Päivän säätämiset
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Re: Päivän säätämiset
Ihan hyvä on tuollainen halpakin sarja, ei harrastajalla tarvitse olla ammattilais laitteita...minulla on halpa Bilteman setti ja olen sillä tehnyt ainakin 100 putkea ja ei ollut moittimista vehkeissä, eikä niillä tehdyissä putkissakaan...
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Re: Päivän säätämiset
Mulla on kans Bilteman perus setti, ostin sen joskus -90 luvun alussa.
Töissä on "ammattivehkeet", on niillä helpompi ja nopeampi tehä siistiä jälkeä, mutta kotona pärjää varmasti kupariputken kanssa perus vehkeillä. Ongelmia tulee jos yrittää tehä päitä autojen alkuperäsiin putkiin........
Töissä on "ammattivehkeet", on niillä helpompi ja nopeampi tehä siistiä jälkeä, mutta kotona pärjää varmasti kupariputken kanssa perus vehkeillä. Ongelmia tulee jos yrittää tehä päitä autojen alkuperäsiin putkiin........
Älä ota sitä niin vakavasti!
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Re: Päivän säätämiset
Joo se bilteman sarja on ihan hyvä niin kauan kuin ei rupee leikkimään noilla kovemmilla putkilla. Mulla on sellaista kovempaa mitäköhän hiton putkea se oli. Sen taittelu ja tekeminen olikin jo aika homma sillä bilteman laitteella. Rikoin yhden putkileikkurinkin siinä hommassa. Siis sellanen pyöritettävä malli.
Niin se kovempi putki tais olla Cu-Ni putkea vai muistako väärin.
Niin se kovempi putki tais olla Cu-Ni putkea vai muistako väärin.
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: Päivän säätämiset
Vermilion kirjoitti:Joo se bilteman sarja on ihan hyvä niin kauan kuin ei rupee leikkimään noilla kovemmilla putkilla. Mulla on sellaista kovempaa mitäköhän hiton putkea se oli. Sen taittelu ja tekeminen olikin jo aika homma sillä bilteman laitteella. Rikoin yhden putkileikkurinkin siinä hommassa. Siis sellanen pyöritettävä malli.
Niin se kovempi putki tais olla Cu-Ni putkea vai muistako väärin.
Cu-Ni putkea noi on pääsääntöisesti, eikä se mitään kauheen kovaa ole
Käsissä sain ainakin taivutettua jyrkät mutkat suht helposti
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Re: Päivän säätämiset
1-Putkiin ei saa tulla kurttuja
2-Putkien päiden teko on aika metkaa hommaa kun ne ei tule
tohon Cu-Ni ihan niin helposti kuin tavalliseen kupari putkeen.
3- Ulkonäöllä on vaikutusta ja putkat pitää tehnä niin, että ei ole muiden juttujen tiellä
eikä vain vähän sinne päin
Voihan sitä toki väännellä miten huvittaa ne putket sinne mutta sen kyllä huomaa...
2-Putkien päiden teko on aika metkaa hommaa kun ne ei tule
tohon Cu-Ni ihan niin helposti kuin tavalliseen kupari putkeen.
3- Ulkonäöllä on vaikutusta ja putkat pitää tehnä niin, että ei ole muiden juttujen tiellä
eikä vain vähän sinne päin
Voihan sitä toki väännellä miten huvittaa ne putket sinne mutta sen kyllä huomaa...
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: Päivän säätämiset
Ihan käsin saa väännettyä putket siististi eikä putket mene luttuun, siis kun putki on uutta
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Re: Päivän säätämiset
Auton sisustaa parsittu kasaan kuskin penkki jo löytänny paikalleen.
Atlaksen perä koppaa tuli vähän viimeisteltyä. Enään tarvis viilaa, hiomapaperia ja ja tinneriä.
Sitte maali päälle. Pari kymystä... Miten päin toi oikein tulee sitä tullu tossa pohdittua. Jos laittaa ton kolon
alas öljytilavuus kasvaa aikalailla toisaalta jos se ois ylhäällä auttaiskohan se öljyn roiskumisen kanssa?
Sitte mitä mieltä olette noista mun maaleista... varmaan joku pohjamaali olis hyvä peittämään huokoset.
Vai tarviiko tollanen vannehopea mitään primeriä pysyäkseen alumiinissa? Alumiini vanteeseenhan se on tarkoitettu. Yleensä onko toi mun alupohjamaali edes hyvää tuohon... hieman ikävä tuo maalata on meinaan sen verran paljon nurkkia ja koloja. Ehkä noillA mun tököteillä selviää malauksesta tai sitten ei...
http://1drv.ms/1zOCTYs
Atlaksen perä koppaa tuli vähän viimeisteltyä. Enään tarvis viilaa, hiomapaperia ja ja tinneriä.
Sitte maali päälle. Pari kymystä... Miten päin toi oikein tulee sitä tullu tossa pohdittua. Jos laittaa ton kolon
alas öljytilavuus kasvaa aikalailla toisaalta jos se ois ylhäällä auttaiskohan se öljyn roiskumisen kanssa?
Sitte mitä mieltä olette noista mun maaleista... varmaan joku pohjamaali olis hyvä peittämään huokoset.
