1975 2D facelift 1.6 Tanari
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 04 Syys 2010, 10:25
- Paikkakunta: Pietarsaari
1975 2D facelift 1.6 Tanari
Tommonen tuli pihaan. Pari juttua on tullut mieleen.
-Mittarivalot elää omaa elämäänsä ja varoitusvalot eivät mun mielestä ole tarpeeksi kirkkaat. Onko jossain joku maadoituspiste mikä falskaa ja aiheuttaa tämän?
-Öp-valo toimii, mutta jos auton laittaa käyntiin ja sammuttaa niin menee tunteja ennenkuin se syttyy uudesta. Ilmeisesti anturivika?
-jarrut ravistaa edestä niin rkeleesti. Näissä mahtaa olla tyyppivikana kierot levyt?
-nykii pikkuisen pintakaasulla, mutta voipi olla tulpissa vika. Mitä ennakkoa sytyssä näissä käytetty. Laitoin strobolla vain "asteikolle". Tuntuis kuitenkin myös siltä että menis laihalla. Onko kukaan porannu kaasarin suutinta isommaksi. Tässä on majurin oma kiinteäkurkkuinen, ykspesäinen. Olen putsannut ja säätänyt kaasarin ja tuli hiukka paremmaksi, mutta ei se oo vieläkään ihan hyvä.
-Miten kauan tarvii käyttää ryyppyä? Tuntuu, että pitää ajaa melkein 10km ennenkuin voi ottaa pois, jos meinaa kiihdyttääkkin. Tämäkin viittaisi laihaan seokseen.
-Ilman ryyppyä ei lähde tulille, ei sitten millään kylmänä. Tämä viittaisi tulppiin, mutta ne meinasin vaihtaa hetipuoliin tossa.
-Mittarivalot elää omaa elämäänsä ja varoitusvalot eivät mun mielestä ole tarpeeksi kirkkaat. Onko jossain joku maadoituspiste mikä falskaa ja aiheuttaa tämän?
-Öp-valo toimii, mutta jos auton laittaa käyntiin ja sammuttaa niin menee tunteja ennenkuin se syttyy uudesta. Ilmeisesti anturivika?
-jarrut ravistaa edestä niin rkeleesti. Näissä mahtaa olla tyyppivikana kierot levyt?
-nykii pikkuisen pintakaasulla, mutta voipi olla tulpissa vika. Mitä ennakkoa sytyssä näissä käytetty. Laitoin strobolla vain "asteikolle". Tuntuis kuitenkin myös siltä että menis laihalla. Onko kukaan porannu kaasarin suutinta isommaksi. Tässä on majurin oma kiinteäkurkkuinen, ykspesäinen. Olen putsannut ja säätänyt kaasarin ja tuli hiukka paremmaksi, mutta ei se oo vieläkään ihan hyvä.
-Miten kauan tarvii käyttää ryyppyä? Tuntuu, että pitää ajaa melkein 10km ennenkuin voi ottaa pois, jos meinaa kiihdyttääkkin. Tämäkin viittaisi laihaan seokseen.
-Ilman ryyppyä ei lähde tulille, ei sitten millään kylmänä. Tämä viittaisi tulppiin, mutta ne meinasin vaihtaa hetipuoliin tossa.
Hovimekaanikko
eipä toi jarrujen ravistaminen mikään mallivika ole sen enempää kun esim kuluneet iskunvaimentimet..
eli uutta jarruosaa kehiin, levyt ja palat jne..
onko mittarin valijen säätöä.. pyöreä nuppi ratin vasemmalla puolella
(eipä noi nyt mitkää sikakirkkaat olekkaan)..
eikait suuttimia tarvi ruveta poraamaan.. jollei kukaan ole vaihtanut pienempää tilalle..
ryyppyllä 10km.. ominaisuus..
eli uutta jarruosaa kehiin, levyt ja palat jne..
onko mittarin valijen säätöä.. pyöreä nuppi ratin vasemmalla puolella
(eipä noi nyt mitkää sikakirkkaat olekkaan)..
eikait suuttimia tarvi ruveta poraamaan.. jollei kukaan ole vaihtanut pienempää tilalle..
ryyppyllä 10km.. ominaisuus..
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 04 Syys 2010, 10:25
- Paikkakunta: Pietarsaari
Joo - semmoset tuli jo hommattua. Mutta oli siinä kyllä renkaatkin edessä hiukka pahass hapessa, joten vaihdan nyt esti ne ja sitten vasta kiekot, jos ei auta.eipä toi jarrujen ravistaminen mikään mallivika ole sen enempää kun esim kuluneet iskunvaimentimet..
eli uutta jarruosaa kehiin, levyt ja palat jne..
