Saabin kansi ohariin?
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
-
- Viestit: 1273
- Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
- Paikkakunta: Huittinen
Saabin kansi ohariin?
Kuulin tänään sellaista legendaa et joku sälli suomessa olis laittanu 2.3(?) poratuun OHC:n 16valve Saabin kannen ja et sen pitäis mennä paikalleen jopa melkein heittämällä. Mahtaakohan tälläinen oikeasti onnistua vai onko joku keksinyt kännissä jutun jota hyväuskoiset nyt kertovat totena?
Jos pytty ei ole Vee-asennossa niin se on vessanpytty!
-75 coupe
-75 coupe
Re: Saabin kansi ohariin?
Periaatteessa joku kansi voi sopia aika lähelle. Ei tarvis sopia kuin kannenpultit, sylinterikoko, nokkahihna ja pari muuta juttua. Modattua saa kaikennnäköistä systeemiä...Taunusmies Jussi kirjoitti:Kuulin tänään sellaista legendaa et joku sälli suomessa olis laittanu 2.3(?) poratuun OHC:n 16valve Saabin kannen ja et sen pitäis mennä paikalleen jopa melkein heittämällä. Mahtaakohan tälläinen oikeasti onnistua vai onko joku keksinyt kännissä jutun jota hyväuskoiset nyt kertovat totena?
Ite voisin jopa tuohon uskoa.. kun mieli tekee tehdä kaikki asiat eri lailla
kun alkuperäiset...
Kannen voi tehdä vaikka umpialumiinista jos on laitteet, jokunen reikä vaan : ) oikeaan kohtaan.
-vk-
No Saabista en tiedä, mutta itse olen kaavaillut Volvon 16v kantta 2.3ohc:n (Pinto) päälle. Se ainakin onnistuu ja kuulemma pienillä muutoksilla. Saa nyt sitten nähdä...Turbotuksen lisäksi kone stroukataan mahdollisesti 2.5:ksi. Enää puuttuu vain rahat hommaan, eli ei luultavasti toteudu lähiaikoina!
-
- Viestit: 1273
- Liittynyt: 10 Elo 2004, 19:59
- Paikkakunta: Huittinen
Vai niin sanovat.
Ei se Saabin 16v kansi ihan heittämällä käy. Kaksi kannenpultin reikää on kohdallaan loput heittää, suurimmat heitot 10mm luokkaa. Bore spacing on Saabissa eri, huomaa selvästi ettei yhdessäkään pytyssä ole tulppa keskellä reikää. Veden kierron kanssa joutuu askartelemaan.
Tähän loppu oma mielenkiinto ko. swappiin 7-8v sitten joten jakopään vermeistä ei oo mitään hajua.
Jos tarvii huonosti virtaavaa 16v kantta helpommalla pääsee kun laittaa vakio Cossun kannen, tai nojoo se Saabin kansi on vielä surkeempi.
Ei se Saabin 16v kansi ihan heittämällä käy. Kaksi kannenpultin reikää on kohdallaan loput heittää, suurimmat heitot 10mm luokkaa. Bore spacing on Saabissa eri, huomaa selvästi ettei yhdessäkään pytyssä ole tulppa keskellä reikää. Veden kierron kanssa joutuu askartelemaan.
Tähän loppu oma mielenkiinto ko. swappiin 7-8v sitten joten jakopään vermeistä ei oo mitään hajua.
Jos tarvii huonosti virtaavaa 16v kantta helpommalla pääsee kun laittaa vakio Cossun kannen, tai nojoo se Saabin kansi on vielä surkeempi.
Januzki kirjoitti:Elikkä elikkä käykö Sierran kansi Taunukseen? Varmaankin, vai ymmärsinkö oikein vieraan kertomuksen?
Onko 1.6L Sierroissa ollu 16v kansia? Tai sitten 2.0L Sierroissa? Ihan vakiomalleissa, eikä cossuissa...
ei oo ollu muissa kuin cossuissa
taunus coupe datsun powered vaiheessa..
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone
Ex, sierra cosworth 88
Bmw 328 -97 käyttö vessa
Polaris Fusion 600 Pommikone