Taunus ratti

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Pj, Timppa, taunus 78

Taunus ratti

ViestiKirjoittaja vkuutonen » 12 Helmi 2010, 19:55

Sanokaas minkälainen ratti on gxl tanarissa? onko siinä puuta tai jotain.. vai samanlainen ku l lässä
vkuutonen
 
Viestit: 35
Liittynyt: 21 Tammi 2010, 20:13
Paikkakunta: kuru

ViestiKirjoittaja kana12 » 12 Helmi 2010, 22:31

riippunee vissii mikä mallisarja mut mun mielestä mk2-mk3 o kaikissa samat ratit!mk2 2 puolanen ja mk3 4 puolanen!voin olla toki väärässäkin mut ei ainakaa ittelle oo vastaan tullu mitää erikois ratteja!
taunus is my obsession!
kana12
 
Viestit: 314
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 21:56
Paikkakunta: jkl

ViestiKirjoittaja vkuutonen » 13 Helmi 2010, 11:32

kiitoksia asia lienee vilpitön.
vaikka piruuttaan
vkuutonen
 
Viestit: 35
Liittynyt: 21 Tammi 2010, 20:13
Paikkakunta: kuru

ViestiKirjoittaja henu » 13 Helmi 2010, 11:37

Miks tää topic pitäs poistaa ?
Joku voi joskus kysyä samaa ja mahdollinen vastaus olis tässä jo valmiina :roll:
Avatar
henu
 
Viestit: 1352
Liittynyt: 02 Helmi 2005, 17:25
Paikkakunta: Kuopio

ViestiKirjoittaja Taunus-Sälli » 13 Helmi 2010, 11:47

nii eikä tässä oikeestaan edes ole vielä vastausta..
gxl taunuksesta ku kyse ni pakko olla kyseessä mk1 ja siinä on erilainen ratti ku tavallisessa mut mä en muista kyl minkälainen se on... erilainen kuitenki myös mitä gt:ssä...
Taunus 2.0 GX 82
Taunus 2.0 79
Taunus 1.6 L 73 stw
Granada 2.0 GHIA 83
Granada 2.0 L 76
Capri 2.0 83
Taunus-Sälli
 
Viestit: 1374
Liittynyt: 22 Kesä 2007, 00:56
Paikkakunta: viiala

ViestiKirjoittaja tanari » 13 Helmi 2010, 12:02

mulla on muistikuva että GXL:llässä olisi 2puolainen, mutta sen kumin tilalla siinä keskellä olisi puuviilua, missä on pyöreitä alumiini renkaita 3kpl / puoli
matalan pudjetin kulkineet...
Avatar
tanari
 
Viestit: 937
Liittynyt: 22 Elo 2004, 11:18
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja p3 » 13 Helmi 2010, 12:13

MK1 vanhalla kojetaululla, XL on puu jäljitelmä ratinkeskiössä, GXL? GT on alumiini reikä keskiö. ainakin XL ylöspäin on ollu sisustan väristä rattia.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Avatar
p3
 
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

ViestiKirjoittaja Herkko » 13 Helmi 2010, 18:01

Niin,siis GXL:ssä on juurikin sama
ratti ja mittaristo kun GT:ssä.

Jos kyse 70-73 malleista.
Herkko
 
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

ViestiKirjoittaja Mappi » 13 Helmi 2010, 18:53

GT:n ratti. I koppasten ratit oli kaikki jotain tuonnepäin perusmallien keskiöt taisi olla mustia ja GT sekä GXL ratit oli sitten enemmän kuvankaltaisia!

http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... ?pos=-6255

II ja III koppasissa oli sitten selkeesti erilaisia 1.6 perusmallit oli kaksipuolaisia ja 2.0 ja erikoisemmat oli nelipuolaisia ja III koppasessa tais kaikki olla nelipuolaisia!
Avatar
Mappi
 
