transit hyyty

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

fonzie
Viestit: 329
Liittynyt: 10 Tammi 2005, 00:48
Paikkakunta: Oulu

transit hyyty

Viesti Kirjoittaja fonzie »

jea, ostin tossa -67 transitin ja kilvetkin oisin siihen saanut, jos ois ollut vasen eturengas vähän rapeammassa kunnossa :lol: mutta sitten, kun konttorilta piti lähtä hänta jalkojen välissä, niin eihän se suostunut enää lähtemään käyntiin. startti pyöritti vähän konetta, sitten tyhjää.. pienen tovin yrittämällä saatiin se sitten dynamon avulla käyntiin.. kilometrin sain ajettua kämpille päin, mut sitten taas hyyty ja siihen jäi. eli missä vika?
kaasarin katoin, siellä ei ollu vettä eikä sontaa ja bensaa tuli.. tulpat, tulppien johdot, virranjakajan kansi ja kärjet siitä oli viime syksynä vaihdettu. osaako kukaan sanoa mitään? voisko vika olla esim. puolassa? ja oisko kellään lähistöllä myydä paria renkaita transittiin? 185/14.. c-luokitus?
Vieras

Re: transit hyyty

Viesti Kirjoittaja Vieras »

fonzie kirjoitti:jea, ostin tossa -67 transitin ja kilvetkin oisin siihen saanut, jos ois ollut vasen eturengas vähän rapeammassa kunnossa :lol: mutta sitten, kun konttorilta piti lähtä hänta jalkojen välissä, niin eihän se suostunut enää lähtemään käyntiin. startti pyöritti vähän konetta, sitten tyhjää.. pienen tovin yrittämällä saatiin se sitten dynamon avulla käyntiin.. kilometrin sain ajettua kämpille päin, mut sitten taas hyyty ja siihen jäi. eli missä vika?
kaasarin katoin, siellä ei ollu vettä eikä sontaa ja bensaa tuli.. tulpat, tulppien johdot, virranjakajan kansi ja kärjet siitä oli viime syksynä vaihdettu. osaako kukaan sanoa mitään? voisko vika olla esim. puolassa? ja oisko kellään lähistöllä myydä paria renkaita transittiin? 185/14.. c-luokitus?
no, periaatteessa perusvaihtoehtoina ovat bensa tai kipinä. Mikäli epäilee bensan saantia niin voi antaa pari korkillista kansiterista kaasuttimeen ja kokeilla startata. Kannattaa kokeilla ulkona paloturvallisuus mielessä.

Mikäli tuntuu että bensaa riittää , esim tulpat märkinä kun starttailee.
niin sitte kipinäpuolen vianhakuun eli ensin puolan johto irti irti ja konettavasten 1 - 3 mm ilmaväli ja taas startaten tai virrat päällä konetta pyörittäen esim 4 vaihde päällä lykkäämällä. mikäli kipinää esiintyy niin sitte tuppien kokeilu, tulpat voi kokeilla siinä puolan johdossa joka on jo todettu toimivaksi kipinän suhteen. Mikäli tulpat toimii niin tulpanjohdot seuraavaksi tarkastelun alle... tästä on hyvä lähteä...

Toki muitakin käyntihäriön syitä on olemassa mutta tässä perus bensa-kipinä vianhakupikaohje. Tankin alipainen saattaa tehdä tepposia jos huohotin on tankissa tukossa ongelmat pitäis poistua jos kokeilee ajella ilman tankin korkkia. tai jollain löysällä korkilla josta paine pääsee tasaantumaan, esimspräypullon korkki tai vastaava.


Nämä ohjeet sillä olettamuksella että kone on suurinpiirtein kunnossa jne..



