2.8 venttiilit
Valvojat: Timppa, Pj, taunus 78
Venttiilien seetit ja venttiilit eivät kestä lyijytöntä polttoainetta pidemmän päälle ja venttiilien lautaset alkavat vähitellen upota kanteen, tästä johtuen sieltä häviää ne välykset....venttiiliensuoja lisäaine hidastaa tätä ilmiötä hieman, muttei poista itse ongelmaa.
Kansiin teräs-seetit ja teräsventtiilit on ainut keino jolla tuon ongelman saa kokonaan pois.
Itselläni oli yksi 2.8 kaasari Granada, josta piti säätää venttiilit keskimäärin kerran kuukaudessa ja taas toimi hienosti vähän aikaa....
Kansiin teräs-seetit ja teräsventtiilit on ainut keino jolla tuon ongelman saa kokonaan pois.
Itselläni oli yksi 2.8 kaasari Granada, josta piti säätää venttiilit keskimäärin kerran kuukaudessa ja taas toimi hienosti vähän aikaa....
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Just hommasin koneistamol käyneet kannet yhdeltä sälliltä ja niissä pitäis olla just sellaset venttiilit ettei tarvi enää käyttää sitä lyijylisäainetta. No nyt oon jonku tuhannen kilsaa ajanu noilla kansilla, täytyy vähä tarkkailla tilannetta. Että ovatko nyt sit oikeesti sellaset venttiilit jotka ei tarvi sitä lisäainetta.isoatlas kirjoitti:Venttiilien seetit ja venttiilit eivät kestä lyijytöntä polttoainetta pidemmän päälle ja venttiilien lautaset alkavat vähitellen upota kanteen, tästä johtuen sieltä häviää ne välykset....venttiiliensuoja lisäaine hidastaa tätä ilmiötä hieman, muttei poista itse ongelmaa.
Kansiin teräs-seetit ja teräsventtiilit on ainut keino jolla tuon ongelman saa kokonaan pois.
Itselläni oli yksi 2.8 kaasari Granada, josta piti säätää venttiilit keskimäärin kerran kuukaudessa ja taas toimi hienosti vähän aikaa....
Edit: Löysin vielä sen ilmoituksen, http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1519377
Ford Taunus Coupe 2.8 V6 -74
Paussi kirjoitti:Just hommasin koneistamol käyneet kannet yhdeltä sälliltä ja niissä pitäis olla just sellaset venttiilit ettei tarvi enää käyttää sitä lyijylisäainetta. No nyt oon jonku tuhannen kilsaa ajanu noilla kansilla, täytyy vähä tarkkailla tilannetta. Että ovatko nyt sit oikeesti sellaset venttiilit jotka ei tarvi sitä lisäainetta.isoatlas kirjoitti:Venttiilien seetit ja venttiilit eivät kestä lyijytöntä polttoainetta pidemmän päälle ja venttiilien lautaset alkavat vähitellen upota kanteen, tästä johtuen sieltä häviää ne välykset....venttiiliensuoja lisäaine hidastaa tätä ilmiötä hieman, muttei poista itse ongelmaa.
Kansiin teräs-seetit ja teräsventtiilit on ainut keino jolla tuon ongelman saa kokonaan pois.
Itselläni oli yksi 2.8 kaasari Granada, josta piti säätää venttiilit keskimäärin kerran kuukaudessa ja taas toimi hienosti vähän aikaa....
Edit: Löysin vielä sen ilmoituksen, http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1519377
Ei se riitä että on teräsventtiilit, vaan kansissa pitää olla myös teräksiset seetirenkaat....2.8 EFI kansissa joissakin on ilmeisesti terässeetit, mutta ei kaikissa....näin ainakin sanoo Fordin huoltotiedote vuodelta 1989, koskien lyijyttömän bensiinin käyttöä ja siinä on lueteltu kaikki moottorit...2.8 EFIn kohdalla sanotaan seetit lyijyttömälle kohdassa, että JOTKUT ja joka neljäs tankillinen tulisi ajaa lyijyllisellä....vasta 2.9 EFI on tarkoitettu vain lyijyttömälle bensalle.
Escort 1300 -69
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Escort 1300 Automatic > "2300" V6 Estate -74
Escort 1600 Sport Automatic -79
Capri 3000 "GT"L -73
Cortina 2000 XL Automatic -73
Cortina 2000 GT -72
Torino Brougham 435 + C6 -70
Niin, ongelma ei ole venttiilit, jotka ovat aina terästä tai rosteria. Kansi on valurautaa johon nämä uppoavat, joten kansi vaatii erilliset istukkarenkaat jotka ovat jo tietyissä fordin ohc-kansissa alkaen vuodesta 1985. Sen näkee tietystä koodista joka on hakattu ohc:ssa nelospytyn tulpanreiän lähelle. Varmaan saman tiedon löytää koskien 2.8 moottoria. En jaksa hakea nyt Fordin teknillisiä tietoja-opusta tähän aikaan yöstä mutta ehkä sunnuntaina.
Ford johtaa.
http://www.burtonpower.com/tuning-guide ... -fuel.htmliji-69 kirjoitti:Kansi on valurautaa johon nämä uppoavat, joten kansi vaatii erilliset istukkarenkaat jotka ovat jo tietyissä fordin ohc-kansissa alkaen vuodesta 1985. Sen näkee tietystä koodista joka on hakattu ohc:ssa nelospytyn tulpanreiän lähelle. Varmaan saman tiedon löytää koskien 2.8 moottoria.
Taunus-82 1,8 Zetec (vaiheessa)