Sivu 1/2

kuvia FTC:n penkkipäivästä

Lähetetty: 18 Syys 2004, 20:44
Kirjoittaja taunus mkII
kuvia
Timpan coupesta ei ollu ku videoclippejä (siis penkissä)mut ehkä petellä. 8)
yks vieraileva baijerilainenkii oli ja polkas aikamoiset pohjat...
ittelle totuus oli pikkanen pettymys :( (käytetyn vaivan ja rahan määrään verratuna) mut ehkä ens kerralla paremmin! :P
ISO KIITOS kaikille tapahtuman järjestäjille!

Tehomittaus

Lähetetty: 18 Syys 2004, 22:07
Kirjoittaja Pj
Kiitoksia, toivottavasti viihdyitte kerhotapaamisessa....
Terveisin: .Järjestäjä, järjestäjän poika ja järjestäjän vaimo

Video klippejä?

Lähetetty: 19 Syys 2004, 15:07
Kirjoittaja SporttiJanne
Laittakaa videoklippejä johonkin näykyviin, jos vaan mahdollista. Tai laittakaa minulle mailina, niin laitan niitä nettiin.

Vieläkö videopätkiä on tallessa?

Lähetetty: 23 Loka 2004, 15:40
Kirjoittaja SporttiJanne
up^
Olisi kiva katsella niitä talven ratoksi... :wink:

Lähetetty: 25 Loka 2004, 10:59
Kirjoittaja Vieras
Paljon Arin Cuope puhalti penkkiin ?

Lähetetty: 25 Loka 2004, 18:29
Kirjoittaja V6
175 hevosvoimaa ja 186 newtonia moottorista.
Eipä ollu hurraamista.Maksimiteho 6784 rpm kohdalla.Teho tippuu ton rajan jälkeen kuin veitsellä leikaten.Keväällä moottorin maksimiteho tuli 7300 kohdalla.
Moottori kiertää kyllä 7500.

Aikaisemmin on päästy yli 200 hevosvoiman tehon, mutta mulla hajos keväällä ekassa kilpailussa nokka-akseli.Nyt siinä on paikoillaan "paras mitä kaupan hyllyltä saa" eli Kent Camsin 300 asteinen.

Myös nykyiset sytkälaitteet ei ehkä ole parhaat mahdolliset.Kipinä ei riitä.
Talven aikana hommataan paremmat.

Ari Rajamäki

Lähetetty: 25 Loka 2004, 19:02
Kirjoittaja Coupe 2.8
Kerroppa Ari kun sulla näyttää olevan tuo holleyn kaasari koneessasi, niin käytätkö jenkkimallin kansia vai oletko vain löytänyt jostain sopivan imusarjan/sovittimen bensansyöttöpuolelle? Itsellä on meinaan ollut aikomuksissa vaihtaa omaan 2.8:iin jenkkikannet (jotka on kuulemma kuitenkin paljon huonommin suunniteltu kuin saksalaiset). Ja miten arvioisit Holleyn ja esimerkiksi tripla-dellortojen eroavaisuuksia kyseisessä koneessa. Dellortot ja imusarja löytyy jo. Kummin parempi?

-Mikko

Lähetetty: 25 Loka 2004, 19:46
Kirjoittaja V6
Mulla on Offenhauserin Dual-Port imusarja (myydään amerikassa 2,6 imusarjana) joka sopii eurooppalaisiin 2,0-2-8 V6 moottoreihin.
On olemassa myös kyseistä imusarjaa 2,8 ameriikkalaisiin kansiin sopivaa mallia(ei käy eurooppassa tehtyihin kansiin).
Käsittääkseni näitä imusarjoja edelleen valmistetaan.
Omani olen ostanut US-Partsista.

Kansina mulla on 2,3 litrasen alkuperäiset 2-reikäkannet.
En ole hommannut 2,8 jenkkikansia koska niiden palotila on isompi kuin 2,3 litrasen. Muutenkin mulla on ongelmana saada puristussuhde tarpeeksi isoksi.
Kyllä 3-pakoaukkoiset kannet on mun mielestä tietenkin paremmat kuin 2-aukkoiset.En tiedä mitä huonoa niissä olisi.

