1.6 öljypohjantiiviste

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Vieras

1.6 öljypohjantiiviste

Viesti Kirjoittaja Vieras »

tiivistesarjaan kuuluu sellaset pienet vihreät palaset. alkuperäset on aika vaikeat saada pois sieltä raoista. miten ootte ottanu? itse nyt vaan oon pikkuhiljaa nävertäny niitä meisselillä ja puukolla.
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

:) ..samat on työkalut ollu itelläkin yleensä..
Taunus Maximus =)
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

pitäiskö noihin pieniin palasiin sitten laittaa jotain liimaa vai välttääkö ilman mitään?

ne on sellaset kiilamaiset, eli kumpi puoli ylöspäin? paksumpi vai ohuempi?
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

mitä tiivisteliimaa pitäs käyttää? pistin silikoonia ja se tiiviste jotenkin suli. se vaan levis kun kiristin ruuveja (7,5 Nm). eli varmaan väärä aine.
tosi vittumainen systeemi muutenkin kun on tollanen moniosainen tiiviste, 2 kpl niitä kumisia päätyosia, 2 kpl niitä pitkiä liuskaosia (jotka on jotain murupahvia) ja sitten 2 kpl niitä vihreitä kiilaosia.

välttäskö jos ei laita mitään liimoja tai silikooneja?

kertokaahan jotain neuvoa.
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

jotain tiivisteliimoja on..
saattaa se pysyä ilmanki siinä jos hyvin käy..
jotain korkkia se tiiviste tais tosiaan muuten olla..
sanosin että ei siellä mitään momentteja tarvi käyttää..näppituntumalla..
ei tarvi tosiaan hampaat irvessä kiristää..
kattoo ettei se tivari leviä paljoa kun kiristää..
ja jos pieniä vuotoja sen jälkeen näkyy kun on kiinni niin kiristää vaikka vähän sitä mukaa..
Taunus Maximus =)
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

mutta ihan tarviketiivistesarjaa oot käyttäny? vai kannattasko ostaa ihan alkuperäinen tiivistesarja? vai mahtasko niissä olla mitään eroa..

mulla tuo eka siis oli tarviketiiviste. pitäsköhän nyt hankkia samanlainen ja pistää se sinne ilman sitä silikoonia?

onkos se ihan yleistä että aina ei tarvii välttämättä pistää tiivisteeseen mitään liimoja tai silikooneja?
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

tarvike menee ihan hyvin..tiivisteliimaa oon vähän laittanu..
en kyllä jaksa muistaa niitä kiilamaisia..kai siellä joku lovi on lähelle sitä muotoa..
Taunus Maximus =)
Avatar
Taco
Viestit: 2291
Liittynyt: 17 Heinä 2004, 13:14
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Taco »

Liimattavat pinnat kannattaa putsata HYVIN jollain rasvaa poistavalla pesuaineella ennen kuin kuin laittaa liimaa.
Taunus on mielentila ja mielentila on Taunus.
Miikka
Viestit: 284
Liittynyt: 20 Heinä 2004, 21:28
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Miikka »

Marstonin "Hylomar Blue" tiivisteliima on paras mitä oon ite käyttäny. Myös Loctiten tuotteet on OK.
REPA

Viesti Kirjoittaja REPA »

Miikka puhuu asiaa.Sininen "hylomari" on todella hyväaine.Itse käyttänyt n.25v kilpakoneissa.Kestää esim.metanolia.Lähtee asetonilla ja rätillä hankaamalla.
Vastaa Viestiin