V6 öljyntiputteluongelma

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
PimpBot9000
Viestit: 322
Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PimpBot9000 »

Luhtis kirjoitti:Niin, voihan sitä koettaa vaikka rakotulkilla mitata siitä välistä jos ei ole kelloa/mikroa. Soikeutta tosin varmaan hankala todeta tuolla rakotulkilla.
Aattelin tästä lähtiä kattelemaan paljonko tollanen mittausaparaatti maksaa.

Ei keltään löytyis speksejä tuohon mitä sylinterien halkaisija pitäis olla. Jo senkin takia että jos oon uusia mäntiä hankkimas kiinnostais onko konetta jo porailtu aiemmin.

Ainakin sormella selvästi tuntuva "kaulus" siinä sylinterin yläpäässä on, siinä tasolla mihin se ylin männänrengas tulee. Lisäksi kaikki sylinterit ovat yltympäriinsä naarmuisen. Eli porauksen paikka jokatapauksessa?
Avatar
Sultzi
Viestit: 1914
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 22:01
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Jos hyvän haluaa niin sehän on paras vaihtoehto.
Avatar
PimpBot9000
Viestit: 322
Liittynyt: 19 Touko 2008, 21:40
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja PimpBot9000 »

Sultzi kirjoitti:Jos hyvän haluaa niin sehän on paras vaihtoehto.
Ja jos haluaa priimaa, pitää mennä etelä-pohjanmaalle. Mutta hetkonen, mähän oon etelä-pohjanmaalla!
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

Jaahans mulla sierrassa vilkkuu öljyvalo ja öljyt on minimissä :x
Tuuppaa öljytikkua pitkin öljyt pihalle, mikä mahtaa olka vikana.
Puristukset ok ja kansiremppa tehty pari vuotta sitten.
Ensiavuksi hitsasin öljytikkuun putken joka ohjaa öljyt pakosarjan ohi ettei tartte käryjä haistella. Uudemmassa kutosessa näkyy olevan tuo tikku eri kohdassa, onkohan ne fordilla huomannu että noin voi käydä ja siirtäny tikun turvallisempaan paikkaan :mrgreen:
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

Niin ja huohotus pvc venttiileineen on kunnossa ja olen lisänny samanmoisen systeemin jo toiseenkin venttiilikoppaan.
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Painetta se silti sinne kerää, ei se muuten tikunreiästä tuu öljyt pihalle!
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Samu
Viestit: 2082
Liittynyt: 06 Elo 2010, 00:32
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja Samu »

kuinka loppu männänrenkaat mahtaa olla?
Ford Taunus 1.6 GX -82 farkku
Ford Taunus 2.9 v6 -77
Ford Taunus 2D 2.0 -75
Ford Taunus 4D GXL 2.6 v6 -74
Ford Taunus 2D GXL 2.0 v6 -72
Tunturi Super Sport -83
Tunturi Start -73
Fordson Super Major -61
Ford Cortina 1.6 deluxe -68
Ford Anglia 309E van -61
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

2007 oli kone leväällään kyllä ne sillon vielä vaikutti hyviltä, joku oli rempannu ton koneen aikasemmin. Laakerit oli kaikki uusittu ja virinokka ym laitettu, en muista oliko porattu mutta kaikki vaikutti juuri uusituilta. 2009 vuoteen asti tuo kone oli 78:sissa eikä ollu mitään ongelmia sen kanssa, vuoden verran oli irtonaisena ennen kun laitoin sierraan kiinni, ja heti alko huohottelut. Ja nyt lentää välillä kaaressa öljyä tikunputkesta.
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

Niin ja päästöissä ei oo ollu mitään huomautettavaa, kuulemma paremmat lukemat kun joissain uusissa.
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

Oisko männät renkaat jumittunnu seisonnan aikana? Vettä kaasariin koneen käydessä, Fortekäsittely ym. ???
Tai sit ne sun huohotinputket on pikeentynny umpeen...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

Huohotussysteemi on kaikinpuolin kunnossa.
Olkoon tommonen niin kauan kun kulkee ja päästöistä menee, ohan nuita koneita tuolla varastossa 8)
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

taunus 78 kirjoitti:Huohotussysteemi on kaikinpuolin kunnossa.
Olkoon tommonen niin kauan kun kulkee ja päästöistä menee, ohan nuita koneita tuolla varastossa 8)
Tutkiskelin tänään huvikseni Colognen kampikammion tuuletusta ja eipä semmosta kunnollista ees oikeesti ole :lol: OHC koneessa on sentään kunnon rööri , mut Colognessa ei näkynny oikein mitään reittiä alakerrasta venttiilikopille... Aika ahtaista reijistä joutuu hönkimään, joten ei ihme jos lykkää mittatikun putkesta sitä öljyä :D Täytyyhän siel röörit olla, mut ei oikee näkynny. Meneehän ne öljytkin jostain takas alakertaan.
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
henu
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Laita kumiletku öljytikusta venttiilikoppaan haarottimella ni saapahan keinut öljyä :lol:
Avatar
20m
Viestit: 249
Liittynyt: 24 Huhti 2005, 15:13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 20m »

1965 vuoden colognessa oli vielä kunnon rööri kampikammiosta ilmanputsarille. Venttillikopissa ei ollut muita reikiä, kuin öljyntäyttöreikä. :wink:
Taunus 1965

Ford Taunus - The car you always promised to fix yourself.
Avatar
taunus 78
Viestit: 1263
Liittynyt: 09 Syys 2005, 23:53
Paikkakunta: (meri)pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja taunus 78 »

henu kirjoitti:Laita kumiletku öljytikusta venttiilikoppaan haarottimella ni saapahan keinut öljyä :lol:
Suunnittelin tuota jo. Alustavasti vedin letkun STP purkkiin kun se litku ei kerran auttanu, kaadan siitä sitten takas kiertoon.
TAUNUS 1978 2.8i automatic
TAUNUS 1977 1.6 OHC
TAUNUS 1976 farkku
TAUNUS 1975 coupe 2.0 XL(mk2coupe 1.8 zetec projekti)
SIERRA 1982 2.3 v6
FIESTA 1992 1.3i fun
Chevyvan g20 1983 6.2d
Drive hybrid, i need your fuel...
Vastaa Viestiin