitä sun tätä muihin ryhmiin kuulumatonta. Tärkeät linkit ilmoitukseen LINKKEJÄ ja VINKKEJÄ tai kerro jos joku asia nyppii.
Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Re: Päivän säätämiset

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Ihan hyvä on tuollainen halpakin sarja, ei harrastajalla tarvitse olla ammattilais laitteita...minulla on halpa Bilteman setti ja olen sillä tehnyt ainakin 100 putkea ja ei ollut moittimista vehkeissä, eikä niillä tehdyissä putkissakaan...
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Re: Päivän säätämiset

Viesti Kirjoittaja p3 »

Mulla on kans Bilteman perus setti, ostin sen joskus -90 luvun alussa.
Töissä on "ammattivehkeet", on niillä helpompi ja nopeampi tehä siistiä jälkeä, mutta kotona pärjää varmasti kupariputken kanssa perus vehkeillä. Ongelmia tulee jos yrittää tehä päitä autojen alkuperäsiin putkiin........
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Vermilion
Viestit: 1639
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Päivän säätämiset

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Joo se bilteman sarja on ihan hyvä niin kauan kuin ei rupee leikkimään noilla kovemmilla putkilla. Mulla on sellaista kovempaa mitäköhän hiton putkea se oli. Sen taittelu ja tekeminen olikin jo aika homma sillä bilteman laitteella. Rikoin yhden putkileikkurinkin siinä hommassa. Siis sellanen pyöritettävä malli.

Niin se kovempi putki tais olla Cu-Ni putkea vai muistako väärin.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Re: Päivän säätämiset

Viesti Kirjoittaja Mois »

Vermilion kirjoitti:Joo se bilteman sarja on ihan hyvä niin kauan kuin ei rupee leikkimään noilla kovemmilla putkilla. Mulla on sellaista kovempaa mitäköhän hiton putkea se oli. Sen taittelu ja tekeminen olikin jo aika homma sillä bilteman laitteella. Rikoin yhden putkileikkurinkin siinä hommassa. Siis sellanen pyöritettävä malli.

Niin se kovempi putki tais olla Cu-Ni putkea vai muistako väärin.



Cu-Ni putkea noi on pääsääntöisesti, eikä se mitään kauheen kovaa ole :)
Käsissä sain ainakin taivutettua jyrkät mutkat suht helposti :)
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vermilion
Viestit: 1639
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Päivän säätämiset

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

1-Putkiin ei saa tulla kurttuja
2-Putkien päiden teko on aika metkaa hommaa kun ne ei tule
tohon Cu-Ni ihan niin helposti kuin tavalliseen kupari putkeen.
3- Ulkonäöllä on vaikutusta ja putkat pitää tehnä niin, että ei ole muiden juttujen tiellä
eikä vain vähän sinne päin

Voihan sitä toki väännellä miten huvittaa ne putket sinne mutta sen kyllä huomaa...
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Re: Päivän säätämiset

Viesti Kirjoittaja Mois »

Ihan käsin saa väännettyä putket siististi eikä putket mene luttuun, siis kun putki on uutta :)
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vermilion
Viestit: 1639
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Päivän säätämiset

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Auton sisustaa parsittu kasaan kuskin penkki jo löytänny paikalleen.
Atlaksen perä koppaa tuli vähän viimeisteltyä. Enään tarvis viilaa, hiomapaperia ja ja tinneriä.
Sitte maali päälle. Pari kymystä... Miten päin toi oikein tulee sitä tullu tossa pohdittua. Jos laittaa ton kolon
alas öljytilavuus kasvaa aikalailla toisaalta jos se ois ylhäällä auttaiskohan se öljyn roiskumisen kanssa?

Sitte mitä mieltä olette noista mun maaleista... varmaan joku pohjamaali olis hyvä peittämään huokoset.
Vai tarviiko tollanen vannehopea mitään primeriä pysyäkseen alumiinissa? Alumiini vanteeseenhan se on tarkoitettu. Yleensä onko toi mun alupohjamaali edes hyvää tuohon... hieman ikävä tuo maalata on meinaan sen verran paljon nurkkia ja koloja. Ehkä noillA mun tököteillä selviää malauksesta tai sitten ei...

http://1drv.ms/1zOCTYs
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
vtormane
Viestit: 657
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 01:22
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Päivän säätämiset

Viesti Kirjoittaja vtormane »

Vermilion kirjoitti:Auton sisustaa parsittu kasaan kuskin penkki jo löytänny paikalleen.
Atlaksen perä koppaa tuli vähän viimeisteltyä. Enään tarvis viilaa, hiomapaperia ja ja tinneriä.
Sitte maali päälle. Pari kymystä... Miten päin toi oikein tulee sitä tullu tossa pohdittua. Jos laittaa ton kolon
alas öljytilavuus kasvaa aikalailla toisaalta jos se ois ylhäällä auttaiskohan se öljyn roiskumisen kanssa?