Kaasarina on 390 cfm vakuumi Holley.On ollut erittäin käyttäjäystävällinen yhdistelmä.Ei ole tarvinnut vaihdella mitään suuttimia tms.
Normaali tieliikennekäytössä olevassa autossa hyvää tossa yhdistelmässä on ehkä just toi käytön helppous.Toimii idioottivarmasti.

Varmaa on että kolmella tuplakaasarilla on koneesta otettavissa enemmän tehoa.Saadaanhan jokaiselle pytylle oma kurkku.
Tossa mun käyttämässä yhdistelmässä satsi jakautuu hyvin eritasoisesti eri sylintereiden kesken.Noiden kolmen kaasarin "säätöön saaminen" varmaan vie jonkin verran dynoaikaa (=rahaa).
Ja en tiedä miten on pienten kierrosten väännön laita , kun virtausnopeus ei voi muodostua kovin ihmeelliseksi.

Suomessa on joskus joku "Porin valimo" kuulemma tehnyt imusarjaa kolmelle kaasarille.Ja on sellasia tee-se-itse versioitakin tietenkin.

Ari Rajamäki

Lähetetty: 26 Loka 2004, 08:26
Kirjoittaja Tähtisilmä
[quote="V6"]
Aikaisemmin on päästy yli 200 hevosvoiman tehon, mutta mulla hajos keväällä ekassa kilpailussa nokka-akseli.Nyt siinä on paikoillaan "paras mitä kaupan hyllyltä saa" eli Kent Camsin 300 asteinen.
Ari Rajamäki[/quote]

Siis "vajaatehoisella" autolla ajelit loput kisat ihan kilpailukykyisesti? Vauhtia on löytynyt sitten muualta lisää?
Edit: Oletko Ari miettinyt muita moottorivaihtoehtoja? Mitä säännöt antavat myöten?

Lähetetty: 26 Loka 2004, 15:26
Kirjoittaja cologne
V6 kirjoitti:Mulla on Offenhauserin Dual-Port imusarja (myydään amerikassa 2,6 imusarjana) joka sopii eurooppalaisiin 2,0-2-8 V6 moottoreihin.
On olemassa myös kyseistä imusarjaa 2,8 ameriikkalaisiin kansiin sopivaa mallia(ei käy eurooppassa tehtyihin kansiin).
Käsittääkseni näitä imusarjoja edelleen valmistetaan.
Omani olen ostanut US-Partsista.

Kansina mulla on 2,3 litrasen alkuperäiset 2-reikäkannet.
En ole hommannut 2,8 jenkkikansia koska niiden palotila on isompi kuin 2,3 litrasen. Muutenkin mulla on ongelmana saada puristussuhde tarpeeksi isoksi.
Kyllä 3-pakoaukkoiset kannet on mun mielestä tietenkin paremmat kuin 2-aukkoiset.En tiedä mitä huonoa niissä olisi.

Kaasarina on 390 cfm vakuumi Holley.On ollut erittäin käyttäjäystävällinen yhdistelmä.Ei ole tarvinnut vaihdella mitään suuttimia tms.
Normaali tieliikennekäytössä olevassa autossa hyvää tossa yhdistelmässä on ehkä just toi käytön helppous.Toimii idioottivarmasti.

Varmaa on että kolmella tuplakaasarilla on koneesta otettavissa enemmän tehoa.Saadaanhan jokaiselle pytylle oma kurkku.
Tossa mun käyttämässä yhdistelmässä satsi jakautuu hyvin eritasoisesti eri sylintereiden kesken.Noiden kolmen kaasarin "säätöön saaminen" varmaan vie jonkin verran dynoaikaa (=rahaa).
Ja en tiedä miten on pienten kierrosten väännön laita , kun virtausnopeus ei voi muodostua kovin ihmeelliseksi.

Suomessa on joskus joku "Porin valimo" kuulemma tehnyt imusarjaa kolmelle kaasarille.Ja on sellasia tee-se-itse versioitakin tietenkin.