Viestit: 829
Liittynyt: 18 Loka 2004, 12:41
Paikkakunta: Kontiolahti

ViestiKirjoittaja vkuutonen » 13 Helmi 2010, 18:56

henu kirjoitti:Miks tää topic pitäs poistaa ?
Joku voi joskus kysyä samaa ja mahdollinen vastaus olis tässä jo valmiina :roll:




Aivan tullu taas ajateltua riittävän pitkälle,laitetaan rapulan piikkiin :lol:

oisko jollain kuvaa, millanen ratti o -75 vuoden gxl taunuksessa
vaikka piruuttaan
vkuutonen
 
Viestit: 35
Liittynyt: 21 Tammi 2010, 20:13
Paikkakunta: kuru

ViestiKirjoittaja vkuutonen » 13 Helmi 2010, 19:02

Mappi kirjoitti:GT:n ratti. I koppasten ratit oli kaikki jotain tuonnepäin perusmallien keskiöt taisi olla mustia ja GT sekä GXL ratit oli sitten enemmän kuvankaltaisia!

http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... ?pos=-6255

II ja III koppasissa oli sitten selkeesti erilaisia 1.6 perusmallit oli kaksipuolaisia ja 2.0 ja erikoisemmat oli nelipuolaisia ja III koppasessa tais kaikki olla nelipuolaisia!


no siinähän niitä :D sillä aikaa ilmesty ku kirjottelin edellistä viestiä :lol:
vaikka piruuttaan
vkuutonen
 
Viestit: 35
Liittynyt: 21 Tammi 2010, 20:13
Paikkakunta: kuru

ViestiKirjoittaja Rostyle » 13 Helmi 2010, 20:13

eiks toi mapin linkissä ollut ratti ollut gt:n ratti
ja tässä vtormane myynti-ilmoituksessa oleva ratti gxl:n tai xl:n?


http://www.taunusfinland.com/keskustelu ... php?t=8902
Taunus 1.6l vm79
Volvo v70 stw vm01
Avatar
Rostyle
 
Viestit: 255
Liittynyt: 01 Marras 2006, 18:19
Paikkakunta: Laitila

ViestiKirjoittaja Herkko » 13 Helmi 2010, 21:31

Rostyle kirjoitti:eiks toi mapin linkissä ollut ratti ollut gt:n ratti
ja tässä vtormane myynti-ilmoituksessa oleva ratti gxl:n tai xl:n?


http://www.taunusfinland.com/keskustelu ... php?t=8902


Toistan itseäni,GT/GXL=sama ratti.

Kuvassa oleva "puu"ratti on XL:n.
Herkko
 
Viestit: 1313
Liittynyt: 25 Elo 2004, 22:55
Paikkakunta: Rovaniemi

ViestiKirjoittaja isoatlas » 13 Helmi 2010, 23:04

Niin ja ottakaa huomioon, että -71>-73 ratit on erilaisia kuin -74>-75.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Capri 3000 GTXL -70
Consul 2800 Turnier Automatic -73
Torino Brougham 435 + C6 -70
2 x Volvo PV -65
Avatar
isoatlas
 
Viestit: 1289
Liittynyt: 04 Heinä 2006, 15:35
Paikkakunta: Suonenjoki

ViestiKirjoittaja simoes » 14 Helmi 2010, 12:58

[quote="Mappi"]GT:n ratti. I koppasten ratit oli kaikki jotain tuonnepäin perusmallien keskiöt taisi olla mustia ja GT sekä GXL ratit oli sitten enemmän kuvankaltaisia!

http://www.taunusfinland.com/galleria/d ... ?pos=-6255


JEP TUOMMOISIA NET ON OLLU PARISSA GXL:SSÄ JOITA ON OLLU JA ITELLÄ OMASSA KANSA SAMANLAINEN

Paitsi tuo nahka tekele on poissa eli puhdas ratti
-71 coupe 2.3
simoes
 
Viestit: 26
Liittynyt: 02 Syys 2008, 20:27
Paikkakunta: tornio

Seuraava

Paluu TEKNIIKKA

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron