coupen vanteet + kaarien levitys

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Avatar
Januzki
Viestit: 1149
Liittynyt: 12 Loka 2004, 22:35
Paikkakunta: Kajaani/Oulu

Viesti Kirjoittaja Januzki »

Niin ja mun vanteissa et on 38...
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

:D ..luulin ettei oo lukkomutterin hylsyä,ja pengoin niin löytykin kaksi..
rengasliikkeissä ei oo oikein löytyny,kun on ajatellu vaihdattaa..
luulin jo että saa taas ottaa puremalla kiinni että saa kesänakit alle..
mutta nyt aurinko taas paistaakin pilvien takana.. :)
Taunus Maximus =)
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Sovittelin veljen mondeon 16x6" GT vanteita 205/60 renkailla ja näytti komeesti mahtuvan eteen ja taakse. Tilaa olis ollu takana vaikka kuinka paljon leveemmille.

Luultavasti tilaan eteen 7x15 et 38 ja taakse 8x15 et 38 vanteet. Eteen 205/55/15 renkaat ja taakse sit niin leveet ku mahtuu ja löytyy 15" vanteelle. :)

Viä ku sais rahaa!!! :?
Tuhnus
Viestit: 155
Liittynyt: 22 Joulu 2004, 20:43
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja Tuhnus »

..Edellinen olin minä..
Taunus Coupe GXL 2.8i V6 -74
Ford LTD Brougham 429cid -73
Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

käväsin tuossa vähä kyselemässä paikallisista rengasliikkeistä, niin uusia 245/60/14" nakkeja löytys 100e/kpl. Semmoset pitää käydä hakemassa taakse, kuhan tulee vähän rahukkaa, ellei satu loppuviikkoa kohti vastaan jotain kivoja käytettyjä
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

ja sitten päästäänkin rakentamaan ensin vanteita, ja kun huomataan, että renkaathan pullottaa ihan liikaa ulos kaarista, niin levitetään kaaretkin...

Mutta mites kannattas coupessa laittaa peltiä ulospäin?
vähän tähän tyyliin, http://www.pajalle.com/howto.php?id=003&lang=fi

Vaiko silleen isommalta alalta ja levittää semmoseen musse-lookkiin?
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

eipä ne corradon valmiit kuvat ainakaan vakuuttanu..
hyvin tehty kyllä,mutta se lopputulos..
kyllä isommalta alalta sitten..
paha sanoa miltä coupessa näyttäis,ei kyllä mun mielestä ainakaan volkkariin sopinu :)
Taunus Maximus =)
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Äläkää nyt hyvät ihmiset niitä coupeja
ennää raiskatko jollain levityksillä,
jos ovat tähän päivään asti säilyneet
alkuperäisenä.
Tulevaisuudessa meinaan saattas vähä vi....ttaa.
En ole nähny yhtään rälläköityä autoa
jolla olisi arvo noussut ko.toimista.
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

taka-akselia kaventamaan.. :)
Taunus Maximus =)
Avatar
Mois
Viestit: 7871
Liittynyt: 28 Heinä 2004, 19:47
Paikkakunta: Suur-Kouvolan laitamilla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mois »

janzamar kirjoitti:taka-akselia kaventamaan.. :)
Escortin perä :D
Tai ainakin vetarit...
Taunus 2D 2.0 OHC -77
Taunus 2D 1.6 OHC -75
Taunus 2D 2.0 V6 -72 raato
BMW 320i Coupe -98
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

onko se nyt niin vaikea vaihtaa normaalilokarinkaarta takasin jos joskus rupeaa siltä tuntumaan, eikai se nyt paljon kummempi ole kun lahovikojen korjaus.

pieni vertailu:

capri mk1 1600gt l -70

vastaava rakennettu-v8 racinki versio

mitenkähän nuissa hinta :?
ja aikauseaa entisöityäkin autoa on oletettavasti rälläköity.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
heka
Viestit: 312
Liittynyt: 16 Joulu 2004, 23:20
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja heka »

ehkä paras tapa olis tehdä levitys modifioimalla hitsaamalla jonkun toisen auton korjaus kaaret kiinni sopivinhan löytyy helposti istumaan kaupungin keskustaan ja katsoa ohiajavien autojen taka kaaria ja jos joku näyttää hyvältä etsiä sellainen auto jostain ja mittoa hieman jos vieläkin näyttää hyvältä niin tilata korjauskaaret ja sovittaa paikalle :wink:
taunus coupe datsun powered vaiheessa..
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone
Avatar
Januzki
Viestit: 1149
Liittynyt: 12 Loka 2004, 22:35
Paikkakunta: Kajaani/Oulu

Viesti Kirjoittaja Januzki »

Viipo kirjoitti:ja sitten päästäänkin rakentamaan ensin vanteita, ja kun huomataan, että renkaathan pullottaa ihan liikaa ulos kaarista, niin levitetään kaaretkin...

Mutta mites kannattas coupessa laittaa peltiä ulospäin?
vähän tähän tyyliin, http://www.pajalle.com/howto.php?id=003&lang=fi

Vaiko silleen isommalta alalta ja levittää semmoseen musse-lookkiin?
Ei muuta ku päälle ralliauton levikkeet... ;)
Herkko
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Herkko »

p3 kirjoitti:onko se nyt niin vaikea vaihtaa normaalilokarinkaarta takasin jos joskus rupeaa siltä tuntumaan, eikai se nyt paljon kummempi ole kun lahovikojen korjaus.

pieni vertailu:

capri mk1 1600gt l -70

vastaava rakennettu-v8 racinki versio

mitenkähän nuissa hinta :?
ja aikauseaa entisöityäkin autoa on oletettavasti rälläköity.
Niin tai 4-ovinen ruosteinen Taunus
verrattuna siistiin cobra replikaan...
voi hyvä sylyvi näitä viisastelijoita ja
rivin välistä kommentoijia.
Ja ehkä "rälläköinti"oli kuvaannollinen vertaus
auton pilkkomisesta muuhun kuin korjaus tarkoitukseen. :idea:
Avatar
Viipo
Viestit: 808
Liittynyt: 28 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Viipo »

tuo vekotin on jo niin kärsiny ja kaipaa kipeesti huomiota uuden pellin ja muotoilun muodossa, että kaarien levittäminen tekee vaan hyvää.
Mutta: "if your car looks fast, make sure it its!"
Ei puutu enää kun aikaa, rahaa ja inspiraatiota, niin vois alkaa sulloa tuota saapin garrettia tonne pellin alle.
Ehkäpä se inspiraatio sille moottorinlaitolle tulis sitten sieltä, kuhan eka auto näyttäs karkilta... eli alkuperäinen kysymys: miten kannatta s lähtee kaaria levittämään? leikkaa rengaskotelon kahtia ja peltiä väliin, mutta ulkopuolelta? Pitäskö ottaa pelti auki tuota kaarta pitkin, vai levittää tuo koko takakylki vähän muhkeammaksi?
Pontiac Astre -77
Toyota LandCruiser -81
Vastaa Viestiin