1.6 OHC:n jatkoksi viisivaihteinen loota?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

mamaze
Viestit: 11
Liittynyt: 12 Syys 2010, 14:21

1.6 OHC:n jatkoksi viisivaihteinen loota?

Viesti Kirjoittaja mamaze »

Onkohan olemassa mitään 5v. lootaa joka sopisi 1.6:n jatkoksi ilman mitään muutoksia?

Vuosimalli -81
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Re: 1.6 OHC:n jatkoksi viisivaihteinen loota?

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

mamaze kirjoitti:Onkohan olemassa mitään 5v. lootaa joka sopisi 1.6:n jatkoksi ilman mitään muutoksia?

Vuosimalli -81
No, meneehän tuo sierran laatikko suoraan koneeseen kiinni, mutta laatikon kannatinpalkin joudut tekemään uuden. Paitsi jos sattuu löytymään automaattilaatikon palkki. Ja kardaaniin tarvii isomman yoken.

viewtopic.php?t=2187&highlight=5vlaatikko
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
kana12
Viestit: 314
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 21:56
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja kana12 »

eiks vanhemmissa 1,6 sierroissa ollu kuitenki 5 lovisia askeja?laaser malleissa?voin muistaa väärinkin!kannatin palkki pitää tehä tosiaan uusiks ja pikkusen isontaa kepin reikää et ei kolise tunnelin kattoon laatikon perä!
taunus is my obsession!
Tehro
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tehro »

Ei tartte tehä mitään kepin reijälle. ainakaan automaatin palkilla. periaatteessa tuollainen palkki on aika iisi tehä ite.
Ei taidolla, ei tiedolla vaan tunteella
kana12
Viestit: 314
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 21:56
Paikkakunta: jkl

Viesti Kirjoittaja kana12 »

Tehro kirjoitti:Ei tartte tehä mitään kepin reijälle. ainakaan automaatin palkilla. periaatteessa tuollainen palkki on aika iisi tehä ite.
mullon 2.0 is ohc kone ja 5v laatikko ni piti tehä vähä isompi reikä lepille ku muute ei osunu kardaanin kulma kohillee ja alko ravistaan kovemmissa nopeuksissa ku kardaanin kumi oli vihtauksella!
taunus is my obsession!
Pj
FTC Puheenjohtaja
Viestit: 1259
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 17:06

Viesti Kirjoittaja Pj »

2.0 OHC + 5-lov + automaatin palkki
eli ei tarvinnut tehdä muutoksia laatikon kepin reiälle
#1
Taunus CoupeGT 2.8 '72
Taunus 4d 1.6GX '81 museo
Taunus 4d 2.0GX '82
AC Cobra V6
Tunturi super Sport `76 ;)
Pappa Tunturi `75 ;)
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Pj kirjoitti:2.0 OHC + 5-lov + automaatin palkki
eli ei tarvinnut tehdä muutoksia laatikon kepin reiälle
Tepi on siirtänny konetta/lootaa vähän eteenpäin...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
isoatlas
Viestit: 1309
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja isoatlas »

Ei ole minun tarvinnut mitään konetta siirtää ja kepin reikä on passannut aina kohalleen.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

isoatlas kirjoitti:Ei ole minun tarvinnut mitään konetta siirtää ja kepin reikä on passannut aina kohalleen.
5-vaihteisessa lootassa keppi on noin 30mm? taaenpana...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Taunus-Sälli
Viestit: 1379
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

Viesti Kirjoittaja Taunus-Sälli »

miks mulla on semmonen mielikuva että se keppi on samassa kohtaa laatikon etupäästä mitattuna ku 4v. askissa vaikka ite laatikko onkin sen joku 30mm pitempi :roll:
enivei,ilman ongelmia ne on itellekki menny aina paikoilleen eikä oo tarvinu isonnella kepinreikää tms...
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 1.6 L 73 stw
Tehro
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tehro »

Sällin kannalla. ei oo montaa päivää kun tuollasen svapin tein.
Ei taidolla, ei tiedolla vaan tunteella
tanari
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

5vaihteisen laatikon häntä, eli se mihin vaihdekeppi tulee kiinni on sen viitosvaihteen verran lyhyempi, eli kepin paikka pysyy samana.

tämä muistikuva kepin erikohtaan siirrosta on varmastikkin mk1 tai mk2 escorteista, joissa tosiaan kepin reikää joutuu siirtämään, koska pikkulaatikossa on erikohdalla kepinpaikka.
matalan pudjetin kulkineet...
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Ei se nyt kuitenkaan ihan samalla kohtaa oo... Mitatkaa nyt joku :D
Mul joutu leikkaa peltisaksil peltiä pois, mut syynä ehkä se et oli alunperin tomaatti... 4-vaihteinen loota kuitenkin kävi suoraan ilman pellin leikkauksia.
Escois joutuu siirtää todella reilusti sitä reikää ja pakko laittaa vaihdevälin lyhennin, kun käsijarruvipu niin lähellä.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Tehro
Viestit: 1074
Liittynyt: 21 Loka 2004, 21:48
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tehro »

escos joutuu siirtää reijän verran sopii toimimaan käsijarrukin juur ja juur. tänkin vaihdon tein joku aika sitte.
Ei taidolla, ei tiedolla vaan tunteella
haapis75
Viestit: 196
Liittynyt: 06 Tammi 2010, 19:38
Paikkakunta: joutsa

Viesti Kirjoittaja haapis75 »

joo ja mk2 cortinassa joutu kans vähän mukailemaan sitä kepin reikää ja vähän muutakin,eikä ollu tarjolla kun sierran 2-osasta kardaania. ei muuta kun kannatin laakerille paikkaa hitsaamaan ja kardaania lyhentämään omassa pihassa lankun päällä. kumma kyllä ei ravista,tai en ainakaan oo kiinnittäny mitään huomiota semmoseen.tuntuu nimittäin olevan ihan riittävästi muutakin huomiotavaa kyseisen laitteen ajotapahtumassa.. sierraahan on muuten ollu ihan taunuksen tavallisella 4-v askilla(siis sillä ruuvattavalla kepillä ei pulttiliitoksella) eikä siinäkään oo kepin reikä eri kohdalla esim 5-v sierroihin verrattuna.
VAUHTI TAPPAA!!
Osta TRANSIT, elät ikuisesti!!!
Vastaa Viestiin