-vk- (astriel)
fonzie
Viestit: 329
Liittynyt: 10 Tammi 2005, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fonzie »

noni, nyt on kaikki kokeiltu mut perkele meni akku loppumaan. no eikö kaapeleilla käynnistelemään.. pari kertaa se pyöritteli, mut sitten loppu sekin huvi.. kun pistää startaten, ni kuuluu vaan *naks* mahtaa olla startti sökö? ja kaasarin säädöt vituillaan. rupes yritteleen käyntiin vasta kun otti imun täysin pois. oisko tolle kaasarille jotain lähtöasetusta, millä kannattais lähtä kokeileen?
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

startin kytkennät kattoo,ja kaasarissa kai oli se perus seosruuvissa että kokonaan kiinni,ja puolitoista kierrosta auki..
mikähän mahtaa olla kärkiväli siinä,joku alta jäätelötikun paksunen..
itellä oli yksi tulppa halki kun ei startannu...
Taunus Maximus =)
fonzie
Viestit: 329
Liittynyt: 10 Tammi 2005, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fonzie »

nojoo.. alta sen eskimotikunhan se on.. ja ne kaikki sytkäosat on tosiaan vaihdettu. pitää yrittää ruuvailla noita tulppia auki, on edellinen omistaja kyllä voiman tunnossa niitä kiristellyt :wink:
fonzie
Viestit: 329
Liittynyt: 10 Tammi 2005, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fonzie »

noni.. johan hyrisee ransit pihassa, huomenna kilvet hakemaan :D pari vikaa vielä on.. startti pyörittelee edelleen tyhjää ja kaasari on vaihdokunnossa - saa kylmänä käynnistäessä aina lorauttaa vähän bensaa suoraan kurkkuun. mut ei tunnu missään. meikä on taas oulun viilein rokkijätkä 8)

ja saa ilmotella, jos joltain löytyy ylinmääräisiä V4:sen startteja ja kaasareita (huippukunto välttämätön :) )
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

tulpatkos sitten?
startissa se solenoidin haarukka voi olla levinny..
jos yli lyö..ruuvipenkissä kireemmälle ja takasin.
vai naksuuko vaan?
mutta kumminkin onnea leimalle.. :)
Taunus Maximus =)
fonzie
Viestit: 329
Liittynyt: 10 Tammi 2005, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fonzie »

no yks tulppa oli poikki ja sitten bensa oli loppu :D mittari näytti vielä miltei varttitankkia, mut eipä ollu siihen luottamista. leimalle pitäis ny varmasti saada. viikko sitten kävin kokeileen ja ainut mikä mätti oli tosiaan se vasen eturengas. huomenna käyn ne vaihtaan ja baanalle. VRRRRUUUUM!! :twisted:

niin ja se startti tosiaan.. vähän se ensin pyörittää ja sitten vain tyhjää, eli ei pyöritä konetta vaan pelkkää starttia..
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

no se startti on helppo korjata jos se on se haarukka..
ja en kyllä tiedä,mutta onko siinä v4 kaasarissa sitten eroa muihin?
ainakin itellä käy sama kaasari v-kutoseen kun ohc-koneeseenkin?
eli aivan hyvin pitäis sopia,imusarjahan sen päättää meneekö 2 vai 1 kurkkunen..vaijerit saa aina laitettua.
Taunus Maximus =)
jani
Viestit: 480
Liittynyt: 22 Tammi 2005, 03:02
Paikkakunta: Kemiö

Viesti Kirjoittaja jani »

Sun täytyy Fonzie pistää ostoilmotus saabin sivuille, voi tärpätä paremmin :). Niissähän on sitä samaa konetta..
Taunus, Coupé GXL -74 (prokekti)
Sierra, 3.0 essex -89 (myydään osina tai kokonaisena)
Audi 100 avant 2,2 turbo quattro (200 look : ) -89
Taunus -81
Avatar
Partajeesus
Viestit: 69
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:21
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Partajeesus »

joo laitappas fonzie se transiittori tulille ja hinaa se valkoinen kansanauto sieltä parkkipaikalta tänne hallille :wink:
God is my co-pilot....
fonzie
Viestit: 329
Liittynyt: 10 Tammi 2005, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja fonzie »

Partajeesus kirjoitti:joo laitappas fonzie se transiittori tulille ja hinaa se valkoinen kansanauto sieltä parkkipaikalta tänne hallille :wink:
voishan tuo olla aika veljellinen näky, kun retkiransit vetelee klaikkaria pitkin seutukuntaa :D
mutta joo, aina jaksaa vastustaa. just kun oon lähössä tässä siirtokilpiä hakeen niin löi aivan hirveen pääsäryn päälle. tuntuu ettei tolpillaan pysy, mutta on perkele pärjättävä.
Vastaa Viestiin