Vai tarviiko tollanen vannehopea mitään primeriä pysyäkseen alumiinissa? Alumiini vanteeseenhan se on tarkoitettu. Yleensä onko toi mun alupohjamaali edes hyvää tuohon... hieman ikävä tuo maalata on meinaan sen verran paljon nurkkia ja koloja. Ehkä noillA mun tököteillä selviää malauksesta tai sitten ei...
http://1drv.ms/1zOCTYs
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: Päivän säätämiset
Minä olen aina laittanut alumiinille happopohjamaalin. Pikku osia maalatessa jotain halpaa maalia, esim. Mastonin 1k happopohja. Toki paras tulisi ja kestävin kun maalais 2k maaleilla mutta itsellä ei talvella ole mahdollisuuksia maalata ruiskulla.Vermilion kirjoitti:Auton sisustaa parsittu kasaan kuskin penkki jo löytänny paikalleen.
Atlaksen perä koppaa tuli vähän viimeisteltyä. Enään tarvis viilaa, hiomapaperia ja ja tinneriä.
Sitte maali päälle. Pari kymystä... Miten päin toi oikein tulee sitä tullu tossa pohdittua. Jos laittaa ton kolon
alas öljytilavuus kasvaa aikalailla toisaalta jos se ois ylhäällä auttaiskohan se öljyn roiskumisen kanssa?
Sitte mitä mieltä olette noista mun maaleista... varmaan joku pohjamaali olis hyvä peittämään huokoset.
Vai tarviiko tollanen vannehopea mitään primeriä pysyäkseen alumiinissa? Alumiini vanteeseenhan se on tarkoitettu. Yleensä onko toi mun alupohjamaali edes hyvää tuohon... hieman ikävä tuo maalata on meinaan sen verran paljon nurkkia ja koloja. Ehkä noillA mun tököteillä selviää malauksesta tai sitten ei...
http://1drv.ms/1zOCTYs
Capri -77 2.0
Firebird -69
Firebird -69
Re: Päivän säätämiset
Eli ilmeisesti 1k Happopohjamaali spraynä ja 2-3 ohutta kerrosta antaa kuivua pari vuorokautta ja päälle voi sitte vetää vaikka vannehopean ja lakan. Haluan alumiinin värisen, mutta puhda-alumiin menee ihan kauhean näköiseksi jos ei suojaa millään. Vaihdelaatikon maalasin pelkällä vannehopealla ja vannelakalla, mutta ei tullu mitenkään kovin kestävä kerros...
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: Päivän säätämiset
Lämmönkestävä lakka suoraan alumiinin päälle
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Re: Päivän säätämiset
Kaikki lämmönkestävä on ihan kuraa... lähtee meinaan isoina palasina irti jos tulee hiemankinMois kirjoitti:Lämmönkestävä lakka suoraan alumiinin päälle
kiveniskuja tuo koppa on tosiaan se Atlaksen perä koppa ja meinaan sen verran lähellä maata, että
irtikivien iskuista ei tule välttymään.
Eiks kellään oo tietoa miten päin toi kolo tulee? Onko kolo kopan sisällä ylhäällä vai alhaalla?
Minusta se näyttäisi paremmalta jos kolo olisi ylhäällä. Kolo myös palauttaisi ehkä öljyn nopeammin takaisin
kiertoon. Toisaalta taas jos se kolo on alhalla niin sillon öljyn määrä kasvaa ja siitä ei minusta ole perässä mitään hyötyä. Muutenkin tuon kopan tilavuus on isompi kuin sen vakio peltiläppänän.
Ja jos jotain kiinnostaa mitä tollasen kopan saa niin tässä autossa sellanen on.
https://www.youtube.com/watch?v=kFA-CIb-PnM
Älä ruuvilukitse autoa ruosteella!
Re: Päivän säätämiset
Tuntus että se syvennys on öljyproppua varten.
Isompi öljymäärä vaikuttaa ihan samaan kun tuo koppa on alunperin suunniteltu.
Isompi öljymäärä vaikuttaa ihan samaan kun tuo koppa on alunperin suunniteltu.
Älä ota sitä niin vakavasti!
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Re: Päivän säätämiset
Vaihdettu GX:ään tihkurele. Eikä ollut kun viisi vuotta toimimattomana, releen kärjet olivat sulaneet "kiinni"
#1
Taunus CoupeGT 2.8 '72
Taunus 4d 1.6GX '81 museo
Taunus 4d 2.0GX '82
AC Cobra V6
Tunturi super Sport `76
Pappa Tunturi `75
Taunus CoupeGT 2.8 '72
Taunus 4d 1.6GX '81 museo
Taunus 4d 2.0GX '82
AC Cobra V6
Tunturi super Sport `76
Pappa Tunturi `75
Re: Päivän säätämiset
eilen maksoin jäsenmaksun ja tänään vaihdoin TAAS uuden venttiilinnostimen farkkuun. onneks tulee ajettua niin vähän että nää menee vielä kaikki takuun piikkiin
onneks fixus antaa takuuna parempia nostimia halppiksien tilalle ettei joka vuosi tarvi vaihtaa samoja.
onneks fixus antaa takuuna parempia nostimia halppiksien tilalle ettei joka vuosi tarvi vaihtaa samoja.
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Re: Päivän säätämiset
onko antaa vinkkejä miten sais triggeripyörän parhaiten 2.9:n siivapyörään kiinni?
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61