Saabin kansi ohariin?

Yleistä keskustelua tekniikasta ja selityksiä mm. termeille: V6, OHC, Atlas, kumipusla ja Weslage. EI SEURUSTELUA. Kommentoiminen vaatii rekisteröitymisen.

Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78

Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Saabin kansi ohariin?

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

Kuulin tänään sellaista legendaa et joku sälli suomessa olis laittanu 2.3(?) poratuun OHC:n 16valve Saabin kannen :shock: ja et sen pitäis mennä paikalleen jopa melkein heittämällä. Mahtaakohan tälläinen oikeasti onnistua vai onko joku keksinyt kännissä jutun jota hyväuskoiset nyt kertovat totena?
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

No ei se kertoja ainakaan selvinpäin ole ollut....
Avatar
samiharju
Viestit: 1070
Liittynyt: 12 Syys 2004, 15:19
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

ettei ois vaikka kokonainen 2.3 16v mylly saapaksesta? jollain ruottalaisella nettisivulla oli juttua perus mk2 sierrasta jossa oli saabin 2,3-16 turbokone kiinni.
Avatar
astriel
Viestit: 832
Liittynyt: 05 Marras 2004, 23:05
Paikkakunta: Mouhijärvi (Mouhis)

Re: Saabin kansi ohariin?

Viesti Kirjoittaja astriel »

Taunusmies Jussi kirjoitti:Kuulin tänään sellaista legendaa et joku sälli suomessa olis laittanu 2.3(?) poratuun OHC:n 16valve Saabin kannen :shock: ja et sen pitäis mennä paikalleen jopa melkein heittämällä. Mahtaakohan tälläinen oikeasti onnistua vai onko joku keksinyt kännissä jutun jota hyväuskoiset nyt kertovat totena?
Periaatteessa joku kansi voi sopia aika lähelle. Ei tarvis sopia kuin kannenpultit, sylinterikoko, nokkahihna ja pari muuta juttua. Modattua saa kaikennnäköistä systeemiä...

Ite voisin jopa tuohon uskoa.. kun mieli tekee tehdä kaikki asiat eri lailla
kun alkuperäiset...

Kannen voi tehdä vaikka umpialumiinista jos on laitteet, jokunen reikä vaan : ) oikeaan kohtaan.

-vk-
Coupe 2.8
Viestit: 24
Liittynyt: 06 Loka 2004, 09:29
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Coupe 2.8 »

No Saabista en tiedä, mutta itse olen kaavaillut Volvon 16v kantta 2.3ohc:n (Pinto) päälle. Se ainakin onnistuu ja kuulemma pienillä muutoksilla. Saa nyt sitten nähdä...Turbotuksen lisäksi kone stroukataan mahdollisesti 2.5:ksi. Enää puuttuu vain rahat hommaan, eli ei luultavasti toteudu lähiaikoina!
sami83
Viestit: 324
Liittynyt: 02 Elo 2004, 00:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja sami83 »

Olen myös kuullut että se saabin kannen saa sovitettua... työtä varmaan on.
Taunusmies Jussi
Viestit: 1273
Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
Paikkakunta: Huittinen

Viesti Kirjoittaja Taunusmies Jussi »

sami83 kirjoitti:Olen myös kuullut että se saabin kannen saa sovitettua... työtä varmaan on.
Sanoivat et muuten menee heittämällä, mutta vesi- tai öljykanavat ei mene ihan kohdalleen, et joutuu hieman muokkaamaan.
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Vai niin sanovat.
Ei se Saabin 16v kansi ihan heittämällä käy. Kaksi kannenpultin reikää on kohdallaan loput heittää, suurimmat heitot 10mm luokkaa. Bore spacing on Saabissa eri, huomaa selvästi ettei yhdessäkään pytyssä ole tulppa keskellä reikää. Veden kierron kanssa joutuu askartelemaan.
Tähän loppu oma mielenkiinto ko. swappiin 7-8v sitten joten jakopään vermeistä ei oo mitään hajua.
Jos tarvii huonosti virtaavaa 16v kantta helpommalla pääsee kun laittaa vakio Cossun kannen, tai nojoo se Saabin kansi on vielä surkeempi.
Avatar
Hessu
Viestit: 709
Liittynyt: 20 Loka 2004, 08:34
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Saman voin vahvistaa kuin edellinenkin kertoja. Tallilla oli kerran OHC levällään ja lainasin kaverilta Saab 9000 16V kannen vertailua varten. Ei ole sinne päinkään. Ihan sama sitten laittaa ihan minkä hyvänsä moottorin kansi toiseen koneeseen jos kerran tuokin onnistuu.
Avatar
Januzki
Viestit: 1149
Liittynyt: 12 Loka 2004, 22:35
Paikkakunta: Kajaani/Oulu

Viesti Kirjoittaja Januzki »

Elikkä elikkä käykö Sierran kansi Taunukseen? Varmaankin, vai ymmärsinkö oikein vieraan kertomuksen? :oops:
Onko 1.6L Sierroissa ollu 16v kansia? Tai sitten 2.0L Sierroissa? Ihan vakiomalleissa, eikä cossuissa...
heka
Viestit: 312
Liittynyt: 16 Joulu 2004, 23:20
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja heka »

Januzki kirjoitti:Elikkä elikkä käykö Sierran kansi Taunukseen? Varmaankin, vai ymmärsinkö oikein vieraan kertomuksen? :oops:
Onko 1.6L Sierroissa ollu 16v kansia? Tai sitten 2.0L Sierroissa? Ihan vakiomalleissa, eikä cossuissa...


ei oo ollu muissa kuin cossuissa
taunus coupe datsun powered vaiheessa..
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone
Janzamar
Viestit: 4317
Liittynyt: 28 Elo 2004, 09:30
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja Janzamar »

ainakin taunuksen kansi käy sierraan,niin eiköhän se toisinkin päin..
Taunus Maximus =)
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Jäi tosta edellisestä tilityksestä pois: mihin tarvii 16v kantta, kun 8v kannellakin saa +600 heppaa 2 litrasesta OHC:stä?
JuHo^
Viestit: 19
Liittynyt: 05 Maalis 2005, 00:29

Viesti Kirjoittaja JuHo^ »

Anonymous kirjoitti:Jäi tosta edellisestä tilityksestä pois: mihin tarvii 16v kantta, kun 8v kannellakin saa +600 heppaa 2 litrasesta OHC:stä?
mistäsä tollaset lukemat revit???
Avatar
p3
Viestit: 1205
Liittynyt: 16 Tammi 2005, 20:18
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

olettaisin että, hurjastiahtoa n:10 sek. ajan :lol:
tietysti siihen pitää olla muutkin edellytykset kohdallaan.
Älä ota sitä niin vakavasti!

Scorpio 2.9 at -91 coupe
Vastaa Viestiin