Ari Rajamäki
Mitä hintaluokkaa oli toi offyn imusarja ?
Minkä kokoiset venttiilit sulla on 2.3 kansissa ?
Onko toi sun 300 asteinen Kent cams ilmoitettu 0", 0,012" vai 0,05"

Lähetetty: 26 Loka 2004, 18:21
Kirjoittaja V6
Kent Cams ilmoittaa nokkansa 0,40 mm / 0.016 tuuman nostolla.

Venttiilit on 40mm imu ja 34 mm pako, eli pienet.
Pakoventtiiliä voisi helposti kasvattaa mutta venttiilien välinen alue kapenee silloin millin ohueksi jolloin kansi halkeaa helposti venttiilien välistä.
Muistaakseni noin 6-7 vuotta sitten toi imusarja maksoi 2000 markkaa.
Ja samaa hintaluokkaa oli toi kaasari.

Roadsport luokassa ei tarvitse käytää auton alkuperäistä moottoria,ei tarvitse olla edes saman valmistajan.Hyvä asimerkki on Mika Lampelan Ford Cortina samassa B-luokassa. Siinä on Volvon kone ja laatikko.Muutenkin Volvon koneet on suosittuja (saa hyvin kilpaosia ja koneeseen sopivia kilpalaatikoita).Myös Ford OHC on suosittu kone.

Mä olen pannut tohon mun V6 moottoriin kymmeniä tuhansia markkoja , jos sen saman rahamäärän olisi sijoittanut johonkin muuhun(esim. OHC),mähän olisin voittanut noita kisoja jo vuosia sitten.
Samoin jos koko auto olisi vaikka välikoppa Escortti, niin osaa löytyisi ehkä vähän halvemmalla ja enemmän.
Mutta kun on vikaa päässä niin haluaa yrittää V6 Taunuksella.

Lähetetty: 26 Loka 2004, 20:08
Kirjoittaja cologne
Mulla on omassa 2.6 kannessa 42mm ja 36mm (2.8 venttiilit) välissä on noin 3mm.
Hyvin on kestänyt ainakin edellisen omistajan kiusat, joka anto semmosta rääkkiä, että ei edes Kiinassa koirat saa...

Kalliilta offy tuntuu.

Jokainen meistä polkunsa valitsee, mun mielestä on hienoa, että joku pärjää jollakin muullakin kuin sillä samalla konseptilla kuten vaikka Volvon moottoreilla.

ps. hyvin on sulta ostettu V6 Solexin toiminut

Lähetetty: 27 Loka 2004, 09:23
Kirjoittaja Coupe 2.8
Eihän tuo 2000mk vielä paljoa ole offenhauserista. Jenkeissä offyn nykyhinta 350USD ja Holley 390:n 385USD. Tässäpä linkki sivuille mistä löytyy hyvin osaa ainakin 2.3 pinton koneeseen, ja jotain myös V6:een

http://racerwalsh.zoovy.com/

-Mikko

Lähetetty: 27 Loka 2004, 10:45
Kirjoittaja cologne
no hintahan on suhteellista.
Pitää perustella itselleni tosi hyvin että ostaisin 350 eurolla offyn ??
Ebayssä on noita käytettynäkin...

Lähetetty: 28 Loka 2004, 01:27
Kirjoittaja Taco
Kaverilla on Taunuksessa Sierran 2.8i kone + 3 x Dellortot, ne "kuplan" pystyimut ilman imua. Imusarja on tehty itse ja kone on käyty säädättämässä paikkakunnan parhaalla pajalla. Taunus on normaalissa kaupunkiajossa, mitä nyt välillä saa hiukan kenkää :) Kulutus ollut keskimäärin 9l/100km luokkaa normaalilla matka/kaupunki ajolla.

Ainakin tämä yksilö on säädetty siten että myös alavääntöjä on. Normaalissa kaupunki ajossa ei tarvitse yli 2000 kierroksen lukemia ottaa vaikka perässä on 5-lovinen diesel laatikko. Kaasua painettaessa sitten myös tapahtuu ;)

Vierestä kun olen seurannut (ja omiini verrannut) niin täytyy sanoa että yllättävän helppo ja luotettava kampe! Tulppia tahtoo vain kuulemma mennä, varsinkin jos erehtyy ajamaan vesilätäkköön tai esim. moottoritiellä kovalla sateella :?: