Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.
Eli lähtötilanne on että olisi hyvä taunuksen 20 lohkoinen kone joka on noin 20tkm ajettu täysrempan jälkeen.
Porattu ylikokoon ja laakeroitu ja tasot plaanattu ja uudet männät tietysti.
Kysymys että kannattaako alkaa 20 lohkoa turbottamaan? Tehotarve max. 250 hepoa.
Kun itellä ois tommonen kone ylimääräisenä tallissa niin siks kyselen tässä.
Jos kannattaa niin tarviiko vaihtaa f-kanget välttämättä? Puristussuhde oli tuon moottorin kannella muistaakseni 9.2.
Puristuksia kannattas varmaan laskea vähän, kestääkö vakiomännät pikku kuopalla vai ostettava cossun männät?
Sori jos kysymykset vaikuttaa tyhmiltä mutta kun nuo turbohommat on uutta meikäläiselle ja on alkanu kiinnostamaan turbo ohc:n rakentelu. Koppaakaan ei ole hankittu mutta joku mk1 sierra luultavasti...
Se perus reseptihän on ihan toimiva, eli 205 lohko ( noin 0-50€ ) cossun männillä ja veivellä (alkaen ~ 200€ ), onhan ne ottanu näillä eväillä isojakin tehoja oharista.
Ok, uskotaan sitten ettei taunuksen lohkoa kannata rääkätä. Säästetään sitten vaparikoneeksi.
Pitäs melkein lootacortina löytää tolle koneelle. Jos jollakin on ylimääräinen täällä pohjoisessa päin niin saa tarjota.
Miks ei kestäis mulla on on tollanen 20 lohko vm 69 ja se on stanukossa, hy35 ahdin ja 1,6 bar painetta ja ei ole ollut mitään ongelmia lohkon kanssa. Toi lohko on ollut jo käytössä 5 vuotta tossa mun kokoonpanossa
Mikey kirjoitti:Miks ei kestäis mulla on on tollanen 20 lohko vm 69 ja se on stanukossa, hy35 ahdin ja 1,6 bar painetta ja ei ole ollut mitään ongelmia lohkon kanssa. Toi lohko on ollut jo käytössä 5 vuotta tossa mun kokoonpanossa