On säätö ja se toimii. Ne valot ikäänkuin vilkkuu. Välillä palaa ja ei. Ei auttanut säädön ravistelu, kun valot oli poissa. Ne joko palaa tai ei pala. Muut valot toimii ok - eli parkit, puolet ja pitkät ei välky samaan tahtiin.onko mittarin valijen säätöä.. pyöreä nuppi ratin vasemmalla puolella
(eipä noi nyt mitkää sikakirkkaat olekkaan)..
Se on tämmönen kaasarifetissi, joka tämmösiä täälä toises pääs kirjoittelee. Katotaan nyt ne kynttilät esti. Katoin vain että se suutin on 135, joten jos porais vaikka 145 ihan kokeeksi. Tiedän vain kaasareiden kanssa melko paljo roplanneena, että useinmiten juuri tuommoinen käynti kuin tuossa on nyt johtuu laihasta seoksesta. Vois auttaa tohon ryyppyhommaankin.eikait suuttimia tarvi ruveta poraamaan.. jollei kukaan ole vaihtanut pienempää tilalle.. Rolling Eyes
Pitääkäs tässä käyttää 98 fuelia? Ja jotain lisäainettakin vissiin?
Hovimekaanikko
varmaan mittariston takana liittimet happettunut tms.. mittariston irrotus
muuten ihan helppo homma mutta nopeusmittarin vaijeri vaatii vähän sorminäppäryyttä..
no periaatteessa pitäis kait käyttää 98:a..
lisä-ainetta vaatii jos ei ole kantta vaihdettu huomattavasti uudempaan..
itse en yleensä käytä kumpaakaan kun on noi "huoltovälit"
senverran tiheesti että ei merkitystä..
muuten ihan helppo homma mutta nopeusmittarin vaijeri vaatii vähän sorminäppäryyttä..
no periaatteessa pitäis kait käyttää 98:a..
lisä-ainetta vaatii jos ei ole kantta vaihdettu huomattavasti uudempaan..
itse en yleensä käytä kumpaakaan kun on noi "huoltovälit"
senverran tiheesti että ei merkitystä..
Taunuksella apiallle 2016 tai sitten -17.... tai joskus..
No sittenhän on kysymättäkin selvää, että neulaventtiili, pensapinta, tyhjäkäyntipiiri kaikkine reikineen jne on tsekattu ja OK.ahietalahti kirjoitti:Tiedän vain kaasareiden kanssa melko paljo roplanneena
Vaikka kuulostaa kyllä siltä, että pensapinta olis vähän alhaalla.
Liekköhän kaasari alkuperäinen Weberin 1k ruokopilli? Niiden kanssa ei ole ollut koskaan mitään ongelmaa, Tellun 1k korvauskaasarit on ollu kaikki (3) vähän laihalla, tk+5 ja ps+10 on auttanut niihin.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 04 Syys 2010, 10:25
- Paikkakunta: Pietarsaari
Illan tossa painiskelin, ja nyt on tilanne parempi. Tosin ajamaan en vielä päässyt kun siirtokilven seuraava ajopäivä on vasta maanantaina.
Myös kynttilät ja kärjet vaihdoin illlalla tuossa. Kynttilät oli loppu. Kärkiväliä oli isoimmiillaan 1,4mm 0,6mm laitoin. Kärjissä oli hieman kulumaa. Noin silmämääräisesti ne olivat ok, mutta vaihdoin kumminkin. Välin säädin 0,7mm. Nyt käypi ainakin tosi nätisti tyhjää.
Mittarivalojen vika oli piirilevyltä haljenut liitos. Tinasin sen kiinni ja nyt toimii valot. Varoitusvaloihin oli joku laittanut jotain tosi himmeitä tuikkuja, myös ne vaihdoin kirkkaampiin. On se nyt kiva nähdä kumminkin päivälläkin jos vaikka öp:t katoo huitsin nevadaan
Mutta tosiaan ajamaan en vielä päässyt. Siirtokilpihomman takia ja siksikin, että hovimeekanikko ei vielä ollut ehtinyt vaihtaa renkaita vanteille :? Huomenna jarrujen herkitely sitten...
Toimii ja ruiskii tasaisesti koko kaasuläpän avautuman pituudelta. Kalvo katsottu ja röörit putsattu.Ja tietysti toimiiko kiihdytyspumppu kunnolla/ollenkaan.