Sitte mitä mieltä olette noista mun maaleista... varmaan joku pohjamaali olis hyvä peittämään huokoset.
Vai tarviiko tollanen vannehopea mitään primeriä pysyäkseen alumiinissa? Alumiini vanteeseenhan se on tarkoitettu. Yleensä onko toi mun alupohjamaali edes hyvää tuohon... hieman ikävä tuo maalata on meinaan sen verran paljon nurkkia ja koloja. Ehkä noillA mun tököteillä selviää malauksesta tai sitten ei...

http://1drv.ms/1zOCTYs
Minä olen aina laittanut alumiinille happopohjamaalin. Pikku osia maalatessa jotain halpaa maalia, esim. Mastonin 1k happopohja. Toki paras tulisi ja kestävin kun maalais 2k maaleilla mutta itsellä ei talvella ole mahdollisuuksia maalata ruiskulla.
Capri -77 2.0
Firebird -69
Vermilion
Viestit: 1639
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Päivän säätämiset

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Eli ilmeisesti 1k Happopohjamaali spraynä ja 2-3 ohutta kerrosta antaa kuivua pari vuorokautta ja päälle voi sitte vetää vaikka vannehopean ja lakan. Haluan alumiinin värisen, mutta puhda-alumiin menee ihan kauhean näköiseksi jos ei suojaa millään. Vaihdelaatikon maalasin pelkällä vannehopealla ja vannelakalla, mutta ei tullu mitenkään kovin kestävä kerros...
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Re: Päivän säätämiset

Viesti Kirjoittaja Mois »

Lämmönkestävä lakka suoraan alumiinin päälle :)
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Vermilion
Viestit: 1639
Liittynyt: 01 Helmi 2013, 19:48
Paikkakunta: Betonihelvetti

Re: Päivän säätämiset

Viesti Kirjoittaja Vermilion »

Mois kirjoitti:Lämmönkestävä lakka suoraan alumiinin päälle :)
Kaikki lämmönkestävä on ihan kuraa... lähtee meinaan isoina palasina irti jos tulee hiemankin
kiveniskuja tuo koppa on tosiaan se Atlaksen perä koppa ja meinaan sen verran lähellä maata, että
irtikivien iskuista ei tule välttymään.

Eiks kellään oo tietoa miten päin toi kolo tulee? Onko kolo kopan sisällä ylhäällä vai alhaalla?
Minusta se näyttäisi paremmalta jos kolo olisi ylhäällä. Kolo myös palauttaisi ehkä öljyn nopeammin takaisin
kiertoon. Toisaalta taas jos se kolo on alhalla niin sillon öljyn määrä kasvaa ja siitä ei minusta ole perässä mitään hyötyä. Muutenkin tuon kopan tilavuus on isompi kuin sen vakio peltiläppänän.

Ja jos jotain kiinnostaa mitä tollasen kopan saa niin tässä autossa sellanen on.
https://www.youtube.com/watch?v=kFA-CIb-PnM
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Re: Päivän säätämiset

Viesti Kirjoittaja p3 »

Tuntus että se syvennys on öljyproppua varten.
Isompi öljymäärä vaikuttaa ihan samaan kun tuo koppa on alunperin suunniteltu.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Pj
FTC Puheenjohtaja
Viestit: 1258
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 17:06

Re: Päivän säätämiset

Viesti Kirjoittaja Pj »

Vaihdettu GX:ään tihkurele. Eikä ollut kun viisi vuotta toimimattomana, releen kärjet olivat sulaneet "kiinni" 8)
#1
Taunus CoupeGT 2.8 '72
Taunus 4d 1.6GX '81 museo
Taunus 4d 2.0GX '82
AC Cobra V6
Tunturi super Sport `76 ;)
Pappa Tunturi `75 ;)
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Päivän säätämiset

Viesti Kirjoittaja Samu »

eilen maksoin jäsenmaksun ja tänään vaihdoin TAAS uuden venttiilinnostimen farkkuun. onneks tulee ajettua niin vähän että nää menee vielä kaikki takuun piikkiin :lol:

onneks fixus antaa takuuna parempia nostimia halppiksien tilalle ettei joka vuosi tarvi vaihtaa samoja.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Päivän säätämiset

Viesti Kirjoittaja Samu »

onko antaa vinkkejä miten sais triggeripyörän parhaiten 2.9:n siivapyörään kiinni?
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Vastaa Viestiin