Neula on katsottu ja se on ok. Laitoksessa on siis fordin oma ykskurkkuinen. Liekö weber kopio sitten? Bensa pinta oli haynes oppaaseen verrattuna 3mm liian matalalla, nostin sitä sen verran. Tyhjäkäyntipiirin putsasin ja säädin korvakuulosta käynnin kohdalleen. Saako näihin ihan suuttimiakin sitten jostain. Olis se kliffampi vaihtoehto kuin poraaminen. Laihalle meno on kai nykybensalla luonnollista, kun se on kuulopuheiden mukaan happirikkaampaa kuin kivikaudella. Ja siksi kai suurempi suutin olisi hyvä.No sittenhän on kysymättäkin selvää, että neulaventtiili, pensapinta, tyhjäkäyntipiiri kaikkine reikineen jne on tsekattu ja OK.
Vaikka kuulostaa kyllä siltä, että pensapinta olis vähän alhaalla.
Myös kynttilät ja kärjet vaihdoin illlalla tuossa. Kynttilät oli loppu. Kärkiväliä oli isoimmiillaan 1,4mm 0,6mm laitoin. Kärjissä oli hieman kulumaa. Noin silmämääräisesti ne olivat ok, mutta vaihdoin kumminkin. Välin säädin 0,7mm. Nyt käypi ainakin tosi nätisti tyhjää.
Mittarivalojen vika oli piirilevyltä haljenut liitos. Tinasin sen kiinni ja nyt toimii valot. Varoitusvaloihin oli joku laittanut jotain tosi himmeitä tuikkuja, myös ne vaihdoin kirkkaampiin. On se nyt kiva nähdä kumminkin päivälläkin jos vaikka öp:t katoo huitsin nevadaan
Mutta tosiaan ajamaan en vielä päässyt. Siirtokilpihomman takia ja siksikin, että hovimeekanikko ei vielä ollut ehtinyt vaihtaa renkaita vanteille :? Huomenna jarrujen herkitely sitten...
Hovimekaanikko
Niinhän ne väittää. Tosin jostain syystä vaiva ei ilmene vanhemmissa mopoissa vaikka luulisi +100hv/litra työntävien koneiden olevan herkempiä kuin nämä autoissa käytetyt lossimoottorit..ahietalahti kirjoitti:Laihalle meno on kai nykybensalla luonnollista, kun se on kuulopuheiden mukaan happirikkaampaa kuin kivikaudella. Ja siksi kai suurempi suutin olisi hyvä.
Hyvä esimerkki, tuossa juhannuksen jälkeen kävi entisöity -73 350 honda, kaasarit alkuperäisillä setupeilla, seokset ok koko alueen, 28hv takapyörältä.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 04 Syys 2010, 10:25
- Paikkakunta: Pietarsaari
kai tuo bensajuttukin on kovin laiteriippuvainen. Vaikka paras taloudellinen seossuhde pitäis olla AFR ~16,5, niin ykskään kaasariauto mitä oon laajakaistalla säätänyt ei oo toiminu, jos on ihan silloin tällöinkin vain käyny seos päällä AFR 15,5.
Kokemukset mulla on lähinnä ladoista. Niissä tk suutin on yleensä luokkaa 45-50, mutta poikkeuksetta vaatii 55-60, ennenkuin alkaa kulkea nykimättä pintakaasulla.
Kokemukset mulla on lähinnä ladoista. Niissä tk suutin on yleensä luokkaa 45-50, mutta poikkeuksetta vaatii 55-60, ennenkuin alkaa kulkea nykimättä pintakaasulla.
Hovimekaanikko
Eikä mikään ihme. Pelkälä seoksen laihentamisella harvemmin kovin pitkäle pääsee.ahietalahti kirjoitti:Vaikka paras taloudellinen seossuhde pitäis olla AFR ~16,5, niin ykskään kaasariauto mitä oon laajakaistalla säätänyt ei oo toiminu,
Toi afr 16,5 on hyvä tän vuosituhannen moottorille.
Vanhanliiton koneissa kannattaa pysytellä alle 15 seoksissa, oli ruisku tai kaasari.
Limits are only set by lack of knowledge.
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
Sierra STW 5.0
We don't do this because it's easy, we do this because it's hard..
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 04 Syys 2010, 10:25
- Paikkakunta: Pietarsaari
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 04 Syys 2010, 10:25
- Paikkakunta: Pietarsaari
Jarruremppaa tuli tehtyä... Edestä oli neljästä männästä enemmän tai vähemmän jumissa kolme. Palat oli toisen puolen loppu ja toisella puolella ok. Toinen kiekko oli myös pahasti kiero. Myös laakerit alkaa olla molemmin puolin vaihtokunnossa. Onneksi nekään ei olleet kalliit. Pitää investoida samalla kun hakee öljynpainekellon.
Huomenna sitten koittamaan leimaa.
Huomenna sitten koittamaan leimaa.
Hovimekaanikko
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 04 Syys 2010, 10:25
- Paikkakunta: Pietarsaari
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 04 Syys 2010, 10:25
- Paikkakunta: Pietarsaari